MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 308386 příspěvků |7618 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 36 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (P | Odpověď 16.1.2021 10:18  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma Repase tlumicu
Dobry den
Zabyva se nekdo kompletni repasi tlumicu? Od naneseni noveho tvrdochromu az po vymenu a vystruzeni pouzder?
Dik Tomas.    [tomtnt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům   10.03.2013     Zobrazit téma  
Odpověď  super , dekuji za info.. ikdyz je to daleko ze strednich cech, zkusim zjistit jestli to jeste delaji a treba poslu postou..    [roman]   03.12.2020
Odpověď  Komplet GO předních kluzáků jsem si nechal udělat u firmy www.motoservis-ondra.cz v Otrokovicích. Už je to pár let a pár tisíc kilometrů a naprosto v pořádku. Dělali tam kde co.    [donkomposto]   03.12.2020
Odpověď  Zdravim,shaniim kontakt na nekoho sikovneho z vasich rad co by dokazal vymenit pertinaxove pouzdra na dva peraky?Nevite prosim o nekom kdo by to zvladnul udelat?dik za info.roman    [Roman]   02.12.2020
Odpověď  Zdravíčko. Prosím, nemáte někdo konkrétní zkušenost kde sehnat trubky na repasi přední vidlice? Opravu si budu dělat sám. Díky ;-)    [Henry]   30.01.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mám smutnou zprávu ohledně pana Kuty, který bohužel podlehl vážné nemoci.

Přistoupil jsem proto k repasi vidlic svépomocí. Vyrobil jsem tedy nástavec na stavitelný výstružník a i narážecí přípravek na vrchní pouzdra. Vše se podařilo na 1A. Možná to pro někoho není úplně ideální, ale dělal jsem to podle sebe :). Jedna trubka vidlice byla dost zasažena korozí, proto jsem provedl také výměnu. Spodní upínací člen jsem upíchl v místě sváru na soustruhu a následně přizpůsobil novou trubku tlumiče.
Kdyby se někdo chtěl do toho pouštět, mohl bych přípravky skicnout :)    [kvasky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.08.2015
Odpověď  Kvasky,určitě si počkej,měl jsem trubky totálně prorezlé,vyměnil je,za 5 měsíců jsem najel 5000 km a vypadají pořád jako nové,trubky jsou z měkkýho materiálu,než origoš,ale drží .na burze koukám po nezničených do foroty,kdyby se něco dělo.    [Pilník.]   28.12.2014
Odpověď  p. Kuta mi říkal, že se mám ozvat v polovině února... Asi počkám. Má dobré reference    [kvasky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.12.2014
Odpověď  Taky budu potřebovat udělat tlimiče na péráka,nevíte jak dlouho bude mimo p.Kuta??    [rs]   28.12.2014
Odpověď  Nevíte náhodou kdo by byl shopný mi navařit nové trubky na vidlice + dát nová futra? Pan Kuta je bohužel nemocný.    [kvasky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.12.2014
Odpověď  nakonec sem to vyklepal pres tu dirku podle rady montyho. Diky Monty    [CIJOML]   30.10.2014
Odpověď  Zdravím.Ja som s týmto problémom zápasil pol dňa a aj tak som to nepovolil...Nakoniec som sa najedoval,zadný klzák prichytil do zveráka okolo krytky pružiny som omotal kus handry a chytil to z celej sily hasákom a pružina povolila a vôbec sa nepoškodila ani krytka.    [standosr01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.10.2014
Odpověď  Ani se nedivím . . .
Při pokusu povolit to, dojde k sevření pružiny .. .
Nebylo by lepší zachytit na konci tu pružinu takovým "hákovým" klíček co je třeba na jízdní kola (na utahování středů kol, krku řízení . . ) a pomocí "něho" tu pružinu pootevřít ? Pak by to mohlo jít.    [radek]   28.10.2014
Odpověď  kruci ani se to nehne! :(    [CIJOML]   28.10.2014
Odpověď  Na pružinu musíte obráceně: když točíte za volný konec, tak se závity na hliníku "utahují"

hliník chytit do svěráku

na chromované misce je otvor

do něho strčíte malej majzlík, nebo šroubovák

a dáte ránu šikmo PROTI směru točení pružiny .

Tím se pružina"povoluje" na hliníku, a lehce je vytočíte.

Někdy se zdeformuje ta chromovaná miska,ale stejně pujde na chrom......    [Monty]   28.10.2014
Odpověď  diky a jak vyndat tu pruzinu kdyz nepomohlo ani hrube nasili? jde to nejak rozumne nahrat?    [CIJOML]   28.10.2014
Odpověď  trubku sundáš tak, že to za hliníkové tělo upneš do svěráku, horkovzduškou nahřeješ a sikovkama v hadru to vytočíš ven.    [wallander]   27.10.2014
Odpověď  Jak se sunda ta spodni chromovana trubka z toho hliniku? Nejde mi to. Stejne tak vytocit jednu pruzinu (druha sla snadno) a to sem pouzil metrovou tyc na zapaceni...Proste se mi to pero protaci ve sveraku. Jak ho vyndat?    [CIJOML]   27.10.2014
Odpověď  Momentálně nemáme skladem, snad časem(výrobci se do toho moc nechce, je to drbačka za málo peněz)    [monty]   26.05.2014
Odpověď  Dotaz na MONTYHO - neprodáváte náhodou jednotlivé kryty zadního kluzáku? Sháním ty, které jsou ze spodu nalisovány do hliníkového těla kluzáku, je to prakticky jen uzkostena pochromovaná trubka.    [wallander]   26.05.2014
Zobrazit dokumentOdpověď  Další záhada. Když jsem si připravoval díly pod chrom, tak jsem zjistil, že ty nejmenší kryty kluzáku, jak jsou uplně vespod, jsou jeden vyšší a jeden nižší, zhruba o 1,5 mm. jeden má 40, druhý má 41,5 . Není možné aby byl ten větší z OHCčka? Už jsem na motorce našel několik dílů z pulce... a bude to mít na funkci nějaký vliv nebo to nevadí ? Jen doplním že ten menší není nijak zbroušený, prostě je jen nižší.
Dík    [wallander] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.04.2014
Zobrazit dokumentOdpověď  Tak ještě jeden dotaz, snad mi už někdo dokáže odpovědět. Na levym kluzáku to ten šulda přede mnou zmáčknul asi do sikovek a chybí mi tam za kus asi milimetr materiálu, viz foto. Není to po celym obvodu, jen asi za tři centimetry. Nechali byste to, nebo tam je takový namáhání, žeby se to mohlo vylomit? A druhá věc, byly ty zadní kluzáky nějak párovaný, nebo můžu případně ten levý kluzák někde koupit na burze?    [wallander] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.01.2014
Odpověď  13,2 cm samozřejmě, myslím tím pružiny zadních tlumičů    [wallander]   18.01.2014
Odpověď  A ještě dotaz na pružiny, naměřil jsem, že jsou dlouhé zhruba 13,2 mm, je to správně?    [wallander]   18.01.2014
Odpověď  Taky jsem vyndal trubky ze zadních tlumičů. Nejsou ani trochu zrezlé, ale naměřil jsem v místech kde to odíraly pouzdra průměr 25,80 mm z původních 26,00 mm. Je to ještě v mezích nebo byste koupily trubky nové?    [wallander]   18.01.2014
Odpověď  Dobrý den mě dělal tlumiče na péraka pa Kuta a perfektní práce, už to tady bylo řečeno,jeden s poctivých lidí,kterých si musíme vážit.    [milan]   01.06.2013
Odpověď  Nevím jestli to máš otestovaný, ale staré trubky jsou většinou opotřebované nestejnoměrně - nejvíc ve výchozí poloze a nejmíň v krajních polohách. tak že když uděláš futro na krajní polohy (aby se o v nich nezasekávalo) tak při běžném provozu bude volné. A druhá věc je, že dost velká většina trubek na péráka je vyrezlá bo začíná reznout.

Navaření nových trubek bych se nebál protože ani ty původní nebylo nic super pevného    [vana-hb]   16.04.2013
Odpověď  Naváření a následné broušení podle mě nemá smysl, jsou to vyhozené peníze. Pokud máš trubky trochu ok (podélné rýhy v nich nevadí), stačí udělat abnormální futro a přestružit na rozměr. Trubky jsou tak tvrdý že tě přežijou a když je materiál pouzdra solidní tak ho jen tak neohoblujou. Pokud jsou vyžrané podívej se po jiných, třeba burza nebo aukro, nestojí to ranec. Dřív se na tom jezdilo denně třeba i po okreskách takže dostávaly mnohem víc zabrat.    [Beat]   15.04.2013
Odpověď  Mám od pana Kuty udělané teleskopy jak na ČZ 150C tak i na péráku 250(přes 12000km) vše je OK - ty trubky kloužou v textitových pouzdrech takže nějaké opotřebení vydřením nehrozí.    [Martin Štindl]   13.04.2013
Odpověď  osobne by ma zaujimala zivotnost takej opravy, pretoze som sa informoval o technologii opravy a bohuzial mi bolo oznamene, ze klzne trubky ktore vymiena su z ocele 11 373, co je bezna konstrukcna ocel. Ked skusim pilnikom povodne trubky, su tvrde a pilnik sa po nich iba sklzne, takze presli tepelnou upravou.    [miso251sk]   12.04.2013
Odpověď  a co by se mu mělo posílat dobírkou? On by mě za to že já cci něco udělat měl ještě zapaltit?    [HonzaBK]   12.04.2013
Odpověď  Ahoj,
mě navářel nové trubky + měnil pouzdra p.Kuta (Žďárec u Skutče, tel.723/129023).Stačí mu to poslat dobírkou a p.Kuta to pošle po opravě zpátky. Jedná se o velice pěknou práci - byl jsem u něho osobně s je to opravdu fachman, ne nějaký zlatokop.    [Drak09] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.04.2013
Odpověď  dík za ochotu.odkud je známy??ja jsem z prahy vychod.rs    [roman sixta]   10.04.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já bych ti to nechal udělat u známého, mě dělal taky 3 sady, a dokonce vyměňoval vydřené trubky jak předních tak zadních tlumičů.    [Mirek]   10.04.2013
Odpověď  Zdravím,stále mám zájem nechat přefutrovat a složit tlimiče na tři péráky najednou,přední i zadní.Poradíte na koho bych se mohl obrátit??RS    [roman sixta]   10.04.2013
Odpověď  Musel by se udělat přípravek na opření do hrotu, ale neumím si to představit. Normálně se repasují třeba pístnice,že se stejnoměrně obrousí povrch, potom nanese vrstva tvrdochromu a znovu se to obrousí. Já jsem schopen pouze u pěkných trubek povrch začistit a dát slabou vrstvu tvrdochromu. U trubek s vyrezlým povrchem to nejde.    [frona]   10.04.2013
Odpověď  brousit na kulato to jde jen je potřeba delší bruska a nejdřív navrtat konec a na druhý udělat opěrku ale je to pakárna ostatně jako vždy když se brousí trubky    [JM]   10.04.2013
Odpověď  Umím to udělat pouze u zdravých neporýpaných trubek. Problém je ten, že u horších trubek kluzáku se nedají upnout do brusky na kulato. Zdravé trubky přeleštím a připravím. Nechám nanést slabou vrstvu tvrdochromu max 0,01mm. Potom zase přeleštím. Na výměnu futer mám přípravek. Vyměnit a přestružit futra také umím. Jedny takto zrepasované vidlice mám na svém péráku a jedny mám doma na ukázku.    [frona]   10.04.2013
Odpověď  Zdravím, repasoval jsem už takto 3 páry vidlic.    [frona]   10.04.2013
Odpověď  Zdravím,taky bych potřeboval poradit nějaký kontak,na někoho kdo by kvalitně vyměnil ty pertinaxove pouzdra,eventuelně kompletní složení tlumičů, a celkem se jedná o tlumiče na 3ks péráků?Jsem z Prahy východ.Zajakou koliv nabídku či info na koho bych se mohl obrátit budu vděčen.    [romansixtaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.04.2013
Odpověď  sam to tezko posoudim. O weekendu to nafotim a dam sem. Ja pozil pertinaxove, ktere jsem vlepil pres lepidlo, ale jedno bylo asi mensi a proste litalo volne. tak jsem si nechal vystruzit to jedno spodni pouzdro ze silonu. Vystruznik mam take, ale problem je v tom, ze struzim dolni pouzdro zespod a horni z vrchu, takze nechytnu osou obou pouzder pokud to delam zvlast a nepodarilo se mi to presne, takze jeden tlumic mi drhne. Nebo mam prohly kluzak ci tlumic...nevim.    [tomtnt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2013
Odpověď  Futra jsou vyrobena z texitu - tekstgumoit s přesahem musí se narazit a po naražení vystružit já používám ruční výstružník 26H7, vaše kluzáky jsou hodně poškozené že se musí měnit?    [karel]   11.03.2013
Odpověď  dival jsem se na motoren a tam nove predni kluzaky jeste nemaji, jen zadni...nejaky typ? Z ceho by ta pouzdra byla? Ja prave delal repasi a mel jsem problem, ze mi bud pouzdro pak nedrzelo na svem miste nebo ze jeden tlumic jsem vystruznikem vystruzil mirne mimoose a pak kluzak nebeha a drhne. Jinymi slovy nemam souosy pripravek na vystruzeni obou pouzder v jedne ose, takze to sam neudelam.    [tomtnt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2013
Odpověď  Pouzdra ti vyměním jak v zadních tlumičích tak v předních vidlích nanesení tvrdochromu není laciná záležitost je lepší sehnat ještě dobré nebo koupit nové    [karel]   10.03.2013


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006