MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306116 příspěvků |7497 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 72 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (P | Odpověď 2.7.2020 15:09  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zodpovězené téma O krouzek na startovaci hridel
Dobry den,
prosim nenajde se dobra duse, co by vedela velikost O-krouzku na startovaci hridel?
Dekuji.    [tomtnt]    02.12.2014     Zobrazit téma  
Odpověď  Boco: dík že jsi se na to zeptal, za týden mám odevzdat motor a teď jsem tak zjistil další průser - není vhodné nové futro.    [Martin Štindl]   11.06.2020
Odpověď  Teď také řeším nové pouzdro na kamarádove magnetce, futro ve víku má přibližně 26,95mm a na původním vylisovaném pouzdru to ukazuje 27,02 až 27,04mm. To nové pouzdro(634??) má 28,16mm akorát že délkou 16,40mm oproti péráckemu 20mm.    [Martin Štindl]   11.06.2020
Odpověď  Riesim rovnaku vec - vymenu puzdra na start hriadel v lavom viku na Peraku. Puzdro mam, ocelove, vonkajsi rozmer ma 28mm, musi sa stocit.
Otazka je aky by mal byt idealny vnutorny rozmer?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.06.2020
Odpověď  Tak hlavně si uvědomte podmínky práce pouzdra na startovačce
- minimální rychlosti,velký tlaky, jen občasný pohyb otočný + namáhání od vibrací páky během jízdy. Na to vše je lepší ocel než bronz.
A strojařská zásada, že jeden díl má být měkčí je stále dodržena, pouzdro je obyč ocel bez tepelné upravy,ale hřídel je kalená, tedy tvrdší.    [Monty]   28.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já na té startovací hřídeli sice zápich pro manžetu mám ale u motoru 553 zápich není a ani ho tam dělat nechci, když jsem odměřil hloubku tak v místě toho zápichu se stěna hřídele ztěnčí na 2mm.
Bronz je jako materiál pro kluzné pouzdro vhodnější ale nejsem názoru že by to byl v době výroby těchto motocyklů nedostatkový materiál, myslím že to byla jednoduše snaha o zlevnění výrobních nákladů - u startovačky to pouzdro z oceli prostě stačilo pro předpokládanou životnost motocyklu. U kývaček(od r.1954) jsou v přední vidlici čtyři bronzová pouzdra(u typu 04 dokonce šest) a ve víku spojky je přesto pouzdro stále ocelové.    [Martin Štindl]   28.04.2018
Odpověď  to ale neni raketoplan ,dyt tam nejaka vule musi byt abyt a jestli to bude 0,05 nebo 0,1 je celkem jedno. je to start paka. a tesni ji ten krouzek v zapichu tak je to sumak jestli to bude dve setiny vydreny    [free]   28.04.2018
Odpověď  free - okem tohle nezjistíš...    [J]   28.04.2018
Odpověď  j nevim mne to prijde trochu mimo jeste sem nevidel na jawe ze by byla hridel vydrena od toho oceloveho pouzdra proste zjistily ze to jde ocel na ocel a neni tam duvod davat bronz je pravda ze ji po valce nebylo dost ale proste to funguje bez bronzu tak bych to tak nechal jinak mas pravdu bronz je castecne samomazna tak to samozdrejmne funguje lepe.    [free]   28.04.2018
Odpověď  A ocelové pouzdra si myslím tam "cpaly" čistě z ekonomických důvodů. Po válce bylo barevných kovů nedostatek. A nebyly jediní... Pokud např. srovnám motor BMW R51/1 a R51/3, tak mi jasně vychází lepší neochuzená předválka....    [J]   28.04.2018
Odpověď  Ocel na ocel nikdy není dobře. Tohle měli němci vymyšlené lépe. Dle mého tam dávali bronzové pouzdra, aby se neopotřebovávaly hřídele. I když jsou tvrdší, tak v ocelových pouzdrech trpí. Bronz také snáší lépe chvění a rázy. Pokud by to někdy začalo prosakovat, tak se nalisovalo nové br. pouzdro, s jistotou, že hřídel není "jetá" a bude těsnit.    [J]   28.04.2018
Odpověď  Zápich už tam byl(je vidět na fotce), motor je náhradní z roku 1955. Já byl v pondělí u Havla v Chrudimi pro těsnící manžetu a ty ocelová pouzdrá má(57Kč), akorát že jsou na nějakou mladší 350tku a mají vnější průměr do karteru cca 28,3mm takže jsem je nechával stočit na 27,1mm. Ale ostatní rozměry mají stejné jako pouzdro péráka.
Tu bronz jsem zvažoval protože u motorů DKW SB je startovací hřídel právě na bronzových pouzdrech a zdá se mi to vhodnější.    [Martin Štindl]   26.04.2018
Odpověď  myslim si ze ta karobronz je moc mekka sel bych cestou ocely a zapichu na hridely pro stiraci krouzek a je to na vecny casy    [free]   26.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, u péráka mi začal dost prosakovat olej okolo startovací hřídele vlivem opotřebeného pouzdra ve víku spojky. Nenašel jsem že by někdo vyráběl právě to pouzdro takže bych ho nechal vyrobit ale chtěl bych zkusit místo oceli karobronz - máte to někdo také tak anebo je lepší to nechat z oceli?    [Martin Štindl]   22.04.2018
Odpověď  delka je jasna ne? odmeris od konce hridele aby to bylo zhruba v polovine futra ktery je v viku a vede hridel jestli to bude milimetr vedle neva staci aby to bylo v tom futru    [Free]   20.03.2017
Odpověď  Zdravím,chci se poptat odborníků ,na třindě potřebuji vyměnit na startovací hřideli gumové těsnění ,jelikož mě netěstní hřídel,zkusil bych ještě udělat zápich jak popisuje Ed250,ale nemám rozměr délku od drážkování,kdybych vzal z kývačky 350 rozměr zápichu ,tak to bude stejný,že? Jelikož jsem ,zde nenašel délku plus mínus.Dík za info.    [Pilník.]   13.03.2017
Odpověď  Honza BK - Na hřídeli řazení by podle toho co jsem opsal z nějakého prodeje (kde měli i uvedený rozměr) měli být 11,6 x 2,3 mm ALE stejně bych doporučoval (pokud tedy je řadící venku) vzít oba kusy sebou a v prodejně vyzkoušet. Popřípadě vzít o chlup větší a menší - stojí pár kaček :). Na startovací snad ani zápich nebyl - těsnila to guma + podložka + pružina. Pokud ji máš bez zápichu a chceš mít jistotu s těsněním tak bych se řídil podle obráku co sem přidal níže ED 250 a udělal zápich podle toho a použil klasický těsnění co se tam dává třeba na kyvačku - panelku. Repliky už asi ten zápich mají tak ASI to stejné těsnění a nebo opět vzít sebou do prodejny víko spojky a tu hřídel a odzkoušet - futro ve víku už taky může být vymleté. Ať se daří -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2017
Odpověď  oživím tuto otázku, nevíte někdo rozměry O kroužku an startovací hřídel do té drážka i na řadicí hřídel co jde tou startovací?
Díky    [HonzaBK]   10.01.2017
Odpověď  nepomohlo, musel jsem to sundat dvojramennym stahovakem, nastesti to slo. Trojramenny jsem totiz nemel. Jinak retezove kolo jsem aretoval tim specialnim klicem co se vlozi do spojkoveho kose - kdyby to nekdo resil.Takze pak jsem na nem mohl povolit matici a sila se celkem rozlozila.    [tomtnt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.12.2014
Odpověď  Tak ještě jeden pokus - potáhni spojkový koš ven (k sobě) co tě pustí řetěz. Mezi drážky na hřídeli a pozdro vsuň malej šroubovák (nebo něco podobného) a pohybem nahoru dolů pootočením nebo do strany to pouzdro o hřídel zaaretuj - pak zatlač koš zpátky k motoru a pouzdro (zapřené o hřídel) by se o ten kousek mělo povysunout. Opakováním pak vylézá víc - aspoň já s tím problém neměl. Pokud by se ti nedařilo ani zapřením od středu nebo kraje pak ti opravdu nezbyde nic jiného než povolit i kolo na klice.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.12.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dělal jsem dvojí těsnění na panelce. nemá to chybu. Třeba se to hodí i sem.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.12.2014
Odpověď  tohle nepujde. Kos je srovnany do roviny s tim pouzdrem...tam nikde nic nedam. Mezi pouzdrem a hrideli jsou pak drazky, ale to jsem zkousel jakoby pacit ale s tim nehnu.

No, jak povolit matici na retezovem kolu spravne? Mam zaprit dreveny klin mezi spojkovy kos a retezove kolo a pak zkouset povolovat? Na retezove kolo mam pak trojramenny stahovak.    [tomtnt]   08.12.2014
Odpověď  Na tom koši těsně u pouzdra jsou takové prohlubně - strč tam malej šroubovák (nebo nějakej hrot) a mírně zapři o to pouzdro. Když povytáhneš tak jdou spolu - tak 2x3 a už se pak na pouzdro dostaneš - je to jen zalepené olejem.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2014
Odpověď  pardon, startovaci segment :) Tak jsem sundal zavlacky, pruziny, vyndal lamely a povolil matici vnitrniho kose a vyndal ho a ted vidim uz to pouzdro...ale jak ho vyndat? Neni to mozne za nic chytnout. Kdyz povytahnu kos, jde mi to o cca 5 mm, tak pouzdro je na ose hridele a netaha se spolecne s kosem.
Co s tim?    [tomtnt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2014
Odpověď  Tím kuželem asi myslíš startovací segment - tak ten nejde dolů pokud je tam spojkový koš. Pokud tam máš řetěz tak potom jak popsal Meela - vytažením pouzdra má koš vůli a řetěz jde (někdy je to boj) sundat dolů. Řetězové kolo (na klice) není potřeba sundávat. Pokud tam řetěz nemáš - tak rozebereš spojku - zajistíš koš povolíš matku a pak už jde celý koš dolů a máš přístup k segmentu. Ať se daří -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2014
Odpověď  a čemu říkáš startovací kužel? :-) jinak spojkový koš by měl jít sundat, když se vytáhne pouzdro co je mezi hřídelí a košem tak by měl jít primární řetěz vysadit a koš se pak vyndá...    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2014
Odpověď  mel bych otazku, abych vyndal z motoru startovaci kuzel musim demontovat spojkovy kos a retezove kolo? Spojkovy kos asi nesundam bez retezoveho kola, ze?    [tomtnt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2014
Odpověď  musim se omluvit, spatne jsem se vyjadril. Chci si udelat drazku na startovacce pro O-krouzek, takze spise tedy jaky je vnejsi prumer te startovaci hridele. Dostanu se k tomu az v nedeli kdy to rovnou vysoustruzim, ale ted bych aspon koupil uz predem ten O krouzek podle toho rozmeru abych to pak v nedeli uz smontoval. Obe dve tesneni z odkazu tam mam, ale chci se pojistit.    [tomtnt]   03.12.2014
Odpověď  Sorry, to je ono : http://motoveterandily.cz/index.php?s=product& id=2635    [Danis]   03.12.2014
Odpověď  http://motoveterandily.cz/g1489.T%ECsn%EDc%ED+krou %9Eek+%F8ad%EDc%ED+h%F8%EDdele+P%E9r%E1k.html    [Danis]   03.12.2014


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006