MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307340 příspěvků |7555 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 163 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (P | Odpověď 27.10.2020 06:36  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma A jejda! Reknete nekdo, prosim, ze nemusim pulit motor...
Zdravim vsechny Perak specialisty. Kdyz jsem konecne uhasil vsechny problemy a komplikace a delal finalni ladeni karburatoru, abych mohl na technickou a prihlasit Peraka po 3 letech renovace a stavby z hromady nekompletniho srotu, doslo k tragedii: Zjistil jsem, ze mi po kazdem startovani motoru (Muj Perak je kompletni, ale jeste neujel ani metr) tece z prave strany motoru olej. Abych to zkratil - dnes jsem zjistil, ze pri zarazene rychlosti a nastartovanem motoru se mi toci v karteru ulozene bronzove pouzdro (je videt pod hnacim kolem sekundaru). Olej prolina okolo toho nepruchodneho pouzdra (pozice 10 na prilozenem obrazku).Myslel jsem, ze se rozplacu. Motorka je konecne hotova, specialni naradi na puleni motoru a rozebirani nemam, ma ho kamarad 200km daleko a nikdo jiny bliz (ziju v zahranici). Existuje nejaky zpusob, jak to zachranit bez vyndavani a puleni motoru, prosim? Mam z toho hruzu. Jednak to nemam natrenovane, jednak tu nejsou dostupne zadne dily, je to pro me mesic prace po vecerech to cele rozebrat a zase slozit a jednak nemam to naradi. Diky vsem za napady.    [Misidlo]    10.11.2017     Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tomu pouzdru už stejně nikdo nepomůže, bylo totiž už jednou lepeno. Navíc i uložení předlohy má velkou vůli takže je nutné ho nahradit - Freemu jsem už poslal výkres a zítra dodám CuSn8.    [Martin Štindl]   31.05.2020
Odpověď  Stejně jako ty, jsem řešil na svém Péráku 350.. U motoru mi po poskládání a při rozjíždění začalo téct jako tobě zmíněné pouzdro.. Motor se mi nechtělo půlit, tak jsem zvolil provizorní opravu (nemáš co ztratit), která se povedla a tak to jezdí do teďka..
Motorku položit na L bok, pouzdro odmastit sprejem na brzdy, hlavně mezi pouzdrem a blokem, pak jsem to zakápnul obdobou Loctite- přípravek na utěsnění válcových ploch- standartně na to lepím vyběhané díry pro ložiska.
Až budeš mít chuť, tak to můžeš rozpůlit a předělat :o)    [Beat]   27.05.2020
Odpověď  Pouzdra vyndat, v soustruhu narádlovat a vlepit.    [HonzaBK]   27.05.2020
Odpověď  Tak mi došla odpověď z Motokrámku - pouzdra plusová sice měli ale do servisu s tím že je i nabízeli na e-shopu. Teď už je nenabízejí.    [Martin Štindl]   25.05.2020
Odpověď  Předpokládám že po rozpůlení a vyjmutí pouzdra to futro na fréze pro sichr vezmu výstružníkem, jen jsem myslel že místo vyrábění půjde pouzdro snadno objednat. Ještě bych se chtěl zeptat kolik setnin přidat na vnějším průměru pouzdra, počítám že při výrobě bylo futro čistých 17,00mm a pouzdro mělo 17,02mm. Takže ty dvě setniny by byly akorát? Jde o to že minule jsem zakoupil futro na opravu kde bylo asi o 0,03mm navrch a zalisovat nešlo i když jsem udělal náběh(a lisováno bylo přes trn, tedy ve smyslu že bylo nataženo). Až po drobném stažení to pak bylo v pohodě.    [Martin Štindl]   25.05.2020
Odpověď  Zdravím Martine. Nevím jakou máš představu o provedení opravy toho pouzdra, ale ta díra v karteru bude s vysokou pravděpodobností již oválná. Já bych ji minimálně změřil a pak případně srovnal. Pak bych teprve podle otvoru dělal pouzdro a to pouzdro se tam lisuje s dost vysokým přesahem - u toho průměru 17mm cca 0,07mm(OHC má v elektronu toto pouzdro průměru 20mm s uložením U7/u7).Pro lepší lisování je lepší na pouzdru udělat náběh(stačí na délce do max. 1mm), aby šlo rovně a nezdrhlo povrch otvoru.    [Milan(OHC)]   25.05.2020
Odpověď  Dík, poslal jsem dotaz na motokrámek. Pokud by neměli tak se bude muset vyrobit, jinak teď nevím kolik by měl být vnější průměr toho nového, standart by měl mít 17,02mm takže okolo 17,05mm?    [Martin Štindl]   24.05.2020
Odpověď  hoj martine jestli ho nesezenes posli mne vykres vyrobim ti ho
free    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2020
Odpověď  Ahoj, kamarád mi dnes dovezl motor z péráka magnetky u kterého začal unikat olej kvůli uvolněnému pouzdru předlohy. Začal jsem po netu shánět jestli někdo nenabízí pravé neprůchozí pouzdro s vnějším průměrem do plusu a nemohu nic najít. Já se domníval že ho nabízel snad Motokramek ale v nabídce u nich není. Nevíte prosím jestli někdo tyto opravná pouzdra nabízí, lepit ani cínovat to nechci protože se mi ta vůle zdá už značná.    [Martin Štindl]   23.05.2020
Odpověď  Ak Loctite proteče, tak prostě při případné generálce tam pouzdro bud nechá(proč by je tahal ven? ) nebo prostě blok nahřeje,a lepidlo povolí................    [Monty]   19.11.2017
Odpověď  Späť k téme.Ak Vám tam ten Loctite zatečie tak to púzdro bude ako privarené.Aj pri prípadnej neskoršej GO ho budete mať problém vyraziť.Tieto nové prípravky sú veľmi účinné.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.11.2017
Odpověď  Ano, slyšel jsi správně, na obou karterech by mělo být vyraženo stejné krátké číslo a to když dáš kartery k sobě, tak jsou ty čísla u sebe.    [PS]   16.11.2017
Odpověď  ahojte nevím jak si dát dotaz tak píši sem. koupil jsem rozdělanou Jawu 550 a nevím jak poznat že kartery jsou spárované. slyšel jsem že je tam někde vyreženo číslo kvůli shodě. poradte prosím děkuji bobek2771    [bobek2771] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2017
Odpověď  jen ze tohle te zradi na sto procent ... .    [jawa]   16.11.2017
Odpověď  A nebo neco jineho... :o)))    [Misidlo]   16.11.2017
Odpověď  Ale nikdy nevis kdy te to uradi
... .    [jawa]   15.11.2017
Odpověď  Já byl v podobné sitauci.. motor 350 jsem vyndal z traktůrku a na zkoušku jsem vsadil do rámu, že zkusím jak jezdí, řadí, ať se trochu rozhejbe- je tam mimochodem do teď a jezdí..
Pouzdro teklo stejně jako tobě.. Motorku jsem položil na L stranu, tak aby olej natekl na L půlku motoru do víka (možná zbytečně, hladině oleje bude stejně někde pod úrovní pouzdra), odmastil sprejem na brzdy - vícekrát, a dal obdobu Loctite- lepidlo na válcoové díry.. po zaschnutí do teď drží a neteče..
Někdy v budoucnu to při Go předělám :o)    [Beat]   15.11.2017
Odpověď  Vazim si kazdeho nazoru, ale uz trosku sklouzavame k polemice, jestli to opravit poradne a nebo to odflaknout. Toto forum uz je hodne dlouhe a nemam nikomu za zle, ze si to neprecetl cele. Roman: Jsem tady v situaci, ze vyndavat motor a pulit je trosku raketoplan, protoze momentalne na to nemam prostor, ani potrebne naradi. Pripravky si zajistim casem a udelam to sam jako jsem delal celou renovaci. Jawy tady stejne nikdo nikde nedela. Perak je pro mne spis muzejni kousek a jezdit se na nem temer nebude. Potrebuji ho jen prihlasit (udelat technickou kontrolu) a pak odlozit. Nez se k tomu budu moct vratit, tak to bude chvili trvat a to prihlaseni by mohlo byt pak obtiznejsi. Pouzdro je kupovane a na ose se volne otaci, karter zatim vymlety neni. Odmastit, zeleny Loctite a tekuty kov dostane zitra nebo pozitri sanci. Ja verim, ze by to drzet mohlo i delsi dobu. Zatim stale odmastuji.    [Misidlo]   15.11.2017
Odpověď  Zdravím. Ja len v krátkosti. Uznávam lepidlá, tekuté kovy a pod. ale tam kde majú opodstatnenie. Osobne si myslím že sa poleniu motora skôr či neskôr nevyhnete. Ako tu napísal kolega podo mnou Jawa nie je predsa raketoplán. Ak nemáte možnosti, respektíve schopnosti tak to dajte urobiť niekomu inému. To nie je hanba. Každý máme vlohy na niečo iné. Všetko ostatné je podľa mňa strata času a peňazí. Je potrebné urobiť to raz poriadne a máte pokoj. Ono je potrebné zamyslieť sa nad tým prečo tento problém vôbec vznikol a nie len odstraňovať následok. Ak ste menili bronzové púzdro a urobili ste ho menšie na vonkajšom priemere a tesnejšie na vnútornom priemere tak je to jasné. Otáčajúce sa púzdro spolu s predlohovým hriadeľom spôsobí počas prevádzky riadnu škodu. Koniec koncov budete musieť dať vyrobiť púzdro s väčším vonkajším priemerom a budete musieť egalizovať otvor v kartri ktorý bude oválný a neforemný. Lepidlo Vám možno dočasne zalepí otvor v kartryi ale pokiaľ je púzdro "kusnuté" na hriadeli tak ho v kartri neukotvite žiadnym lepidlom ani cínovaním. Toľko môj skromný názor opravára Jáw všetkých sériových typov asi 30 rokov.    [Roman]   15.11.2017
Odpověď  Otazka je, k cemu takova provizorni oprava vlastne je kdyz se pak nemohu na motorku spolehnout a nikdo nerekne jestli to vydrzi 10km nebo 10000km.Pochopim to na ceste kdyz je potreba dojed domu. Ale delat takovou blbost v garazi kdyz mam na opravu celou zimu? ... leda ze by to byl stroj na prodej.    [vana-hb]   15.11.2017
Odpověď  Pane není dobrý nápad robiť to obrácene-čiže najprv tekutý kov a potom loctite.Kovom to zapatláte a loctite tam už nezatečie.Inak včera som to pozeral a existujú aj prípravky s veľmi nízkou viskozitou (čiže riedke) zatečú aj do spáry 0,1 mm.Aplikácii pomôže aj veľmi mierne nahriatie,asi také že tam ešte udržíte ruku.A až potom ešte prípadne zapatlať tým tekutým kovom.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.11.2017
Odpověď  Už máte půlku práce hotovou.
A pokud zkombinujete zakapnutí Loctite + opatlání tekutým kovem, máte velkou šanci vyhrát. A klidně najet i několik tisíc km. Když to je ted volný, bylo to volný i než se Vám motor dostal do ruky,a taky to jezdilo.
Je to jen JAWA, ne raketoplán!    [Monty]   15.11.2017
Odpověď  Prihlašte se a máte možnost vkládat fotky ve velké velikosti. Diskutování bez přihlášení je bráno jen jako nouzové. Na většině diskusních fór se bez přihlášení diskutovat nedá vůbec.    [webmaster] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.11.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak tady je to proklete pouzdro. Nic k videni tam neni, protoze to vsichni znate a protoze je tady k dispozici ubohych 100kb na obrazek. Viklat se to nevikla ani trosku, ale jak je ted dobre namazane, tak s nim otocim i rukou. Kazdopadne generalku motoru jsem udelal kompletni - vybrus, cepy, klika, loziska, srouby, gufera, opiskovani, atd. Zkratka udelam cokoliv, abych to znova rozebirat zatim nemusel. Zimu na to taky nemam, protoze pracuji na jinem stroji, ktery to ma k cili o svetelne roky dale a je toho plna dilnicka. Zeleny Loctite je dobry napad, ale uz jsem koupil tekuty kov. Zkusim nejdriv ten.    [Misidlo]   14.11.2017
Odpověď  Žádné lepidlo nechytne protože je to všechno od oleje. Domnívám se, že letovat pouzdro z vrchu je nevhodné protože hned vedle je gufero a karter by se musel nerovnoměrně ohřát, což taky není ideální věc. Všechna ostatní řešení jen oddálí nevyhnutelné a zhorší situaci.

Já měl to samé a pouzdro stačilo pocínovat a pak namáčknout zpátky (karter ohřát a pouzdro ochladit). Pak ovšem ještě záleží v jakém stavu je díra v karteru - může být nutné jí vystružit a vyrobit nové pouzdro.

A další věc je, že když už budeš půlit motor tak by stálo za úvahu na něm udělat generálku aby vydržel nějaký ten rok bez dalšího zásahu.

... máš na to celou zimu.    [vana-hb]   14.11.2017
Odpověď  No k tomu nahrievaniu-hneď nejaký centimeter vedľa je gufero,tomu by to asi neprospelo.A aby to šlo cínovať treba hodne nahrievať.Celkovo som nejak nepochopil načo by to celé bolo dobré.Ak by sa tým aj zabránilo otáčaniu púzdra v bloku,tak určite nie tečeniu oleja.Jednoducho motocykel položte na ľavú stranu,priestor okolo púzdra striedavo čistite benzínovým čističom v spreji a vyfukujte stlačeným vzduchom tiež v spreji ak nemáte kompresor.Až budete mať dojem že je to dokonale čisté a suché aplikujte na to púzdro pár kvapiek prípravoku Fúgen welle (vytesnovač špár a lepidlo v jednom) trebárs Loctite 638.Poradia vám presne v každom obchode s ložiskami.Ak ho čo len trocha zatečie do priestoru okolo púzdra,a to by malo ak je tam vôľa ktorá umožňuje točenie púzdra v bloku,odstránite oba problémy.Navyše s tým púzdrom pootáčaním prevodovky možno po aplikácii prípravku mierne zakvidlať,aby zatiekol čo najviac.Po pár minutách utriete prebytočné tekuté čo nezatieklo a o ďaľších 10 minút je hotovo.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.11.2017
Odpověď  Stejně si myslím, že na to pouzdro v bloku se naletovat podložka nedá, že blok odvádí moc teplo, aby to šlo dostatečně ohřát.

Ale nemám zkušenost se svářečkou na plasty,třeba ty by to ohřála dostatečně.    [Monty]   13.11.2017
Odpověď  p.černy ale tady nejde o to jak to opravit ale oto jak to opravit aniz by pulil motor a to jak jste napsal vy nejde to letovat pri slozenym motoru o to tu bezi. jak rozpuli motor tak muze nechat vytocit vetsi pouzdro a nemusi resit letovani    [Free]   13.11.2017
Odpověď  Musim priznat, ze me napadlo totez co Montyho. Na druhou stranu je treba uznat, ze pan Cerny projevil skutecnou odbornost a zkusenosti a popsany postup zni realne. Bohuzel ja jsem v porovnani s vami jen nadsenec a amater. Pro me provrtat a sehnat 10mm ocel, navarit matku a podobne ukony znamenaji shanet firmy, ktere to udelaji. Ruzne zelezne pasoviny se mi nikde v zadnem rohu nevali, stojanovou vrtacku nemam a svarecku taky ne. Zkratka a dobre chapu, ze pro mechaniky vasich formatu jsou tohle vse drobnosti a otazka pul hodinky a pro me beh na dlouhou trat se spoustou starosti a vynalozenych financi. Tady bohuzel nejsem v prostredi, kde kazdy zna kazdeho a za flasku udela ruznou sluzbu.
Pres veskerou dobrou vuli udelat to poradne to zkusim zalepit, udelat technickou, dokoncim druhy projekt a k Peraku se vratim, az budu mit potrebne pripravky pohromade a v dilne misto. To by se snad mohlo do pristi hlavni sezony povest. Urcite dam vedet, jak to dopadlo. ;-)    [Misidlo]   13.11.2017
Odpověď  Přestože je Vaše otázka formulována lehce ironicky a nevím proč,odpovím vám.Je úplně jedno kolik mot.váží.Je samozřejmostí že je nutné vytvořit pro pájeni podmínky lokálním ohřevem.Jde to velmi dobře hork.pistolí,neboť barevné kovy velmi dobře přijímají teplo.Pouzdro očistim mechanicky,odmastím a při ideální teplotě za podpory pasty nanáším cin na pouzdro.Mosaz se velmi dobře letuje.Při opatrnem zacházení lze použít misto pasty přepálenou kyselinu chlorovodíkovou místo méne učinne pasty.Pouze kapku která stačí,nesmí se dostat na hliník.Dale pocínuji vnitřek misky,nejlépe s menším otvorem uprostřed a přiložím na pouzdro a opět za podpory tepla a dobrým pájedlem prohřeji tak až dojde ke spojeni.Otvorem uprostřed přidávámm cin.Očistím odmastím tmelím.Neradim něco co nejde. Jiná otázka je jestli se vyplatí zabývat se s tímto nouzovým řesenim,když to není porucha na cestě daleko od domova. Výměna pouzdra není o tolik pracnější je to kvalita a řemeslo netrpí. Pokud TK nepočká do jara,tak bych to u pouzdra vynydlil nacpal bych tam filcový tapon připravený na míru,aby nikde nepřekážel kdyby to chteli natočit a hodil bych to na vozík nebo do auta hotovo.Přes zimu bych to v klidu udelal pořádně. Na stahování pravého bloku není třeba žádný velký stahovák.Staci kus 10mm oceli,uprostřed vyvrtat otvor třeba 16mm přivařit matici pro rozpěrný šroub.Na krajích vyvrtat dva otvory 6mm podepřít do roviny vodící vložku mezi šroub kuželový čep kliky.Cele to dát s citem do tahu a ohřívat s vnějšku prostor ložska kliky.K ohřevu se velmi dobře hodí malá horkovzdušná svářečka na plasty,má malou trysku čímž nema velký rozptyl tepla a ohřívá se pouze blok.Jde to i s normální ale chce to dál od ložiska.Ocelové ložisko se ohřívá pomaleji a nema čas zvětšit svůj průměr.Kombinací cileného ohřevu a citliveho otáčení stah.šroubu to sleze jako víno.Totéž zpět.Ložsko mám vždy na klice a blok není třeba ohřívat celý,stačí pouze dostatečne ohřát otvor a spadneto tam samo.    [Černý]   13.11.2017
Odpověď  Pane Černý - můžete aspon naznačit, jak lze k pouzdru namontovanýmu v asi 35 kilovým hliníkovým motoru něco naletovat cínem?

Zkoušel jste něco takovýho?    [MOnty]   13.11.2017
Odpověď  Jsem sice proti opravám lepidlem,ale když to chcete z nouze takto řešit tak lze zamezit otáčení pouzdra tím že naletujete na pouzdro plech. podložku velikosti průměru pouzdra.Podložku podobnou jako je pod maticí sekundarniho kolečka vyrobte,nebo Vám to někdo podle jednoduchého nákresu vyrobí,tak aby měla čtyři dostatečně dlouhé a úměrně široké pásky které po naletování ohnete podle nálitku v kterém má být pouzdro zalisované.Ty pásky musi být dva nahoře vzdálené od sebe tak aby šly ohnout těsně k nálitku valivého ložiska.Totéž je dole,ale tam je mezera mezi zobáky pouze taková jako je šířka výztužného žebra bloku.Zobáky je dobré mírně přetočit do vrtule,aby lépe fungovaly jako armatura.Pokud je pouzdro vystouple,bylo by dobre před zalepením a letování tento rozdíl vymezit.Podložku můžte též letovat ohnutou to je jedno.Po odmaštěni celého hlinikového nálitku vezmete nekterý z těch tmelících "šmejdů"kterým se staré krásné stroje neopravují a celé to s tim pekně zapakujete. Také lze vytočit na soustruhu dostatečně hlubokou misku.Do misky vyvrtat otvor,nebo předem pocínovat pouzdro a vnitřek misky a pak to celé prohřát až se to spojí.Vnitřní půměr misky je třeba takový aby sel lehce narazit na nálitek.Před tím je třeba vypilovat drážku pro výztužné žebro.Zkrátka upravit to tak aby to šlo zaaretovat.No a pak to zaplácat.Je to proti otáčení. "pokud se hřídel otáčela volne" tak by to melo něco vydržet a proti úniku oil.Radiální tlaky tento spoj asi rozruši při delším používáni a dojde k ovalitě otvoru takže doporučuji brzkou opravu klasickým řemeslem,což uz jsem naznačil na zac&#462;tku.    [Černý]   13.11.2017
Odpověď  Martin: Tady k prihlaseni takhle stareho vozidla staci zajistit potvrzeni od certifikovaneho klubu, ze vozidlo odpovida udavanemu roku vyroby. Pak se udela technicka kontrola a po zaplaceni poplatku vyda dopravni inspektorat SPZ a technicky prukaz. U vozidel starsich nez 1960 se pak uz nikdy technicka kontrola delat nemusi a nemusi se platit ani silnicni dan. Ja ten certifikat o roku vyroby uz mam, takze to chci dat na znacky co nejdrive. Zkratka to chci mit uz vyresene a k te oprave pouzdra se treba vratit za pul roku, az se uvidim s kamaradem, ktery mi pujci potrebne specialni naradi a nebo az dodelam ten druhy projekt, ktery mi zabira veskery prostor v dilnicce.
Je sice hezke, ze staci nachladit jen klikovku, ale pokud zustane v leve karteru, tak je to stejne skoro cely motor do mrazaku :o)) Presto diky za podporu a postup. Jdu se na to podivat...    [Misidlo]   12.11.2017
Odpověď  Misidlo: ona se tam musí teď provést technická kontrola? Předlohová hřídel se otáčí při pohybu motocyklu(otáčí převodníkem náhonu tacho) a je tedy nejlepší teď omezit zvětšování vůle u toho pouzdra - jestliže tam šlo nasunout a nijak se neviklalo tak ten otvor nebude třeba prostružovat, udělá se pozdro nové o drobátko větší. Navíc pokud tam není tedy vůle tak jakékoliv lepidlo takto těžko vnikne mezi stěnu pouzdra a karteru aby zamezilo v protáčení. Nemusí se rozebírat kompletně motor, pro nutnou opravu je potřeba demontovat pravý karter takže převodovka a klikovka zůstane v levém, k tomu je potřeba stahovák(+horkovzduška). A jestli si další rozborku chce člověk ulehčit tak lze napravo usadit válečkové NJ 305(viz foto níže) a k dalšímu půlení už stahovák není nutný.    [Martin Štindl]   12.11.2017
Odpověď  treba budes mit stesti jestli to neni moc vychozene tak by to mohlo drzet jinak motor se nechladi chladi se klika pri davani do karteru, kartery se ohrivaj aby slo vse pekne bez nasili k sobe tak hodne zdaru a hlavne nepodcen pripravu radsi to 5krat odmasti a nech to treba den nakloneny at ti vytece vse do motoru a pak zase odmasti pak to teprve zalep    [Free]   12.11.2017
Odpověď  No jo. To presne Misidlo nepochopil. Proste jsem veril, ze to nebudu muset rozebirat cele, ale jen to proti protaceni zalepim. Vymlete to ulozeni pouzdra nijak pri skladani nebylo. Pouzdro jsem tam musel natlacit, ale nijak zvlast natesno to urcite nebylo. Neujel jsem s protacejicim se pouzdrem ani metr. Ale parkrat se otocilo, kdyz jsem radil rychlosti s bezicim motorem na stojanu. Podminky na tyhle prace mam mnohem mene nez idealni, mista pramalo. Chapu, ze spousta z vas uz to dela poslepu. Pro me je to ale "porod". Triprsty stahovak nejaky mam, ale pripravky na vtahovani hridele, puleni motoru a stahovani rotoru zadne. Uz nemam ani misto v malem mrazaku, abych mohl jednu polovinu motoru schladit. No zkratka a dobre se mi do toho neche ani trochu. Zkusmo to zalepim a udelam technickou. Jestli se to utrhne, tak to rozpulim. Jestli se to po technicke neutrhne, tak to necham byt, dokud nedodelam jiny projekt, ktery jsem uz zacal.
Kazdopadne dekuji vsem za vas cas a vase prispevky. Vazim si vsech dobrych rad.    [Misidlo]   12.11.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Stejný názor, sezóna přeci končí a ta technická kontrola může snad počkat do jara, vyjmout motor z péráka není nic těžkého je to úkon zvládnutelný do hodiny. Snad i v zahraničí jsou motodílny které by mohli mít na půjčení nějaký vhodný stahovák. A také bych se přiklonil k výrobě nového bronzového pouzdra než to lepit či cínovat, když už ten pérák stál tolik úsilí.    [Martin Štindl]   11.11.2017
Odpověď  No nevim, mozna jsem konzervativni. Jedna vec je, ze clovek pri skládání motorky neco podela - komu z nas se to nestalo. Ja bych teda s otacejicim se pouzdrem moc nejezdil, dira v karterech se tim bude jen vic a vic opotrebovavat, oprava pak bude složitější.    [Carlos]   11.11.2017
Odpověď  taky mne to jednou teklo kolem pouzdra na nakym srotovym motoru zalepit to slo ale nebylo to na dlouho stejnak to budes muset lousknout driv nebo dyl ale je to jedna z veci ktera by se pri oprave motoru mnela minimalne skontrolovat kdyz uz ne automaticky udelat nove poradne.    [Free]   11.11.2017
Odpověď  On Misidlo nepochopil, že se mu nesnažíme vyřešit volné pouzdro v karteru (což bez rozpůlení motoru nelze), ale snažíme se provizorně vyřešit vytékání oleje kolem pouzdra :-)    [fikuscz]   11.11.2017
Odpověď  Jestli se pouzdro točí, tak jste celou GO normálně udělal blbě, a čeká Vás druhý pokus.

Lepidlo zvenku pomůže proti uniku oleje, zalepit vaklavý pouzdro se prostě NEPOVEDE.

A napatlat lepidlo můžete 15 mm kolem pouzdra, ne?    [Monty]   11.11.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Opet diky za komentare.
Kdyz se na ilustrativnim obrazku na to podivame, tak je jasny, ze kdyz bude nalepene kolecko na cele pouzdra, tak to cele proti otaceni bude drzet asi tak 1 milimetr lepidla na bronzu po obvodu (pripadne co zatece do mezery). Pokud to ma pevne drzet proti otaceni, tak asi stejne zadny pohyb ven a dovnitr nebude mozny. Jakmile se to zacne v lepidle hybat, tak se to zacne i otacet. Chapu, ze by nejaka vule byla fajn, ale porad mi nejak hlava nebere jak zajistim vuli a zamezim otaceni. To be slo jen drzkou na cele a nebo podelnymi na tele, aby se to hybalo v lepidle, ale neotacelo. No nic. Zkusim a uvidim. Hlavne abych to zatim nemusel cele zase rozebirat.
Pouzdro v karteru nijak pevne ulozene nebylo. Tuhle cast jsem z neznalosti ponekud osidil pri skladani motoru. A v neposledni rade jsem asi prilis natesno vymezil i hridel. Ta to asi cele spustila, ale uz se zda volnejsi.
A ze z toho trosku tece olej by na technicke velky problem nebyl. Jednak jsou tam fanousci historickych motocyklu a maji pro jejich drobne vady pochopeni a jednak jsou na to u BSA a Triumph zvykli ;-)    [Misidlo]   11.11.2017
Odpověď  Přesně, jak píše Fikuscz- prostě to pouzdro je malinko pohyblivý proto bloku, a papírový kolečko na čele pouzdra umožní pohyb proti flasru z lepidla, který bude pevně slepený s blokem.

Motorku je lepší položil na levý bok,sundat vypínání spojky a řetězový kolečko,utřít místo do sucha, polít acetonem nebo odmaštovačem na brzdy, ofoukat vzduchem, a několikrát opakovat.A ještě obrousit smirkem.

Stejně máte pravděpodobnost 50% ,že v motoru bude nějaký další problém,který se projeví až provozem.
A potom to teprve opravíte definitivně - většinou je otvor v hliníku oválný, a musíte zvážit, zda lepidlo(nebo pocínování) pouzdra stačí, nebo je třeba otvor zvětšit a udělat abnormální pozdro.

Nebo fligna nejjednodušší - 20 km na STK a zpět dojedete, i když půlku oleje vypustíte- potom už by nic neteklo.    [Monty]   11.11.2017
Odpověď  Přemýšlým nad tím, futro zalapit lepidlem na ložiska. Pokud by bylo možné do futra udělat drážku na šroubovák aby se s ním dalo otáčet třeba bruskou dremel, mohlo by bejt vyhráno. Točit futrem zalejvat odmašťovákem a pak stejným postupem nakapat lepidlo. Když tam proteče olej, tak co by nezateklo lepidlo. Hlavně předem zjistit sílu stěny futra, aby se dala vyrobit drážka    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.11.2017
Odpověď  On Monty myslí, aby jsi na čelo toho pouzdra nalepil kroužek papírové pásky stejného průměru jako je pouzdro. Aby se to pouzdro, když je volné, mohlo pod tím tekutým kovem pohybovat a neutrhlo svým pohybem záplatu z bloku kolem pouzdra.    [fikuscz]   11.11.2017
Odpověď  Rozpulit a opravit...kdo vi co vtom mtoru jeste bude za prekvapko:) takvy nalesteny stroj a bude mit go lepidlem;)    [ladic]   11.11.2017
Odpověď  Já měl kdysi ten samej problém a taky jsem to přelepil. Olej stejně přes záplatu MÍRNĚ prolínal (později při GO motoru už odborně opraveno)- buď špatně nachystáno (a to jsem se snažil) a nebo špatné lepidlo :-(. Olej vypouštět nemusíš - stačí když vyndáš baterku a mašinu položíš na levou stranu ať se daří    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.11.2017
Odpověď  To je dobry napad! Dekuji, panove.
Sundam kolo sekundaru, vypustim olej, vse odmastim, zdrsnim a necim to zalepim. Jen nerozumim jak MONTY mysli to "papirove kolecko, aby to male pohyby neutrhly". Popravde receno na Peraku nejak moc jezdit nehodlam. Na projizdeni mam jiny veteran. Ale potrebuji udelat spolehlive alespon projizdku na technickou a zpet. Prilezitostne "kolecko kolem komina". Jestli se to povede zalepit, tak to tak necham.    [Misidlo]   11.11.2017
Odpověď  odmastit a zapatlat nějakým "tekutým kovem" - lepidlem.
A jako for je nalepit před tím na pouzdro kolečko papíru nebo lepící pásky,aby mírný pohyby pouzdra při jízdě neutrhly ten flastr. Samozřejmě jen na pouzdro, hliník okolo musí zůstat čistej.

A po sezoně motor ven, a vyměnit pouzdro.    [Monty]   10.11.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  No, jediné co mě napadá, pořádně to odmastit a přeplácnout tekutým kovem. Ale bude to jenom takové provizorium a vyzkoušené to nemám. I když na guzzině je takto zalepené víčko do motoru nad setrvačníkem přímo z výroby a taky drží.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.11.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  No chtelo by se vam to nekomu cele zase rozebirat?! :-(    [Misidlo]   10.11.2017


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006