 Závodní motor pérák FJ Zdravím ve spolek.Mám doma motor na Janečka a chtěl bych se zeptat jestli jste něco podobnýho už nekdy viděli,případně neporadili s jeho idetifikací.Co mě na tom zaráží tak to sací hrdlo.prostě není vidět ze by bylo nějak na bloku navařeny.je to jeden odlitek i z žebrama.ten rámeček pod překrytem kolem karbecu je asi obroušenej,dál to má hrozně velký přefuky i sací kanál.má to i vyleštěnou ojnici v klice nejsou vubec vidět ty velký díry na odlehčení,(asi jsou zaslepený)a mezi kartrama v klice je po obvodě železná podkova.snad to z těch fotek jde trošku vidět. [Eresák] 26.12.2020 Zobrazit téma |
| zdar pánove jenom chci uvést věci na pravou míru někdo tady píše pod mým jménem nevím co tím sleduje [caryfuk] 12.01.2021 |
| jinak pro tazatele Eresaka kde se daji sehnat takove skvosty hlava valec supersport , hlin.valec soutez perak- kyv. , upravenej soutěž fj motor na peraka,fakt nadhera.. [Čáryfuk] 10.01.2021 |
| Dle mého se jedna o soutezak který pasuje na standartni blok ma taky vyditelne vetsi prefuky oproti serii a to nedulezitejsi hlinik kvůli vaze a lepšímu odvodu tepla [Čárifuk] 10.01.2021 |
| No nevim, dle mě klasický hliníkový válec na pérácký Péčkový motor, pak byl na kývačku s cca rybinou mezi výfuky a na stranách, pak libeň, občas se našel mezi tím i nějaký jiný, jinak skloněné výfuky, či i vnitřní matice na kolena, podčtverec aj., no pokud se nepletu, i zde byla rozteč svorníků o pár mm jinde a aby sedl, řešilo se to zvětšením děr, posunutím apod., to bych se musel kouknout na svém, ale řekl bych, že to zvětšené je. [P.] 09.01.2021 |
| Možná to je válec na na první kusy typu S353, mám na to doma kartery a ty mají sériovou rozteč šteftů. Kdyby byl k mání, měl bych také zájem. Třeba i výměnou. [Mik] 09.01.2021 |
| Nahodou na prodej ten valec není mel bych zajem... [Čáryfuk] 06.01.2021 |
|  hliník a litina-rozměrově štefty a pruměr válce co jde do bloku jsou upně stejný. závity jsou hliníkový,jeden je trošku poškozenej.Žádný čísla to na sobě nemá. [Eresák] 04.01.2021 |
| :P.Pěkná fotka,ta plovákovka nemá chybu..to je jasný že se to nějaký upravě nevyhne ale těch motoru 353 je ještě tak nějak dost.ještě uvidím nechám to"uzrát" Jinak že to tady tak hezky probíráme,ještě mám doma hliníkovej válec na péráka kterej má hliníkový závity venku a má zalitý štefty(nejsou vidět).zkusím pohledat a hodit nějakou fotku. [Eresák] 03.01.2021 |
|  Je asi jedno zda to napasujete na tento spodek z péráka, či pak nějakou kývačku, stejně musíte upravit kartery, či případně i válec, ke všemu je řekněme cca poškozený, tak má větší smysl ho napasovat na tento spodek a dát na nějakou tu stavbu. [P.] 03.01.2021 |
| No,ted je jasný že na ten spodek péraka to asi už nepujde.vidim to možná do budoucna na nějakou kejvačku.Tenkrát dovedli zkombinovat co "dum a možnosti dali"ale byli to u mě borci.. :free Jo ty vložky na to asi vliv mít budou,když na to ted koukám tak ten profil kanálu to celkem výrazně zužuje. [Eresák] 03.01.2021 |
| jestli to budes spojizdnovat tak tam ty vlozky na vyfukove kanaly nedavej mnel sem to taky tak na s553 a jelo to stim hur-vyrazne nezli kdyz sly kolena rovnou do valce. [free] 03.01.2021 |
|  Zdravím v novém roce.Kluci jste borci,ted to porovnávám s nejakejma fotkama z netu.Měl jsem chvilku času a zkoumal jsem jestě ten válec a po očištění čísla je to opravdu asi na 353 supersport schválně jsem ješte zkusil vyšroubovat ty trubky na výfuk.ta hlava taktež. [Eresák] 03.01.2021 |
| Do supersportu 353/07 sa montoval motor z motokrosového libeňáka typ 557.valec s vnútornými závitami mala už 353/08 rok 1956. [Jumbo] 01.01.2021 |
| Tento válec byl samozřejmě i na 553 libni, jde snad jen o rok a jestli byl rozdílný na supersportu, tak maximálně velikostí kanálu a výkonem, což mě nikdy nezajímalo, ale u 350 libni/švédu to tak snad je, jinak je cca jasné, že přímo na tomto spodku péráka tento válec nejezdil, ale samozřejmě se na ně normálně upravoval a závodilo se s tím, takže by šel napasovat i sem. [P.] 01.01.2021 |
| oprava 353 super sport dvousvicka se zdvojenym zapalovanim zástavbou je to jako valec s kejvy ale tohle je s vetsima prefukama s tim ze to ma na vyfukach vnitrni zavity jako panelka tady na tomto fotu valce někdo to doupravil tim ze tam natocil trubky se zavitem venkovnim aby to mel jak na kejvacce Jinak vam vsem preju hotne zdravi a at nam to jsem jezdi i v novem roce 21 [čáryfuk] 31.12.2020 |
| 357? není to překlep, nemá bejt 353 SuperSport? [Monty] 31.12.2020 |
| mala poznámka ten valec není libenak ani zadny svazarm a neptri ani na takto upraveny blok na peraka je to kejva znacena 357 super sport urcena pro USA vyhradne na export [čáryfuk] 31.12.2020 |
| zajimava uprava venkovni zavity na vyfuku a dilatacni spary asi proti tepelne deformaci ma to nejake číslo nebo znak ten valec nebo je to nejaky svazarm [alda] 29.12.2020 |
| Koukal jsem dovnitř a spojka je tam standart pérácká a převodovka taky normál(FJjéčko)s tím drobnějším modulem zubu [Eresák] 29.12.2020 |
|  Ještě posílám fotky zaslepenýho náhonu tachometru a není tam díra na kontaktnici zařazený rychlosti.Taky je vidět zespodu šroub kterým je zajištěná"podkova"mezi klikovkou.Ješte hliníkovej válec a dvousvíčková hlava. [Eresák] 29.12.2020 |
|  Jinak zdvojené sání jsem měl na mysli u 250 péráku, viz nějaké takové... [P.] 28.12.2020 |
| Vzhledem k tomu, že jde o jiný motor, tak je prostě jiný, včetně ostatních dílů, které na torzu v příspěvku nejsou dofocené, ale stačí si motory prohlédnoput, podobných by sem šlo vložit celkem hodně, je to pro představu autorovi, nic víc, nic méně. [P.] 28.12.2020 |
| P: je to jen nedorozumění, Jumbo měl na mysli ten motor na uvedené fotce v příspěvku - na tom motoru skutečně není válec a hlava z "libně". Mě ta fotka po přečtení uvedeného komentáře také zmátla. [Martin Štindl] 28.12.2020 |
| Jumbo, jakmile zde budou fotky zbytku motoru z příspěvku, tak pište moudra k válci a hlavě. [P.] 28.12.2020 |
| Zdravim,a co primarni prevod spojka nebo převodovka ma nejakou upravu nebo je to seriovka [alda] 28.12.2020 |
| Libeňák nemal vonkajšie závity na výfuk sviečku v strede hlavy vrátane 353/08. [Jumbo] 28.12.2020 |
|  Jinak pokud se nepletu, byl to celek předražený motor s válcem z libně a hlavou, takové prořízlé, má to snad podkovu v klikovém prostoru, je to ze Západních Čech, vzniklo jich tu celkem dost a jezdilo to hodně lidí v jakýchkoliv disciplínách. [P.] 27.12.2020 |
| Tak asi máte pravdu po vetším zkoumání jsem našel huř čitelnou značku TK4.Každopádně to byli mistři svářeči protože to nejde vubec poznat.ani náznak nějakýho poru,napojení apod. Tyjo,ten dvoukarbec fakt zajimavej.. [Eresák] 27.12.2020 |
|  Asi tak vypadá dvoukarbec. A není to žádnej odlitek,ale prostě zavařený, a vyšukaný nový díry. [Monty] 27.12.2020 |
| Je to stoprocentně doma vařené, navařili materiál a dobrousili dle svých představ, dělalo se i dvojité sání na dva karburátory, pokud je na karterech doražené Tk s číslem, jezdilo to třebas terén, nebo silnici, pokud ne, tak nejspíš soutěže, paradoxně spousta lidí vařila kdysi lépe autogenem, než dnes řada lidi s tigem aj. [P.] 27.12.2020 |
| Jo,to souhlasím.je fakt zajimavý že na na standartním bloku kterejch bylo tisice se nekomu chtělo a nechal zaformovat a odlít blok kterej má to sání tak vysoko. Vařený to není ani si nemyslím že by to bylo před Xletama možný. [Eresák] 26.12.2020 |
| Ten motor bude na 99% závodní úprava - jednak je odstraněna "zahrádka" v prostoru karburátoru a sání je zvednuté aby se sací kanál napřímil a zároveň zkrátil. [Martin Štindl] 26.12.2020 |
| 9 [Eresák] 26.12.2020 |
|