MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 311465 příspěvků |7810 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 19 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (P | Odpověď 27.11.2021 03:22  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma Skutečná velikost závitů výpletu
Mám z mého pohledu dost zajímavý poznatek po rozpletení kol Péráka. Příspěvek je poněkud delší, omlouvám se, ale chci sdělit vše. Dost možná se to zde už probíralo, takže jsem třeba objevil Ameriku. No a ještě ke všemu jsem tu nový, vlastně kvůli té velikosti závitů jsem se zde extra registroval, abych se od Vás jako zkušených debatérů něco o tom dozvěděl.
Ale k věci, o co jde. Rozpletl jsem prokazatelně originální kola a nehrají mně rozměry závitů u drátů (špicí) uváděné jak zde, tak i v nabídce v e-shopech. Všude se uvádí průměr závitu 3,5 přední a Ø4 zadní. Někdy je to uvedeno jako M3,5 a M4, např. i v katalogu Mototechny z roku 1955. Špice jsou však ve starším katalogu vydaném r. 1950 (je od čísla stroje 11-01) a dále v druhém z r. 1951-52 (od č. stroje 11-61551) značeny jako drát Ø3 přední, respektive drát Ø3,5 zadní. Moje dráty s tímto souhlasí. Zajímavé ale je, že drát má sice Ø3, ale závit je tlustší, má Ø3,3. Obdobně zadní – Ø3,5 a závit Ø3,8. V žádném případě to není metrický závit M4, protože matka M4 nejde našroubovat. Zřejmě jde asi o Whitworth, velikost by zhruba odpovídala W 0.13” respektive W 0.15”. Vím, že se s tím nedá nic dělat, a jestli je pak osazen drát 4, nebo postaru 3,5 nikdo skoro nepozná, ale trochu problém je s niply, jejich originál průměry dříků jsou 5,5 přední a 7,2 zadní. Přední souhlasí se současnými (Ø 5,5), ale pokud bych tedy chtěl zadní nahradit současnými (dřík Ø6,5), nebudou v ráfcích kloktat, co myslíte? Vždyť i všichni ostatní musí mít rovněž v zadním originálním ráfku díry pro 7,2 niple a nikdo se nad tím, zdá se, nepozastavuje. Nebo všichni měníte ráfky za novovýrobu a staré vyhazujete i s dráty? A jsou vůbec současné niple mosazné?    [rottkiv] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům   06.11.2021     Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Takysportkar: Děkuji za odpověď, i za mnoho cenných informací. A taky jsem se dle Tvé rady podíval do Strojnických tabulek a nestačil se divit. Například jsem tam vyčetl, že závit M4 má jenom jeden druh stoupání - 0,7/1 mm. Více druhů stoupání (hrubé, jemné) je až od M6. Takže jsem vycházel z toho, že závit M4 nemůže mít víc druhů stoupání a začal měřit. Na posuvce jsem si nastavil 14 mm, aby se to dobře dělilo 0,7. Jak je vidět na foto, obyčejný šroub M4 má na tuto vzdálenost 20 závitů, což představuje stoupání 14 : 20 = 0,7 mm. Naproti tomu ta moje špice má na stejnou vzdálenost 22 závitů, druhé foto. Vygooglil jsem, že se tenkrát používal modifikovaný jemný závit Whitworth speciálně určený na jízdní kola a motocykly nazvaný British Standard Cycle (BSC). U této velikosti závitu se udává počet 40 závitů na 1 palec. Kontrolní výpočet: 25,4 : 40 x 22 = 13,97. Což je skoro na chlup mnou nastavených 14 mm. Proto na staré špice nejde našroubovat matka M4, i když je průměr v tomto případě stejný.
Takže záhada vyřešena, hlavně díky Tvému podnětu.    [rottkiv] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.11.2021
Odpověď  Jeste k tem niplum. Na motorky se delaji tri velikosti podle prumeru hlavicky 9, 10, 12.
Devitku muzes mit se zavity M3 a M3,5
Desitku se zavity M3,5 a M4
Dvanactku se zavity M4, M4,5 a M5
Velikos niplu si zvolis podle velikosti "dulku" v rafku.
Pokud chces v zadnim kole poradny nipl, dej tam 12-tku M4. Ta ma prumer driku 7,5mm. Kdyz ti o ty 0,3mm neprojde otvorem v rafku tak diru lehce prevrtas.
Jo a niple jsou opravdu mosazne a muzes si je objednat i bez povrchove upravy.    [takysportkar]   07.11.2021
Odpověď  Zavit na spicich je valcovany. Valcovany zavit je kvalitnejsi nez vyrezany ockem. Zavity jsou opravdu metricke, zadny withworth to neni. Spice se oznacuje velikosti zavitu a delkou cele spice, takze spice M4x198 je drat prumeru 3,5mm s navalcovanym zavitem M4. Zavit M4 nema prumer presne 4mm. Kazdy zavit je ve skutecnosti mensi nez jeho ciselne oznaceni, o kolik presne se podivej do strojnickych tabulek.
S tou kombinaci puvodni-nove mas pravdu. Na puvodni spice nejdou nasroubovat nove niple a na nove spice nejdou puvodni niple. Mama cerstvou zkusenost z motocrosovym kolem CZ, coz je r.v. 1980-1990. Draty a niple M4,5 z puvodniho vypletu nejdou zkombinovat s vypletem novym (od SroubMarek).
Zkousel jsem to na nekolika kusech. Puvodni spice s niplem jdouci rukou zcela volne sesroubovat nejde zkombinovat s novou sadou taky zcela volne rukou sesrobouvatelnou. Predpokladam ze na vine je stoupani zavitu, ale 100% to nevim. Proste jsem prijal ze se musi vymenit cely par(nipl-spice).    [takysportkar]   07.11.2021


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006