 Rám roku 1952 Prosba o definování změny provedení rámu v roce 1952. Od roku 1951 zavedli v Jawě nové provedení dorazu řízení. Opustili doraz o plech záchytu reakce a přešli na doraz o plech na rámu. V prvním provedení plech hodně vysoko. Na brýlích byly dorazy nahoru vystouplými prvky. Přestože se toto provedení montovalo přes rok, tak se jich nedochovalo mnoho. Někdy v roce 1952 (snad až podzim) přešli na nový doraz. Plíšek byl posunut níže a dorazy na brýlích byly masivní ze stran. Pro toto uspořádání bylo nutno zprohýbat plech záchytu reakce tlumiče řízení. Sháníme se ZČ vícero v. čísel rámů z roku 1952 (1953), u kterých je průkazné provedení dorazového plechu rámu. Současně i provedení úchytu zadního šroubu nádrže - dva či již jeden průchozí. Máme zde rám voják z výroby srpen 1952 v. č. 11-0169x-53 (53 je jen modelový rok) a ten má plech vysoko a průchozí šroub. Chtělo by to však vícero definovaných rámů, i civilních. Libor Marčík [Lkicram] 15.12.2022 Zobrazit téma |
|  Ahoj, jen z důvodu bádání pro budoucí badatele přikládám foto. Stroj 18-00827-52, vyroben tedy nejspíš v roce 1951. Doraz na brýlých s výčnělky. Proto usuzuji na rok 51. Nádrž vařené hrdlo, slabé kolečko. Jednalo se o původní, neskládanou exportní motorku dovezenou ze Švédska. [Pepa22] 16.02.2023 |
| k dotazu níže, 2 péráci z roku 54, oba mají nádrž s přivařeným hrdlem bez držáku sítka, znak obyčejný s kroužkem [meela] 22.12.2022 |
|  údajně původní lak. Má někdo tuto nádrž? Jaké má hrdlo a jaký kroužek ve znaku? [Libor] 22.12.2022 |
|  tlustý kroužek ve znaku [Libor] 22.12.2022 |
|  vařený hrlo [Libor] 22.12.2022 |
|  letovaný hrdlo [Libor] 22.12.2022 |
|  letovaný hrdlo [Libor] 22.12.2022 |
| Ještě téma nádrží s kolečkem. S kolegou ZČ řešíme rovněž zda vařená hrdla, tučný kroužek ve znaku a kompletně bíle lakovaný nádrže nebyly pouze z pozdější druhovýroby. Zde se to těžko prokazuje, ale pár věrně autentických strojů z roku 1954 by to mohlo objasnit. [Libor] 22.12.2022 |
| bobo oprava! Jak píšu níže o duplicitě štítků, tak jsem se i já chytl do pasti. Štítek na motocyklu může být správný - výroba srpen 1952, je totiž se štítkem z výroby srpen 1951 duplicitní. Ve výrobním čísle u obou chybí rozlišovací prvek -modelové dvojčíslí za pomlčkou, které se do kolonky nevešlo. Jak jsem psal níže chtělo by to celé číslo na rámu, tam modelové dvojčíslí je. Pokud by to byl tedy motocylk 18-018xx-53, tak by to byl hluboko nejstarší s novými prvky. [Libor] 22.12.2022 |
| bobo oprava! Jak píšu níže o duplicitě štítků, tak jsem se i já chytl do pasti. Štítek na motocyklu může být správný - výroba srpen 1952, je totiž se štítkem z výroby srpen 1951 duplicitní. Ve výrobním čísle u obou chybí rozlišovací prvek -modelové dvojčíslí za pomlčkou, které se do kolonky nevešlo. Jak jsem psal níže chtělo by to celé číslo na rámu, tam modelové dvojčíslí je. Pokud by to byl tedy motocylk 18-018xx-53, tak by to byl hluboko nejstarší s novými prvky. [Libor] 22.12.2022 |
| boco děkuju za snímky. Rám s brejlema vypadá věrně, je to už to poslední provedení co hledáme. Chtělo by to snímek čísla na rámu, zda nedošlo u něj k přeražení. Hodnoty na štítku tomuto novému provedení neodpovídají, v. č. 18-01800 s rokem 1952 je výroba srpen 1951! kdy tento rám a brejle jednoznačně ještě nebyly. Možná došlo k úpravě štítku-je i nově nanýtován. Každopádně děkuju za ochotu a těším se na tvůj rám. [Libor] 22.12.2022 |
|  a este jedna [boco] 21.12.2022 |
|  K mojemu ramu som sa zatial nedostal, ale nasiel som foto stroja mojeho znameho. Cislo ramu je 18-018xx, rok 1952, P350, cesky stitok. Motorka by mala byt 100% original. Foto tu [boco] 21.12.2022 |
| Samozřejmě, dík, překlep [Libor] 20.12.2022 |
| Sory, že opravuju NTM. Ale musím. Tadle motorka má číslo rámu začínající 18 . V tom origo techničáku je přece předtištěná 12 přepsaná na 18. A v roce 1953 se model 12 dávno nevyráběl. [Monty] 20.12.2022 |
|  Přidám tedy další zaručeně korektní údaje. Motocykl z NTM s papíry který neměl najetý žádný km! V. č. 12-05490-53 pochází z únorové výroby roku 1953. Zde je již nový venkovní doraz na brejlích a dorazový plech níže. Bude mít někdo tyto nové prvky na dokladovaném stroji nižšího čísla s modelovým dvojčíslím 53? Děkuju. [Libor] 20.12.2022 |
| Prosím tě, ten rok co máš 1954 má hrdlo v nádrži letované, nebo už vařené. I zde by bylo dobré zjistit, zda ty vařený nebyly až z pozdější druhovýroby. Zajímavý, že mám vyfocenou nádrž už se silným kolečkem ve znaku a má hrdlo letovaný. [Libor] 20.12.2022 |
| bohužel je to voják bez papírů, číslo asi 56 tisíc... [meela] 20.12.2022 |
| Ja mám 350 z roku 1952, keď sa dostanem k nemu do garaze spravím nejaké foto. Anglický štítok [boco] 19.12.2022 |
| Pérák z roku 1950 by byl velice zajímavý, kdyby byl po v. č. 11-69001 i s původním TP a datem registrace. [Libor] 19.12.2022 |
| aha, to s těmi duplicitními štítky je zajímavé, pak se v tom má člověk vyznat :-) Jinak bych rád pomohl, ale péráky mám z roku 50 a 54... [meela] 19.12.2022 |
|  Tak si připadám, že si tu povídám sám se sebou. Dám sem tento poslední příspěvek a prdím na to. Podle štítku na tomto motocyklu není možno určit, zda se jedná o stroj vyrobený po červnu 1951, nebo po červnu 1952. Od 1. července 1951 zavedli ražení budoucího roku (tedy 1952). Od 1. července 1952 tento systém zrušili a razili na štítek opět skutečný rok (1952). Na 10.000 štítků bylo duplicitních. Na motocyklu je namontována vidlice s vnějšími dorazy řízení, dorazový plech na rámu není patrný, přesnou definici by dal snímek v. č. na rámu, které nese za pětimístným číslem dvojčíslí modelového roku (v druhé polovině roku vždy budoucího). [Libor] 19.12.2022 |
|  ZČ přidal dokladovaný rám včetně štítku, motocykl v. č. 11-13543-52. Vyroben v květnu 1952, doraz o horní plíšek s brejlema na horní výstupky, nádrž chycena vzádu dvěma šrouby, číslo na rámu bez předčíslí modelu 11. Libor Marčík. [Libor] 17.12.2022 |
|