MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 314577 příspěvků |8058 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 58 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (P | Odpověď 1.6.2023 21:36  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma Rám roku 1952
Prosba o definování změny provedení rámu v roce 1952. Od roku 1951 zavedli v Jawě nové provedení dorazu řízení. Opustili doraz o plech záchytu reakce a přešli na doraz o plech na rámu. V prvním provedení plech hodně vysoko. Na brýlích byly dorazy nahoru vystouplými prvky. Přestože se toto provedení montovalo přes rok, tak se jich nedochovalo mnoho. Někdy v roce 1952 (snad až podzim) přešli na nový doraz. Plíšek byl posunut níže a dorazy na brýlích byly masivní ze stran. Pro toto uspořádání bylo nutno zprohýbat plech záchytu reakce tlumiče řízení. Sháníme se ZČ vícero v. čísel rámů z roku 1952 (1953), u kterých je průkazné provedení dorazového plechu rámu. Současně i provedení úchytu zadního šroubu nádrže - dva či již jeden průchozí. Máme zde rám voják z výroby srpen 1952 v. č. 11-0169x-53 (53 je jen modelový rok) a ten má plech vysoko a průchozí šroub. Chtělo by to však vícero definovaných rámů, i civilních. Libor Marčík    [LkicramRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům   15.12.2022     Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, jen z důvodu bádání pro budoucí badatele přikládám foto.
Stroj 18-00827-52, vyroben tedy nejspíš v roce 1951.
Doraz na brýlých s výčnělky. Proto usuzuji na rok 51.
Nádrž vařené hrdlo, slabé kolečko.
Jednalo se o původní, neskládanou exportní motorku dovezenou ze Švédska.    [Pepa22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2023
Odpověď  k dotazu níže, 2 péráci z roku 54, oba mají nádrž s přivařeným hrdlem bez držáku sítka, znak obyčejný s kroužkem    [meela]   22.12.2022
Odpověď  tady v té diskuzi je pár fotek "lidových" nádrží, celošedivá je tam taky ale detaily bohužel nejsou vidět

https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=233580    [meela]   22.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  údajně původní lak. Má někdo tuto nádrž? Jaké má hrdlo a jaký kroužek ve znaku?    [Libor]   22.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  tlustý kroužek ve znaku    [Libor]   22.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  vařený hrlo    [Libor]   22.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  letovaný hrdlo    [Libor]   22.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  letovaný hrdlo    [Libor]   22.12.2022
Odpověď  Ještě téma nádrží s kolečkem. S kolegou ZČ řešíme rovněž zda vařená hrdla, tučný kroužek ve znaku a kompletně bíle lakovaný nádrže nebyly pouze z pozdější druhovýroby. Zde se to těžko prokazuje, ale pár věrně autentických strojů z roku 1954 by to mohlo objasnit.    [Libor]   22.12.2022
Odpověď  bobo oprava! Jak píšu níže o duplicitě štítků, tak jsem se i já chytl do pasti. Štítek na motocyklu může být správný - výroba srpen 1952, je totiž se štítkem z výroby srpen 1951 duplicitní. Ve výrobním čísle u obou chybí rozlišovací prvek -modelové dvojčíslí za pomlčkou, které se do kolonky nevešlo. Jak jsem psal níže chtělo by to celé číslo na rámu, tam modelové dvojčíslí je. Pokud by to byl tedy motocylk 18-018xx-53, tak by to byl hluboko nejstarší s novými prvky.    [Libor]   22.12.2022
Odpověď  bobo oprava! Jak píšu níže o duplicitě štítků, tak jsem se i já chytl do pasti. Štítek na motocyklu může být správný - výroba srpen 1952, je totiž se štítkem z výroby srpen 1951 duplicitní. Ve výrobním čísle u obou chybí rozlišovací prvek -modelové dvojčíslí za pomlčkou, které se do kolonky nevešlo. Jak jsem psal níže chtělo by to celé číslo na rámu, tam modelové dvojčíslí je. Pokud by to byl tedy motocylk 18-018xx-53, tak by to byl hluboko nejstarší s novými prvky.    [Libor]   22.12.2022
Odpověď  boco děkuju za snímky. Rám s brejlema vypadá věrně, je to už to poslední provedení co hledáme. Chtělo by to snímek čísla na rámu, zda nedošlo u něj k přeražení. Hodnoty na štítku tomuto novému provedení neodpovídají, v. č. 18-01800 s rokem 1952 je výroba srpen 1951! kdy tento rám a brejle jednoznačně ještě nebyly. Možná došlo k úpravě štítku-je i nově nanýtován.
Každopádně děkuju za ochotu a těším se na tvůj rám.    [Libor]   22.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  a este jedna    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  dalsia    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  K mojemu ramu som sa zatial nedostal, ale nasiel som foto stroja mojeho znameho.
Cislo ramu je 18-018xx, rok 1952, P350, cesky stitok. Motorka by mala byt 100% original.
Foto tu    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.12.2022
Odpověď  Samozřejmě, dík, překlep    [Libor]   20.12.2022
Odpověď  Sory, že opravuju NTM. Ale musím.
Tadle motorka má číslo rámu začínající 18 . V tom origo techničáku je přece předtištěná 12 přepsaná na 18. A v roce 1953 se model 12 dávno nevyráběl.    [Monty]   20.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přidám tedy další zaručeně korektní údaje. Motocykl z NTM s papíry který neměl najetý žádný km! V. č. 12-05490-53 pochází z únorové výroby roku 1953. Zde je již nový venkovní doraz na brejlích a dorazový plech níže.
Bude mít někdo tyto nové prvky na dokladovaném stroji nižšího čísla s modelovým dvojčíslím 53? Děkuju.    [Libor]   20.12.2022
Odpověď  Prosím tě, ten rok co máš 1954 má hrdlo v nádrži letované, nebo už vařené. I zde by bylo dobré zjistit, zda ty vařený nebyly až z pozdější druhovýroby. Zajímavý, že mám vyfocenou nádrž už se silným kolečkem ve znaku a má hrdlo letovaný.    [Libor]   20.12.2022
Odpověď  bohužel je to voják bez papírů, číslo asi 56 tisíc...    [meela]   20.12.2022
Odpověď  Ja mám 350 z roku 1952, keď sa dostanem k nemu do garaze spravím nejaké foto. Anglický štítok    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.12.2022
Odpověď  Pérák z roku 1950 by byl velice zajímavý, kdyby byl po v. č. 11-69001 i s původním TP a datem registrace.    [Libor]   19.12.2022
Odpověď  aha, to s těmi duplicitními štítky je zajímavé, pak se v tom má člověk vyznat :-) Jinak bych rád pomohl, ale péráky mám z roku 50 a 54...    [meela]   19.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak si připadám, že si tu povídám sám se sebou. Dám sem tento poslední příspěvek a prdím na to.
Podle štítku na tomto motocyklu není možno určit, zda se jedná o stroj vyrobený po červnu 1951, nebo po červnu 1952. Od 1. července 1951 zavedli ražení budoucího roku (tedy 1952). Od 1. července 1952 tento systém zrušili a razili na štítek opět skutečný rok (1952). Na 10.000 štítků bylo duplicitních.
Na motocyklu je namontována vidlice s vnějšími dorazy řízení, dorazový plech na rámu není patrný, přesnou definici by dal snímek v. č. na rámu, které nese za pětimístným číslem dvojčíslí modelového roku (v druhé polovině roku vždy budoucího).    [Libor]   19.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  ZČ přidal dokladovaný rám včetně štítku, motocykl v. č. 11-13543-52.
Vyroben v květnu 1952, doraz o horní plíšek s brejlema na horní výstupky, nádrž chycena vzádu dvěma šrouby, číslo na rámu bez předčíslí modelu 11.
Libor Marčík.    [Libor]   17.12.2022


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006