MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 311465 příspěvků |7810 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 18 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Odpověď 27.11.2021 03:14  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zodpovězené téma Zdar,pulitráři,doslechl jsem se od několika známých a kamarádů,že vyndavají vnitřní tedy malé ventilové pružiny a jezdí jen na velkých.Motor se prý výrazně ztiší a zklidní.Nikdy se jim nestalo že by pružina praskla a tedy ventil padl do válce.Navíc to je možné i u klasického uspořádání s dvěma pružinami,protože mají stejný směr vinutí,takže se může jedna zaseknout do druhé.Jaký je názor na jedny pružiny lidí co mají s pulitry letité zkušenosti jako je jawamuzeum,orava,milan OHC urbis atd...doufám že jsem nikoho neurazil    [doktor]    15.01.2007     Zobrazit téma  
Odpověď  Ahoj Michale, tak jsem je objednal. Pošlou je obratem a ty vnitřní pružiny mají obrácený směr točení. Díky za pomoc.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.08.2021
Odpověď  Mluvil jsem s nima a pruziny maji a bez problemu je prodaji samostatne.    [Michal21]   09.08.2021
Odpověď  Podle me ti ty pruziny klidne jen prodaj. Zkus tam zavolat.    [Michal21]   09.08.2021
Odpověď  Ahoj Michale21, děkuju za informaci, ale já už mám hlavu chemicky vyčištěnou, mám nalisovaná nová vodítka a objednané ventily. Tady v Plzni mi udělali opravu sedel, chybí jen zabroušení ... a ty pružiny. Mohl bych tam dát samozřejmě ty původní pružiny, o tolik se rozměrově neliší, ale chtěl jsem to mít v cajku. Nějak to snad dořeším, stejně ještě jednou díky.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2021
Odpověď  Ahoj Milane, dej hlavu udelat do auto Pejšek. Maji vyrobene pruziny presne dle originalu a udelaji ti to i s novyma ventilama komplet. O kvalite netreba diskutovat.    [Michal21]   06.08.2021
Odpověď  Ahoj Milan(OHC), napsal jsi tu asi nejzasvěcenější příspěvek o ventilových pružinách na 01 a 02. Protože si je teď budu muset nechat vyrobit, chtěl jsem Tě požádat ještě o malé upřesnění (budeš-li se k tomu tématu ještě chtít vrátit). V posledním příspěvku jsi popsal počet závitů, ale u 00. Platí to i pro 01 a 02 ?? Já jsem totiž vyndal pružiny rozměrů: velká průměr 37mm/29mm, 5,75 závitu a délky od 49 do 52mm, malá průměr 27mm/21mm, 6,75 závitu a délka od 50 do 53mm. Nesedí mi hlavně ty moje délky ... Díky za odpověď. Milan    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.08.2021
Odpověď  Vnější pružina má celkem 6závitů/4+(1+1)závěrné a vnitřní 7závitů/5+(1+1)závěné.Materiál je 14260.8. Mluvím o pružinách na 00.    [Milan(OHC)]   28.02.2010
Odpověď  Bohuzial nemam momentalne snekove pruziny pri rukach, ale podla mojich starsich poznamok by vnutorna pruzina mala mat celkovo aj so zavernymi zavitmi 8,5 zavitov a vonkajsia pruzina celkovo 7,5 [taktiez aj so zavernymi zavitmi) podla prispevku od Milana OHC som asi meral varinatu spred 1953. Bohuzial pocet cinnych zavitov som si nezaznamenal, cez vikend sa na to mozem mrknut.    [Brano]   25.02.2010
Odpověď  Chtěl bych si udělat nové ventilové pružiny na šneka , ale potřeboval bych vědět ještě počet závitů , poradí někdo ?    [jawař]   25.02.2010
Odpověď  Ventilové pružiny 01 a 02 mají tyto rozměry,velká-vnější průměr 37+/-0,3,vnitřní průměr 29,4,délka 54+/-0,8,směr vinutí pravý,malá-vnější průměr 27mm,vnitřní průměr 21mm,délka 51,5,směr vinutí pravý.Ventilové pružiny 00 mají tyto rozměry,velká-vnější průměr 34(34,2),vnitřní průměr 26(25,8),údaje v závorkách jsou před změnou v roce 1953,kdy byl zmenšen průměr drátu ze 4,2mm na 4mm,délka 52+/-1,směr vinutí pravý,malá-vnější průměr 24,vnitřní průměr 18,délka 46+/-1,směr vinutí levý.    [Milan(OHC)]   29.11.2009
Odpověď  Vždy jsem jezdil co ventil- 2 pružiny,takže s použiváním pouze jedné,zkušenosti nemám.Co mě ale vždy vadilo byl stejný smysl vinutí pružin jak psal Milan OHC a několikrát jsem to chtěl řešit,naposledy přes ing.Kloudu z Brna ale znáte to,dokud to jezdí......Co se týká rozměrů pružin na šneka,tak velká má délku 48 mm vnější průměr 34 mm a vnitřní 26 mm.Malá dělka 43 mm,vnější průměr 24 mm a vnitřní 18 mm.Rozměry jsou sejmuté s použitých unavených pružin,výkresy by byly přesnější ale ty bohužel nemám.    [jwm]   29.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím,mám dotaz ,dostal jsem pružiny na ventily hlavy ,a chtěl bych zjistit ,zda nemůžou být ze šneku,jelikož na 02 určitě nejsou. Délka té velké je 52 a průměr je 31 a té vnitřní 51 a průměr 21.Dík.    [Pilnik]   29.11.2009
Odpověď  Já osobně jsem si to neudělal,ale kamarád to jezdí bez problémů již několik let(cca 15-20tis.km). Jinak ten motocykl můžete vidět na jawamania.info/galerie/jawa/500OHC a je to ta v "kývačkovém" rámu s Pavem. Skutečností je, že motor je opravdu tišší a zdá se, že jsou i nižší vibrace. Dal jsem o tom řeč s p.Červinkou z Divišova, ale ten takový vliv zpochybňoval a naopak zdůrazňoval,že se sníží kritické otáčky rozvodu . No,ale občas se v takových případech také říká: "Šedivá je teorie, zelený je strom života". Další poznatek je, že motor je takový měkčí a má slabší vrch, kdy od určitých otáček cca 4800 má tendenci rychleji vadnout jak motor, který má obě pružiny. Zajímavé však je, že nic není poznat na sedlech ventilů nebo ventilech - "poskákání",co by snad svědčilo o tom, že rozvod nestíhá. Pokud se jedná o stejný směr vinutí obou ventilových pružin,tak to je opravdu jawský úlet. Údajně si to v Jawě i uvědomovali a při některých servisnich opravách ventilové pružiny měnili. Já jsem se osobně s tímto nesetkal a v motorech, kde byl změněn smysl vinutí vnitřní pružiny to bylo uděláno tak, že si majitel nechal sám takovou pružinu navinout. Tedy závěr je ten, že se dá jezdit jen s jednou pružinou a poznatky, které tu napsal doktor lze potvrdit. Jinak já jsem tomu osobně také moc nedůvěřoval, ale je to tak. Prostě Jawa 500 OHC je stroj, který nás bude neustále něčím překvapovat a právě to je na něm asi to krásné.    [Milan(OHC)]   16.01.2007


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006