MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306176 příspěvků |7502 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 74 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Odpověď 7.7.2020 14:17  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zodpovězené téma Zalapování palivového kohoutu (kužel)
Prosím o radu se zalapováním kohoutu. Mám na mysli mosazný kohout kužel do kuželové díry. Snažím se ho zalapovat a nedaří se mi to. Pravděpodobně i jemná brusná pasta je na to moc hrubá a olejem už to pak nespravím. Můžete mi prosím někdo poradit jaké jemné abrazivo by se dalo ještě použít? Už jsem na tom skoro nechal ruce a pořád to netěsní..díky moc    [Arpi]    14.06.2012     Zobrazit téma  
Odpověď  Zdravim vas taky sem to resil asi 7-8krat nakonec sem skoncil u vyrobeni noveho stredu z Bronzu ne mosadz Bronz pouzita CuSN12 znizil tlak pruziny a 3 rokem bez uniku benzinu . Urcite Bronz tolik nevydrzi jak mosadz ale lepe tesni a to je hlavne A funguje to to je moja rada.    [Lotr]   20.04.2020
Odpověď  Řeším ten samý problém, máte někdo nějaké nové postřehy?    [Pavel]   17.04.2020
Odpověď  Tolerance je tady zbytečná. Pro výrobu jednoho kusu je lepší systém "uřízni a zkus". Prostě jen zadat velký a malý průměr kužele, jeho délku a dodat současně s tělem kohoutu s požadavkem aby kužel těsnil. Běžný soustruh stejně nejde nijak přesně nastavit na výrobu kuželů. Prakticky bych to viděl tak, že se vyrobí nějaký kužel a zkusí se na barvu nebo měkkou tužkou jak sedí na protikus a případně se upraví. Další problém bych viděl v tom, že vyrobit takovou titěrnost je dost pakárna s nejistým výsledkem a nikdo se do toho nepohrne. Taky se mi válí v šuplíku pár kohoutů na opravu a zatím jsem se k nim nedostal, i když soustruh mám.    [Tomáš S.]   14.09.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  hoj, snažím se vyřešit kohout. Ten mosaznej kužel je uplně v háji, zapluje do ocelového těla kohoutu až po kouli s páčkou. Tak jsem se rozhodl oměřit díry v tom ocelovém těle kohoutu, protože tam se to zdá být OK, a nechat vysoustružit kužel novej, s plusovou toleranci pro zabroušení. Poprosil bych vás tedy o kontrolu výkresu, jestli to takhle můžu šoupnout soustružníkovi. Jsem v tomhle těžký amatér, tak každá připomínka výtána. Hlavně si nejsem jist s označením tolerance té kuželovité plochy.    [wallander] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.09.2013
Odpověď  Já jsem právě slyšel spoustu názorů typu: není nad zalapovaný kohout apod.. Už jsem na tom ztrávil x hodin ale jen s jemnou brusnou pastou a pak samotným řídkým olejem. Zkusím tomu ještě něco dát s tou jemnou diamantovou nebo křídou, zubní pastou apod. Uvidíme. Pokud to bude marný boj..originály půjdou do šuplíku a koupí se repliky s gumou. Italové dělají pasující kohout který je funkčně podobný našemu jikovu s gumičkou. http://t0.gstatic.com/ima ges?q=tbn:ANd9GcReIuVIROe xi9vSadyASrBRMcaXuD0UHy2j sq8x-USpoaW7WnYsUkCFlVpCH g ale jak říkám..moc stojím o to mít krásné originály ale jedině 100% funkční..mám hrůzu z toho že moto někde postavím na srazu kde je motocyklů spousta, lidi se mezi nimi tlačí a někdo s cigárem...    [Arpi]   15.06.2012
Odpověď  Přidám se také k Jindrovi a ostatním.Nikdy se mi nepodařilo zabrousit kohout jak pomocí diamantové pasty nebo popelu s cigaret tak aby po jednom otočení těsnil.Kromě použití kuželového výstružníku,který srovná kužel do roviny nic nefunguje,pouze kopírujete nerovnosti a kužel se jen propadává.Mohu jich několik poskytnout někomu kdo mi chce dokázat,že to neumím:-))))Klasika s čelní gumičkou je jistota.    [jwm]   15.06.2012
Odpověď  netěsnost u kohoutu,který má oba těsnící materiály z kovu určitě není problém jestli přes něj protéká ředidlo nebo benzín nebo něco jiného,ale mechanické nečistoty způsobující zadírání při vniku mezi obě poloviny kohoutu.U nádrže to je na 90% způsobeno uvolněnou rzí.časem se vyhoblujou drážky a protéká to.Já jsem taky upustil od originality dávno a kohout s gumičkou vděčně slouží už řádku let.    [kuba]   15.06.2012
Odpověď  Jenže se do benzínu nedával kvasný líh nebo jak se ten prevít jmenuje. Váže hodně vody a je to pak vcelku agresivní.    [T-1000]   14.06.2012
Odpověď  Já si myslím že to musí jít. Vždyť to fungovalo tolik let..    [Arpi]   14.06.2012
Odpověď  Zalapovat ano, ale jak dlouho vydrží. Současný benzin je pěkný sajrajt, za chvíli to vyžere. Já měl ten kohout úplně nový, nepoužitý, vydržel sezonu... :-P    [T-1000]   14.06.2012
Odpověď  Přidám se k Jindrovy. Mám tady krásné dva mosazné kohouty a ani jeden se mi nepodařil dokonale utěsnit. Nakonec jsem i došel k Milanovo popisovené dokonalé svornosti, kdy těžko otočím kohoutem a kuželka i tak mírně sákla směrem ven... Nakonec jsem to nechtěně vzdal a namontoval klasiku s gumičkou... Nen slouží dokonale. :o)    [ED250]   14.06.2012
Odpověď  Jestli se někomu podaří opravdu zalapovat kohout aby těsnil, má můj upřímný obdiv, do této doby si myslím, že je to nemožné.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.06.2012
Odpověď  Přesně tak. Díky všem    [Arpi]   14.06.2012
Odpověď  Tak já jsem ti doporučil opravdu to,čím jde zabrušovat. Křída nebo vídeňské vápno s petrolejem,případně i ta zubní pasta se používají opravdu na nejfajnovější zalapování. S tím kuželem to také nebývá až tak jednoduché, protože se to dá někdy přehnat a on chytne částečnou samosvornost a pak je problém s tím otočit. No uvidíš, rad si tu dostal několik..    [Milan(OHC)]   14.06.2012
Odpověď  jj..na to jsem taky myslel a prověřoval to. Konec kužele ještě nedosedá "na dno". Tzn je to jen o tom zalapování. Díky    [Arpi]   14.06.2012
Odpověď  Jenom drobnost - občas se po zuřivém zabrušováná stane, že kužel zapadne do díry moc hluboko; tak, že na druhé straně vyčnívá (správně má koukat jenom ten osazený čep). Potom se podložka s pružinou opře do kužele a ne do tělesa kohoutku, tudíž kužel není vtahován do díry a netěsní. Pomůže opatrné a nepatrné zkrácení kužele tak, aby jeho konec zmizel v díře.....    [host]   14.06.2012
Odpověď  Ještě jsem na netu vyčetl zubní pastu..tu bych mohl zkusit před křídou..    [Arpi]   14.06.2012
Odpověď  Mám to na moto které má originál kouhout kuželový a chci ho zachovat. Píšu do sekce 500 OHC protože mi připadá že zde je asi nejvíce technicky zdatných přizpěvovatelů. Obyčejná křída? Ty by mě nenapadlo. Za zkoušku to stojí :)    [Arpi]   14.06.2012
Odpověď  Ahoj všechny kuželové kohoutky sáknou a tak jsem je nahradil výsuvnými s korkem a na burze nebo u známých najít a dát nový korek a slouží    [milcek]   14.06.2012
Odpověď  Na lapovani pouzivam obycejnou nastrouhanou kridu.
Je to stara vychytavka motoraru jak treba opravit vstrikovaci trysky co uz netesni.
Funguje to perfektne a nic to nestoji.    [Tomas Nosek]   14.06.2012
Odpověď  Až tak nemusíš,to bys opravdu "honil zrcadlo" - D2 by klidně měla stačit.    [Milan(OHC)]   14.06.2012
Odpověď  Díky za tip. A jaké zrnitosti bys mi doporučil na pal. kohout? předpokládám že na filnálku tu nejjemnější 0,7 že?    [Arpi]   14.06.2012
Odpověď  Já používám na všechno zabrušování a lapování tyhle produkty http://www.diama.cz/obcho d/diamantove-lestici-past y/diamantove-lestici-past y-heavy a zatím jsem nic lepšího nenašel.    [Milan(OHC)]   14.06.2012


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006