MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307021 příspěvků |7543 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 232 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Odpověď 29.9.2020 16:58  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma Oprava karteru Jawa 500 OHC
Prosím o radu , zda by někdo uměl opravit kartery viz foto . Mají ulomený oblouk u želvy do kterého zapadá dynamo. Ulomený kus bohužel nemám. Případně by mi stačila i rada kde sehnat vhodný kus materiálu na dovaření. Údajně by to měla být elektronová kulatina - průměr cca 10 cm tlušťka 15 mm nebo třeba plotna o stejné tloušťce. Pana Hlavačku jsem zkoušel , opravit to lze , ale musel by vše dovařit elektrodou a výsledná cena je pak docela raketa. Navařením vhodného materiálu by se dost ušetřilo . Díky předem za tipy .    [Richard]    23.10.2016     Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pravda, vzpomínám si, že jsem to viděl i na karburátorech obyčejných Saxíků, apod. Teď jen kolik ubrat z parohů. Při zeslabení by to mohlo upadnout. Ten Jikov něco váží - vibrace.    [ED250]   02.07.2020
Odpověď  Jen k tomu co popisuje Mili, tak taková vložka se standardně používá např. u některých karburátorů Bing. Na tom co mám doma(původně pochází z prototypu JAWA500"boxer") je ta vložka dělaná z tvrzené tkaniny.    [Milan(OHC)]   02.07.2020
Odpověď  Je to řemeslně jednoduchá úprava, ale funkčně naprosto skvělá:-).. Na braní je tam materiálu až až..    [Mili]   01.07.2020
Odpověď  A to je DOBRÝ! Tak si vylepším i Péráka a Liben. Ona to vlastně stejně má i JAWA 90.

Děkuju za nápad.........    [Monty]   01.07.2020
Odpověď  Zdravím pánové. Karburátory bývají opotřebované především špatným zacházením předchozích majitelů. Bystrému oku některých z vás jistě neuniklo, že příruba je křížem rozříznutá a to z logického důvodu. Aby ji objímka přitáhla k trubce parohu. Já mám na svém motoru dva 30mm karburátory Dellorto (protože jsem magor) a právě u opálených, italských chlapců jsem se inspiroval k opravě identického problému u kamarádova motoru. Trubku na parohu jsem na soustruhu přetočil a o 1mm zkrátil, přírubu na těle karburátoru také protočil a opravil drážky nutné k utažení a do vzniklé vůle jsem vytočil silonové pouzdro s milimetrovým čílkem. Rozměry nevím, dělal jsem to z koule, ale masa je tam dost a pouzdro bylo slabé. Jde to krásně nasadit i sundat, nehrozí žádné přisávani falešného vzduchu, karburator je lépe teplotně odizolován a není to vůbec vidět.. Utahuje se to do měkčího materiálu a tudíž není třeba na klíček nasadit trubku a karburátor krásně drží. Možná to má i pozitovní vliv na Frantovy oblíbené vibrace:-). Vylepšení jednoduché, leč zlepšení značné. Byl to pokus, ale všem vřele doporučuji, je to odzkoušené..    [Mili]   01.07.2020
Odpověď  Asi máte pravdu,že se to používáním oklepe.Ony ty vibrace nejdříve zničí ložiska a potom i další komponenty motocyklu:(((    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.07.2020
Odpověď  Mám Franto i jeden 2924HZ a je to stejné. Ale jak říkám, dá se to vyřešit tou planžetou a mám jistotu, že to nesaje falešný vzduch. A vidět to nijak není, dojem to nekazí :-)    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.07.2020
Odpověď  přesně tak, ty těla jsou stejné, liší se úplně něčím jiným :)    [Marko]   01.07.2020
Odpověď  Taky jezdím pérácký. Nevěřím, že by se lišily průměry připojení. Spíš je to opotřebované, nebo výrobní nepřesnost.    [ED250]   01.07.2020
Odpověď  To máš pérácké karburátory na 500ohc má býr 2924Hz.Možná proto ti ani jeden nesedí.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.06.2020
Odpověď  Ahoj, já mám tři karburátory 2924H a každý má jinou vůli. Žádný nejde ale nasadit fest, jak popisuje ED250. Sponou vypodloženou plechem (aby se úplně nezavřela) to sice upevnit lze, ale saje to falešný vzduch. Proto jsem si sehnal nerezový planžetový plech 0,04 a 0,03 mm a tím to vymezím mezi parohy a tělem karburátoru. Není to asi moc profi, ale účel to plní dokonale.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.06.2020
Odpověď  Já si matně vzpomínám,že jsem zkoušel nasadit na 500ohc karbec z kývačky r.v.1957 co mám doma a bylo to volné,tak jsem od toho upustil.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.06.2020
Odpověď  No pravda je,že většina byla 2924H,ale i mezi těma jsou markantní rozdíly.Podle mně by to značení mělo znamenat stejné parametry,ale není tomu tak.Nechce se mi věřit,že už při výrobě se uvažovalo,že stejný karbec půjde na to či ono.Potom jsou i jiné varianty 2924V,2924VZR,ale to už podle značení mělo jiné využití (PF62,vrtací drezíny,centrály a pod.)    [kuba]   25.06.2020
Odpověď  Nemohou to být předělaný karburátory z péráka nebo první kývačky??    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.06.2020
Odpověď  No s těmi hrdly karbců to bude asi trochu jinak.Co mně prošli těla karbců přes ruce,ovalita sice nějaká byla,ale tak cca 0,05.To by se dalo připočíst opotřebení při montáži/demontáži a těch určitě nebylo za život málo.Divné ale je,že některé těla mají už z výroby jiné míry.Základní míra je tuším 25,5mm ,ale jsou i těla,které mají od výroby průměr 25,8mm.Nevím,jestli to byla tolerance,nebo nepřesnost ve výrobě. No a to samozřejmě nemůže těsnit a saje to falešný vzduch.Takže se ani nedivím,že tam lidi cpou různé vymezovací podložky.Já to radši převložkuju a je klid.    [kuba]   25.06.2020
Odpověď  Mě ještě zajímá,jak se může vychodit hrdlo karburátoru tak,že se tam musí vkládat planžeta?Že by takové vibrace motoru?    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.06.2020
Odpověď  Mám podložky 4mm a sundám úplně v pohodě.    [ED250]   24.06.2020
Odpověď  Mě se na teplotní odstínění karburátoru vleze podložka 3mm. Když dám 4,5mm,tak karburátor nesundám ani tebou popsaným způsobem.Musel bych demontovat z olejovky chromovanou krytku stejně jako Milan.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.06.2020
Odpověď  Karburátor lze vždy sundat v pohodě. Jen se musí použít určitý postup. Napřed povolit a vyšroubovat matku šoupátkové komory, pak kroutit karburátorem sem tam a vysunovat ho. Opačně tak, že se zasune šoupátko do karburátoru, ale neutahuje se matice komory. Karburátor se kroucením sem a tam zasune, pak se vystředí a nakonec zašroubuje matice komory. Práce na minutu..    [ED250]   24.06.2020
Odpověď  Díky jwm :-))    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2020
Odpověď  Ahoj Milane z Plzně, výkres máš v e-mailu.    [jwm]   22.06.2020
Odpověď  No já mám ty dosedací plochy ofrézovaný stejně jak ty.Jinak mi guma zakrývala většinu otvoru nasávacího otvoru v olejovce.Nikde jsem se nedopátral jestli mám pohnuté rámem,paskvil je replika gumy nebo to je výrobní paskvil jawy.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2020
Odpověď  Pertinaxový podložky silné 2 mm jsem si před parohy dal a parohy jsem nechal odfrézovat (zešikmit) dole na 3 mm (ze 6 mm). Karburátor pak sundám, ale musím vyndat mřížku ze sání, chybí tak 1 mm prostoru, to se stalo asi tím větším sklonem osy karburátoru. A to ještě musím mezi parohy a hrdlo karburátoru vložit stočený nerez planžetový plech 0,04 mm, jinak se mi karbec i při utažené sponě vaklá. Sprostě kleju, když ho montuju ... :-))    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2020
Odpověď  Jojo žlábek,tam je.Já jsem si do toho spodního profilu přivařil silnou pásovinu. Až jsem zapojoval brzdu,tak jsem zjistil,že to lanko tam nedostanu:((((    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2020
Odpověď  Ještě Milane pokud nemáš 3-4mm pertinaxové podložky pod sáním karburátoru,tak je tam dej a zkus si sundat z parohů karburátor v rámu.Mě to vychází na krev a motor s těmi podložkami po zahřátí líp jede.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2020
Odpověď  Dvojkový motor má na karterech pro lanko žlábek.    [ED250]   22.06.2020
Odpověď  Lanko by mělo podle mne vést přes "vykousnutí" pod motorem, tedy skutečně mezi motorem a rámem. Na karterech tam někdy bývá vidět i stopa po ošoupání od bowdenu. Ovšem už na několika strojích jsem to viděl protažené pod rámem před stojanem.    [longr]   22.06.2020
Odpověď  Já mám 01, tam je k zadní brzdě táhlo.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2020
Odpověď  Ještě si dej pozor na lanko k zadní brzdě.Mě vede pod rámem,tak dost blbě.Myslím,že by mělo být mezi motorem a rámem,ale nevím to na 100%-    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2020
Odpověď  Franto, bylo by dobré, aby díry na zadních úchytech byly co nejvýš právě kvůli snížení motoru v rámu (a lepšímu osazení gumy na sání a nižší poloze karburátoru). Ale motor musí být zase kousek nad rámem a díry nesmí být na kraji nálitku. Nějak to vyměřím, spoléhám na výkres. Vrtat to budu teď, nedovedu si představit mít motor pokupě a pak to vrtat v rámu. Chci si do všech čtyřech děr dát ocelové vložky, aby se to dál nevymačkávalo.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2020
Odpověď  Milane já si to opravdu špatně přečetl a věřil fotce.Stává se ,že pokud není v rámu motor usazen přesně nebo je pohnuto rámem nesedí guma sání karburátoru na díře v olejovce.I mě to nesedělo. Několikrát se to tady v minulost řešilo. Je otázka jestli vrtat díry teď nebo až budeš kartery potřebovat a vyzkoušíš v rámu.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2020
Odpověď  Pro Frantu: mám zavařené obě půlky karterů a napřed jsem si myslel, že staré kartery použiju jako mustr na vyvrtání děr. Ale nepůjde to, jednak ty díry na starých karterech jsou šišaté a pak myslím, že je třeba napřed udělat díry na pravé polovině opravených a pak to svrtat s levou polovinou. No, a na pravé polovině je neudělám jinak, než podle výkresu, přes levou půlku to svrtat nejde. Mám výkres slíbenej tady z fóra, tak snad to klapne:-) Jsem začátečník, chci poprosit o trpělivost :-)) Někdy se asi ptám na podivné věci ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2020
Odpověď  To by tady ta banda musela umět pořádně číst    [Past]   21.06.2020
Odpověď  stačí si to přečíst pořádně, Milan píše že má ještě staré kartery navíc...    [meela]   20.06.2020
Odpověď  Milane a to byly díry v levém a pravém karteru jinak vymlácené,že jsi zavařil pouze díry v jednom karteru??Jak se mohou vymlátit díry v každém karteru jinak??Že by každý karter běhal na jiném stroji??    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.06.2020
Odpověď  Ahoj jwm a děkuju moc, udělal jsi mi velkou radost:-) Můj mail je Polaris123@seznam.cz. A užij si víkend v Brně ... :-)    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.06.2020
Odpověď  Milane , pošlu Ti okótované otvory motoru ale až po víkendu, teď jedu do Brna na Revival. E-mail na tebe snad mám?    [jwm]   19.06.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den. Nechal jsem si vyčistit kartery a při tom dovařit zadní úchyty do rámu, což se myslím povedlo. Teď je nutné vyvrtat nové díry na šrouby. Nemám ale žádnou kótu, kde vrtat. Sice mám ještě staré kartery, ale ty díry na nich jsou tak šišaté, že si to netroufnu podle nich udělat. Neměl by někdo prosím nějaký mustr, kóty atd, podle kterých by se to dalo vyvrtat?? Nebo poradil by někdo, či pomohl?? Děkuju.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.06.2020
Odpověď  Zdravím. Tak jsem trochu "cestoval" po fóru a pokud by ještě někdo měl problém se svařováním karterů, tak toto by mělo být složení slitiny, ze které byly odlity - označení AZG, složení Al 5,5; Mn 0,3; Si 0,2; Zn 2,9; Mg zbytek.    [Milan(OHC)]   06.09.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  v případě zájmu - konzultace : jan.malik@live.at    [Ybungen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  svařím i elektron, jakékoliv poškození, sám osoustružím-ofrézuji-udělám to tak, aby to opět vypadalo jako originál    [Ybungen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [Ybungen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  svařím i jiné zajimavé kousky    [Ybungen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [Ybungen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [Ybungen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Předchozí majitel měl napilno s nějakou flexou    [Ybungen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2016
Odpověď  R.Hlavačka Tel.775 640 494    [Jára]   11.11.2016
Odpověď  Můžete mi někdo sdělit t.číslo na p.Hlavačku? Děkuji    [mihr]   10.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Trochu se to ohlo    [villi] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ja mam zavareno    [villi] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.11.2016
Odpověď  řešil jsem s panem Hlavačkou stejný problém, oprava bloků stála 9600kč a to opravoval ještě zadní držáky motoru a nějaký ten závit, vše obrobeno a spasováno takže můžu skládat motor, sice delší doba dodání, ale oprava na jedničku, při dnešních cenách karterů a dílů na 500 ohc se dá říct, že cena zanedbatelná.    [jirka]   29.10.2016
Odpověď  Kartery na robota neboli tiez z elektronu? Ta zliatina sa strasne podoba. Mam jeden katrer ktory je na nic ta mozno by take nieco pomohlo.    [Vittorio]   26.10.2016
Odpověď  Ta bojlerová tyč se nařeže na pásky a TIGem se pak dá dovařovat jako drátem. Ovšem chce to fachmana. Další variantou by bylo sehnat kousek hořčíkové slitiny přímo ze slévárny, třeba z nepodařeného odlitku, obrobit a dovařit. To taky bude celkem drahé, ale nejspíš levnější, než to celé vyvařit.    [longr]   26.10.2016
Odpověď  ED250 : hmm , to bych radši vařil taky tyčí od bojleru , ale bohužel to neumím :-)    [Richard]   25.10.2016
Odpověď  Horcik 91% ma 45859w to je zaklad elektronu blok OHC na rozboru materialu ma 92% horciku 7.3 % hlinik 0.4%zinek 0.3% uz nevim nekde to mam ulozene    [Vinkovic]   24.10.2016
Odpověď  Ta cena taková je. Žádné tavidlo neobsahuje. Jen čistý drát jako přídavný materiál.    [ED250]   24.10.2016
Odpověď  Napiš mi na e-mail Richade. jawamuzeum uzenáč seznam.cz.    [jwm]   24.10.2016
Odpověď  Díky za reakci , na tu anodovou tyč do bojleru jsem taky přišel , prý se to dělá ze slitiny AZ63 ( 6% AL,3% ZN ) . Bohužel ani těch 33 mm na průměr mi nestačí . Leda by to šlo ohřát a ohnout. :-) Můžeš mi vysvětlit co je tak drahýho na tom drátu 45859w ? Koukal jsem že kus stojí od 120,- kč výše . Ten drát obsahuje něco speciálního , tavidlo nebo co ? Přinejhorším se budu muset vypravit přímo do slévárny už jsem tam volal...    [Richard ]   24.10.2016
Odpověď  Nevim ci ti moc ppradim ale ja bloky varim bud castonin 45859w alebo horcikova tyc do bojleru je levnejsi a zda se mo ze chyta este lepe nez castonin , a ten prumer materialu by ti mozna aj pomohl
http://www.strojsmalt.cz/13714-anody/    [Vinkovic]   23.10.2016


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006