MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 301954 příspěvků |7292 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 77 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Odpověď 17.9.2019 15:25  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zodpovězené téma Jawa 500ohc
Poptavam II ohc vyrobniho cisla 3143. Prodaval jsem ho nekde na moravu v roce 2016, kdyby byl majitel zde a treba uvazoval o prodeji rad bych ho odkoupil zpet. Dekuji    [P.]    09.02.2019     Zobrazit téma  
Odpověď  Inzercí na podvodné koupi nejen OHC je mraky a lidi i tak peníze posílají.    [K.]   26.04.2019
Odpověď  Už toho pulitra nechte, je drahej a spatnej i dobrej, zajímavej, nezajímavej, ne pro vsechny.    [Jan]   26.04.2019
Odpověď  Si s tym Laurinom asi robite naozaj srandu. Ved je to jasny podvod! Tak tu nesirte blaboly a neomielajte dokola to iste. Uz mi to nedalo nereagovat. Sledujem aj ine znacky a trend je jasny vsetko co je zaujimave rastie. Tak preco by ohc nerastlo tiez? V zaplave 2taktov je to jediny povojnovy stvortakt. Ked uz cez 200 tacov pytaju za peraka 350 alebo aj 250, alebo dvojtakt na puzdrach tak zase preco nie 400-500 za ohc? Vzdy to bol nasobok toho dvojtaktu jak cenou tak objemom motora. Ked to nechcete to nekupujte.    [Vittorio]   25.04.2019
Odpověď  Já taky psal jednomu Španělovi minulý týden do Madridu na šneka za 10000eur.Poslal falšovaný techničák,odrbané video,falšované číslo rámu a hlavně chtěl zálohu 2000Eur.
Holubi se počítají,až po honu.Tak dobře se dá taky v zahraničí nakoupit:)))    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.04.2019
Odpověď  Longr: je v tom kus pravdy. Nikdy bych "neplival" na staré mašinky. Jawa má své "specifika" a musí mít svého jezdce, který jí leccos toleruje. Ale při srovnání s jinými značkami stejně starých i starších zahraničních strojů ji mnozí majitelé rádi opouštěli. To je asi kámen úrazu. Otec ji kdysi koupil a musel ji doladit, ale stejně nakonec musela předat místo v garáži jinému, sice stejnému ročníku, ale v praxi lepšímu a spolehlivějšímu stroji. To samé jeho kamarád - též vlastník této Jawy a nakonec raději jezdil stroje značek z "ostrova" atd. Další zas volil cestu přestavby a má ji dodnes, jako relikvii, na čem se tenkráte jezdilo, když někdo toužil mít čtyřtakt v modernějším hávu, ale neměl tu co koupit. To vše před 40 a více lety... Dnes je třeba se na to dívat jinak. Je to v českých hájích jediný seriový čtyřtakt a s jednosicem vypadá i hezky. Je víc obdivovaný, než dřív a má víc fandů, protože západních motorek si dnes můžeme přecpat kapsy, kromě těch legend. S dnešními technologickými možnostmi a i penězi se dá Jawa hýčkat a i v pohodě udržet v běžném provozu. Jinak zapalko je okopčený Bosch a pokud je dobře udělané a má správnou údržbu, tak funguje perfektně a "na věky" - z vlastní zkušenosti s podobným. Já osobně za tu tržní cenu Jawy bych okamžitě sáhnul po BSA Goldstar. Sic tříkvalt s dlouhou jedničkou - po závodnicku, ale legenda u nás naprosto nevídatelná. A jiné svezení.    [J]   25.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě foto    [petr]   25.04.2019
Odpověď  https://www.ebay.co.uk/itm/323778357629?ul_noapp=true laurin a klement se prodal v cizině za cca 350 tis. Takže závěr je ten že chceš -li koupit veterána s velkým V za normální peníze tak je všude dobře doma nejhůř.
Je to jen vzkaz pro všechny zoufalce kteří pláčou nad českými cenami -mrkněte se občas za hranice, přestaňte jezdit na naše burzy , číst naši inzerci a zjistíte že je na světě krásně a čím dřiv to uděláte tím lépe. (petr)    [petr]   25.04.2019
Odpověď  Půllitr umí být spolehlivý a umí to být i zábavný stroj. Ale pravda, není to motorka pro každého. Tím nemyslím až tak finanční stránku věci, ale hlavně ochotu tomu dát potřebný čas a energii. Pro to, aby se člověk o tu motorku dobře staral, jí musí chtít trošku porozumět. Nemá smysl ji srovnávat s novými stroji nebo ji hanobit. Je to stará motorka jako každá jiná, se specifickým charakterem. Vznikla nedlouho po válce v ne úplně ideálních podmínkách. Panuje kolem ní spousta mýtů a překroucených polopravd, stylem: "Franta odvedle ji měl a prý se na tom nedalo jezdit, vlnilo se to, praskalo, chcal z toho olej a rachotilo to, tak to prodal." Což svědčí jen o příkladu neúdržby, ale hned jsou z toho typické vlastnosti.
Stejně tak se traduje názor, že zapalko je neseřiditelné. Jasně, pokud to chce člověk přesně, je potřeba vědět, jak na to. Přesto ale lze zapalování nastavit během cca pěti, deseti minut "bajvoko" a motorka v pohodě pojede.
A co vážně nechápu, je, že sem lidé tahají s půllitrem nesouvisející věci a nedokáží si diskusi projít bez toho, aby aspoň jednou neplivli. Přijde mi, že dnes skoro každý musí mít všechno, a to, co nemá, musí poplivat, aby si sám před sebou obhájil, proč to vlastně nemá. A jen tak pro odlehčení, Asi by to chtělo nějakou sekci "plivátko", nebo "popelník" kam si budou zájemci chodit uplivovat nebo v klídečku dohořet :P    [longr]   25.04.2019
Odpověď  Franta 2776 : to by normálně fakt nikdo nečekal:) žasnu,jaký se tady řeší kraviny.    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2019
Odpověď  taky nesrovnávám m3 e30 a m4 f82, e30 kostritras    [EMW]   23.04.2019
Odpověď  to nemuzete srovnavat, jasne ze mate pravdu takto a to víme vsichni, je to des takto porovnávat a ani to nelze    [EMW]   23.04.2019
Odpověď  Já byl v neděli na vyjížďce s manželkou na Hondě FVC Valkyrii a včera odpoledne jsme se byl sám projet na půllitru.Rozdíl strašný.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2019
Odpověď  Musim rict, ze po precteni prispevku tady mam chut celeho pulitra prodat. Misto abysme meli radost z toho, ze udrzujeme cast nasi historie, tak tady mnozi po sobe jen plivou. Jawy nejsou dobre motorky a nikdy nebyly, vzdy to bylo lowcost mezi motocykly, ale nevidim duvod proc se k sobe takhle chovat.    [Michal]   23.04.2019
Odpověď  Je to věc nátury. Pro mě třeba svezení se starou oktávkou, nebo Jawou má svoje kouzlo, které má svoji hodnotu a nové modely jsou samozřejmě o něčem jiném. Pokud veterán, tak tomu musím věnovat o něco víc a v tom je to kouzlo.    [Lada]   23.04.2019
Odpověď  Cestování jsem myslel občasné, na srazy, jinak jezdím na všem nejmodernějším jen co to jde. Ale mám to jako investici a zážitek. Ulívám do toho peníze.    [Pavel]   23.04.2019
Odpověď  Pro Pavla.Cestování na jawě500 je příjemné do doby než vyzkoušíš něco modernějšího.
Je to podobné jako s auty,rozdíl je jako v octávii s roku 1960 a z roku 2019.Společné to má pouze 4 kola.Jinak je všechno jiné.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2019
Odpověď  To jsou zase příspěvky. Laurin & klement si prý koupí jen dement. Pokud to není zas nějaká zestařená kopie tak to nemá chybu.Z fotky se to nepozná. Kde by se pořád braly v tak původním a kompletním stavu.Takže zde maximální opatrnost a nebo nechat být. A Jawa 500 OHC jako investice? Ano ale tak alespoň před 10 lety ne nyní, když je cena vyšroubovaná nahoru a replikami se to tam taky hemží.    [Jiří]   23.04.2019
Odpověď  Přesně tak laurin a klement si koupí jen dement . Chýtrý člověk který zná a ví si vybere lépe.    [petr]   22.04.2019
Odpověď  Každá tak stará věc je na hovno, ta JAWA 500 začíná a pak vše mladší je na svezení lepší, na ohc dobře seřízeném se krásně cestuje, ale chce to i znalosti a budou samozřejmě i starosti... jo a je o něco dražší :)    [Pavel]   22.04.2019
Odpověď  O LaK není absolutně zájem a je to vesta špatně skrz investici, bohužel to netáhne, pulton je na tom jinde ze všech asi nejlíp.    [JMK]   22.04.2019
Odpověď  toho Laurina nikdo zatial nechce lebo je startovacia cena dost vysoka a okrem toho tam ma vyhradenu cenu - kludne tam moze byt limit aj 100 000 dolarov    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.04.2019
Odpověď  Laurin & Klement pěkný kousek , být to na českým webu , věřím , že je okamžitě prodáno :-)    [Richard]   22.04.2019
Odpověď  Pokud toho půllitra co hledáte nenajdete , zkuste koupit třeba tohle https://www.ebay.com/itm/1904-Other-Makes-CCR/323778357629?hash=item4b62b1a97d:g:3ScAAOSwxBNctDY1 Je to za půlku a nikdo to nechce , no jawa to není ale zajímavý kus to je, i když u nás to čeho není stádo nikdy nebude mít velkou cenu. (petr)    [petr]   22.04.2019
Odpověď  Co se furt někdo naváží do leštěnek? Vlastním leštěnky i ty přeceňované echt patinovky a nemám problém, akorát zrovna ta leštěnka mě stála stovky hodin a desetitisíce peněz tak si zaslouží trochu jiný zacházení a nakonec je moje, tak si s ní budu dělat co uznám.    [jawik]   22.04.2019
Odpověď  někdo jezdí, někdo miluje a vystavuje leštěnky i takové veteránisty musíme brát za 100%    [Pavel]   20.04.2019
Odpověď  I když bylo toto téma úplně o něčem jiné, tak postupně zvlčelo tak, že ho již asi nijak nepokazím.
Zapalování na OHC je kapitolou samou o sobě a přiznávám se, že ani já ho moc rád neseřizují a vždy jsem hledal možnost, jak si ho upravit, abych si to zjednodušil nebo nějak obešel - třeba kontrolní otvor v kartru a značky na klikovce, jedno kladívko a dvojhrbá vačka apod.
Elektronika je výborná věc, ale má také svoje úskalí a obecně je třeba k tomuto problému přistupovat citlivě. Budou zde ortodoxní zastánci původnosti, především z řady těch, kteří na akci přivezou naleštěné OHC na vozíku, tam trochu "zakašlají", aby nebyly pochybnosti o tom, že je to vůbec funkční, naloží to na vozík a odjedou. Pak jsou tady lidi, kteří na OHC nalítají nějaké ty tisíce kilometrů a vzdálenost pro ně nehraje roli např.Jirka(pilot),Pospa a podobní exoti-další existence ať se neurazí. Tito pak budou mít jiný pohled na věc a budou především preferovat stabilní a spolehlivou funkci s nutností minimální údržby a s přimhouřením oka k nepůvodnosti řešení.
A teď k vlastní elektronice. Tu lze na OHC řešit tak, že není třeba nic měnit na kabeláži instalace a mechanika využívá stávající zástavbu s možností uvést všeho kdykoliv na původní stav. Osobně bych se však přikláněl k tomu, aby se elektrika motocyklu předělala na 12V. Má to řadu výhod, minimálně lepší dostupnost a sortiment žárovek,menší problém s úbytky napětí atd. a také elektronika zapalování se snadněji řeší, protože ta musí být navržena tak, aby fungovala od cca 8V, což není až taková komplikace. U 6V elektriky musí totiž elektronika fungovat od cca 3 - 3,5V, cože je někdy dost problém a musí se tam aplikovat řešení, která to sice umožní, ale komplikují, což může být na úkor spolehlivosti. Navíc vlastní dynamo lze bez větších problémů předělat na 12V a tím zvýšit jeho výkon na 120W. Pokud se udělá jen předělávka jinak dobrého dynama na 12V, tak náklady jsou cca 1200Kč a to je určitě stravitelné.
To jen tak v krátkosti. Teď se bude muset každý sám zamyslet a najít se v tom, co je pro něj přijatelněší.Nejlépe bude, když přijedete do Rovenska a tam se o tom můžeme bavit.    [Milan(OHC)]   19.04.2019
Odpověď  Když je původní dynamo kvalitně zrepasované, tak motorka jezdí a jezdí a jezdí. Od repase mám najeto přes 11.000 km a bez problémů. A to mám i klasické relé. Když se použíje moderní relé od AEV, tak to dobíjí ještě lépe.    [T-1000]   19.04.2019
Odpověď  tak ono "kladívko" není sprostý slovo,a půlitr s dynamem na starý osvědčený mechanický kontakty taky docela dobře jezdí.
Naopak, montáž bezkontaktu na původní dynamo jen zhorší závislost na dobře fungujícím dobíjení. Elektronika má větší spotřebu,a je víc citlivá na napětí baterie než normální zapalování s kontaktama,

A samozřejmě máte možnost použít http://shop.jawacz-dily.cz/jawa-c788/vape-pro-jawa-500-ohc-i964/    [MOnty]   18.04.2019
Odpověď  https://imfsoft.com/kategorie-ridici-jednotky/jawa-500-ohc-ignition-tci-v2-0

:(

a toto by neslo pouzit? http://www.trabantshop.cz/?2324,bezkontaktni-zapalovani-6v    [dodo]   18.04.2019
Odpověď  Já teda kdysi IMF koupil,a když jsem viděl, jak je to amatersky vyrobený, ani jsem se nepokoušel o montáž, a rovnou to na burze se ztrátou prodal. To prostě nebylo provedený jako elektronika do motorovýho vozidla,ale jako hračka.

Je to 15 let, třeba se zlepšili...........    [Monty]   18.04.2019
Odpověď  Používám od začátku IMF Soft a funguje dobře. Instalace je trošku složitější, protože to, co dodaji v sadě, mnohdy nepasuje, takže je třeba si sehnat vlastní spojovací materiál a vše vyladit tak, aby to sedělo a šel nasadit dekl. Ještě u mne bylo nutné po čase vyměnit výkonové tranzistory a nové přišroubovat na desku, u nového bude stačit je podložit plíškem a přišroubovat. Natavení je snadné, křivku lze použít origo od výrobce, případně si podle hodnot, uvedených zde na veteranforu, nastavit vlastní.
Na dynamo jsem namontoval také regulátor AEV a spokojenost.    [longr]   18.04.2019
Odpověď  zajímavá a hezká motorka, motoveterán, ať už je spolehlivá dobře funkční nebo ne.. svoje plusy má    [JLK]   17.04.2019
Odpověď  https://www.youtube.com/watch?v=cB4TUza4Fs0 :)
pulec je pulec kto ho ma , rad ho ma...
Ale jeden mimo misu, nahrada kladivok za bezkontaktne mi vrta hlavou celu zimu.
Neriesil niekto?    [dodo]   17.04.2019
Odpověď  pul mega je dnes nic ani to rozumné auto za to není a za 4-5roky ? zůstatek nula a samej problem    [specialek]   17.04.2019
Odpověď  Jo ale zde ani není moc co závidět za půl mega si toho dnes už moc nekoupíš , je to tak na hezký mladý ojetý osobní auto, a nebo novýho korejce.    [honďas]   17.04.2019
Odpověď  Jo,jo,neschopnost a závist je sviňa.    [Stopl]   16.04.2019
Odpověď  jasně že dá, proto existují lidé chytří a chytřejší    [Mkl]   16.04.2019
Odpověď  šikovnej zedník má dnes plat jak ředitel, to nevíš :)    [Jan]   16.04.2019
Odpověď  Tvl, co celý život děláš, nekupuj si auto za mega, byt ok, rodina ok, sám živím deti na VŠ, ale nebrečím a mohu si koupit co chci (a ohc to pravdu není), a to dělám zedníka.    [k.]   16.04.2019
Odpověď  tohle je důležité a týká se nás všech: https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/cesko-prumerna-dustojna-mzda-plat-prace-zamestnani.A190415_183020_ekonomika_mato    [Vejmola]   16.04.2019
Odpověď  Pro smrtelníky je to v podstatě celoživotní našetření (a asi ani to ne) pokud má rodinu a x výdajů hypotéku, auto ovšem pokud peníze nezdědí proč ne. Pro podnikatele je to možná jednodušší. I na té kývačce se dá pěkně projet... zatím koupit ještě lze.    [Kája]   16.04.2019
Odpověď  Za ty prachy pěkná,byť je to pro nás všechny moc.    [Petřík Jiří]   15.04.2019
Odpověď  https://blaumon.rajce.idnes.cz/Motortechna_2019_jaro/#20190413_090245.jpg    [-a-]   15.04.2019
Odpověď  Tak a teď začne etapa trápení, zda si to aukro někdo převezme nebo ne a zase se to někde objeví, máme aspoň co dělat že ano? Co si myslíte.    [Jan]   15.04.2019
Odpověď  Tady je jako by se vše točilo jen kolem tohoto diskuzního fora, přitom je to poslední věc-možnost, kde si člověk ze zoufalosti přijde pro radu nebo posměch. Hned po facebooku tedy.    [MZ]   14.04.2019
Odpověď  Včera byl na Motortechně v Brně -ale jestli na prodej, to nevím, měl ho tam pán vystavenýho.    [Monty]   14.04.2019
Odpověď  Hele tady se hodí, chytil jsem na pasece blbouna co mi dal za pulitra melouna :D sranda hoši, nehleďte na kačky dneska, zítra tady nemusíte být. Ten stroj je tak pěkný, že to za to stojí.    [Kozak Pavel]   14.04.2019
Odpověď  Přesně, ale ta tu byla od pradávna murzo, to jsi neřekl nic nového.    [ohava]   14.04.2019
Odpověď  Ale picu, krize je maximalne tady na foru, jinde ji nevidím.    [murza]   14.04.2019
Odpověď  Schyluje se ke krizi, nikdo nic nekupuje tak si pár chytráků udělalo na aukru divadlo aby náhodou neklesla virtuální cena . A ty ariely s ciziny co by těmi cenami mohli lidi uvést do reálné představy o ceně sem posílat ani nemusíte. Každý kdo sleduje ceny čehokoliv v této zemi dobře ví jak jsme či nejsme hladová země a podle toho si může vybrat značku veterána a i zemi kde si ho zakoupí (zaplať pánbůh za to) -takže dokud jsou hranice otevřeny může každý kdo má trochu mozek být šťastný a plnit si svoje sny. (šťastný kolega)    [petr]   13.04.2019
Odpověď  jak už se psalo dementi tady    [Demeter Miro]   12.04.2019
Odpověď  no asi to nevíme :)    [cbrko]   12.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jawa z Rakluska, dva dby do konce a 555.000    [JzK]   12.04.2019
Odpověď  je to pro radost, nostalgii, trvalá hodnota nikoho nezajímá    [Lidovka]   12.04.2019
Odpověď  JAWA je JAWA, běž do prdele s těmi krámy, v Anglii jo v CZ ne.    [JAWA jedině]   12.04.2019
Odpověď  Pánové za cca 20000eur jsou k mání zajímavější stroje travalé hodnoty než jawa natřená štětkou např:
https://www.mobile.de/cz/Mal%C3%BD-motocykl/Jin%C3%BD-Ariel-Square-Four-1000-Vierzylinder/vhc:motorbike,pgn:14,pgs:10,srt:price,sro:desc,frx:1960,ccn:500/pg:vipmotorbike/237528199.html

https://www.mobile.de/cz/Mal%C3%BD-motocykl/Harley-Davidson-WLC-750/vhc:motorbike,pgn:10,pgs:10,srt:price,sro:desc,frx:1960,ccn:500/pg:vipmotorbike/276330559.html    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.04.2019
Odpověď  že jí nějaké prase z Rakouska zmrvilo je věc druhá, přesto tam základ je, kdo chce opravdu originál tak nezaváhá, ano, musí i na tento hnus mít peníze za pytel brambor to nepůjde.    [Lidi nekupujte co je mimo vaše možnosti ale na co ]   12.04.2019
Odpověď  Kamarádi, nekamarádi, za kolik by jste to chtěli proboha. Až tam bude 800 tak můžeme polemizovat o skutečnosti. Zatím je to v běžné ceně. Pořád stejná písnička tady. Proč to sem zase někdo dal ? Musí to nějakého lempla bavit.    [Michal]   12.04.2019
Odpověď  To mu kamarádi přihazují,už je tam 550000kč.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.04.2019
Odpověď  Tak to je pořád cena stavem k renovaci (za cenu toho stavu 500 až 550) a bude z toho pěkný originál po renovaci. Samozřejmě to bude něco stát.    [cbrko]   11.04.2019
Odpověď  Ale cenu to má velice velikou - https://aukro.cz/jawa-500-ohc-01-s-tp-6946014580 zde asi zájemci oceňují pečlivost rakouského majitele.    [honďas]   11.04.2019
Odpověď  Jindrich: zcela s tebou souhlasím. Jen doplním, že když na to mám, tak se musím ještě rozhodnout zdali ty peníze jsem ochoten dát či ne. Před lety mi známý nabídl pionýra za 10 000, já je sice měl, ale nebyl ochoten dát, takže jsem mu řekl, že cenu neakceptuji, ať to zkusí s někým jiným. No a asi po dvou třech letech mi ho nabídl za 3000 a došlo k dohodě.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2019
Odpověď  Ano, je to tak a je to o lidech, tedy pokud dnes něco stojí milion dva, tak na to mám nebo nemám tak zkusím něco levnějšího. Někdo našetří, jiný rozhází za to co se dnes vše nabízí. Proto už ty ceny nechte být, na vše se kupec najde ať to stojí třeba 3x tolik víc než byla jakási reálná cena minulý rok. Nehleďte na ceny, ale jen na to, zda na to mám nebo nemám a mohu koupit/nemohu.    [Jindrich.]   13.03.2019
Odpověď  Onehdá jsem to zmiňoval jinde. Za komunistů moc nebylo za co utrácet (co by člověk chtěl, to moc nebylo, a co bylo, nebylo tak drahé). Nebyly mobily, tablety, počítače apod. Nebyl takový výběr věcí. A sehnat něco ze zahraničí byl oříšek. Nejezdilo se na drahé dovolené.
Stejně tak v potravinách a běžném zboží. Nebyly supermarkety, vnucující člověku pocit, že co všechno je na skladě, musí mít i v košíku, přičemž košíky svou velikostí svádějí k velkým nákupům. Dřív se prostě snáze žilo úsporněji. Nebylo tolik pokušení. Dnes, pokud si jeden nedává trošku pozor a není šetrný, se člověk ani nenaděje a výplata je fuč. Tamhle chce dítě nový telefon, manželka nový vysavač, televize už nestačí době, počítač, tablet, auta nám tlačí s drahými vychytávkami, o které my klasici nestojíme, ale jiní mlsně hledí...
No a mnozí si pak myslí, že musí žít v konzumu, aby nebyli divní, a pak jim podle všeho nezbývá, než remcat nad tím, jak "nic nemají" a závidět jiným, pokud žijí jinak nebo mají o chlup víc... Za to tohle fórum nemůže. Je to o přístupu člověka k životu. Dřív to bylo tak, že ti to nalajnovali jiní, nedalo se s tím mnoho dělat a mnohým to vyhovovalo. Nebylo tolik co závidět (a stejně se závidělo). Dnes je to "Jaký si to uděláš, takový to máš". I ten nejlínější člověk má možnost se sebou něco dělat, ale když nechce, zbývá mu jen to zapšklé remcání.    [longr]   13.03.2019
Odpověď  A to jako proč Terry. Protože je tu pár bl.ů, kteří mají problémy sami se sebou? Jestli sis nevšiml, tak tady běží řada diskusí fandů, kteří se zaplaťbůh nenechají otrávit.    [Lada]   12.03.2019
Odpověď  Kluci, Longr a Dolin, hezky napsáno.Jinak OHC se prodávala v roce 1956, srpen za 12 500Kč.    [jwm]   12.03.2019
Odpověď  S tím zahraničím Vás zase x lidí předběhne, zas tolik jich tam není a nebo jo, ale k dispozici takové množství nikoliv. Jinak zpackanou ludru dovezete i z Německa. Cesta, chybějící díly nahrazené něčím jiným, no zas taková topka to není, dnes už né.    [Michal]   12.03.2019
Odpověď  Souhlasím s longrem. Ale už ne s terrym. Přeci zánik fóra nic neřeí. Je zde neskutečné kvantum informací. Jen by bylo dobré "svobodu" využívat tak, jak se má. To je dle mého mít osobní zodpovědnost a to hlavně vůči sobě. Tedy i (nejenom) k vlastnímu způsobu psaného projevu.
Patřím do skupiny šetřílků, ale na druhé straně pracuji poměrně hodně. Nemám hypotéku, nic nesplácím. No přesto si nemohu třeba tuhle 500OHC dovolit za dněšní průměrné ceny. Ne tu u nás a nemám to štěstí je hledat venku v zahraničí, kde se dají sehnat o dost levněji. Chtěl bych takové moto? Ano proč ne. Ale nejsem zatrpklý. Proč? Mám svých motorek tolik, že asi nemám šanci je nějak symsluplně dokončovat tak jak bych chtěl.

Proto je dobré třeba se podívat i do historie. Automobil stál v 60tých letech řádově 50000. A konkrétně 500OHC stála 22000,- Kčs, po druhém snížení 15.000,-Kčs. Průměrná mzda byla řekněme 1500. Což je celých 33 platů za to auto. Za moto je to 10 až 15 platů. Průměrná mzda dnes je 30000 (zdroj: https://www.finance.cz/519126-prumerna-mzda-2019-cr-eu-nemecko-rakousko/). Pokud vezmu těch 10-15 platů za moto a 33 platů za nové auto..... Máte 450000 za OHC, za to ji koupíte venku (i levněji) a dnes je to veterán, tak je pak tu u nás o něco dražší,...a nové auto za 990tis? Vzhledem k tomu že za komunistů se většina věcí platila keš, uměli v šedesátých letech asi o trochu lépe šetřit.

A jak je zde poznamenáno : Díky tomu si lidé mnohem více závidí a právě díky diskusím a různým chlubírnám závidí (a hlavně nepřejí) - Tohle není chyba fóra, to je chyba toho, kdo sedí za klávesnicí! Radost a snaha se pochlubit je OK, závidět a nepřát je pak už chyba!

Peace. Mějte se dobře.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.03.2019
Odpověď  Jinými slovy, zánik takového fora, by bylo asi jediným možným řešením.    [terry]   11.03.2019
Odpověď  Doba se výrazně změnila a dnes můžeme mít leccos. Ale čím více toho můžeme mít (nebo bychom mohli), tím více bychom chtěli. Co se nezměnilo, jsou lidé. Jsou pořád stejní, ale více vnímají vše okolo díky internetu. Díky tomu si lidé mnohem více závidí a právě díky diskusím a různým chlubírnám závidí (a hlavně nepřejí) také veřejně, ovšem anonymně. Obecně se "mít peníze" jiným spíš nepřeje. A ne vždy veteráni znamenají, že majitel má peníze. Třeba má jen jiné pritority, třeba žije šetrně, nebo je to nadšenec, co prostě veterány prožívá. A tak je to se vším. Něco máš, jiný ti to nepřeje. Závidět a nepřát je snadné a pro mnohé je to záliba. Je to nebezpečné a pro ostatní nepříjemné.
Mrzí mne, že přes 80 % příspěvků zde je už zcela o ničem a mnoho užitečných témat, která začala jako smysluplné a zajímavé diskuse, je plno záštiplných, jedovatých keců, závisti a nepřejícnosti, a že lidé zkušení a moudří už sem díky tomu téměř nechodí a zájemci o užitečnou radu se bojí zeptat. Nadšenci se spolu setkávají spíše naživo či po vlastních kontaktech a tady to pomalu upadá. Škoda. Rád bych věřil v to, že to tu zas bude fungovat jako dřív. Ale bez omezení diskusní svobody, bez nutnosti registrace - kontroly uživatele - tedy bez určitých represí by se to asi neobešlo. A pak se divíme, jak se díky hlouposti mnoha lidí buď připravujeme o určitou svobodu, nebo o součást dříve příjemného vyžití.    [longr]   11.03.2019
Odpověď  Však ukládejte dál dědulo, nikdo vám to nebere, právě každý kupec dnes vítán ne ?    [lm]   07.03.2019
Odpověď  A co když si ve veteránech ukládám peníze do důchodu? Taky si zasloužím odsudek? Jinak plakat, že chybějí peníze na to, či ono můžeme pořád, protože budou pořád chybět. Za mých mladých let chyběly víc-zdaleka jsme si nemohli koupit to co teď, ale přesto se tolik neplakalo.    [Lada]   07.03.2019
Odpověď  Přivýdelěk a co,dnes jsou peníze až na prvním místě a litovat šrot,proč,jsou důležitější věci co zamrzí např co se děje v republice, že chybí peníze kde by měli být atd

veterán je jen z rozmaru.    [M.]   07.03.2019
Odpověď  Tak když tomu tak rozumíte, tak se nedivte že každý rok vše stoupá nahoru, pořád, srovnáváte co bylo a ne co bude v 2020, už teď počítejte že za rok o tomto času bude zase vše dražší, proto teď nakupujte co to jde a co potřebujete, dnes tisícovka sem tam nehraje nikde roli ba u veteránů 10 tisícovek není význam ničeho. Chci to kupuji. Však toho ubývá.    [chriskart]   07.03.2019
Odpověď  Jo chápu to dobře..mám pocit že lidi si z toho hlavně udělali přivýdělek.a nemyslím jen překupníky.je smutný kam se to s jawama dostalo.Věřím že mě někdo chápe.    [Pavel]   07.03.2019
Odpověď  [Pavel] - jaký přehled vývoj cen? pro koho? pro překupníky(sběratele)?

No třeba i pro mě, proč ne? Já si nepamatuju moc, jsem hlava děravá, ale takto si kliknu a vidím. Proč ne. A důvod? Třeba jen holá statistika nebo nostalgie. Já nikomu nezávidím, ale člověk si třeba rád povzdechne nad tím co prodal (i když samo už je to prodané, takže víceméně povzdechne zbytečně), nebo se zaraduje, když koupí dobře.

A překupníci? V roce 2013 jsem se pozastavoval (jakože v dobrém style, sáákra to už je dnes teda cena,...) na burze nad karterama+válce s klikou na 350/12 Ogar za 32000 u pána co má velký stánek obehnaný šňůrkou na každé velké burze.... Zkus to za tu cenu sehnat dnes...Překupník? Vizionář? :D

Stejně tak, když mě v Chotuskách řekl prodejce cenu 2600 za zadní díl zadního pérákblatníku...jen sem zkoulel okama,..ale dnes to je celkem normál cena a končí to tak i na Aukru sem tam...    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2019
Odpověď  Sběratelství (obecně) je přece i o cenách. Proč se tvářit že to tak není, nebo že nás to nezajímá. To je pokrytectví a tomu přece nikdo neuvěří. Přece neznamená, že když někdo chce-nasadí cenu, že ji taky dostane. A jestli ano, tak to bude třeba akceptovat a je zbytečné se rozčilovat. Překupníci vždy byli a budou a oni jsou ti, kdo nasazují nesmyslné ceny (třeba viz. pán z Ústí) bez ohledu na to, co se tady píše.    [Lada]   07.03.2019
Odpověď  Dolin : jaký přehled vývoj cen? pro koho? pro překupníky(sběratele)? když se prodá nějaký díl na aukru za draho,neznamená,že to tu cenu má.
Ty letáky..to se ani nedá komentovat.to je fakt k smíchu:))    [Pavel]   07.03.2019
Odpověď  Tak dnes ty zminovane firmy pridávaji i svým otrokum-vite jak to myslim,tudiz i tam se ten plat zvednul smerem nahoru.    [cbrko]   07.03.2019
Odpověď  Ceny jdou nahoru u všeho a je to správně, lidi bohatnou a kdo má svoji firmu, která funguje zaměstnává a živí lidi s rodinami, tak neví co s penězi. Pak se to odráží u věcí, které jdou pro mnohé za nehorázné sumy veteráni, luxusní vozy, nemovitosti, umění a jiné pro movité a zámožné lidi.    [Jindrich]   07.03.2019
Odpověď  Proč tohle řešit? Já jsem sem na fórum kdysi dával (pro mě zajímavé) nabídky z Aukra. Jen tak, aby třeba byl zachován přehled vývoje cen u dílů a náhled na to jak se díly pohybují. neměl jsem s tím problém. Určitě ne z toho, že bych byl zakomplexovaný trotl co si nad cenami brečí jak je to drahé (jak mě chtěli vsugerovat). Ceny jsou opravdu dnes jinde...prostě je nám plošně hodně dobře.
V roce 2012 jsem měl nabídku koupit Bizona za 11000 (platné TP). Dnes, když jsem sem dal odkaz, kde je bizon za 300t s dotazem jestlit o je běžná cena,...

Kolik dnes stojí kousek letáku?
https://aukro.cz/tatran-s125-jawa-50-05-standard-jawa-50-05-sport-6943616152
https://aukro.cz/jawa-350-kyvacka-6943615577
https://aukro.cz/cz-175-skutr-6943568148    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2019
Odpověď  Lidi pokazili peníze a obrovské rozdíly mezi lidmi celkově, které jsou a jdou s dnešní dobou. Proto tolik nenávisti a závisti.    [Marek 250]   06.03.2019
Odpověď  Ano pánové, podle sebe soudím tebe. To platí. Na tomto foru je spousta fandů, kteří hledají pomoc, nebo pomáhají anebo prostě diskutují-k věci. Ale je tady samozřejmě i spousta zamindrákovaných, pro které je internet požehnáním. Zaplaťbůh, těch prvních je tu pořád víc.    [Láda]   06.03.2019
Odpověď  Však je to pravda, až na pár vyjímek je to o idiotech všude po internetu, stačí mi sledovat facebook a sem tam tady diskuze.    [Mejla]   06.03.2019
Odpověď  Ano, bral jsem to obecně a platí to tedy i pro mne a beru to zcela vážně. Jinak navštěvuji jak forum novinek tak třeba HD. Proto ty zkušenosti všeobecně a v širším spektru.    [EMW]   06.03.2019
Odpověď  Takže podle Tebe, jsme tady největší ubožáci a ještě bez peněz, tedy samozřejmě to platí i pro Tebe EMW, když jsem také chodíš. Já i ostatní, co se zde občas ukážeme, jsme s tímto tvrzením smířeni ale Ty by jsi zvážit, jestli tohle všechno musíš snášet a mohl by jsi zkusit štěsťí například na fóru u Harleye.    [jwm]   06.03.2019
Odpověď  Každé forum je největším sídlem ubožáků, kdo má peníze na to nemá čas, tady diskutovat a rozumně přispívat v dnešní moderní rychlé době, světě. Peníze jsou to nejmenší pro tyto lidi, důležitý dnes je jen čas a zdraví toho nemá nikdo dost.    [EMW]   13.02.2019
Odpověď  LUFO přesně!! Proč to tady furt řešíte? anonymové ??    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2019
Odpověď  přestante už tady blejt ty hovna,tohle forum je uplně o něčem jiném než o bulení nad tím že nemám prachy nebo o pomlouvání tématu fora jawa 500.Běžte jinam,nejlépe do pr....    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2019
Odpověď  I pri castce 50tisic mesicne jste dnes porad chudí, vse je strasne drahe, sam to vidim u me.    [Smolnicka]   12.02.2019
Odpověď  Hodnota peněz už je dnes zcela jinde pánové, pořád se všem zdá že 500tis je za motorku hodně, ale dnes už to nejsou peníze za které by se dala koupit pěkná chatka nebo nevybydlené obytné auto. U veškerých cen je dnes třeba si odmyslet nulu a jsem v klidu nedávno jsem to tak udělal při platbě parkovného 420kč v nemocnici za část dopoledne a těch 42kč mě už uklidnilo - po novém roce zase popřát vše nejlepší všem blízkým a zítra zdražit -oslavy přece něco stály a ohňostroj byl veliký a lidé se radovali..    [petr]   12.02.2019
Odpověď  Toto položí většinu za nesmysly tolik peněz https://www.novinky.cz/krimi/497175-nejznamejsi-cesky-sberatel-znamek-pytlicek-bojuje-o-zivot-lezel-v-bezvedomi-ve-snehu.html

ale přejme mu, obchodníkovi, hlavně ať je fit.    [XXX]   12.02.2019
Odpověď  Ježíš, to je zas záchvat frustrace. Některým bych doporučil raděj na tuto stránku nechodit v zájmu svého zdraví.    [Lada]   12.02.2019
Odpověď  Vždyť má ten Pálivec pravdu, pořád stejná písnička tady mezi chudáky v uvozovkách.    [OHC]   12.02.2019
Odpověď  Ano Palivče,jsme divní ocasi a nad tou sračkou stále žasneme :)    [Stopl]   12.02.2019
Odpověď  Aneb pes poručil ocasovi a ocas dalšímu ocasovi :D Tady to bylo vždycky divný :) Pořád zapomínáte na to, že to byla ta sračka a proto jich bylo jaksi málo a dnes to málo z toho dělá toto, nad čím tady už roky žasnete. Asi tak, jsem rád že ji nemám, ale více mě sere že na ni nemám.    [Palivec]   11.02.2019
Odpověď  Není co dodat -dobře napsáno.    [petr]   11.02.2019
Odpověď  Co jsou "obyčejní lidé" ? Přirovnávat OHC k Lamborghini, to už svědčí něco o pisateli příspěvku. Otec kupoval OHC před cca 40 lety za 2500 Kčs. Tenkrát už mě dlouhodobé zkušenosti s čtyřtakty a i když ji seřídil a šla pěkně, tak se jí zbavil. Co si pamatuji nebyla nic výjimečného, spíš naopak. V době normalizace tu byly jiné značky, které byly slyšet z už dálky a naháněli "husí kůži". Harley, BMW, Norton, Matschless, BSA, a později japonci. Dnes jsou předražené i kývačky, tak u OHC to není překvapení. Je mnoho zbohatlíků, kteří retro motocykly berou útokem a OHC nebylo tolik, jaká je dnes poptávka. To nahrává nekalým obchodníkům, zlodějům atd. Ale přeji opravdovým fandům, kteří i přes všechna negativa mají OHC rádi. Mě se to nepodařilo - měl jsem lepší motocykly a netahám do toho dnes tak módní "patriotismus".    [J ]   10.02.2019
Odpověď  Suprové auto stojí miliony, suprová jawa statisíce, to, že se sere je věc stejná jako Lamborghini vyhoří na kde co :) Lambádu asi taky nekupují obyčejní lidé :) Ať stojí co chce a ať se sere jak chce ty lidi to opravdu nesere. Nevím, proč mají pořád obyčejní lidé tu Jawu potřebu hanit. Jde o peníze, ale tak to bohužel je, koupit si dnes můžete co chcete a i motorka za 50 tisíc poslouží dobře, stejně tak vyjetá ojetina.    [Lidi nekupujte co je mimo vaše možnosti ale na co ]   10.02.2019
Odpověď  Ale ale, jedna z nejhezčích motorek s krásným projevem, že je drahá a to je dobře, je věc druhá a opravdu není pro každého.    [TS]   10.02.2019
Odpověď  Dobře jsi udělal že jsi se toho pokladu zbavil, užij si peněz a kup si něco na čem se dá jezdit .    [()]   10.02.2019
Odpověď  Nehledej, dnes ho už nezaplatíš.. byla to chyba.    [dr moto]   09.02.2019
Odpověď  Muj mail adosi85@seznam.cz    [P.]   09.02.2019
Odpověď  Muj mail adosi85@seznam.cz    [P.]   09.02.2019


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006