MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 300988 příspěvků |7237 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 54 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Odpověď 25.6.2019 00:34  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zodpovězené téma Dá se v této době sehnat ještě úplně nový, původní díl do motoru Jawa 500 OHC?
Pochlubte se, co se Vám povedlo:-)))    [jwm]    04.03.2019     Zobrazit téma  
Odpověď  Aleši, nepřestávej hrabat:-)) Ještě protikus????    [jwm]   18.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Někdy stačí hrabat v šuplíku po dědovi..........    [Monty]   17.03.2019
Odpověď  Tam žádné vyvažovací hřídele nejsou.Pouze boxer, lidské znalosti, um a přesná práce.Motor vydrží několik stovek tišící km.Jiný svět:)))

https://www.google.com/search?q=gl+1500+valkyrie+engine&tbm=isch&source=univ&client=tablet-android-acer&fir=lD6t7ezlY663mM%253A%252CK7j943tci3gnfM%252C_%253BqTBSBvEQq12geM%253A%252C4DqzaV9FYWBsdM%252C_%253BB-BjPaI_QyqEyM%253A%252CVn2gDXLsOOW9eM%252C_%253BLMAvuKsf_kxXKM%253A%252CIA7MbWcqeEfyDM%252C_%253BQy3wxZJe7q3OGM%253A%252CHhMaLvoC96MInM%252C_%253BB0ibXhLMkngdoM%253A%252CltdXruBY2xj7OM%252C_%253BbGHCy16qscVAxM%253A%252CCU8p40JhExhw1M%252C_%253BzWs-8BJA-4gbUM%253A%252CCNCLSgyKVzfZJM%252C_%253Bf6FFqBa165LGLM%253A%252CsmecDHYngW_YIM%252C_%253B6U_ZVgfaquScJM%253A%252Clv3GeQj-RVwcJM%252C_&usg=AI4_-kSeo_Ob2j5iUDIiPLaoRDPNN3pFiQ&sa=X&ved=2ahUKEwiW3unThIXhAhXImLQKHX1tCzcQ4216BAgIECQ&biw=1280&bih=800#imgrc=P_76-WkYEG-9cM:    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2019
Odpověď  Ahoj kluci, nevím jak je to dělané u té hondy, ale u motoru s vyvažovákama je zase nějaký ten zvuk navíc. 805 když jde na volnoběh tak je zvuk motoru čistější. Je fakt že je to osmivalec    [Josef Pacal]   15.03.2019
Odpověď  Medaile na krk. :-)    [ED250]   15.03.2019
Odpověď  Martine mám jich dost, tak kdyžtak Ti vezmu do Rovenska:-))    [jwm]   15.03.2019
Odpověď  Franto to je práce vyvažovacích hřídelů.. V době kdy se vyráběl tatrovácký motor, se vyvažováky nepoužívaly.    [ED250]   15.03.2019
Odpověď  Oldo já tam ten kroužek taky neměl, dnes už tam je. Hlavní nevýhodou je, že po zastavení motoru olej proteče ložiskem do prostoru ozubených kol rozvodu a steče kolem královny. Při dalším startu běží nějakou dobu vačka na sucho. S plechem tam zůstane hladinka ve které se vačka brodí i po několikadenním odstavení. Jako u šneka. Dobrá práce. :-)    [ED250]   15.03.2019
Odpověď  Pro Ed test se jmenuje Nickel test na YouTube je toho víc.
https://m.youtube.com/watch?v=-ltreXdBlC4
Honda je 6válec boxer 6 karburátorů obsah 1520 cm3 74kW ty vibrace jsou výrazně menší než u té Tatry.
U žádného jiného motoru jsem neviděl tak malé vibrace.
Ostatním se omlouvám za zaplevelení fóra.Už s tím končím.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Martine, dnešní práce, odstřikovací kroužek ložiska vačky, skoro v každém motoru chybí.    [jwm]   14.03.2019
Odpověď  Není důležitá cesta ale výsledek a od toho se odvíjí spolehlivý provoz a nájezd kilometrů. Každý jsme zvyklý na něco jiného, za mne jsou to fabrické postupy a výkresová dokumentace, konstrukční jawskou kanceláří a léty praxe podložené. Nebyli to žádní hlupáci, jen neměli v té době kvalitní materiálovou základnu.    [jwm]   14.03.2019
Odpověď  Tak tady jde hlavně o počet válců... To se hned jinak vyvažuje. Osmiválcovou Tatru nastartuješ na paletě a ani se nehne.. To se nedá srovnávat s paralelním dvouválcem půllitra, který se díky koncepci chová skoro jako jednoválec.https://www.youtube.com/watch?v=ao5OF7EXDcw    [ED250]   14.03.2019
Odpověď  (J) ... takhle by to mělo být, ale většinou nejsou důlky ok, natož letité stroje s hroty.
Každý má nějaký postup a možnosti (materiálové i finanční) a od toho se odvíjí výsledek. Na druhou stranu samotné šikovné ruce a mozek dokážou mnohdy nevídané věci.    [vintera]   14.03.2019
Odpověď  https://m.youtube.com/watch?v=H7lTw_b8hTg
A takto vypadá dokonalá práce.Udělej to na Jawě nebo Harleji :)))    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2019
Odpověď  https://www.youtube.com/watch?v=XtqmFAm5Ct0

Teď je to video snad správně...    [J]   13.03.2019
Odpověď  https://www.youtube.com/watch?v=XtqmFAm5Ct0&feature=youtu.be

U toho prvního dalšího videa vedle, kde má ten amatér kliku dokonce upnutou v klasickém, starém, léta neservisovaném soustruhu, kde už je daná nepřesnost v ose hrot na hrot, a 1. hrot má upnutý v tvrdých vymačkaných čelistech, které sami o sobě hází jako pr..e. Pokud bych to chtěl nějak rozumně eliminovat, tak broušený hrot do protočených měkkých čelistí a stejně to nebude 100%. I na modrerních CNC, pokud jsem si dal digi hodinky a změřil souosost hrotů, nikdy to nebylo v nule. Záleželo jak dlouho se na tom dělalo bez servisu a který umělec. Stačí to jednou nabořit a je konec - pak se do programu musí psát protikužel, aby se to dostalo do tolerance. Když servisák servisuje mašinu, tak má na to též toleranci, ale ta je už v tisícinách a to je ok. Záleží pak jak jsou dojebané důlky, které se ale dají též před centrováním opravit.

Jsou příručky a příručky a všelijaké rady, ale strojařina je také umění a praxe je praxe. Proto jsem si to vždy dělal sám a v broušených spárovaných prismatech na vyrovnaném měřícím stole. Chápu, že ne každý má možnosti.

Když občas dělám na staré ruské brusce, tak si musím vyrovnávat i brusné kotouče. "nic na tom není" - ale - má to svůj postup a hlavně pečlivě vyrovnané kolejničky na měřícím stole, které si vyrovnávám speciální vodováhou, kde stačí půl otáčky šroubu s jemným stoupáním a bublinka letí pryč. 1,5m stůl se s tím dá dát do roviny +/- 0,01mm. Ve finále si "hraju sněkolika závažíčkama po obvodu" na obou stranách kotouče a ideální je když kolejničky přejede konstantní rychlostí, bez zpomalení. Chvíly mi to trvalo, než jsem to dostal do ruky, ale někteří, i přes letitou praxi ve strojařině to nedají. A tak je to v životě se vším.Každý by měl dělat to co umí.    [J]   13.03.2019
Odpověď  Špatně jsem se vyjádřil. Myslel jsem na kvalitě důlků. Mohou být v poněkud horším stavu, hrot si stejně sedne ve třech bodech a klika se pořád točí v ose. Neměl jsem s tím nikdy problém. Ani za běhu motoru.    [ED250]   13.03.2019
Odpověď  Jwm - chápu tvůj výklad. Dělali jsme kliky do čtyřtaktu na prismách a jezdí na ně cca 20let do dnes.Pokud někdo udělá kliku na prismu a hází 0,09mm, tak je to rukama a ne prismem.
ED - klika se samozřejmě nepokládá na průměr pro ložiska, ale co nejdál - pokud to jde. Na souososti důlku s osou otáčení samotné kliky samozřejmě záleží, pak v hrotech "vycentrovaná" klika se zdá v ok., ale skutečnost je jiná. Je něco jiného pokud jsou důlky nově opravené a průměry přebroušené.    [J]   13.03.2019
Odpověď  Koukám,nějaká novovýroba kliky pro 2x OHC ?    [kuba]   13.03.2019
Odpověď  S bráchou jsme centrovali kliku na 350 panelku jen v přípravku, co jsem si sestehoval z kolejnice a tlustších pásovin s vidličkami. Brácha půjčil hodinky a trochu jsme si "zamydlili" paličkou a kladívkem :D Motorka předtím vibrovala hodně, teď téměř vůbec. Všechno jde, profi to nebylo, ale stačilo to. Co znám lidi, kteří se věnují klikám více profi, doporučují hroty a troje hodinky.    [longr]   13.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde je vidět "Hirtovo" spoj, díky kterému klika u Jawy 500 OHC drží polohu.    [jwm]   13.03.2019
Odpověď  Pro "J" Klika na Jawu 500 OHC se nikdy nebrousila zvlášť, to není dvoutaktní klika, kde jsou čepy lisováne pouze s přesahem a kde se brousili komponenty zvlášť. Klika na Jawu 500 OHC se brousila vždy v sestavě , kdy se stáhly Hirtovo spoje svorníkem a najednou v hrotech se klikovka na jedno upnuťí přebrousila.Pak se mohla kdykoli rozlisovat bez obav, že se musí hlídat rysky na setrvačníkách jako u dvoutaktů. Jednou mi jeden známý "klikař" z Prahy udělal kliku v prismatech a házela 9 stovek.Tak asi tak.    [jwm]   13.03.2019
Odpověď  Není to přesnější. Už kvůli vyložení... Když máte kliku položenou v místech pro ložiska, musíte dát indikátor na stejný průměr kde je podložena. Pak to lže a klika se jeví lepší než ve skutečnosti je. Mnohokrát vyzkoušeno. S takovými podpěrami jsem také začínal. Ve všech příručkách k opravám motorů a to včetně japonců jsou vždy na obrázcích hroty. PS: na souososti a kvalitě důlku tolik nezáleží. Hrotu stačí, když se opře ve třech bodech a axiálně se utáhne.    [ED250]   13.03.2019
Odpověď  I tak: https://www.youtube.com/watch?v=g6kZoxItnrQ    [vintera]   12.03.2019
Odpověď  logicky i prakticky je použití prisma lepší na přesnost, než důlky. Jenže potom klika někomu upadne, nebo vázne ložisko při montáži a naměřené stovky jsou stejně v čudu.    [vintera]   12.03.2019
Odpověď  jwm: klika se v motoru točí na průměrech v ložiskách, nebo na středících důlcích? Už z logiky věci je přesnější to položit na půměr a změřit v prismatech. V práci, pokud měříme házivost starých hřídelí na hydrauliku, tak zásadně na měřícím broušeném kamenném stole a v broušených spárovaných prismatech. Do hrotů zásadně nikdy i když se to v nich kdysi brousilo. Ty důlky jsou tam jako pomocné pro broušení jedné strany čepu, nikoliv pro centrování kliky po smontování. Nehledě na nepřesnost starých werků v ose hrot - hrot.    [J]   12.03.2019
Odpověď  Malé klikovky se dělají dobře. Čím větší průměry setrvačníků a zdvih motoru, tím je to složitější a jede se na větší přesnost...https://ed250.rajce.idnes.cz/Klikovky_po_oprave.#P5160967.jpg    [ED250]   12.03.2019
Odpověď  Já nevim. Renovaci kliky jo, proč ne. Ale chce to grif. Jakési tři budíky, ostré hrany,.... https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=r8lCGTltAm4    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.03.2019
Odpověď  Ahoj kluci z novich věci doma mam origo odlitky pistu, ale toho je asi všude plno.Zdarec    [Josef Pacal]   12.03.2019
Odpověď  Konečně pořádný stojan na měření klikovek s třema indikačníma hodinkama:-)))
Poslední dobou jsem slyšel z mnoha míst, že na to stačí prisma. Blbost, za A je správně.Pěkné Martine, tak se to má dělat.    [jwm]   12.03.2019
Odpověď  Byla ve třech stovkách..    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  OTK razítko.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Longr, také se mi před časem něco takové dostalo do ruky. Byl to repas, ale práce krásná, žádná rez, ostré hrany, apod... Nikdy jsem tak hezkou kliku neviděl. :-)    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.03.2019
Odpověď  Zdravim panove, když jsem před 13-ti lety kopoval od pana rozebrany motor jako zdroj dilu tak mi jako bonus ještě nabidl fungl novou olejovku tenkrat to moc potesilo    [jenda]   11.03.2019
Odpověď  Viděl jsem zcela nepoužitou (nedotčenou) klikovku. Ale byla by nejspíš stejně na GO. Přesto na člověka dýchne takový příjemný pocit, když to vidí :)    [longr]   11.03.2019
Odpověď  vodítka a aspoň se neschovávám za nicříkající zkratky.    [voves]   07.03.2019
Odpověď  Vše co je na aukru je pouze a jen za tímto ucelem, aukro urcite ne.    [VVore]   07.03.2019
Odpověď  Vovesi ty se radsi ani nevyjadruj tebe vsichni prokoukly ted neprodas ani prd. vysponovavat si veci na aukru a pak lidem psat po konci aukce a navic to cpat na bazos jediny co muzes bejt rad ze tu jeste neni tvoje fotka...    [Ohc]   07.03.2019
Odpověď  Pane Voves dejte sem fotku prosím ať se pokocháme ale upozorňuji Vás, že tady není burza předražených dílů. Děláme to pro radost:-)))))    [jwm]   07.03.2019
Odpověď  Cena?    [Tom]   07.03.2019
Odpověď  Nové ojnice    [voves]   06.03.2019
Odpověď  Tak som zmeral rafky. Na ohc su rovnake aj 02 aj 01. Sirka v mm je 68. Jedine 1953 perak som nameral 58mm vpredu a 68 vzadu. Jak je teda mozne ze tolke roky pisali bludy do technicakov? (ja viem, boli predtlacene ale predsa tolko rokov) Ma niekto original tp so spravnymi udajmi?    [Vittorio]   06.03.2019
Odpověď  Zdravím Vittorio,
ráfky jsem podle TP nikdy neřešil ale také jsem měl za to, že jsou stejné a je asi jedno jestli jsou 40 nebo 36 otvorů, rozměr pneu je vpředu 3,25 a vzadu 3,5x19 a měl by být pro všechny typy OHC stejný. Jinak máš pravdu, minulý týden se mi dostaly do ruky nové díly převodovky a díly rozvodu a pochází z Holandska.U nás je to o velké náhodě a kamarádech , kteří o Tobě ví:-)) a jim patří veliké poděkování :-))))    [jwm]   06.03.2019
Odpověď  Ráfky jsou v pořádku, jinak že to nemáte vymalované, proste se to nedostalo tam kde se to vymalovávalo, máte to surové... logicky tam barva být má.

Nové díly je spíš vzácnost objevit.    [Lidovka]   06.03.2019
Odpověď  Chcel by som prispiet do diskusie a mam aj otazku. K farbam znakov. Mam origo motorku kde nie je vyfarbeny ani jeden znak na nadrzi a ani znak na vicku vahadlovky. Nie je tam ani ziadny zbytok farby. Moto je od prveho majitela.
K rafkom. Striebrenkove stredy so zlatymi linkami som mal dokonca na ulozenkovom bizone.
Moja otazka. V original TP su uvedene rozmery rafkov vpredu 2,50 a vzdau 3,50. Mam TP pre 01 1955 aj TP pre 02 1957 a je to tam v oboch. Je to pravda ze boli 2 typy rafkov alebo je to nejaky generalny omyl? Vzdy som bol v tom ze len jeden rozmer existuje.
Myslim ze nove diely do motora je mozne najst este v zahranici. U nas si myslim ze bola vacsina spotrebovana.    [Vittorio]   06.03.2019
Odpověď  Na vačkách je L a P (levá a pravá) + vyjiskřeno Jawa.    [ED250]   06.03.2019
Odpověď  Myslím, že to je vyjiskřené.    [jwm]   06.03.2019
Odpověď  Martine dobrý dárek, to potěší,taky se mi doma válela nová vačka na šneka, jsou značené L + P a v Branné mě jako každý rok navštívil Mireček Semela a daroval mi také novou vačku na šneka, doma jsem zjistil , že jsou do páru.Razítka jawa ale nemají.Kdyba je někdo chtěl, nepotřebuji je.Ještě, že má člověk kamarády:-)))    [jwm]   06.03.2019
Odpověď  Nebo je to razítko? Či vyleptaný nápis?    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  A jak se tehdá jiskřilo.. Holt do tak tvrdé součásti neměla raznice šanci.. :-)    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě jsem si na něco vzpomněl. Před 10 lety jsem dostal darem malou krabičku. Jezdí k nám do podniku starší pán na opravy obráběcích center. Onehdá jsme se dali do řeči a došlo na půllitry. Prý je za mládí jezdil. Při další jeho návštěvě mi dal dárek. Prý nu to doma zbylo.. :-) Koukám na to, dvě malé vačky s popisem Jawa... Říkam si, asi ESO. Ty jsem nikdy neviděl... Dal jsem dotaz zde na forum a Olda mi osvětlil, že se jedná o vačky na Šneka. Byly fungl nové... Nakonec jsme je vyměnil z tu přítomným Richardem za hodně pěknou vačku do 01 a tu mám v zásobě ND do dnes...    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2019
Odpověď  Díky za vysvětlení. Už zase chápu o kus více. A nemyslel sem vadné jako vadné, jen vadné povrchovkou. Tedy kvalitou chromu. Takto už vím, že je střed vždy "horší" chrom.
Viděl jsem (u Montyho) ale přípravek na pískování středu ráfku. Tak si myslím, že ten přípravek nějaký význam také měl. Právě pro to stříkání středu ráfku.

Nicméně opravdu mám několik kol, kde je lakování středu červenou. Jedno z nich je/bylo nové s cedulkou. Asi to byly omezené serie, něco jako lakované zadní tlumiče, řídítka na péráka nebo horní misky na půlbubnovou kývačku, celostříbrné/lakované ráfky a podobně.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2019
Odpověď  Zdravím Tě doline 1, nešlo o vadné ráfky ale o to,že broušení ráfků pod chrom dělala mašina, dodnes je v Benešově v chromovně a ta brousila pouze vodorovnou a boční hranu ráfků.V prostoru středu u niplí se nebrousilo nikdy, protože by se poškodil průměr lochování otvorů pro niple a ty by se pak mohli protrhnout.Do mašiny se dal ráfek stroj si ho sám otáčel a brousila se najednou jedna a pak druhá strana.Vzhledem k tomu, že střed nebyl "Lesklý" se na několika typech / jawa 500 OHC, kývačka, panelka/automatik/ středy optařily zlatými linkami a někdy se střed ráfků lakoval ale pouze stříbřenkou a pak opět byly aplikovány dvě zlaté linky 2-4 mm.Tak to dělala fabrika a na mnoha originálních strojích je to dodnes patrné.    [jwm]   05.03.2019
Odpověď  Jen laický dotaz. Jawa 500 OHC tedy neměla "vadné" ráfky lakované jako kývačky/péráky? U těch se vyskytuje jak klasický stříbrný střed s dvojitou zlatou linkou, tak (méně častěji) červený (ten to spíše u strojů ze Strakonic, ale není to dogma). Mám dokonce dobovou fotografii nové kývačky 356 s celočervenýma ráfkama a dvojitou linkou......
Sice jich (OHCček) bylo vyrobené o řád méně, nicméně stále poměrně dost na to, aby se takový ráfek vyskytnul. Bez toho že by měl být jako směrodatný při renovaci.

Děkuji    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2019
Odpověď  Zdravím Tě Milane, nikoho jsem nepřepadl:-))) byl to dárek od jedné dobré duše, které jsem právě dokončil motor.    [jwm]   05.03.2019
Odpověď  OK, mám slabou paměť, tak abych neurazil.    [jwm]   05.03.2019
Odpověď  Neznáme se, ale vidím, že zde místní oslovují Oldo, tak když jde o forum, použil jsem to také. Nesnese, ale tohle si myslím, že si každý udělá podle sebe a na facku to není :) jsou horší věci co lidi vyvádí a nejen u ohc.    [EMW]   05.03.2019
Odpověď  Půllitr je tak skvělý stroj, že ten snese všechno. S kým to diskutuji EMW ???    [jwm]   05.03.2019
Odpověď  Oldo, linka na řetězu je krásná, ráfky s barvou je hnus, jestli nádrž bude zlatá nebo červená :) Z tohoto na škodu není vůbec nic.    [EMW]   05.03.2019
Odpověď  EMW, to je právě ono, každý, kdo má do prdelky ďírku si stanovuje pravidla bez jakýchkoliv zkušeností a pak jsou vidět půllitry s linkama i na krytu řetězu, červenýma středama na ráfcích atd, to je pak jak ze střelnice.Ať si každý dělá co chce ale na výkresech je znak na nádrži barven barvou stroje tečka.    [jwm]   05.03.2019
Odpověď  Martine, do té spíše panenské vahadlovky by se určitě hodila i panenská motokrosová vačka. Jinak Oldo, pěkný úlovek. Koho si přepadl ty loupežníku - na 100% to proběhlo "Vahadlovku nebo život!"(Každý loupežník má svá pravidla.)    [Milan(OHC)]   05.03.2019
Odpověď  Martine, krása, kdybych před 3 léty novou hlavu neprodal, bylo by to stejné pokoukání ale....Vahadlovek je dost.    [jwm]   05.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Panická vahadlovka. :-)    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Detail k mazlení oka.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Taky o jedné vahadlovce vím, a je k tomu i fungl nová 60 let stará neosazená hlava. Dlouho jsem se s tím mazlil, ale moje není... :-)    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2019
Odpověď  Jenomže je to pak takový cirkus a je hezčí to mít s nádrží stejné a tam si to dá každý dle vkusu.    [EMW]   05.03.2019
Odpověď  Jindro, vahadlovku osadím novými díly a půjde normálně do provozu.Veterán musí jezdit:-))    [jwm]   05.03.2019
Odpověď  Neřekl bych, že obojí je správně. Originál je zlatá barva na znaku motoru a červená na znaku nádrže.Na barvu znaku nádrže je výkres, na víčko rozvodů výkres nemám ale na všech motorech, na kterých se nepodepsal žádný kutil, byl znak zlatý.    [jwm]   05.03.2019
Odpověď  obojí je správně    [wert]   04.03.2019
Odpověď  Chtěl bych se zeptat.Pokud je komplet vahadlovka nová,tak vidím znak jawa na víčku zlatě vymalován.Tak býval originál vymalován zlatě nebo červenou jawáckou?co je správné?    [jawař]   04.03.2019
Odpověď  JE to díl nebo zlatý poklad do vitríny :)    [ohc]   04.03.2019
Odpověď  Je to trochu danajsky dar. Predpokladam, ze to skonci ve vitrine, na motor do provozu je toho skoda, ne?    [JzK]   04.03.2019
Odpověď  Nechtěl bych to platit    [spec]   04.03.2019
Odpověď  To jsem viděl Mílo nové pouze jednou v životě, před 3 léty:-))    [jwm]   04.03.2019
Odpověď  Kdyby se mi tak takhle povedlo dynamo:-(. Krásná, Oldo..    [Mili]   04.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Včetně nového uložení hřídele.    [jwm]   04.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nová vahadlovka.    [jwm]   04.03.2019


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006