MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 300988 příspěvků |7237 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 55 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Odpověď 25.6.2019 04:27  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zodpovězené téma odvzdušnění olejovka -> želva
Prosím o vysvětlení, proč je odvzdušnění olejovka -> želva, nebo to je obráceně olejovka <- želva, nebo obojí? Nestačí dírka v uzávěru olejovky? Děkuji předem.    [Tomáš]    06.05.2019     Zobrazit téma  
Odpověď  Pak už tehdy mohli udělat oddych do olejovky a z ní třeba do sání :) Ale tehdy se případná loužička oleje nebrala jako závada :)    [longr]   04.06.2019
Odpověď  Jasně.. :-) Tomáši já bych v tom až takové moudro nehledal spíš bych si představil, že olejovka je jako součástí samotného motoru - přesně tak, jak jsou motory stavěné dnes. Jen je oddělená a proto je potřeba propojit atmosféru motoru a olejové nádrže hadičkou.    [ED250]   18.05.2019
Odpověď  EDE kroužek tam mám,tahle problematika je na delší povídání.To asi nechám na sraz,letos bych se chtěl taky přijet podívat po vlastní ose.    [kuba]   17.05.2019
Odpověď  Takže čerpadlo odsává dolní dírkou olej ze želvy a proto vzniká podtlak v horní dírce tj. v trubičce do nádržky oleje?    [Tomáš]   16.05.2019
Odpověď  To by vypadalo na absenci profilového kroužku, který je pod pod kuželovým kolem královny mezi ložiskem a segrovkou. Je to jakási přehrada, která po zastavení má zaručit hladinu oleje pod vačkovou hřídelí a to aby nešly po nastartování vačy na sucho. Když tam ten předěl není, odteče dolů po zastavení motoru kolem královny větší množství oleje a zalije prostor želvy..    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.05.2019
Odpověď  Máš pravdu EDE to beru zpět,nějak jsem si neuvědomil pozici toho malého kola na klice.Pravda ale je,že po zastavení motoru mám želvu plnou oleje.Samozřejmě ten olej se odsaje po nastartování,ale to chvíli trvá.    [kuba]   16.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde je vidět , že kolo rozvodu je výše než odtokový kanál.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kubo neřekl bych, že se spodní kolo rozvodu brodí v olejové lázni. Dle obrázků je vývrt níže, než spodní ozubené kolo. Ta mlhovina se tam děje díky rozprášení oleje, který je přiváděn pryžovou hadicí a následně kanálem z hlavy motoru. Olej teče přímo na první rozvodové kolo na čepu klikovky. Zaplavenou želvu jsem viděl jen jednou a to když se kolegovi na srazu střihnul unašeč čerpadla a olej přestal být odsáván.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.05.2019
Odpověď  Pri vyšších otáčkach , ocelova membrana nestiha sledovat tlakove pulzy a straca sa v motore podtlak...    [Brano]   15.05.2019
Odpověď  Jak píše Milan,pulzace bude nejspíše příčina (zpětný chod vzduchu,než mírný tlak přetlačí sílu planžety na odsávání vzduchu z karteru).Ale s tou mlhovinou bych asi nesouhlasil.Na odsávání oleje z víka rozvodu je vývrt výše,než je ozub.kolo.Tím kolem se olej roznáší na celý ozubený převod.Já tam mívám oleje dost.    [kuba]   15.05.2019
Odpověď  V prostoru krytu rozvodu není až přímo olej, ale olejová mlhovina a dochází tam k pulzacím. Vlivem těch tlakových pulzů je mlhovina protlačována do dynama, kde pak olej postupně kondenzuje.    [Milan(OHC)]   15.05.2019
Odpověď  Teoreticky by se tam neměl dostat olej,prakticky to tak není.pokud ti netěsní hřídel u dynama,tak tam olej budeš mít.    [kuba]   15.05.2019
Odpověď  Díky. Mezitím jsem zjistil, že na straně želvy má být podtlak min. 40 cm vodního sloupce (viz "Povídání o půllitru"). Takže by na hřídeli dynama měla želva sát a olej by pak do dynama nemohl téct?    [Tomáš]   14.05.2019
Odpověď  Oldo dík    [Mirek]   11.05.2019
Odpověď  Oldo díky moc předem!!    [ED250]   10.05.2019
Odpověď  To víš že ano:-))) Připomeň mi to Josefe.    [jwm]   10.05.2019
Odpověď  Zdarec Oldo tři bys nahodou neměl dik    [Josef Pacal]   10.05.2019
Odpověď  No tak vezmu dvě, nevím co to je prolínání u víček :-))    [jwm]   10.05.2019
Odpověď  ed> sam si si odpovedal> Osuším těsnění i dosedací plochy a zavřu. Vždy chvíli při první jízdě trochu prolíná

skus raz> Neosusit těsnění i dosedací plochy a zavřit

:)    [jozo]   10.05.2019
Odpověď  S prolínáním oleje pod víčkem mám občas taky problém. Divné je, že jen chvíli po tom, co s víčkem pohnu a mrknu na olej. Osuším těsnění i dosedací plochy a zavřu. Vždy chvíli při první jízdě trochu prolíná, utřu to a je klid. Pak už těsní... Děje se to ze železnou pravidelností. Něco mezi nebem a zemí. :-)    [ED250]   10.05.2019
Odpověď  Těsnění není stříhané ale pečené ve formě.    [jwm]   10.05.2019
Odpověď  Mirku do Rovenska Ti vezmu super těsnění pod víčko filtru, má výroba namíru z olejovzdorné gumy.    [jwm]   10.05.2019
Odpověď  Já mám pod víčky u olejovky gumu cca 1,5mm silnou.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.05.2019
Odpověď  Já kapky pod motorem neřeším.Stačí se podívat na parkoviště před obchodem a je plné mastných fleků.Mě vadí,že mě teče olej z víčka od ol.filtru.Nevím těsnění použít    [Mirek]   10.05.2019
Odpověď  Tak Martine, včera jsem po velmi dlouhé době otevřel nádobku a odsál jsem pouze černou vodu asi 2 stříkačky a když jsem tuto vychytávku neměl,tak po 200 km+- jsem měl pod motorkou z oddychu 5 kapek, brácha 3 kapky:-)) Dnes? Absolutně sucho:-)))Ještě jsem měnil čelní ó-kroužek u start páky, za ty roky byl ztvrdlý a občas byla u páky kapka.Tak asi tak s tou Jawa 500 OHC olejničkou.    [jwm]   09.05.2019
Odpověď  Na tohle mám štěstí. Nikdy jsem s želvou na mém stroji nic nedělal. Neměl jsem venku ani ventilky a i po zimním stání olej nenateče do karteru. Navíc mám 1mm otvor ve víčku olejovky - už tam byl a nezlobí to. Nádobku s membránou v kastlíku mám také a co cca 1000Km z ní stříkačkou vytáhnu trošku oleje s nakondenzovanou vodou. Je to nachytaná mlhovina z oddechu. Znám stroje, kde olej do karteru z olejovky nateče i po nočním stání a to mají namontovány nové kvalitní ventilky v želvě a to bez porušení "O" kroužku který je těsní v dutině. Někdo to řeší kohoutem na hadici, někdo to prostě neřeší..    [ED250]   09.05.2019
Odpověď  U mého motocyklu přijdu po zimě cca 4 měsíce stani hodim pod ni vaničku našlapnuji, ona si vyhodi tak 1 dcl oleje a pak mam zase rok pokoj, mam vypozorovany že když ji malinko nahnu na levou stranu tak toho oleje je meně,tak to zatím neřešim    [Josef Pacal]   07.05.2019
Odpověď  Ono s tím olejem to není jednoduché, nikdy se nestane, pokud tedy dobře odsává čerpadlo, aby šel olej ven přes oddych za jízdy, to se stane pouze tehdy, když přes se ventilky za stání motocyklu dostane olej do karteru a pak při startu jej čerpadlo nestačí odsát a vyfoukne přes oddych ven na zem.Kohoutek na olejové potrubí není bezpečné ale nádobka do kastlíku u mnoha motorů tento problém s olejem při startu vyřešila. U mého stroje, kde nádobku mám, v ní není ani po 1000 km jedna kapka.Je to dáno tím, že nádobka je výš než oddych a proto funguje skvěle, čerpadlo stačí olej odsát.    [jwm]   07.05.2019
Odpověď  Dirka v uzávěru olejové nádrže nesmí být.    [fikuscz]   07.05.2019
Odpověď  celý mazací systém pětistovky je založen na stejném tlaku.To znamená,že i v olejovce(nebavim se o tlaku oleje,ale tlaku vzduchu,který je v motoru a olejovce).Pokud nastane nějaká tlaková nerovnováha a někde se nasává falešný vzduch,většinou se olej hromadí v motoru,protože motor dělá v celém systému podltak membránou (při chodu pístů dolů vydechne a při chodu nahoru těsní).Potom dochází k vyvrhávání zadržovaného oleje ven přes membránu,která je konstrukčně posazená dost nízko.A tady vznikla ta přezdívka,že pětistovka je "olejnička".    [kuba]   07.05.2019
Odpověď  moc prosím to vysvětlit. Díky předem.    [Tomáš]   07.05.2019


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006