MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306176 příspěvků |7502 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 78 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Odpověď 7.7.2020 15:15  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma Zavaření hlavy u výfuku.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak by bylo možné opravit vymačkaný otvor pro čep ocelové vložky na připojení výfuku. Otvor je podivně rozklepán, čep v něm nebyl a není ani horní otvor v ocelovém závitovém pouzdru, byl pouze ze spodní strany. Ten jsem odvrtal a závitové pouzdro jsem vytočil, závity nejsou nijak poškozeny. Když se to zavaří, poškodí se závit v hliníku a nevím, jestli by šlo sehnat nějaký speciální závitník, to asi ne. Nebo to zavařit se zašroubovanou vložkou??? Dělal to prosím někdy někdo?? Jde to vůbec?    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům   10.03.2020     Zobrazit téma  
Odpověď  Bohumile, kartery drží v rámu šrouby M10. Takže vnitřní průměr těch ocelových vložek by měl být do 11 mm (tuším 10,8 mm), vnější 13 mm s příslušnou tolerancí. Mě jde ale o to, že spodní přední díra v kartery není 11 mm, ale je trochu "šišatá", vymačkaná a to jsem chtěl opravit tak, že ji nechám převrtat a přestružit na stejný rozměr jako má horní díra a dal bych do ní stejnou vložku.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.05.2020
Odpověď  Franto, já ty kartery musel nechat chemicky vyčistit. Nejsou totiž z čerstvě rozebraného motoru, ležely někde ve vlhku v garáži a jejich povrch byl doslova příšernej. Mechanické čištění, pokud by vůbec bylo možné, by trvalo měsíce, musel bych to brát milimetr po milimetru, zvenku i zevnitř karterů. Škoda, že jsem nedělal fotku ....    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.05.2020
Odpověď  Až tak úplně nesdílím tvoje nadšení pro ta pouzdra, protože ty menší díry mají výkresově průměr 11mm a ty s pouzdrem 13H8(pouzdro pak otvor 11mm) a bylo to záměrně. To oceníš při montáži motoru zpět do rámu a jeho ustavení hlavně pak při směrování karburátoru na otvor v krytu filtru. Spíš bych ti doporučil si udělat silnější podložky tl.4-4,5mm/průměr 22mm pod hlavy šroubů a matic na zadní úchyty. Hlavně tam nedávej normalizované, třeba i zesílené, protože ty udělají misku a protlačí se i do držáku, který se také deformuje a pak poškodí karter. Mimochodem, kartery nebyly nikdy leštěné, ale byly mořené kyselinou seleničitou(v některých místech najdeš ještě zbytky takového zlatavého povlaku) a stříkané hliníkovou vypalovací barvou.    [Bohumil]   26.05.2020
Odpověď  Ten elektron aj tak zošedne pokial ho nijak neošetrí,
A tie puzdra tam daj na všetky štyri, je to lepšie, ja som to spravil už asi pred desiatimy rokmi, vôbec tomu neublížiš,    [Jozef ]   25.05.2020
Odpověď  Milane nic nevylepšuj.Je to veterán, cíl je zachovat původní stav a vzhled.Nedělej tomu povrchovou úpravu soudobých strojů.Pokud se ti líbí lesk kup si dokonalého japonce za pár Kč.Už tím chemickým čištěním si tomu motu ublížil.Nejpěknější a nejcenější je zachovalá patina v zahraničíní je více ceněná než repasovaný stroj.I u nás k tomu dospějeme.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2020
Odpověď  Ahoj. Rád bych se zeptal na takovej "zlepšovák", co mi napadl. Mám chemicky vyleštěné kartery a zadní úchyty do rámu jsou dovařené na šířku cca 28 mm (teď z hlavy to nevím přesně, nemám je před sebou). Budu muset vyvrtat otvory pro šrouby M10 a horní otvor větší pro vodící pouzdro karterů. Bylo by na závadu ten vodící kolík dát do všech čtyřech děr v karterech? Předních i zadních? Jde o to, že přední spodní díra je trochu vymačkaná, takže tam šroub M10 je dost volně a pouzdro by bylo docela dobré. Má to prosím někdo takhle upravené nebo je to hloupost? Díky za odpověď a radu.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2020
Odpověď  Děkuji za odpověď.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2020
Odpověď  To není dvoutakt,mazání motoru není závislé na množství paliva.Minimálně se podívat do olejové nádržky víčkem jestli se vrací dostatečně olej.Vyzkoušet základní nastavení karburátoru,najet 100km a zkontrolovat barvu svíček.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2020
Odpověď  Pěkný den,
mám nově složený motor, je nutné provést změnu nastavení karburátoru pro záběh nebo stačí základní nastavení uvedené dříve(horní díra šoupátka, třetí zářez jehly shora) a případné doladění směsi? Popřípadě něco jiného kromě větších vůlí u ventilů?    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2020
Odpověď  No a pokud to bude střílet do sání,tak je to chudé a vrať to rychle zpátky nebo budeš mít fialová kolena.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.05.2020
Odpověď  Díky moc Jano. Mám třetí dírku a černé svíčky. Dám to na druhou dírku. Vysvětlil jsi mi princip, fakt díky.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.05.2020
Odpověď  presne tak, v tej tabulke je tovarne nastavenie, ja nam napr. ihlu 2.zarez z hora. Na 3 som mal cierne svidcky.    [jano]   13.05.2020
Odpověď  Díky za odpovědi. A snad poslední dotaz ke karburátoru ... ta poloha jehly (závlačka ve třetí dírce odshora) je striktní, nebo se může jehlou pohybovat podle toho, jestli potřebuju chudší nebo bohatší směs?    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.05.2020
Odpověď  ano ano milane    [jano]   13.05.2020
Odpověď  Díky. Takže závlačka je v horní dírce šoupátka. A jehlu dám tak, aby závlačka procházela její třetí dírkou odshora? V šoupátku mám dvě dírky, v jehle čtyři.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.05.2020
Odpověď  milane neni to tak, rimska cislice urcuje polohu zavlacky, cili pozice, pozici :)
ta 3 znamena tri dirky...
ci?    [jjano]   12.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě bych rád požádal o jedno vysvětlení. V manuálu je údaj o nastavení jehly v karburátoru 3/I. Ta římská jedna dle poznámky znamená na šoupátku horní dirku pro závlačku, a předpokládám, že ta 3 znamená třetí dírku na jehle odshora. Je to prosím tak??? Děkuju.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.05.2020
Odpověď  Zdravím všechny ... K těm sedlům. Já nemám prakticky možnost zjistit, jestli jsou sedla ventilů probroušené a ventily utopené. Nemám jediný rozměrový údaj, co je dobře a co už ne. Mohu udělat (a pracuju na tom) jen to, že vylisuju vodítka, nechám je upravit na osazení guferama a pak je osasdím o 90° otočené. Samozřejmě předtím změřím vůli ventilů ve vodítku pomocí hodinek a když bude do cca 0,1 mm, osadím to zpět. Změřil jsem délku dříku ventilu od zápichu po konec, u dvou je to 3,0 mm, u dvou 3,6 mm. Snad je to v pořádku, zase jsem nikde nezjistil, jak by to mělo být. Nemám soustruh ani frézu, moc možností něco nechat vyrobit také ne. Vařím z toho, co je ....    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.05.2020
Odpověď  Milane díky za info.Já když vidím na té rozmazané fotce sílu dosedací plochy ventilů,tak bych řekl,že ty ventily nebudou dobrý a sedla na tom budou podobně.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.03.2020
Odpověď  Pánové, zkusím trochu přidat do vaší odborné dišputace jen tak drobný příspěvek - ventil je v toleranci f6 a vodítko F8. Někteří z nás staromilců jezdí s bronzovými vodítky, která byla stružena na H7. A teď jedno kouzlo při stružení - když použijete pro mazání řezný olej(třeba řepkový), tak bude díra neutrální - okopíruje přesně výstružník,když budete mazat petrolejem, tak se díra stáhne a když budete mazat fermeží, tak bude díra plusová. No a potom je tam u ventilů spíše jeden,daleko větší problém jako je vedení. U většiny motorů jsou utopené ventily. Je to výsledek práce předchozích opravářů, které nenapadlo nikdy nic lepšího jak fézovat sedla až téměř do stavu, že tam ještě nějaké sedlo bylo. Výsledek - motor se špatně plní a funguje to jako spolehlivý omezovač. Tak zkuste trochu přemýšlet, protože my jsme si tím prošli sami metodou pokus-omyl, protože nějak internet nebyl a člověk musel používat hlavu.    [Milan(OHC)]   29.03.2020
Odpověď  Na ventilech se měří průměr dříku jestli není vychozený.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2020
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Ahoj Franto, vyfotil jsem stopky těch ventilů, ale moc detailně to vidět není. Jedná se o ten ventil vpravo vzadu. Měřil jsem délku té válcové stopky ventilu (od zářezu po konec) a u sacích je asi 3 mm a u výfukových asi 3,6 mm.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.03.2020
Odpověď  Vyfotím .... přes víkend.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2020
Odpověď  Pošli foto    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2020
Odpověď  Franto, já ty vodítka vylisuju, označím si na nich polohu, pak je při montáži otočím o 90°. Hlavu stejně povezu na chemické čištění, ještě ji musím předtím nechat vyvařit a bude čas na ventily. Všiml jsem si, že stopky ventilů někdo brousil, mají více plošek. Je to moc na závadu?    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2020
Odpověď  Musí to být bez pružin a nesmí dosedat sedlo ventilu na hlavu.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.03.2020
Odpověď  Když Franto zkouším pohybovat ventilem ve vodítku, mám pocit že se nepohne, ale to je subjektivní. Nemám s tím testováním velké zkušenosti, zkusím to k někomu doručit, aby poradil.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.03.2020
Odpověď  Jestli budou velké vůle na ventilech ,tak ty gufera dlouho nevydrží.Začni u vůlí mezi vodítky a dříky.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.03.2020
Odpověď  Ahoj, dám pozor. Napřed to všechno spasuju a nakonec osadím gufera. Předtím chci ještě vyzkoušet těsnost ventilů, případně je zabrousím.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.03.2020
Odpověď  Milane, až osadíš simmeringy na vodítka pozor,ventil nasuneš a už pak zbytečně nevyndavej, při další demontáži, Ti břit osazení ventilu většinou strhne břit gufera.    [jwm]   12.03.2020
Odpověď  Ahoj a děkuju moc. To jsou přesné informace :-)    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.03.2020
Odpověď  Tak jen v krátkosti k té úpravě vodítka - celková délka vodítka se zkrátí z 54mm na 50,5mm ze strany, kde bude gufero. Rozměr 11 má být správně 10,8+/-0,03, délka osazení 6,3+0,15/-0, na osazení je náběh 1,5x15st. Nebuď při soustružení překvapený, to vodítko má dost tvrdý povrch, mat. 14340.6 nitridováno 0,08-0,12mm. Vůle mezi ventilem a vodítkem je 0,03-0,055mm.Jen potvrdím, co již napsal Franta, že vodítka jsou pro sací i výfukový ventil stejná.    [Milan(OHC)]   12.03.2020
Odpověď  Vodítka se upravují stejně.Když děláš Go hlavy ,tak si taky přeměř průměr dříků ventilů.Změř vůle ventilů ve vodítcích aspoň amatérsky.Zapač ventil ve vodítku celkem silou a změř digitální posuvkou kolik se ventil ve vodítku hýbe.Díra je šišatá od předchozího používání,takže všemi směry.Když budeš dávat vodítka spátky poootoč je o 90st.V místě největšího namáhání budeš mít nejmenší vůli.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2020
Odpověď  A platí to prosím stejně pro všechny vodítka, výfuková i sací??    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2020
Odpověď  Ahoj. Vodítka vyndám a upravím, dělám si na to přípravek. Jen bych si prosím chtěl upřesnit ty rozměry. Délka vodítka nad "límcem" je 19 mm, takže ho zkrátím o 3 mm a pak udělám válcovou část průměru 11 mm a délky 6,5 mm. Na tu pak nasadím gufero. Trochu mi mate text u obrázku gufera, který kdysi napsal ED250:
"Nevím, jestli je to ještě aktuální.. Originální vodítko se upraví
upíchnutím vrchní části o 6mm na průměr 11mm. Osazení je zhotoveno
na rozměr 6.5mm. Jedině tak,je zaručen styk plnohodnotného průměru
ventilu s břitem gufera i při maximálním zdvihu ventilu. Přesně tak, jak
popisuje Martin dole podemnou. Těsnění je použité stejné jako pro Škodu
favorit, které je volně ke koupi". Mě to upíchnutí vrchní části vychází na 3 mm, ne na 6 mm. Ale možná se v něčem pletu ....    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2020
Odpověď  Jojo ED,kdysi jsem tvoji malůvku použil.Nemusel jsem nad tím přemýšlet.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Malůvka od ruky kdysi v dílně, když jsem to řešil.    [ED250]   11.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Při úpravě vodítek na gufero se musí konce vodítek upravit, nebo vyrobit nová. Gufero použít značková pro motor Škoda Favorit či Felicia 1.3bmm.    [ED250]   11.03.2020
Odpověď  Vytáhnout to jde 8mm šroubem s imbusovou hlavou skrz vodítko a okolí vodítka nahřívat letlampou.Zpět musíš nahřát hlavu např na plynovém grilu tak ,aby zpět šli vložit rukou s mírným poklepem.V jakém stavu máš těsnost ventilů? Zkouší se to benzínem.Do sacího a výfukového prostoru se stříkne stříkačka benzínu ,tak aby bylo zalito zevnitř hlavy sedlo.Pokud benzín bude během cca 20 minut vzlínat skrz sedlo ventilu,tak to netěsní a bylo by dobré zabrousit.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2020
Odpověď  Ahoj Franto, je to docela hutný černý maz. Ale ventily ve vodítkách mají neznatelnou vůli, přesto o těch guferech vážně uvažuju. Nemůže pak být ale problém s mazáním ventilů ve vodítkách?? A ještě prosím ... jak vyndat z hlavy vodítka bez násilí???    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2020
Odpověď  Pokud je to hodně matný,tak ti to bude žrát olej.Když to máš rozdělaný zkontroluj vodítka ventilů, jestli nemají vůli.Bývají mastný od oleje.Jde to upravit na gufera z favorita.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2020
Odpověď  Ahoj, vnitřek je hodně od sazí, i když jsem to mechanicky vyčistil, pořád se to trochu maže. Ale ono by to šlo dočistit třeba perchlorem a znovu mechanicky. Problém je, že i při zajištění tím spodním čepem se to pouzdro nepatrně viklalo. Proto jsem chtěl tam mít i ten horní čep. Mám k dispozici i Loctite - tekutý hliník, tím by se to taky dalo zalepit, ale mám obavy z teploty, tady můžou být hodně vysoký. Mám možnost zavařit hliník, jen nevím, co se stane, když při zavaření té rozpláclé díry tam bude ta vložka. Myslím, že rozteklý hliník se naformuje podle kovového závitu uvnitř, ale jistej si nejsem...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2020
Odpověď  Měl jsem něco podobného a tu ocelovou vložku jsem zajistil loctitem , drží to dobře i když je to u výfuku.    [Richard]   10.03.2020
Odpověď  A vnitřek toho výfukového prostoru máš mastný nebo jenom suché černé saze?    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.03.2020


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006