Špatné časování? Zdravím kolegy, pořídil jsem si OHC, a před renovací ji chci zprovoznit, abych věděl, jak je na tom motor. Po nastavení předstihu, který byl hodně rozhozený, motocykl startuje, ale nechce jít do otáček,směs se částečně vrací do sání. Je tedy špatně časování? Děkuji za pomoc. [Vulcan21] 09.05.2020 Zobrazit téma |
| V pohodě, sehnal jsem papír o pět stovek tenčí tak to slozim znovu na slabší těsnění a uvidím jak se to bude tvářit. Do Rovenska se letos chystam, sice asi po desátý ale třeba se to zrovinka povede. [kambucha] 22.02.2021 |
| Kambucho ja se ti omlouvam nechci to nějak hrotit udělej to jak uznaš za vhodny,ale mužeme pokecat v rovensku [josef pacal] 17.02.2021 |
| Taky jsem se stím už trápil u diferáku na GS a dněprovi. Tady z toho mám nějakej větší pocit důležitosti nebo co. Udělám to na dobrej pocit a uvidíme. [kambucha] 17.02.2021 |
| Mam tu zkušenost z diferencialu že když je volnějši hruška tak se najede do zubu pod uřčitim uhlem a když seřidite vuli, tak je to hlučne než se to do sebe znovu zajede a to si myslim že je to ten problem .že každej motor je jinak hlučnej ,protože nevime kdo udělal jakou vuli a jak uhejbala hruška ale ona se zajede ,akorat se po x km musi znovu seřidit pak jeto labužo [josef pacal] 16.02.2021 |
| Jo i desetina papiru uděla sve když to bude bez vule tak to pude pištět a když bude velka tak to bude hlučne at se daři [josef pacal] 16.02.2021 |
| Díky, to s tím odtlačením kola na vačce mě nenapadlo. Když budu teda chtít ještě zmenšit vůle tak už nemám jak posunout kuželová kola blíže k protikolům (na vačce/na klice). Mám pod hliníkovejma domečkama kuželových kol jen 0,3 mm těsnění. Zkusím se ještě poptat po papíru 0,2. Jinak bych musel ubrat dosedací (těsnící) plochu domečků.... [kambucha] 16.02.2021 |
| Zdarec vačku by chtělo osově lechce zatlačit od spodniho kola a pak to změřit , ona když se přitlači na segrovku tak to nějakou miru taky přida, vuli co nejnenši po celem obvodu ale aby byla, vule na kralovně nahoru a dolu je dobra protože budeš přetahovat hlavu, když tam budeš mit hlinik tak sedne nepatrně, [josef pacal] 16.02.2021 |
| Doufám že to bude nějak navazovat na tohle téma....mám "nasucho" složenou královnu na motoru. Spodní i horní kuželové soukolí mi lícují. Axiální vůli horního kuželového kola královny (mezi dosedací plochou kola a bronz pouzdrem) jsem měrkou naměřil cca 0,18 a na spodku cca 0,16...může být? Netuším jak bych v sestavě měřil mezizubovou vůli na spodním soukolí? A axial vůle hřídele v kamenech cca 0,8 mm. Lze to takto nechat? Díky za radu. [kambucha] 15.02.2021 |
| Bylo to ono, dnes jsem to zkoušel a už to sedí, ještě v tom nemám praxi. [ma.reznicek] 10.06.2020 |
| OK. Nech sa darí. [Roman] 10.06.2020 |
| Ne, měl jsem nastavené ventily na provoz sání 0,1mm a výfuk 0,15mm. Já jsem trubka, ano máte pravdu to bude ono. Když jsem to skládal tak jsem postupoval podle návodu. Napřed 0,25mm, pak časování a až potom 0,1 a 0,15, já teď udělal jen 0,1 a 0,15 a až potom časování, zapomněl že se časování kontroluje a seřizuje při vůli 0,25. To může být ono si myslím. Děkuji. [ma.reznicek] 09.06.2020 |
| Zdravím. Pri kontrole časovania rozvodu ste mal nastavenú vôľu na ventiloch 0,25 mm? [Roman] 09.06.2020 |
| Pěkný večer, nechci zakládat nové téma když to souvisí taky s časováním. Po dvoudenním zápolení jsem v koncích. Po víkendovém setkání jsem natěšeně vlezl do dílny, že zkontroluji předstih a ventily, nějak se mně nezdál chod. Nastavím stupnici předstih rozhozený (pravý 40°, levý 42°) tak jsem ho seřídil, kontrola vůle ventilů tam jsem to jen formálně dotáhnul no a pak to začalo. Při kontrole časování jsem zjistil, že mně oba válce (+/- 1 až 2 stupně) fungují následovně VO 80° před DÚ, VZ 50° za HÚ, SO 70° před HÚ, SZ 90° za DÚ, což je teda blbě (upozorňuji že motor jde nastartovat, normálně jsem na něm jel, jen při velmi nízkých otáčkách někdy střelí trochu do sání proto ta kontrola). Složeno dle bible vše potom zkontrolováno a bylo ok, ale teď to vůbec nesedí a nevím proč. Bral bych kdyby to časování bylo pootočené (mám špatně dané zuby) ale tam jsou úplně jiné křivky než mají byt. Než to budu rozebírat tak jsem se chtěl raději zeptat ať to nedělám zbytečně protože to bylo ok a teď není. Možná blbě měřím, možná jsem blbě měřil před tím, ale už fakt nevím jak jinak to nastavit. [ma.reznicek] 09.06.2020 |
| Vulcane je tam pod záslepkou kontrolní otvor,kterým se kontoluje postavení kol. [Franta 2776] 04.06.2020 |
| No tak to musel skladať nejaký umelec 😀😀😀 [Jozef ] 04.06.2020 |
| No tak tu podložku tam nemám, to bude ten hlavní problém. Proto kuželové kolo mi brousí o kolo náhonu dynama. [Vulcan21] 04.06.2020 |
|  Pozor, těmi podložkami se vymezuje krytí a vůle kuželových kol pohonu královského hřídele. nemůžeš je tam volně přidat aby si posunul kola kvůli utažení. Zkontroluj si velkou podložku mezi ložiskem a koly. (15x37x1,5) ta slouží k axiálnímu upevnění klikovky k ložisku a zároveň udává výchozí postavení kol. Pod matkou má být pérovka. [ED250] 04.06.2020 |
| zdarec podložek mam dost jakou koliv silu [Josef Pacal] 03.06.2020 |
| Tak závada zjištěna, je to přesně, jak popsal Milan - díky. Matice se opírá o osazení kliky a soukolí se pootáčelo na klice až se vyžvejkal klínek...Nemáte prosím někdo ty ocelové podložky, musím tak o 0,3 - 0,4 mm přidat, aby se kola pevně opřely o osazení kliky. Byly tam tři podložky o celkové tloušce tak cca 0,35mm, vidím to tak na 0,6-0,7mm, musím vyzkoušet. [Vulcan21] 03.06.2020 |
| Logicky máš pravdu, ale já už opravdu vše několikrát udělal, předstih na kolečko, i klasicky, karbec jsem vyměnil, trysky měnil, ubíral vzduch před sáním...někdy se už zdálo, že to bude dobré, než jsem motor trochu vytočil. Řešení této závady jsem našel tady na fóru před cca 10-ti léty, a byl to ustřižený klínek na klikovce...tak doufám, že to bude ono.. [Vulcan] 31.05.2020 |
| Jsem sice začátečník, ale pokud by to kolo bylo uvolněné (pootočilo by se) tak by se předstih rozhodil a zůstal rozhozený a jak by to zchladlo byl by furt špatný a nešel nastartovat. Pokud by to byla tato závada tak se projevila po zdechnutí špatným předstihem (kontrola je rychlejší než shazovat celý vrch a želvu). Spíš bych zkusil navodit tu závadu a změřit ten kompres(studený, teplý), ten by mohl taky hodně ukázat. Ještě je to opravdu tím zchládnutím že jde znovu nastartovat? Ono to někdy dlouho trvá, člověk do toho může mezi tím rypkat a tím tu závadu nevědomky dočasně odstranit. [ma.reznicek] 31.05.2020 |
| Děkuji všem za rady, přikláním se k tomu uvolněnému kolu na klikovce, rozeberu a zkontroluju. Musím tedy sundat hlavu a želvu. Je nějaký postup, jak zajistit polohu vahadlovky a klikovky, aby se nerozhodilo časování? Vahadlovku si asi označím, ale klikovku? [Vulcan21] 31.05.2020 |
| Něco se ohřátím roztáhne, může se zvětšit vůle, začne to přisávat apod. Pokud tomu chybí benzin, zkusil bych při chodu přeplavit plovákovku , přidržet rukou sání karboše , popřípadě změřit kompresi zastudena a poté i zatepla..Zvětšit předstih až to kopne při startu, a tím se odpíchnout ..Zásadně ničemu nevěřit,hlavně lidem a ani sám sobě, co s motorem dělali, často zapomínají, lžou a machrují.. [Kříž] 31.05.2020 |
| Na klikovce je sestava kuželového kola, které pohání rozvod a kola s přímým ozubením,které pohání čerpadlo a zapalování. Tipuju, že na této sestavě ti to kolo pohonu čerpadla a zapalování mění polohu. Na oleji to nepoznáš, protože to na něj nemá vliv, ale rozhazuje to zapalování. Příčinou může být, že to kolo má malý axiální přesah vůči kuželovému kolu a nedokážeš ho pak maticí utáhnout a pero to neudrží a postupně se vymačkává. Proto se tam také dávají podložky z kalené planžety průměru 26/20mm - podle potřeby,mně tam třeba stačila 0,15mm. Vím o čem mluvím, protože se mně to také stalo - motor na volnoběh běžel bez problému a pak při zátěži hodně uvadal a bylo to, co jsem popsal. [Milan(OHC)] 31.05.2020 |
| skus zmerat kompresiu za studena pred startom a potom po zvednuti motora [jano] 31.05.2020 |
| Pokud se nepřidává plyn a motorka se nechám klapat na volnoběh chová se to stejně? Hned poté co to zdechne (než zchládne) zkoušel jsi jestli háže jiskru? Motor před uváděním do provozu jel? Možná bych se zaměřil na ten předstih, buď to dělal někdo kdo to udělal špatně a ty jsi to opravil nebo to mohlo být dobré a ty jsi tam vytvořil chybu už se mně taky podařilo.... [ma.reznicek] 30.05.2020 |
| Tak jsem vyměnil cívky, znovu vyčistil karburátor, chová se to pořád stejně. Za studena v pohodě, volnoběh krásně drží. Když po čase postupně začnu přidávat plyn, motor začne vadnout, chod je nepravidelný, až motor zhasne. Žádné přidírání neregistruju, motor se pořád otáčí volně... Kontrolky zhasínají, olej se pěkně vrací do olejovky...díky [Vulcan21] 30.05.2020 |
| V mnoha případech, když to za studena jde a po ohřátí ne, mohou to být cívky, po zahřátí se zkratuje vinutí a je problém. [jwm] 20.05.2020 |
| odstredivy regukator? predstih spravny? vzduchovy filter? u 2T hadr v sani :) [jano] 20.05.2020 |
| Dynamo dobíjí pěkně, benzin teče hadičkou dostatečně.... [Vulcan21] 20.05.2020 |
| To vypadá jako by vznikal podtlak v nádrží při ucpaném víčku. Pro začátek bych odzkoušel jak tam teče benzín/nástartoval s otevřenou nádrží. [Čoud] 19.05.2020 |
| Nenabíjí Vám to,a klesne napětí na baterce? [Monty] 19.05.2020 |
| Kolegové, žádám o radu. Motor jsem nerozebíral, pouze jsem ho chtěl zprovoznit, jak je na tom. Udělal jsem předstih, vyčistil karbec, udělal ventilovou vůli. Motocykl naskočí na šlápnutí.Na volnoběh drží otáčky, zpočátku jde i přidat plyn. Po malém zahřátí motoru, po cca 1-2 minuty klesají otáčky, motor už nereaguje na plyn, sotva drží volnoběh, až zdechne. Po chvíli ho klidně nastartuji, ale nejde do otáček. Předstih jsem dělal na kolečko, ale nemá vliv na tuto závadu. Svíčky jsem vyměnil, mazání jsem kontroloval jen tím, že se vrací olej do nádržky. Trochu to kouří, ale žádné drama. Karbec jsem také zkoušel dát jiný, pérácký, ale pořád stejné. Při běhu žádné pazvuky v motoru neregistruju.Děkuji za rady. [Vulcan21] 19.05.2020 |
| Označení barvou nemusí být směrodatné, někdo to mohl složit jinak. Je vhodné to zkontrolovat. Zkus se podívat, zda podle povídání o půllitru (k nalezení i zde na fóru) sedí časování. Pak uvidíš. [longr] 09.05.2020 |
| Zkuste s tim otocit nekolikrat, protoze prevod neni 1:1 dole a 2:1 nahore, ale je to o par zubu jinak, ale celkovy prevod je 2:1. Oznacene zuby se budou vzdalovat a pak zase priblizovat a jetli je dobre sesazen, tak se sejdou a v ten okamzik by mela byt horni uvrati (jestli si to dobre pamatuji nebo to nekdo nepreznacil). [.] 09.05.2020 |
|  Je možné,dle značky, že je posunuté časování? [Vulcan21] 09.05.2020 |
|