MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306991 příspěvků |7542 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 168 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Odpověď 27.9.2020 10:11  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma Průsak oleje na horní straně karterů.
Ahoj vespolek. Řeším takový problém ... po cca 15 - 20 kilometrech jízdy se začíná ve velké míře objevovat olej na horní straně karterů, jakoby pod dynamem a doslova malým potůčkem stéká středem karterů pod olejovku. Myslel jsem si, že jsou nedostatečně utěsněné poloviny karterů v prostoru pod dynamem, až k těsnění pod válci. Tak jsem hliníkovým Loctitem nanesl vrstvu přes spoj karterů pro provizorní utěsnění, ale nepomohlo to. Teče to dál a já nevím kudy. Myslel jsem, že by to mohl být převodový olej, ale ten to díky Loctitu být nemůže. Vizuálně vidím těsnění pod válci, nějaký tmel, žádná viditelná mezírka. Ale spíše mi zaráží, jak se tam motorový olej z klikové skříně může v tak velkém množství objevit? Fakt je to množství jak z prasklého potrubí, žádné prolínání. Viděl už někdy někdo něco takového?? Vím, že motor půjde přes zimu ven a po sundání válců se na to zřejmě přijde, ale chci s tím přes léto nějak vydržet. Díky za názor ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům   10.08.2020     Zobrazit téma  
Odpověď  No právě ... já ten šroubek moc neutahuje, jen lehce rukou. Ale ta svěrka se opře plochou o celou želvu, citem se dotáhne až se vytlačí Hylomar po obvodu těsnění, pak jsem utáhl plechový třmen a po sundání svěrky ten šroubek. Vše s citem.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2020
Odpověď  Já mám těsnění mezi dynamem a želvou zalepené silikonem.Pozor při silném dotažení šroubu dynama se prolomí osazení v želvě a je na vyhození,Pár želv s provalenou dírou jsem už viděl.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2020
Odpověď  Ahoj, tak problém je vyřešen. Musím se omluvit ED250, že jsem zpochybnil jeho názor, že jde o průnik oleje mezi dynamem a želvou. Bylo to ale tak a odstranil jsem to až použitím truhlářské svěrky na přitlačení dynama přes vačku k želvě a následným dotažením středového šroubku. Když jsem dynamo přitahoval jen šroubkem, je přítlačná síla malá a k tomu strach, že ten závit M6 poškodím ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2020
Odpověď  Ahoj, to je tmel na provizorní utěsnění, jestli myslíš tu hmotu na spoji karterů.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.08.2020
Odpověď  Není tam dodatečný svár? Vypadá to jako mikrotrhlina.    [Stenly]   12.08.2020
Odpověď  Franto, olej neprolíná, ten teče proudem. To musí být vidět, jen musím mít to zubařské zrcátko. Dám vědět, co jsem zjistil ... :-)    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.08.2020
Odpověď  Kudy olej prolíná zjistiš papírovým kapesníkem.Okem ani prstem to nezjistiš.
Je to stejné jako zjistit benzín na svíčce.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.08.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, oddech jsem rozebral, vyčistil, planžeta je mírně napružená a je pod krytem lehce pohyblivá. Nicméně o tom předělání budu uvažovat, pokud únik oleje bude pokračovat. Včera jsem sundal dynamo, znovu utěsnil Hylomarem a dokonce truhlářskou svěrkou jsem ho přes vačku a želvu sevřel na fest a pak jsem utáhl šroub. Ale na fotce je vidět malé "jezírko" oleje nad pravým nálitkem pro plechový držák dynama, takhle by se tam olej z netěsného dynama asi nedostal. Tmelem jsem proto provizorně utěsnil kartery a válec a o víkendu vyrazím s baterkou a zubařským zrcátkem na testování :-)    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.08.2020
Odpověď  Zdravím,mně se tlačil takhhle olej kolem svorníků válce a proudem vzduchu při jízdě mi to strhávalo olej až pod dynamo , příčinou bylo špatné odvzdušnění klik.skříně,vše vyřešil oddech do nádobky v kastlíku.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.08.2020
Odpověď  Ahoj ED250, mezi dynamem a želvou to fakt není. Když dynamo sundavám, musím ho odtrhnout a povrch gumového těsnění, co mi zůstane na dynamu, je naprosto suchý. A když pak odtrhnu těsnění z dynama, tak i ta druhá plocha je naprosto suchá. Těsním to Hylomarem. A mám tam již druhé dynamo se svým těsněním a je to stejné. S ohledem na množství oleje, co teče po karteru, by tam musela být viditelná mezera mezi gumovým těsněním a želvou či dynamem. Napadlo mi, jestli nemůže protékat olej z vahadlovky kolem prostředního zadního čepu.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.08.2020
Odpověď  Tohle je průsak mezi dynamem a želvou.    [ED250]   11.08.2020
Odpověď  Jsou tam 2 čerpadla co ho odsajì do olejovky.Neměla by u klikovky být żádná hladina oleje.Klikovka není mazaná roztřikem jako u většiny aut,ale třetim čerpadlem.Chtěli mít jistotu,že to bude mazat např: i při náklonu v zatáćce.Hledej v min.tohoto fora.Píšu do tel tak jenom kratce.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.08.2020
Odpověď  A olej co nateče hříbkem do klikovky a pak maže ojniční ložiska, kam pak odteče? Doma si prohlídnu pořádně kartery, třeba mi to bude jasný ....    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.08.2020
Odpověď  Jinak mazání je se suchou klikovou skříní,žádný olej jako v autě tam není.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.08.2020
Odpověď  Hromadit se olej může do výšky odfuku klikové skříně a ten je nízko.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.08.2020
Odpověď  Franto, možná úplně hloupej dotaz ... kudy se dostává olej z klikové skříně? Kudy vytéká? Při mazání kliky musí přece do prostoru klikovky ho hodně natéct. Napadla mi šílená myšlenka, jestli se v té mé klikové skříni nějak nehromadí. Protože ten únik oleje začíná až po cca 15 km, předtím ani ťuk a pak najednou potok oleje.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.08.2020
Odpověď  Tak buď těsnění pod válci nebo pod dynamem.Mezi kartery nahoře je to
nepravděpodobné.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.08.2020
Odpověď  Jo, Franto, to mi napadlo taky. Dynamo jsem sundal a podíval se dovnitř. Stáhnul jsem ozubené kolo a zdemontoval desku na pravé straně. Myslel jsem, že by to mohlo pronikat kolem hřídele špatným těsněním, ale ne. Uvnitř je dynamo jako nové a kruhové gumové těsnění bylo dobře nalepené, bylo úplně suché. Dynamem to není. Je i trochu mastná spodní strana nejnižšího žebra válců a ten olej po ní stéká kolem válců dopředu, pod výfuky. Ale jen po tom nejnižším žebru.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.08.2020
Odpověď  To může být dynamo.Oddělej chromavaný kryt na dynamu a podívej se jestli je uvnitř suchý.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.08.2020


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006