MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306990 příspěvků |7542 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 171 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Odpověď 27.9.2020 09:40  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma Cestovní poruchy Jawa 500 OHC
Ahoj všem fandům motorek,
vím že se asi pouštím na tenký led, ale chtěl bych se zeptat s jakýma závadami jste se potkali na svých výletech jak už kolem komína nebo na cestách do zahraničí? Jak jste to řešili na cestě? Nějaké perličky?

Na půllitru začínám jezdit a i přes veškerou snahu při skládání by mně zajímalo na co dávat pozor případně co je dobré mít ve vercajku kromě běžného nářadí.
PS: Komentáře o spolehlivosti a poruchovosti nepište. Žádná motorka není dokonala a s tím si ji každý majitel pořizuje.

Předem děkuji    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům   01.09.2020     Zobrazit téma  
Odpověď  ma.reznicek: Na otáčky to změřené nemám. Prostě tak, aby nebyly zbytečně vysoké, ale aby to zas při zastavení v křižovatce nebo při jízdě na neutrál nechcípalo. Obvykle nastavím tak, až se sotva drží v běhu a pak tomu kousek přidám. Nehledej v tom vědu :)
Kříž: Tehdy prostě počítali s tím, že motor to vespod udrží. A on to udrží. Jen se musí dotáhnout šrouby úchytů a pravidelně to kontrolovat. Dnes je vhodné to zalepit nebo dát alespoň dozadu, kam se pořádně nedostaneš, samojistky. Bohužel, setkal jsem se s tím, že motor do rámu z různých důvodů prostě nepasuje. Pokud se tam nacpe, může to skončit třeba i ulomenými úchyty nebo stále praskajícím rámem. Když jsem dělal kývačku, použil jsem silnější panelkový rám a spodní rámovou trubku jsem nezmenšoval. Motor tak sedí výš, celá moto je vyšší a proti originálu se to trochu na jízdě pozná, ale není to nic zlého. A kyvná vidlice se nevlní, tedy jízda není nijak odlišná od jízdy na 350 kývačce, jen ten motor a jeho charakter je prostě bomba. Podle mne, kdyby se to v Jawě skutečně tímto směrem vydalo, nebyl by to špatný krok.    [longr]   26.09.2020
Odpověď  jwm, samozřejmě, ale těchto pokusů bylo několik a já zrovna jeden špionoval a tehdy v 60. tých letech nebylo nadšencům jasné, zda to opravdu ale opravdu JAWA nevyrábí..Dnes je už vše jasné...to co dnes vylezlo na povrch neznali ani mnozí motonovináři a často ani zaměstnanci. Komunikace s Jawou např. v tehdejších servisech Jawa byla spíš jen známost na dálku a sem tam prospekt..    [kriz]   25.09.2020
Odpověď  Po namontování pneumatik Heidenau K34 se vlnění v zatáčkách "téměř" vytratí. Opravdu je to znát. Jiné už nechci.    [ED250]   25.09.2020
Odpověď  To kříž.Jo. celkem to sedí až na to, že půllitr nemá kyvku, tedy myšleno originální stroj.    [jwm]   25.09.2020
Odpověď  ED 250 mne potěšil, i když tohoto půllitra nemám, musím neustále oponovat těm, kteří tvrdí, jak si tenhle sráč může někdo za takové prachy koupit, po každé jízdě se musí utahovat šrouby, protože se to třese jen se rozpadnout, to je motorka na jízdu okolo kostela apod. Mám zato, že původ je v minulosti, kdy tento stroj byl neoblíben hlavně z toho důvodu, že mu nikdo nerozumněl, čehůni měli radějí smradlavé roury Jawa, které si doma byli schopni opravit. A není divu, dnes je návodů, až přechází zrak, zatímco za socíku byl jen seriál ve SM , který každý neměl, nebo měli manuál opravny STB a podobných složek ráje v této kotlině. Ale motorka za to nemůže, a že má poddimenzovaný rám? Že se v kyvce vlní jako auto s uřízlou střechou? Ano, ale přesto to byl a je zážitek a natočit seřízený půllitr je orgasmus pro milovníka motorů. A o tom to je..    [kříz]   24.09.2020
Odpověď  Nechce se mně zakládat nové vlákno tak se zeptám zde.

Mohl by mně někdo napsat jaké jsou přibližně volnoběžné otáčky u 02? Vím že záleží na seřízení a mám si to změřit sám, ale bohužel nyní nemám možnost. Děkuji    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.09.2020
Odpověď  "Toto je první skupina řidičů, kteří si nemusí balit do zavazadel nářadí."
https://cs.wikipedia.org/wiki/Honda_GL_1200_Gold_Wing
Já když cestuji trochu dál nemám nic.(mám gl500)    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.09.2020
Odpověď  Mě onehdy vypekla spínačka. Prostě tam nějak nevychází kontakty a při složení to v některých pozicích zkratovalo. Než jsem na to přišel, sežralo mi to kopu pojistek i kousků drátu (ano, jezdil jsem v nouzi na drátek z měděného lanka) a když už jsem myslel, že jsem polohu vyladil, shořela pojistka a vzala s sebou i pojistkovou schránku. Tak jsem dojel na zkroucené dráty :) Já jezdím jen po ČR nebo na Slovensko a to sázím na štěstí a beru si jen základní vercajk. Zatím jsem si vystačil, ale taky mám na půllitru celkem prd najeto, jen cca 6000 km a to je ve srovnání s některými skoro méně, než roční nájezd :)    [longr]   03.09.2020
Odpověď  Vozím to co kluci a navíc dráty do kol + niple:-))    [jwm]   03.09.2020
Odpověď  K tomuto tematu (nejen) existuje knizka "Zen a umeni udrzby motocyklu" Ta ovsem, jako vsechno, neni pro kazdeho.    [JzK]   02.09.2020
Odpověď  Pořád je to stroj, není to pro lopaty co mají peníze a iphone v kapse, základní věci a zkušenosti a jezdí se. Jinak doma v obyváku. Je na to více skupin jak u všeho. Ale kdo chce jezdit tak tomu musí i rozumět a běžné závady umět řešit na místě.    [Matha]   02.09.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vozím spojku na řetěz, náhradní lanka, jednu cívku, přerušovač, kondenzátor, svíčky, pojistky, žárovky, kus drátu, náhradní relé AEV, uhlíky a pružinky do regulátoru... Za 26 000Km co jsme spolu najeli jsem na cestě využil jednu svíčku... Ano, jinak se na OHC nic nepodělalo. Dělám běžné kontroly a servis - seřízení po 5000Km    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2020
Odpověď  Někdy se hodí i náhradní páčka na řidítka    [meela]   02.09.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Viz Francie 2010    [StoplRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2020
Odpověď  No a taky přítele mechanika na telefonu :).    [Stopl] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2020
Odpověď  Vázací drát, izolačku, nějakej bowden, pár různejch šroubků, kondík,kladívko, svíčku ,fajfku, spojku na řetěz+základní vercajk. Víc neuvezete,a víc nemá smysl.
A nabitej mobil. Drobnou závadu odstraníte na silnici ,při větší voláte odtah.    [Monty]   01.09.2020
Odpověď  celkem ti bude stačit,mít u sebe , telefonní číslo na odtahovku ...    [majco]   01.09.2020


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006