MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316079 příspěvků |8179 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 163 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Odpověď 15.6.2024 22:25  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma Šnekove Kolo
Zdravim Pani situacia,sehnat šnekove kolo bez poskozeni mna donutila ,že to kolo si vyrobim, je to este v testovani ale 3D model a test tisku, ukazuje ze idem dobrym smerem    [Matus]    03.11.2021     Zobrazit téma  
Odpověď  Panove,bezte uz do p(r)dele oba dva.    [.]   09.01.2024
Odpověď  Koukám,že ses zase po dlouhé době ozval,BAJGÁRKU.Stále stejně nevychovaný,ani se nemáš odvahu pod svoje výplody podepsat.Dost lidí už se mně ptalo,co to je za individuum,které dává trapné inzeráty na internetu.Víš,BAJGÁRKU,ten rybníček s názvem JAWA500ohc je dost malý,takže se mezi sebou známe a komunikujeme spolu.Tohle ty asi nemůžeš pochopit,místo nějakého dialogu volíš vskutku osobité jednání sobě vlastní v podobě kopání a plivání kolem sebe,hodné našich drahých snědých spoluobčanů.Samozřejmě,BAJGÁRKU,že reklamu si děláš hlavně sobě,protože valná většina už o tobě ví.No a teď bež rychle nažhavit dráty a honem to vykoktej polednici....

Nechám na moderátorovi diskuse,jestli tuhle komunikaci vymaže.    [Kuba]   08.01.2024
Odpověď  Takdy je inzerát na práci pana Oravy a Kuby..
https://motorky.bazos.cz/inzerat/179487071/jawa-500-ohc.php

Prodám moto OHC ,1957,nekomplet.není motor,nádrž je, po nezdařilé renovaci u Odersko-Ostravské firmy majitelu pana Oravy a Kuby,kteří jsou mistry svého oboru a jedničkovou na českém motocyklovém trhu na Jawy 500 OHC.Vřele doporučuji tuto firmu,kdo si chce zničit svůj stroj.Proto prodávám,snad udělá radost někomu jinému a nenechá se okrást!!!

Snad to někomu pomůže..    [kgb]   08.01.2024
Odpověď  Klobúk dole.    [Roman]   18.08.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Otestované 5 hodín z toho 3 hodiny v 2000 otáčkach rozobrate a poškozeni není videt . Môžem povedať ze to funguje
Vyladím ešte mazani a je nachystaný do motorky. Byl to slepenec
Tu malé video

https://youtu.be/oELijYp9aDU    [MatusRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2023
Odpověď  Palec nahoru.    [Luboš]   10.08.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jsem maximálně spokojen. Povedlo se😊 Ještě se odzkouší , věřím že je to dobré👍    [Václav Šátek]   08.08.2023
Odpověď  Je to z 70% podle vykresu a 30% scan. Vykres pomohl moc ale nejsu tam 3 rozmery na to pomohl scan.
Uvidim co kolo vydrzi.    [Matus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2022
Odpověď  Klobouk dolů, vzhledem k tomu, že na počátku byl sken 🙂    [longr]   20.03.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kolo sedi na tusirovaci pastu perfektne, všetkym čo mi poradily diki za pomoc. :) :)    [Matus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.03.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto3    [Matus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [Matus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Este jedna foto.    [Matus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2022
Odpověď  Nahrubo na soustruhu , pak neco na dratorez a 5 ose freze a ted mam pripravek uz na zabehnuti kol do sebe pondelok idem na to pastorek a kolo jak par , zabehnout sem zvedavy ale verim ze to bude fungovat.otestujem na svem motoru material je nakonec CuAl10Fe5Ni5 a pastorek je 14220 kaleny a cementovany.    [Matus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2022
Odpověď  Pěkné kousky, jak se to nakonec dělalo (pokud to teda není tajné)? Zajímavá povrchovka. Co "protikolo", taky se podařilo?    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak konecne Povedlo se , 4 kusy    [Matus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak nakonec to asi bude,pastorky ocelove uz mam doma z kaleni a cementovani zajtra idem pro šnekove kola dam foto toho vytvoru    [Matus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2022
Odpověď  Zdravim,tak to se tesim :) , u mne katastrofa a este jednou katastrofa, ale este se nevzdavam    [Matus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2022
Odpověď  Zdravím pánové, nevím jak je na tom pan Matus, ale u nás se pohnuly ledy, tedy zuby. :-D V pondělí nafotím a dám sem fotografie výtvoru.    [Václav Šátek]   14.01.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ma.reznicek meram to na meraku wika , je tam na vyber pascal mBar alebo Bar    [Matus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.12.2021
Odpověď  Pane Pácal, určitě tu mám 2 x horní sadu, dolní nemám a nedokáži Vám říci kdy se budou zase dělat. Musel bych nabrat aspoň minimálně 5 objednávek, abych se do toho pustil. Můžu udělat i jednu sadu jen pro vás, ale to by bylo drahé. V.Š. email vaclav.satek@ksatek.cz    [Václav Šátek]   18.12.2021
Odpověď  Děkuji za odpověd,bylo by možno tyto kola,jak horni tak spodni u vas zakoupit děkuji    [josef pacal]   17.12.2021
Odpověď  Děkuji za odpověd,bylo by možno tyto kola,jak horni tak spodni u vas zakoupit děkuji    [josef pacal]   17.12.2021
Odpověď  Dobrý den, pane Pácal. Je to možné, že je to stará várka. I Já jsem se vyvíjel a zkoušel různé kalírny, materiály a tak. Talířová kolečka se kalí pod lisem do oleje a to je u nás v republice problém. Kalírny dnes ty to lisy nemají a když mají, tak 10 kusů Vám neudělají. Dnes to řeším Nitridací, dochází k menším deformacím. A za další, dnes i kolečka lapuji a páruji. Nejlepší by bylo zuby brousit, ale to by bylo nákladné. :-)    [Václav Šátek]   17.12.2021
Odpověď  Dobry den p.šatek ,ja jsem u vas před několika lety zakoupil ozubeni jak horni tak spodni,spodni dobry a horni jsem nemohl docilit stejnou mezi zubovou vuli po celem obvodu,podle vykresu jawy se kolo vačky ma kalit v připravku ,protože je tenke ,nebo jsem mohl mit jak pišete starši varku s jinim materialem,nabojku kola vačky jsem měřil ta nehazela a mezi zubova vule mě neni cizi ,převodovky a diferencialy spravuji dlouho,vykresy kol mam origo diky    [josef pacal]   17.12.2021
Odpověď  Kuba: Do jisté míry máš pravdu, protože původně byly časti kol chráněny proti cementování, ale v průběhu roku 1956 toto bylo zrušeno. Pouze u výstupního kola zůstalo chránění časti náboje se závitem měděním. Jinak přesně jak říká Vašek, nejlépe je použít oceli tř. 16, protože jsou při tepelném zpracování na rozdíl od ocelí tř.14 stabilní.    [Milan(OHC)]   17.12.2021
Odpověď  Díky za odpověď,netušil jsem,že i kola v převodovce mají tolik modifikací.    [kuba]   17.12.2021
Odpověď  Jako ozubář kroutím hlavou. Ano čela se mědily, aby nebyli ozubce procementované, ale byla to blbost, dlouho to nevydrželo. Proto od tohoto odstoupily. Pokud máte dobře nastavenou spojku a neřadíte jako hlupák, tak ta převodovka vydrží nespočet kilometrů. Jak píše Milan D. na výkresech je cementované celé kolo. Na výrobu takových to kol používám 16326 pro stálost materiálu po tepelném zpracování. Jawa používala 16420 a náhrada byla 14220.9. Tu to 14220.9 dneska nikde nekoupíte. Koupíte 14220.1 a s tím to materiálem jsem u takových to kol měl problémy. Několikrát se mi stalo, že se po tepelném zpracování díl smrskl o 0,1 až 0,3 mm, nebo se i jinak zdeformoval. Samozřejmě záleží i na kalírně jak to zakalí.
Vačky u šneka(tedy spíš u Šroubka :-D) jsou na výkrese ze 14109 ( ložisková ocel), ale z tohoto matroše to nedělejte. Doporučuji cementačku , hloubka cementace 0,8 až 1 mm a tvrdost 62-64 HRC, mimo pracovních ploch, ostatní plochy chránit proti cementaci, aby nepraskali unášecí ozubce. Toť má zkušenost a můj názor na věc hau ;-)    [Václav Šátek]   16.12.2021
Odpověď  Milane vím,že máš dokumentaci,ale u starších převodovek bylo přece použito chránění před cementací poměděním.Toho si nelze nevšimnout.Boky kol i s kameny jsou celé poměděné.Navíc pokud by se cementovali kameny,určitě by se oštípali provozem.    [kuba]   16.12.2021
Odpověď  Matus, čím měříte tlak oleje? Vidím že to máte celkem přesně to nevypadá na analog.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.12.2021
Odpověď  Chlap co nam nitriduje vodici tyče tvrdil ze material 1.2842 sa kali primo v procesu nitridovani ,ne oddelene, jako ja sem tu vačku daval vejpul a nebyla to sranda,trvda teda asi bude , a ked sa bude opotrebovavat udelam novou.    [Matus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.12.2021
Odpověď  1.2842? Naprostý nesmysl.Je to nástrojovka s nízkou popouštěcí teplotou. Nitridací to akorát změkne. Který dobrák vám to poradil?    [.]   16.12.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ja sem vačku udelal z 1.2842 kaleno na 63hrc potom nitridovano, uz je v hlave ,meral sem rozdil 1 vačky original voči 2 vačke nova a je tam rozdil 1,023 stupňa vyfuk a 0,822 stupňa sani bude to asi opotrebenim puvodnej vačky. Ked sa budem nudit udelam aj tu 1 vačku novou (vačku sem meral na zariadeni calypso).    [Matus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.12.2021
Odpověď  Kubo ani náhodou-výkres přímo předepisuje “ Cementovat celý povrch 0,5mm, kalit 62 HRc”.    [Milan(OHC)]   16.12.2021
Odpověď  Nove dily org. na OHC ,chranit pred Kubou a Oravou....a upOzorneni,kdo zna pana Klimu z Karvine,ktery tem to zlodejum sveril OHC motor,predserie s zapalovanim Pal,at si da na ne pozor!!!    [OHC]   16.12.2021
Odpověď  Kameny a celé boční čelo chránit před cementací    [kuba]   16.12.2021
Odpověď  Ten materiál je v pořádku. Původně tam byl předepsaný 16420(TEM) a pak byla doplněna alternativa 14220 - byla levnější a dostupnější. Jen tak mimochodem, v té době např. na materiál 16720(HOR) musely být objednávky podepsané vojákem, jinak si neměl nárok. Pokud se týká toho tepelného zpracování, tak to ti již napsal Michal. Já jen pro úplnost dodávám, že je cementovaný celý povrch kola.    [Milan(OHC)]   16.12.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj michal ne tvar zubu sem neriesil ,nemnel sem čitelny vykres takze sem to vyriesil podle sebe,tak uvidim... na začatku sem mnel iba holy motor a vsetky mechanicke casti kupoval co se dalo ale bohuzel ne vse tak sem sa na to vy.... a vyrabam si vse sam ,nekedy je to aj pokus omyl ,doufam ze do pul roka motor povrci...    [Matus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.12.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Resil si tvar zubu? Jinak tvrdost 62R a hloubka 0,5mm.    [Michal21]   16.12.2021
Odpověď  Ahoj Milane kolo je z materialu 14221 ,tepelne spracovani,to je trošku otazka dohadujeme sa s kolegou.    [Matus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.12.2021
Odpověď  Foto    [Matus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.12.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kuba , jo udelal sem chybu zrkadlovo otočenu , ale aby sem to zachranil ,rozniznul sem ju na deličke udelal nove zajisteni , a vacky zaistil podbrusem na plochu kde sem musel este aj kalenu podlozku udelat ,bylo to pracne ale lepsi nez delat novu vačku    [Matus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.12.2021
Odpověď  Matus: Z jakého materiálu si dělal to kolo do převodovky a jaké budeš mít tepelné zpracování?    [Milan(OHC)]   16.12.2021
Odpověď  Myslím,že o této vačce bude věco vědět JWM.    [kuba]   16.12.2021
Odpověď  Hm,no zvláštní vačka.Jako by byla na opačné otáčky.Ten střih je obráceně.    [kuba]   16.12.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto    [Matus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.12.2021
Odpověď  Schvalne kdo si všimne co je na ni zle...to sem zistil az dnes pri finalnem broušeni... :D    [Matus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.12.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak freza prisla vcera,snad se to povede, a do tydne bude kolečko dnes sem konečne dokoncil chybajucu čast vačky a poslal kolečko do prevodovky na kaleni.    [Matus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.12.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  dal sem to dolu aby bylo videt jak to střika tlak 0,1 Bar    [Matus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.12.2021
Odpověď  Aha dik Milane, lahko tu trubku stlacim ,ale pro zajimavost potom namontujem digitalny manometr na trysku do kliky a zmeram tlak ,pred ucpanim trubky a po ucpani trubky rozdil a porovnam rozdil, 02ka mi ukazuje v na volnobeh teply motor 0,42bar    [Matus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je to napadené kutilem a ta střední trubka tam nemá co dělat - viz přiložené foto originálu hlavy. Navíc ta přidaná trubka rozhodí mazací poměry mezi hlavou a klikovým hřídelem - do hlavy jde víc oleje na úkor klikové hřídele.    [Milan(OHC)] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto 2    [Matus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.12.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak pan Šatek mame taky problem,kolo je sice vyrobeno ale byla špatne zvolena freza kamarad to aj rikal ze to nebude dobre ,ze na to potrebuje jiny typ ktery nema no kolo je na spodne hrane špatne v patek bude druha freza tak potom vyfotim ten zazrak,tak uvidime,drzim vam palce urcite to vyjde verim tomu ,jen tak pro zajimavost ozubeni pujde do hlavy kde je mazaci soustava (pavouk jiny) o jednu trubku ma vic nez je normal , nevim ci je to origo alebo uz zasah kutila , kazdopadne ,od spodu nastrek oleja na kolo neni zly napad    [Matus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.12.2021
Odpověď  Pane Šátek děkuji za reakci na kuželové soukolí.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.12.2021
Odpověď  Zdravím pánové, nevím jak pan Matus, ale u mne se zatím bronzové kolo nedaří.
Ze dřeva mám hezké ozubené kolo, ale bronz mi to neobrábí. Špatné podbroušení břitů, nástroje. Něco k druhu ozubení. Ano v podstatě je to šroubové soukolí. Šneky jsou do 4 chodů. Je to ozubení kombinované, kde pastorek je šroubový 9 chodů, ale kolo šroubové je dělané jako globoidní šnekové kolo 18 zubů. Jak ty to kola vyráběli se mi nepodařilo zjistit. Jestli na to měli frézu a nebo je dělali jedním nožem, kdoví. Výrobně je to drahá záležitost jak tenkrát, tak i dnes.
A něco k těm kuželovým kolům, nebo pastorkům. Na zabíhání kuželových kol/pastorků jsou přímo zabíhací stroje. Dá se to zaběhnout i na běžné frézce, kde si musíte pořádně srovnat osy a vyrobit přípravky. K zalapování se použije lapovací pasta.    [Václav Šátek]   06.12.2021
Odpověď  Dovolím si trošku odbočit od šnekového/šroubového převodu ke kuželovému soukolí. Máte někdo informace nebo zkušenosti se záběhem těchto soukolí? Hledal jsem různě informace na internetu i v knížkách, ale nic konkrétního jsem nenašel. Byl by někdo ochotný se podělit o zkušenosti a informace?    [ma.reznicek]   27.11.2021
Odpověď  Kupte si patřičnou literaturu :-) Např. :
https://aukro.cz/globoidni-snekove-soukoli-1961-6949818915    [Richard]   27.11.2021
Odpověď  Tak to je prusvih,cele generace Jawaru ziji v domneni,ze maji doma sneka a oni pritom maji sroubka.    [.]   27.11.2021
Odpověď  Tak študuj, a nemudruj.    [Lol 😂 😂 ]   26.11.2021
Odpověď  Zdravím není to šnekový převod ale šroubový šnekové převody se počítají do 4 hodů. Chělo by to trochu nastudovat...    [ohc]   26.11.2021
Odpověď  Děkuji ,to dava logiku    [josef pacal]   26.11.2021
Odpověď  pane Pacal, jak bych vám to vysvětlil. Šnekový převod se většinou používá na pomaloběžné převody. Pokud bylo potřeba použít ten to převod pro rychlejší otáčky volil se tento profil zubu a sklon zubu, tlak od pružin se rozkládal do více zubů a do větší plochy zubu. Samozřejmě i materiál, který musel obsahovat prvky pro lepší mazání. Což bylo olovo a hliník. Ano kola jsou opotřebena díky absenci tlumiče,i když tam je taková ta pružinka, ale i celkově šnekový převod moc dlouho nevydrží. Cca 30 tisíc km pak vyměnit, je to běžný spotřební díl. Celkově je i u šneka špatně řešené mazání toho to šnekového kola. První prototypy neměli mám dojem pod kolem vaničku, další věcí v té době špatné oleje. A k té 01/02 i tato kola jsou opotřebená a natažená, ale pouhým okem to nevidíte, když nevíte na co se zaměřit. Když se motor dostane do záběru, zuby mají tendenci tlačit k jedné straně. Po opotřebení pouzder a dříku pastorku, jdou zuby mimo svou osu a zuby se také opotřebí a nesedí jak mají. Může docházet k nepříjemnému ječení. Další chyba renovátorů je, že pod hliníkové nohavice, vedení pastorků, lidi nacpou silikonové těsnění. Nohavice se pak zkroutí podle množství silikonu a je problém. Silikon do motoru NEPATŘÍ!!! Snad jsem to trochu popsal a pochopíte to :-) Klidně mne můžete opravit, doplnit, nejsem děd vševěd :-D    [Václav Šátek]   26.11.2021
Odpověď  P. Šátek já jsem vycházel z toho,ze na šnekach jsem viděl toto kolo vždy vymačkané a na 01 i když jsou tam kola obě železné a Mato tlumič tak jsou jak nové    [Josef Pacal]   24.11.2021
Odpověď  Milane děkuji za krásné popsání materiálu ;-). Před lety, když jsem s tím začínal jsme to společně probírali. Materiál bronz nemá žádný vliv na to, že to nemá tlumič rázů.
Též jsem pokročil a když budu mít v týdnu chvilku vyrobím také vzorek. ;-)
Ještě k materiálu, CuAl10Fe má tvrdos cca 70kg, původní kolo Jawy má 58 kg. Kolik má tvrdost CuSn12 nevím, ale zjistím.    [Václav Šátek]   24.11.2021
Odpověď  Bronz si myslim ,že je take z duvodu ,že šnek nema tlumič vačky tak do sebe zachytava razy ,aby to nedělalo randal    [josef pacal]   23.11.2021
Odpověď  Ta bronz CuAl10Fe5Ni5 je správně. Jedná se o jeden z nejpoužívanějších hliníkových bronzů, který má vysokou pevnost, odolnost vůči otěru a dobrou únavovou životnost. Obrobitelnost je však náročnější. Používá se na vysoce namáhané součástky jako ložisková pouzdra,ozubená a šneková kola apod. CuAl10Fe5Ni5 je srovnatelný s CuAl10Ni5Fe4 a CuAl10Ni.    [Milan(OHC)]   23.11.2021
Odpověď  Tak jedno kolo nakonec uz je udelane z CuSn12 a druhe bude z Cu Al10 Fe5 Ni5, kamarad sa vrati buduci tyzden z prace v taliansku a donese kola ,tak sem zvedavy potom dam foto.    [Matus]   22.11.2021
Odpověď  Já se v materiálech prd vyznám, ale mosazná kolečka se používají v jemné mechanice - hodinky, tachometry apod. Na ozubení do půllitra bych to určitě nepoužíval. Na ozubení se používají ještě CuAl10Fe3Mn2 nebo CuAl10Fe, ale jestli by to bylo vhodné i pro tohle soukolí, to nevím.    [longr]   22.11.2021
Odpověď  Dekuju pane Šatek jak sem pisal CuZn37Mn3Al nezmam bude aspon jako vzorek , v stredu by mnelo byt asi prve kolo , tak potom poslem vysledek, tak to sa tesim ze uz idete na to, urcite se to povede. :) CuAl10 je hutnejši Vic podobny vykovku?    [Matus]   20.11.2021
Odpověď  Pane Šátek, měl otázku ohledně zmíněných materiálů, proč dáváte při výrobě přednost materiálu CuAl10 před materiálem CuSn12, teda tak to aspoň chápu z příspěvku. Děkuji za odpověď.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.11.2021
Odpověď  Pane Matus, CuZn37Mn3Al je mosaz tu nedoporučuji. Materiál CuSn12 je bronz na ozubená kola a třecí ložiska. Pak se používá CuSn 11 ta má v sobě více olova pro lepší tření.Ještě se dá použít CuAl10. Veškerá ložiska třecí u Jaw jsou CuSn 12(11)podle rozboru spektrometrem. Bronzové kolo šneka je výkovek, bude to hutnější bronz. Já používám na šneková kola CuAl 10, budu dělat i vzorek z CuSn 12.
Jinak u mne jsem také pokročil, stroj mám připraven, frézu nabroušenou, příští týden by mohl vypadnout duralový vzorek. Těším se na vaše dílo. Jednomu z nás dvou se to musí konečně povést. :-)    [Václav Šátek]   19.11.2021
Odpověď  Dobry vecer , dekuju moc , ja si ji vyrobim aj z ušlechtim,ta hrubka mi pomohla ,ale dekuju , no bohuzel verit sa moc lidem neda,ja uz sem som si zvykl ze si vse musim vyrobit o to vic mne to tesi    [Matus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2021
Odpověď  Zdravim,podlozka je 3 mm,mam nove ze sberu,jak to nazyva p.Kuba,jednu me odcizil pan Orava,pokud budete potebovat,tak mam spoustu nepouzitych novych veci do motoru snek,rad pomuzu,ale pouze ferovym pulitrarum,ne zavistivcum a zlodejum viz. Orava    [Pulec]   16.11.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobry vecer panove prosim vas nevite tlouštku podlozky pod kolo? Tq moje nema,nemam podle ceho vyrobit dekuju    [MatusRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2021
Odpověď  Vykres mam ale moc citelny neni proto sa aj robil 3D, a porovnaval sem s originalem a je to nadejne, urobim 2 kola jedno je z CuSn12 a druhe CuZn37Mn3Al (to mi odporucil kamarad) tak uvidim. Vubec ten material nepoznam,kola budem zaškrabavat(pracne ručne...) nejde o zadnu seriovku ,dopasovavam a lapujem formy 11 roku kola sice sem nerobil ale snad to dam:) a sem rad ze sem vas nakopl ja to robim pro zabavu a od vas pak koupim overene funkčne :)    [Matus]   15.11.2021
Odpověď  Z vlastní zkušenosti vím, že 3D model, včetně programu pro frézovací centrum není zárukou stoprocentního výsledku, bez ORIGINÁLNÍHO výkresu jsme se neobešli. Vše je pouze otázkou životnosti výrobku, jak to píše Vašek. Vyrobit a vyrobit je rozdíl, přesto držím palce.    [jwm]   15.11.2021
Odpověď  No vypadá to docela dobře. Jak budete kola lapovat? Další je materiál, nepoužívejte CuSn8. Musím říci, že jste mne trochu nakopl a pustil jsem se do toho také, znovu.
Doufám, že nevycházíte jen ze skenování, máte na to doufám výkres? přeji hodně zdaru.
První vzorek jsem udělal z hliníku, další z bronze a ty jezdí, ale to je 5 let zpět.
Šátek    [Václav Šátek]   14.11.2021
Odpověď  Vysledne kolo bude na 5 ose cnc freze    [MatusRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.11.2021
Odpověď  a výsledný kolo se bude vyrábět jak? Na nějakým CNC stroji? Nebo klasickou odvalovačkou?    [monty]   13.11.2021
Odpověď  Samozrejme ze to neni presna kopie to co naskenuje ze udela presnu kopiu to ne byly by tam chyby, toto sa scenovalo na plne automaticke 3D stanici (za 59 tisic euro) zadny ručny scener a prave na takej vznikaju odchylky, ale to je jedno ja to neumim iba zaklady a sem jen sledovatel na tom dela kamarad co vyraba formy a to je podla jeho slov jina liga ne jedno kolo na porovnani po nascenovani sa sekvecne rozklada uhel na 0,001 mm na tomto kole vyslo 14321 bodu urcovacich uhly celeho kola,jedna sekvence zony na forme v pomeru velkosti toho kola v A zone(pohledova cast) je prumer 550 tisic bodu a s 3D scenerem dela 18 let druha vec je 3D a potom konvert do vyrobnych dat ktere zohladnuje aj premene a to tak ked je odchylka vyznaci chybu a oznaci , potom ten program vygeneruje jaky je to podle neho uhel modul radius zuby sklon rozmery atd... a tam zacina proces promereni manualne a overeni kazdopadne jedna vec je jasna kazdemu ten pomer 1:2 je neštastny pomer na šnekovy rozvod.ja tomu verim ze to bude ok max si rozbijem motor:D    [MatusRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.11.2021
Odpověď  3D sken je velice pekna metoda s mnoha promenyma a zavisla na zkusenostech pracovnika, ale taky si myslim ze to neni metoda vhodna na vyrobu ozubenych kol, prece jen jsme nekde jinde s presnosti a rozlisitelnosti(popis ploch atd.). Taky se chystam na vyrobu ozubeni, ale profil zubu mam generovany nikoliv skenovany. Jinak jak kolegove, drzim palce.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.11.2021
Odpověď  Samozrejme,no otestujem to a dam sem foto aspon po 500 km. Ale meral sem to x....y.... krat je to 99% replika nepripuštam si selhani. Ked to bude ok ,to poradne oslavim :)    [Matus]   12.11.2021
Odpověď  Vypadá to od oka hezky, ale až provoz ukáže, jak se povedlo :) držím palce.    [longr]   12.11.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto 2    [MatusRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.11.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto    [MatusRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.11.2021
Odpověď  3D scan sa podaril , na test vytlacene ,aktualne ide do vyroby seria 5 paru, tak brzy dam foto.    [Matus]   12.11.2021
Odpověď  V civilizovanem svete se veci delaji na podani ruky,bohuzel v nasich koncinach tomu,tak neni a prejimka zbozi,hezky vyraz!!!Je dobre,ze ja na to doplatil,ale ostatni jsou pred vami varovani,ja z OHC neziji a nehatim praci druhych,sposta veci byla udelana panem Zuzicem,ktery je korektni a bohuzel jsem dostal veci predelane,tot cele...tak vzhuru na lov dilu OHC    [Pulec]   11.11.2021
Odpověď  Pane Kubo ,sber z motocyklu delate vy,kteri s panem Oravou vybirate slusne lidi,kterym vymenujete veci,jako napr. jeden pan z Karvine,co mu delate prototypovy motor s Palem,pan Orava by mel drzet trosku pusu na uzde a jinak diky mym dilum,sberu,mate opet hodne mustru na vyrobu a lakani novych potencionalnich zakazniku na OHC.Ja nikomu nic neslibuji a kdyz ma nekdo neco udelat,tak at to udela poradne a pokud je to sber ,tak at to ani nebere a neskladuje to rok!!!Novy hit pana Oravy je vypinac na Lucase,to ma z meho sberu!!!A dalsi nove sberove veci.A vy jako predstavitel Policie CR,by jste mel postupovat trosku korektneji...,at se lidi dovi s kym maji tuncest a jake praktiky pouzivate    [Pulec]   11.11.2021
Odpověď  Hm,no koukám,že se tady zase rozohnil.Hnůj umí házet zdatně,ale pořád postrádám to jméno.Protože tahle diskuse by byla nevyvážená,budu muset jeho jméno zveřejnit sám.Pod nickem "pulec ohc" nebo "pulec" se schovává p.Bajgar.Soudě podle hnoje,který kydal o pár témat níže na jiného člověka z Mikulova,nebudu první.Sice jsem s tímto člověkem nikdy nekomunikoval,ale sprostředkovaně vím,že to byl od začátku velký kámoš.Předal hromadu dílů bez nějaké přejímky.Už podle pohledu takový sběr.Po nějaké době zjistil,že rychlost práce asi nebude podle jeho představ a nastala třenice.Samozřejmě komunikace potom již obtížná.Díly si vyzvedl zpět,ale to už se díval a najednou tvrdil,že některé věci jsou vyměněné,nebo chybí.Samozřejmě soustavně volá a vymýšlí které další věci chybí,nebo byli vyměněny.Proto vás,lidi, co se pohybujete kolem 500 ohc důrazně před tímto individuem varuji,myslím,že my jsme nebyli jeho poslední štace a bude jiné lidi otravovat pro kompletaci toho sběru.U nás máme s takovýma "týpkama" s tmavou prdelí a chováním co k tomu patří,své zkušenosti.Toto je můj poslední příspěvek,co se týče tohoto člověka,nebudu tu prát prádlo,ale na to se nedá nereagovat.Na moderátorovi téhle diskuse nechám,jestli diskusi nesmaže.    [kuba]   11.11.2021
Odpověď  Ano pane Kubo,naucit se veci u pana Polednika a pak ho pomalu okradat a bohuzel nyni i me,jen tak nahodou ty zadni kluzaky,ktere byly hotove,snad Vam udelaji sluzbu a dalsi veci,ktere jste me vymnenily a jsou na to dukazy,driv nebo pozdeji na Vas dojde...,jen dale produkujte a kritizujte a hlavne my Vam to udelame,co vse mate na OHC???    [Pulec]   11.11.2021
Odpověď  Dobrý den vespolek.Na tento příspěvek nejde bohužel nereagovat,když mi tento "pán" pod nickem "pulec" kydá na hlavu hnůj.Samozřejmě se můžu jen domnívat,kdo to je.Ale pokud je to kdo si myslím,tak to je člověk,kterého jsem viděl jednou v životě.Samozřejmě,že jeden kolega s ním už má zkušenosti,takže vím o jeho "kamarádském" přístupu.Doufám,že když už tady chce plivat veřejně na někoho,najde v sobě dost odvahy a sebereflexe,aby se pod svým dopisem podepsal.Myslím si,že potom hodně přispívatelů pochopí.    [kuba]   11.11.2021
Odpověď  Pozor,pozor,chci upozornit na dva vychytralky ze severni Moravy,jeden pan Kuba a druhy pan Orava,tito panove hati praci druhych a maji super metodu,jak oblafnout lidi,kteri maji originalni dily a pod zaminkou,ze jsou experti na OHC,tak jsou velice presvedcivi a zkritizuji vsem,co bylo vyrobeno nekym jinym,mimochodem pan Kuba bude povolan do firmy Nasa k raketoplanum.
Nechteji penize,pouze Vam to udelaji za dily...,velky pozor, maji nashromazdeno spoustu veci do motoru,hlavne nepouzitelne veci a ty pak obdrzite do sveho motoru nebo na svuj motocykl.Dejte si na tyto pany pozor a nedavejte jim veci,okradou Vas,nejsem sam ,koho uz okradli!!!
Neumi dodrzet termin a maji pouze vymluvy a nic si pak od nich nevemete...    [Pulec]   10.11.2021
Odpověď  Zrovna tohle ozubení není jen tak udělat a s 3D scanem teda držím palce. Pokud by se to dobře povedlo, tak to bude sakra haluz :)    [longr]   05.11.2021
Odpověď  veterán má být hlavně o bavení se, to ostatní příjemné/nepříjemné je k tomu navíc    [Dandy]   05.11.2021
Odpověď  Tak to sem rad ze nekoncite uplne ,ked sa mi nepovede to kolo a budete ho delat ho od vas potom koupim :) ja sem vsadil na modernu techniku dokoncil scan 3D a format do catia byl narocny,vyskousim na 5 ose cnc freze...a uvidim co vyleze ,kazdopadne aj ked to nevyjde,nevadi hlavne ze mne to bavi :)    [Matus]   04.11.2021
Odpověď  Zdravím pánové, ještě nekončím! Kšeft úplně nezavřu , jen omezím výrobu některých dílů pro veterány.
S výrobou bronzových kol přeji hodně štěstí. Já si tím prošel a není to jen tak. Mám hotovou odvalovací frézu a pořídil jsem na výrobu těch to kol i příslušenství ke stroji. Nechal jsem si i provézt rozbor materiálu. Ještě mi zbývají vyrobit ozubená kola do stroje pro výrobu a můžu začít s výrobou. Je to běh na dlouhou trať, ale už to bude. Václav Šátek    [Václav Šátek]   04.11.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto    [Matus]   04.11.2021
Odpověď  jste šikovný !    [MTM]   04.11.2021
Odpověď  Aj hridelky na nahonove snekove kolo sem si udelal,kalene cementovane a brusene.    [Matus]   04.11.2021
Odpověď  p. Šátek končí ? to je škoda    [Petr]   04.11.2021
Odpověď  plast je iba na test vizual, hotový dil bude bronz , Satek nedela bronzove kolo iba nahonove zelezne a este k tomu zavira kšeft.    [Matus]   04.11.2021
Odpověď  Matus : myslím , že je vyrábí pan Šátek , kontakt k dohledání na netu.    [Richard]   04.11.2021
Odpověď  Myslíte že plast bude lepší než originál ocel a bronz?    [Petr]   03.11.2021


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006