MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 300981 příspěvků |7231 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 15 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Odpověď 21.6.2019 02:28  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma zdravím Vás máte někdo zkušenosti se svařováním kartrů. Mám motor který byl na traktorku a co přečnívalo je pryč jako držák chráníče řetězu. díky za případný kontakt.    [moto741Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům   09.01.2008     Zobrazit téma  
Odpověď  Zaslepku diery ktora tam ostala po remenici. Vid obrazok nizsie.    [Vittorio]   11.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Záslepku čeho? Na opracování svaru, aby celkový dojem vypadal jako odlitek používám technické frézy ve vrtačce. Je to o citu.    [ED250]   11.04.2019
Odpověď  Akym sposobom resp naradim potom opracujete zvar? Ja planujem z anody vyrobit zaslepku a obvarit ju castotig drotom.    [Vittorio]   10.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ta anoda vypadá zajímavě. Jen se bude muset nějak nadělit.. :-) Práce by pak mohla být levnější. Jinak s tím mnou popisovaným drátem dole, to jde perfektně.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.04.2019
Odpověď  Ahoj Richarde. Je to tak, s tou anodou o opravdu perfektně funguje. Problém poněkud je její nadělení na pásky vhodné velikosti, aby se s tím dobře pracovalo při svařování.    [Milan(OHC)]   10.04.2019
Odpověď  Ta anoda vyzera zaujimavo. Diky za tip.    [Vittorio]   10.04.2019
Odpověď  Údaje o hořčíkové anodové ochraně - chemické složení:
AL - 5,5 - 6,5 %
Mn - min 0,15 %
Zn - 2,5 - 3,2 %
Fe - 0,005 %
Si - 0,05 %
Měď - 0,2 %
Nikl - 0,03%

zbytek Mg    [Richard]   09.04.2019
Odpověď  Vittorio : zkus si najít ve vyhledávači hořčíková anoda , dává se to bojleru , aby tak rychle nevyrezl a není zas tak drahá . Složení zhruba toto :Mg 90 % , AL 6 % , Zn 2,5 % , Mn 0,15 s tím by to možná šlo :-)    [Richard]   09.04.2019
Odpověď  Fajn,budiž ti tvá snaha připočtena k dobru.    [Milan(OHC)]   09.04.2019
Odpověď  Chcel som to tu trochu technicky ozivit tu diskusiu medzi tymi hadkami ako je ohc nahovno a aka je draha 😁. Je jasne ze budem odkazany na castotig. Chcel som zaslepku pre ulahcenie.    [Vittorio]   09.04.2019
Odpověď  Z výsledků analýzy je naprosto jasné, že se jedná o dvě různé slitiny a každá bude mít jiné vlastnosti. Tvoje otázka by tedy měla směřovat na specialistu-metalurga slitin barevných kovů. Nevím, kdo ti tu analýzu dělal, ale na Slovensku máš minimálně pět firem, které dělají Al slitiny a tam se zeptej. Nebo si to vyzkoušej sám metodou "pokus - omyl". Přídavné materiály vhodné pro sváření slitiny AZG jsou uvedeny níže.    [Milan(OHC)]   09.04.2019
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Zlozenie robot. Dve merania.    [vittorio] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takze ohc zlozenie.    [vittorioRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak panove prosim o radu. Spektrometer ukazal rozdiel medzi dvomi zliatinami, vid. obr. 93% Mg je ohc a 63% je jawa robot. Otazka znie je mozne vyrobit zaslepku z kartru robota na vovarenie do vika ohc tak ze to pojde pekne vybrusit? Q1    [vittorioRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.04.2019
Odpověď  Super. To ma ani nenapadlo zmerat spektrometrom. Diky za radu.    [Vittorio]   05.04.2019
Odpověď  OHC má kartery ze slitiny AZG(Al 5,5; Mn 0,3; Si 0,2; Zn 2,9; Mg zbytek) a pokud má i robot bloky ze slitiny AZG, tak to bude asi stejné. Jinak máš tu složení a stačí si jen nechat udělat spektrální analýzu.    [Milan(OHC)]   05.04.2019
Odpověď  Nevie nikto zda ten elektron z robota je rovnaky ako na ohc ? Aj stojan na peraka mam jeden co je elektronovy. Moze to byt vsetko jeden druh zliatiny ?    [vittorio]   05.04.2019
Odpověď  Mam doma jeden karter na robota. Je to pouzitelne ako pridavny material? Zda sa mi to tiez elektron. Diky za rady.    [Vittorio]   03.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  po vybroušení    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  po dovaření    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jj, když je materiál v pořádku bez koroze tak to jde dobře. Pokud je, ale povrch už i lehce zvětralý tak to pění jak čerstvě natočená kofola.    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2014
Odpověď  Šikula :-)    [fikusc]   06.08.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto 3 jen zabrousit a vyleštit a opět jedno originální víko k použití ... Na víku jsou stopy po originálním lakování elektronových dílů motoru    [Ybungen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto 2    [Ybungen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, vyzkoušel jsem zmíněné přídavné materiály a jsem zpokojen. Zakoupil jsem motor který někdo měl v nějakém traktůrku nebo v pile a měl tam udělaný řemenový náhon z kliky na ventilátor, přidávám foto jak se povedlo. Zbývá jen dobrousit a vyleštit.    [YbungenRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2014
Odpověď  drát Castotin 45859W Ten funguje. Ostatní jsme netestovali. Nebylo proč.    [ED250]   20.07.2014
Odpověď  Potrebuju svarit kartey na jawa 500 ohc ( magnesium) co se pouziva?co je nejlepsi?
az61a,az101a,az92a?
Glenn Bukac
usa    [Glenn Bukac]   19.07.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...druhá strana    [kambucha]   27.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Opravu by měl zvládnout každý kdo ovládá TIG (nejlépe s praxí v hliníku). Elektron se nevaří dobře ani pod šikovnou rukou, musíš vařit v krátkých intervalech nebo ti to shoří celé jak branbora. Jako přídavný materiál fungují (krom už zde zmíněných origo drátů) plátky nařezané z karterů některých motorových pil. Zašel jsem do opravny a za smutný očičko sem jeden marney vyfasoval....    [kambucha]   27.10.2011
Odpověď  Mnohokrát díky, tak to mám za rohem, 10km. Jsem velice zvědavý co s tím vyžráním udělá. Mám ještě dotaz - nemáte venku nějaký motor, potřeboval bych vědět jak vypadá opěrný doraz stojanu na karterech. Já ho tam mám užraný. Dík moc ještě jednou    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.10.2011
Odpověď  Dobře svařuje pan Hlavačka,mob. 775640494, z Topolné. Viděl jsem jeho práci a je to opravdu pěkně udělané. Umí po svaření udělat i obrobení a tak to od něj dostaneš přímo k montáži. Já tam teď také povezu díly na svaření.    [Milan(OHC)]   09.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dotaz na Milan OHC - kdo Vám v Letu Kunovice dělal ty opravy. Jsem ze Zlínského kraje. Nebo nemáte jiný tip na někoho dobrého. Mnohokrát děkuji za odpověď.    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  vyžrané otvory    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  další foto    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, mám dotaz. Na fotkách jou moje kartery které doslataly od minulého majitele pekně za uši. Zřejmně leželi někdě v rohu ve vlku a ze spodu jsou jakoby vyžrané. Na dvou místech (viz foto) jsou dokonce díry do převodovky. Kromě toho je ulomen držák ovládání spojky a držák spodní části krytu řetězu. Myslíte si že toto vyžrání jde opravit a jestli ano tak velmi prosím o kontakt na někoho kdo to dělá. Klidně drahého, ale dobrého, pokud možno Morava. Mnohokrát děkuji.    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.10.2011
Odpověď  V Plzni v areálu bývalé Škody Doudlevce je svářečská škola a tam asi zavaří úplně vše, co vařit jde.    [Honza]   21.11.2010
Odpověď  Jasně. Vždyť Plzeň je jedna z kolébek svařování... :o) Dělal jsem tam kdysi zkoušky. :o)    [ED250]   21.11.2010
Odpověď  ED 250 díky za nabídku ale pátral jsem a našel jsem chlapíka kousek od Plzně a ten mi vše zavařil. A trvalo to cca týden. Kdo bude potřebovat kontakt ať mi napíše na mail : motorkyjawa@centrum.cz    [Radis]   21.11.2010
Odpověď  Ja som mu tie kartre poslal poštou a ked to bolo hotové tak mi to zase oni poslali naspäť. Kartre som dal pred tým opieskovať, fixkou som označil závity, ktoré potrebujem urobit a čo potrebujem zavariť a nebol s tým problém. Nebolo potrebné aby som tam išiel osobne, lebo na počkanie by mi to neurobili a takto som dal 120 KČ za poštovné a bolo to vybavené. Do 14 dní som to mal hotové doma.    [Vlado]   04.11.2010
Odpověď  Když to ke mně dopravíš, mohu to zařídit. Jsem od Sokolova - cca 90Km od Plzně. Jen na to nesmíš tolik spěchat.    [ED250]   04.11.2010
Odpověď  Vlado díky na to jsem koukal ale ten pán je ze Zlínského kraje a to je pro mě z Plzně dost daleko..... o někom jiném nevíte (nevíš) ???    [Radis]   04.11.2010
Odpověď  Pre Radis: Pozri si inzeráty na i-veterane, tam jeden pán ponúka zváranie elektronu a hliníku. Mne zvaroval karter a opravoval nejaké závity na 01-ničku a som spokojný.    [Vlado]   03.11.2010
Odpověď  Pánové když už se zde řeší vaření elektronu. Poradíte mi někoho v Plzeňským kraji. Případně i někde jinde. Potřeboval bych zavařit pravý karter na OHC.    [Radis]   03.11.2010
Odpověď      [0]   02.11.2010
Odpověď  Několik roku sem dal ve fabrice v eloxaži hliniku postup je stejny akorát se to před eloxací chemicky leštilo hlinik a dural šel bez problému párkrát sme tam dály i elektronove dysky kol a taky to šlo bohužel ta fabrika už davno nefunguje    [Křeček]   30.09.2010
Odpověď  Eloxování hliníku, zajímavé, už to někdo zkoušel ? Jaký byl výsledek?    [jj]   30.09.2010
Odpověď  jenomže tento návod je na hliník a né na slitinu hořčíku nebo zinku a to je dost podstatný rozdíl.    [kuba]   30.09.2010
Odpověď  elektron de taky eloxovat

http://www.knife.cz/Knifecz/Technika/tabid/57/ctl/Details/mid/384/ItemID/53/Default.aspx    [Tomáš]   30.09.2010
Odpověď  Ze staré knihy materiálů jsem vyčetl: Slitiny hořčíku lze chtánit proti korozi namáčením do roztoku 10-15% kys. dusičné s 6-10% dichromanu draselného. Vytvoří se ochranná vrstva vzhledu zlata... kys. dusičnou seženete v klidu, to druhé obtížně...    [SVS]   29.09.2010
Odpověď  jj, oni ti to samozřejmě namoří, ale s největší pravděpodobností to nebude zlaté, bude to asi i flekaté.    [Lada]   28.09.2010
Odpověď  V Hradci králové je elektronka, ta namoří i starší očištěné díly, ale nemám kontakt. Nemá někdo nějakou zkušenost?    [jj]   28.09.2010
Odpověď  jj, správně píšeš všichni, protože starý elektron už nenamoříš, aby trochu vypadal. Takže všichni nakonec stříkají.    [Lada]   28.09.2010
Odpověď  Děkuji jen nechci středy kol stříkat zlatým sprejem jako to dělají všichni.    [jj]   28.09.2010
Odpověď  Zkus poptat pana Tůmu, tel.608 030 547. Má "chemické leštění" jak na hliníkové věci, tak na elektron. Nečekej ale nějaký olbřímí lesk. Povrch je zbaven zoxidované vrstvy, tudíž dostane originál barvu kovu. Viděl jsem u něj pár vyčištěných elektronových karterů a zlatého nádechu jsem si nevšiml. Možná ale jen máme na věc jiný pohled.    [T-1000]   28.09.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Opravdu tady nikdo neví jak vrátit starému elektronu zase zlatý nádech?    [jj]   26.09.2010
Odpověď  Asi to jsem úplně nepatří, potřebuji radu mám staré elektronové středy kol, čím je mořit a popřípadě kde, nechci je stříkat zlatým sprejem.    [jj]   22.09.2010
Odpověď  Tak už to mám zavařené, zkusili jsme ostřílenou variantu nařezaných proužků z karterů motorové pily a českých šikouvných ručiček a karter bude zase jako za mlada...ps: opravdu opatrně, fakt to vcelku fofrem chytá plamenem!!!    [zendrich]   14.09.2010
Odpověď  Mohl by někdo z vás udělat dobrý skutek a poslat mi jeden kus toho blahodárného drátu na sváření elektronu, potřebuji opravit odlomený karter. Pánbůh vám to oplatí na ceně benzínu.    [zendrich]   07.09.2010
Odpověď  To v celku dobrá cena. My máme množstevní slevy na podnik a jeden drát Castotin 45859W s kterým jsme to vařili vycházel něco kolem 175Kč za kus..    [ED250]   05.02.2010
Odpověď  Už se to tu probíralo mnohokrát,kyselinu jsme měli namíchanou,jedná se ale o kyselinu seleničitou ale pokud nejde o nový odlitek,výsledek za moc nestojí/viz Haba/.Materiál na sváření např. ALMG-3 stojí 1 kg 380kč ale jeden special drát na elektron/4585/ platím 200kč/kus.Toť slova svářeče.Samozřejmě může být okrádán dealeremm ale při jeho odběrech o tom pochybuji.    [jwm]   05.02.2010
Odpověď  Ano, kyselina selenová tvoří na čistém, ale jen a pouze dokonale čistém elektronu (musí se dokonale odmastit a odmořit) slabě zelenkavou pasivační vrstvu selenanu horečnatého. Používalo se to na čerstvé odlitky elektronu.    [Haba]   04.02.2010
Odpověď  Díky za postřehy, teď mi kamarád říkal, že by se rozdílná barva sváru a víka dala "vyladit" politím nějakou kyselinou. Něco jsem o tom již zaslechl, máte s tím někdo zkušenosti?    [Martin]   04.02.2010
Odpověď  Martine, l kg přídavného materiálu stojí podle složení do 600kč i s DPH. Ten kryt neváží ani l kg a z něj ti chybí max. 1/20, takže předpokládám, že kamarád spotřebuje 5 dg materiálu -prostě určitě ne za víc než 50 Kč a za půlhodinu práce se svařečkou mu dáš 150 Kč.
Já ho mám vyvařený kolem královského hřídele a jestli zvládnu dát sem o víkendu foto tak budeš moci posoudit.    [Lada]   04.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  A druhá strana. Odštrašující případ přepnutého řetězu.. Svářeč se podepsal dokonale...    [ED250]   04.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Motor byl od výroby lakován. Mně se však večekerá barva na motoru příčí.. Veškeré leštění už jsem taky vzdal. Zrcadlový lesk je pryč za týden. Dokonce se mi ta šedá barva elektronu na motoru začala líbit.. Když už jsme u toho svařování, překládám foto karteru, který se mi zrovna dostal pod ruku. Nějaký "patlal" už zkoušel vařit.. Místo spálené a rozpraskané. Uvidím, zdali se dá ještě něco dělat..    [ED250]   04.02.2010
Odpověď  Nebyl ten elektron původně (z výroby) natřený stříbřenkou? To by svařovaná místa skrylo. Elektron hrozně oxiduje (šedne). Mě už to stálé leštění nebaví.    [Haba]   04.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, zavařené místo bude světlejší, ale když vyčistíš mosazným kartáčem celé víko, tak rozdíl není zas tak velký. Lepší trošku světlejší flek než díra. Tím mosazným kartáčem nelze čistit i nový návarek, ten se zvláštím způsobem vyštipuje, nevím proč. Navařené je místo tam, kde drží kryt řetězu.    [Jarek]   04.02.2010
Odpověď  Je to tak,po zavaření přídavným materiálem je vždy rozdíl v barvě a to i po rozleštění.Místo Al záplaty bych spíš doporučil plátek elektronu ale v tomto případě,kdy není poškození tak velké,bych to vyvařil.Máš ale Ede pravdu,že dráty zrovna levné nejsou a i můj dobrý kamarád za ně v obchodě musí platít.Doby totalitní charity za flašku jsou ty tam.    [jwm]   04.02.2010
Odpověď  Přídavnej mat. na svař. elektronu má po zavaření a vybroušení jinou barvu. je světlejší.    [ED250]   04.02.2010
Odpověď  Znalec bez problému pozná elektron od běžné hliníkové slitiny a dokáže zavařit jedno i druhé. Pokud bude kamarád, budou mu stačit max. dvě stovky. Rozhodně ale ne záplatou. Nepoznáš nic.    [Lada]   03.02.2010
Odpověď  Bohužel máš pravdu Martine. Dle barvy máš víko ještě eletronové (na posledních typech už byly ze slitiny hliníku. Návar změní barvu, navíc by takovej kus stavět housenku po housence stálo dost (né zrovna levného) přídavného materiálu.. Řešením by byla vevaveřaná záplata z Al. plechu, ale i sním by ten flek byl světlejší.    [ED250]   03.02.2010
Odpověď  Nebál bych se to dovařit, ale dej to někomu zkušenému.    [Honza l]   03.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Když už se tady bavíte o svařování, mohu znát Váš názor na opravu pravého víka motoru. Mám strach, pokud to nechám zavařit, že o proti zbytku víka bude mít ten dovařovaný kousek jinou barvu. Popřípadě jak jste to řešili vy?    [Martin]   03.02.2010
Odpověď  Karle,pošli mi fotku toho co potřebuješ zavařit na jawamuzeum uzenáč seznam.cz.    [jwm]   03.02.2010
Odpověď  Prosim nevíte o někom kdo by zavařil karter na jawu 500 ohc v okolí Liberce?
dik Karel    [karel]   02.02.2010
Odpověď  Kartery z péráka jsou úplně jiná slitina. Není potřeba ten dole jmenovaný spec. drát. Svařují se krásně.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2009
Odpověď  ahoj. Doufam ze se nebudete zlobit, ale pullitra nemam, nicmene me ceka obdobna vec a to zavarit karter na peraku 350 z 51 roku. Myslite, ze ten hlinik taktez obsahuje ten elektron? Nebo se jedna o nejaky beznejsi hlinik, ktery bez problemu zavari kdekoliv?

Ja jsem od Mohelnice - Litovle...proste olomoucky kraj. Neznate nekoho dobreho, kdo s tim ma zkusenosti? Dik    [tomtntRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.01.2009
Odpověď  jarabraba, to označení jsem sem psal 12.12.. Jsem rád, že se shodnem.    [ED250]   27.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím Vás, děkuji za kontakt na toho"dědu", který mi nikdo neposlal. Kartery už mám zavařené, jako přídavný materiál je nutné použít elektron s vysokým obsahem hořčíku. Tento přídavný materiál je běžně dostupný u současných prodejců svářecí techniky. Jedná se o CASTOLIN 45859W DIN EN 573-1 (MgAl6Zn). Kartery mi svařil pan Rapant z Halenkovic.    [jarabraba]   26.12.2008
Odpověď  Jasný, tohle už jsem praktikoval u péráka. Díky a hezký den. :o)    [ED250]   16.12.2008
Odpověď  Kup si Silkal od fy Coyote,nastříkej s tím motor,po chvíli setři hadrem.Povrch je porézní,silkal se nasákne a mělo by to chvíli vydržet.    [jwm]   15.12.2008
Odpověď  :o) Kdepak, Pragovka z domu nepůjde... Mně se ten našedlý odstín barvy nenalakovaného motoru líbí, spíš mi jde o to, jestli nenalakovanému elektronu nějak neublíží povětrnostní vlivy..    [ED250]   15.12.2008
Odpověď  :o) Kdepak, Pragovka u domu nepůjde... Mně se ten našedlý odstín barvy nenalakovaného motoru líbí, spíš mi jde o to, jestli nenalakovanému elektronu nějak neublíží povětrnostní vlivy..    [ED250]   15.12.2008
Odpověď  Také Tě zdravím/ samozřejmě,že si Tě pamatuji ale jako bahňáka/ koukám,že si přesedlal z Pragovky na pořádný stroj?Co se týká ošetření motorů,tak jsem na mnoha motorech zvenku objevil normální hliníkovou barvu.Dělám to tak,že dokonale očistěný motor lehce stříknu tzv.reaktivní barvou na lehké kovy,teď se to jmenuje Synorex extra a na něj pak dám kvalitní syntetiku v hliníkovém odstínu.Žádné silné vrstvy,pouze aby to krylo,včetně hlav,válce dělám černé i když jsem viděl i stříklé hliníkem.Ten Synorex extra musí mít značení ,že je na ocel a lehké kovy.Další povrchová úprava,kterou jsem jednou s otcem dělal,bylo kompletní vyleštění celého motoru na šneka do chromového lesku,následné odmaštění od pasty acetonem/C6000 a poté stříknutí tvrdým Clar lakem na metalické laky.Je to trochu náchylné na odření,trochu povrch zežloutnul ale je to po letech pořád pěkné a neoxiduje to.Samotný vyleštěný elektron i přes ošetření třeba silikonovým olejem stejně zajde,musí se prostě uzavřít.Tak ať to jezdí.    [jwm]   15.12.2008
Odpověď  A jak je to dnes s tou korozí elektronu? Mám dokonale očištěný motor. Vyleštil jsem ho, ale postupem času zašel-stmavnul, holt elektron. Natírat mi to je proti srsti. Stane se s tím něco? Mohu to nechat bez ošetření?    [ED250]   15.12.2008
Odpověď  Zdravím JWM.. Možná si na mě pamatuješ z Jawamánie, skenoval jsi mi ochotně výkresy na přední SPZ a boční stojánek. Fotka ukazuje krásnou práci - vše parádně slito. Taky jsme se to naučili, ale dalo to zkoumání. Normální kartery šly v pohodě klasikou, ale na půllitráckej elektron pomohl jedině drát co jsem napsal dole. Jinak Slíva se nán taky povedla. Třešňovice bohužel nebyla. Letos se urodilo pramálo třešniček... :o)) Zdravím!    [ED250]   15.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě ta fotka.    [jwm]   15.12.2008
Odpověď  Zdravím všechny půllitráře,zvláště pak Milana OHC/slivovice se letos povedla,stav se/.Koukám řešíte sváření elektronu,posílám Vám fotku motoru co byl v traktoru,kde došlo k odlomení celého levého držáku motoru s tím,že do motoru šla vzniklou dírou vstrčit ruka.Ve svářečské škole,kde předchozí majitel měl karter na opravu,si s tím neporadili.Nařezal jsem 5mm plátky z elektronového odlitku a přídavným drátem jsme to pak celkem bez problémů svařili.Elektronové plátky jsem před svářením opatrně naformoval do rádiusu dle karteru a poslupně se to jako puzzle svářelo.Dříve se elektron ošetřoval kyselinou seleničitou ale použít to šlo pouze na nový odlitek na starý motor to nechytá,zkoušel jsem to.Kyselina vytváří na povrchu zlatavou barvu a zabraňuje mezikrystalické korozi.Dnes se to jmenuje dvojchroman něčeho...Fotku berte pouze jako ukázku ,co všechno jde zavařit,nejde o reklamu protože kamarád co mi sváří mě s elektronem vidí rád tak jednou do roka.Jawám zdar.    [jwm]   15.12.2008
Odpověď  Právě řeším opravu vyřezaného víka (kvůli hadicím) olejového čerpadla. Testovali jsme různé přídavné materiály a jako dobrý a zaručeně se slévající je drát od Castolinu (náš firemní dodavatel - jiné jsem neřešil) Castotig 45859W složení je MgAl8Zn.. přídavný materiál pro svařování TIGem zvláště v leteckém průmyslu. Berte to jako informaci pro opravy a doufám, že se "tajní" svářeči elektronových slitin motoru OHC nebudou zlobit. :o) Myslím, že by to na veteranforu mělo být.    [ED250]   12.12.2008
Odpověď  Zdravím, mohl bys zveřejnit kontakt na dotyčného "dědu"? Popř. mi pošli kontakt na jaroslav.brabec@enpro.cz předem děkuji    [Jarek]   24.01.2008
Odpověď  zdravím Všechny již mam kart zavařený. Objevil jsem jedno dědu který chtěl nařezat ze starého kartru 3mm pásky a těmi mi perfektně zavařil kartr. Kartry Jsou opravdu z elektronu a nejduležitější je je vařit stejným materyálem.    [moto741] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.01.2008
Odpověď  Ty odlitky jsou z elektronu. Jistým důkazem je i přítomnost takového zlatého povrchu na některých místech karteru, který vzniká při moření elektronu kyselinou seleničitou. Já měl také utržené jedno zadní oko na motoru a zavařili mně to v LETu Kunovice. Svaření je zvláště otázkou přídavného materiálu a něco o tom může říct Jawamuzeum(doufám, že ještě žije notně pokryt pavučinami), jak dlouho laborovali. V každém případě je tento problém vyřešený úžasně jednoduchým a překvapivě dostupným způsobem, ale protože to není moje know-how tak to nemohu zveřejnit.    [Milan(OHC)]   14.01.2008
Odpověď  Já jsem ze Sokolova. Brácha dělá evropského svařovacího technologa a s lecčím si poradí. Máme možnost svařovat. Mohl by se na to mrknout.    [ED250]   10.01.2008
Odpověď  jsem z olomouckého kraje ale často jezdím po celé republice. Já mám známého který je přes svařování odborník. Zkoušel to a tvrdí,že zavaří kousek a po schládnutí svár odpadne. prý je tam hodně manganu nebo křemíku. Elektron to není.    [moto741Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2008
Odpověď  Já mám možnost. Odkud jsi?    [ED250]   10.01.2008
Odpověď  Motor Jawa 500 OHC na traktorku, jo? Prosím pošli fotku! Dík.    [Haba]   09.01.2008


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006