Klepe motor 250/353 Už som v koncoch. Motor po celkovej GO. Na volno beží dobre. Pri jazde však od určitých otáčok (jedno aký prevod je zaradený) naraz začne v motore klepať a ustane to len keď uberiem plyn. Prakticky v zaťažení ak nechcem aby motor neklepal tak ho nevytočím nad určité otáčky. Skúšal som rôzne nastavenia karburátoru, predstihu a nič. Dokonca som dal pod hlavu hrubšie tesnenie. mal niekto takýto problém? Ako ho vyriešiť? Poradí niekto? Sezóna sa blíži a ja chcem jazdiť bez toho, aby som zničil motor. [lupo] 02.03.2011 Zobrazit téma |
| O kompresním poměru a klepání jaw 250 je psáno i v knize: Jawa - Údržba, opravy a seřizování motocyklů. Jiří Dočkal... nové vydání...možná pak pochopíte, že dát vyšší tesnení je levnější jak měnit karburátory [majco] 22.05.2024 |
| Pokud opravdu motor "klepe", tak je problém v antidetonační štěrbině. Možná někdo tunil hlavu a zapomněl na ní. Delší píst je zmetek a musí platit, že vše se před montáží přeměřuje a v průběhu také, obzvlášť nyní, kdy originál výroba prakticky neexistuje. Zkusil bych jiný benzín s více oktany, někdy může pomoci. [Luboš] 22.05.2024 |
| Ladic: jsou tomu tak dva týdny, ale určitě jsi si všimnul jak jsem se kysele zatvářil když jsi se zmínil o těch nalepených ložiskách :) Jinak kromě toho na co upozornil majco - tedy rizik které ve výsledku můžou způsobit(i s Natruralem 95) že tento dvoutaktní motor si za provozu přejde z principu zážehového na vznětový je tu ještě jedna maličkost. Po výbrusu ještě pečlivě zkontrolovat samotný píst, pokud to jde s původním pístem. Je to asi deset let co mi jeden kamárád dával k montáži kyvku 250 a přivezl k tomu už kliku po GO a válec s výbrusem a novým pístem. Na smontovaném motoru jsem si jen náhodou při kontrole úhlování všimnul že při HÚ píst drobátko přesahuje přes okraj válce(bez těsnění pod válcem). Až potom co jsem bratrova rezervního motoru vydoloval původní píst se při porovnání ukázalo že oproti originálu je horní okraj pístu odhadem tak o 0,5mm(?) výše nad čepem. [Martin Štindl] 22.05.2024 |
| Pro Martina: Ano to je ta skvělá dvouložisková Panelka s ložisky na lepidle, ale neboj nejdříve jsem ji celou zgenerálkoval ložiska pěkně upevnil lepidlem, najel 2000km a diky tomu klepání (detonování) jsem ji zas celou rozebral, dokonce i vyměnil klikovku a ložiska držely v bloku jak kdyby byly součástí hliníkového odlitku :) takže nebojte se lepit drží to a to jsem je tam vkládal rukou za studena....samozřejmě po rozborce klepáni zas a to jsem měnil kliku, válec s pístem, hlavu (s kolmou svíčkou)i karbce... ale šoupě s jehlou zůstávalo... [Ladic] 22.05.2024 |
| možná by Vám stačilo (dle dílenské príručky)vždy po každém výbrusu a zmene tesnení skontrolovat kompresní pomer 7,7... [majco] 20.05.2024 |
| Ladič. To myslíš tu dvouložiskovou s těmi vlepenými ložisky? [Martin Štindl ] 20.05.2024 |
| Jo Panelka to je samá detonace, obvzlašť když od ní žádáte maximální výkon, to klepání při zatíženém motoru mě taky fakt štvalo, tak jsem se diky majmarovi zaměřil na karbec a opravdu to pomohlo, neříkám že úplně zmizelo ale je to lepší. Teť jsem sehnal nový nepoužitý karburátor 2926SBD11B tak uvidíme jestli bude nějaká změna k ještě lepšímu. [Ladic] 20.05.2024 |
| Dlouho jsem řešil stejný problém. Jawa pérák motor po GO. Vždy při záběru výrazně klepal motor. Nakonec jsem zjistil, že je to hlavou. Pomohla výměna za totožnou hlavu, přičemž ta původní vypadá velmi pěkně a nenašel jsem na ní žádnou vadu ani defekt. Vím že už je to stará diskuse , ale třeba to ještě někomu pomůže. [Aleš R.] 19.05.2024 |
| takže moja skúsenosť: jawa 250 559- panelka. zgenerálkoval som karburátor- motor začal príšerne klepať.. skúšal som zmes, trysky, nič nepomáhalo. ked som vrátil spať pôvodnú ihlu šupátka, klepanie sa stratilo.. nová ihla zo sady nechutila starému motoru. pôvodná ihla v pozícii druhá drážka odvrchu- funguje báječne.. na novej ihle som skúšal všetky pozície, klepanie neprestalo. takže skúsenosť: nie všetko nové môže pomôcť. ale keby ste počuli ten rachot, nikdy by som nepovedal, že to môže spôsobiť ihla. znelo to ako rozflákané ložisko kľuky. [majmar] 25.06.2018 |
| Som prekvapený, že po takom dlhom čase je môj príspevok oživený. No musím povedať, že táto závada ma dosť vytrápila. Ale už som to vyriešil. Príčina bola zrejme chudobná zmes,pretože, keď som namontoval večšiu hlavnú trysku tak klepanie prestalo. Tolko na objasnenie i keď možno neskoro. [lupo] 17.03.2016 |
| Jasně, každá větší vůle se projevuje hlukem, vytahaný řetěz primáru pak zanechá na vnitřní straně víka "stopu". Již zmiňované šoupě karburátoru, či volný čep v pístu . . . Stojí za to skontrolovat i upevnění samotného motoru v rámu. [radek] 13.03.2016 |
| Prostě jen jsem tak přemýšlel, asi blbě, [stanislav menšík] 13.03.2016 |
| Jestli jde o motor Jawa 250/353, - Jak může mít "Primár" vliv na předstih, když kladívka se odvalují od vačky, která je přímo na klice ? ? [radek] 12.03.2016 |
| Spíše se ptám než konstatuji, a nemůže motor různě klepat když má vytahaný primární řetěz,tím se podle mě při přidání a ubrání musí měnit např.předstih jak proti sobě ta dvě kola mají vůli se pohybovat.Máte názor ? díky. [stanislav menšík] 12.03.2016 |
| može to robiť aj veľká vôla šupátka v karburátore, šupátko vydáva tiež takéto zvuky motora pri určitých otáčkach. [milan] 09.03.2016 |
| Moja e mail bojtos78@freemail.hu [erik] 08.03.2016 |
| Bolo to uz davno uz na vsetko ani nespametam ale ak by sa to este niekoho zaujimalo tak skusim podrobnejsie visvetlit. Dlhe roky som strapil ale nakoniec to bola taka kyvacka ze islo to ako elektromotor. Dalo sa pocut iba z vyfuku . Neuveritelne pravidelny volnobech, pri odberani plinu ziadne trhanie jednoduho nadhera. Hlavna vec. Musis tam dat karbec 24 -ku. Veris ci ne hociake test som spravil vzdy som sa vratil na to. Na rozmer trisiek uz nespametam ,ale stim musis vela pohrat a daj si pozor aj na ihlu . Mal som vtedy viac a kazdy mal iny tvar. Dufam ze som pisal rozumitelne nakolko sa len da lebo som Madar na slovensku. Takze spravny vyber trisiek a ihlu. [erik] 08.03.2016 |
| Přesněji antidetonační štěrbina - mezera mezi hlavou a pístem po obvodu válce.Mladší kývačky už toto provedení hlavy měly,zvonokovitý kompresní prostor menšího průměru než samotný píst.Tímto řešením se snížily účinky detonace při samozápalu. [Martin Štindl] 19.10.2011 |
| Michal: môžeš bližšie popísať "antidetonačný priestor"? Čo to je, na čo slúži a ako má vypadať v mojom prípade? [lupo] 19.10.2011 |
| Co antidetonacni prostor? [Michal] 19.10.2011 |
| Cez výkend som vymenil púzdro piestneho čapu, piest a piestny čap (čap išiel do púzdra s minimálnou vôlou a ojnica nemala vôlu v radiálnom smere). Dnes som sa bol previesť (cca 3 km), ale zdá sa, že sa nič nezmenilo. Motor klepe naďalej. Do pr...le, čo tomu môže byť? Motor zrejme v určitom režime detonuje, ale prečo? Napadá ma vymeniť ešte indukčku, kondík.... Nemôže byť chyba vačka? Či je tam originál alebo niečo iné neviem. Isté je, že má jeden vrchol, ale či je profil dobrý netuším. Dá sa to nejako zistiť? Alebo je vada niekde na kluke prípadne primárnom prevode? Je to neskutočné. Čo robiť? Ku...a!!!!! [lupo] 18.10.2011 |
| foto je jen ilustrační, vypůjčené z googlu. [o.k.longr] 10.10.2011 |
| Ahoj, normální to není, tipl bych to na vadu materiálu nebo to pouzdro bylo už trochu vadné od novoty. Mazáním to nebude, 1:25 je ideál pro bronz. Mazací dírka nahoře v ojnici je? Měla by být prořízlá nebo vrtaná i skrz pouzdro, aby se olej dostal na čep. Dej nové futro a čep a uvidíš. [o.k.longr] 10.10.2011 |
| Tak som skúsil aj menší predzápal (2,5mm) ale nepomohlo. Nakoniec son rozobral motor a zistil som, že mám vydraté puzdro na piestnom čape (ovalita cca 0,1mm). Je možné, že môj problém spôsobovala táto vôla? Motor najazdl po oprave klukovky 1800 km a mažem Valvoline durablend 1:25. Mne sa zdá, že za tak krátky čas by nemalo dôjsť k opotrebeniu púzdra. Je to materiálom puzdra, alebo mazaním, alebo je to normálne? [lupo] 09.10.2011 |
| asi mam to pětiuhelnikove tesneni ,jinak nevim rady skus tam ten predstih jak pišeš [kotis] 02.10.2011 |
| kotis- ja mám hlavu na ktorej je číslo 35313102. Ak je hlava na Tvojej motorke s 5-uholníkovým tesnením, potom ja mám hlavu podobnú. Je to tak? Neni teda moja hlava práve tá na ktorú patrí predstih 2,5mm ("Montážna príručka......")? [lupo] 02.10.2011 |
| 25 353 13 112 take čislo mam vyrařene na hlave ze spoda mam rok výr. 60 tesnenie mezi hlavou a valcem videt je jak presahuje ven asi ve tveru čtverce [kotis] 30.09.2011 |
| asi ti klepe šoupě v karbecu [Syrový ] 29.09.2011 |
| bez zatěže ne ,je to detonace pri zatěži kdy motor nema silu v zaběru než se dostane do vyššich otaček. Během detonaci když pridas plyn na plno tak by ta detonace měla zesilit.jemozne ze je tam velky kompresni tlak pak je to taky tvrdy chod motoru,jestli tam maš spravnou hlavu na ten typ? viz niže [kotis] 28.09.2011 |
| No když točí v záběru a klepe - a na stojanu ne, tak bych to viděl možná i někde jinde ne? Zajímalo by mě jestli to udělá když bys dal na stojanu jedničku a přidal,... (zadní kolo v luftě) Já mám teda za to, že když je 1500 otáček tak je furt 1500 otáček jedno jestli v záběru nebo ne,... [Dolin1] 26.09.2011 |
| Dolin1- Neviem či sa mi to podarí, pretože motor klepe len keď je v zábere. Na volno (stojan) nabadám žiadne klepanie podobné tomu keď je motor v zábere. Môj pocit je ten, že pri otočení rukoväte o cca 1/4 až 1/2 otáčky motor začne nepríjemne klepať, až mám pocit že sa čosi poruší. Je to taký pre mňa nepríjemný zvuk, ktorý ako strojár nemôžem počúvať. Zvuk zmizne až po tom, čo uberiem plyn. [lupo] 26.09.2011 |
| Velmi zajímavá diskuse. Mohl bych vědět/slyšet jak klepe? Třeba nahraj na Youtube video se zvukem,..dobrým zvukem pokud možno... [Dolin1] 26.09.2011 |
| kotis- cez výkend som nastavil karburátor na 3 zárez, 1 otáčku, zapalovanie som nastavil na 4mm. Výsledok rovnaký. Na túto závadu jednoznačne nemá vplyv ani karburátor ani zapalovanie (iba že by som mal vždy nejakú blbú kombináciu). Pomocou oleja som zmeral velkosť spalovacieho priestoru a vzhladom k objemu valca po 2. výbruse mi vyšiel kompresný pomer 1:6,9 čo sa mi na túto hlavu vidí veľa. Skúsim podložiť valec o 1 tesnenie navyše a k ani to nepomôže potom už len asi novú generálku motora. Už to trvá dlho....... [lupo] 26.09.2011 |
| mam rok 60 a mam dratenny v plastovem krytu,na jine by to nemelo vliv [kotis] 25.09.2011 |
| kotis- A aký sací filter patrí k tomuto motoru? Myslím či drátenka na karburátore, alebo drátenka v plastovom sacom boxe, alebo papierový filter v plastovom sacom boxe? Ak sa zmení odpor na sacej strane, potom to má asi vplyv na bohatosť zmesy a k tomu je asi potrebné priradiť aj správne trysky. Alebo sa mýlim a nemá to až taký vplyv? [lupo] 24.09.2011 |
| stou hlavou ti neporadim bo nevim,ja uz nepametem ako to mam jakoupil sem proste nove tesnienie,ja mam predstih nastaveny na 4 mm a je to OK priručka uvadza 4-4,2 Smeruj k te nižšej hranici ja ho nastavujem pres žarovku, v hornej uvrati seřidim prerušovač na 0,35mm pri otočeni spět do leva o 4mm mi rozsviti žarovka.Vzdy to radeji ece dvakrat skontroluju stava sa ze zjistis ze to neje presne pri dotahovani sroubku zakladny na dyname sa to nekdy rozhodi.pro predstih použivam vybrakovanou svičku do ktere vlozim drevenny kolik s dvema ryskama ktere určuji predstih.Spravny predstih určuje chod motora. Hodně zdaru [kotis] 22.09.2011 |
| kotis- Hlava má tesnenie v tvare 5-uholníku. Keď ju založím na valec a dám tesnenie(5-uholníkové) tak v spalovacom priestore mi vznikne medzi valcom a hlavou štrbina v tvare medzikružia široká 3mm a vysoká na hrúbku tesnenia. Nemôže byť toto zdrojom klepania? Kdesi som čítal o antidetonačnej štrbine, ale bližšie som sa o tom nedozvedel. Čo je to a akú má funkciu? Karburátor nastavím podľa Tvojho doporučenia. Sviečku vymením za N15C. Predzápal mám nastaviť na akú hodnotu? V príručke sa uvádza 4-4,5mm. Nie je to však vela? [lupo] 22.09.2011 |
| chce to zjistit jaka ta hlava tam ma spravne byt,v navodu pisou když motor klepe- špatna svička ,velky předstih.v tvem pripade mas spravnou svicku ovsem jestli neni uz hodne stara. seřizeni karburatoru 2926SB-pro JAWU 250 Při zaběhu 1500 až 3000 km poloha jehly 3. zařez shora ,šroub vzduchu volnoběhu povolen o 1 až 1/4 otačky pri bohate smesi moze motor i klepat a radeji si jeste skontroluj predstih postu podle navodu [kotis] 21.09.2011 |
| Motor je po 2. výbruse a klukovka bola na repase u človeka, ktorý profesionálne opravuje motory. Motor som skladal doma s nahrievaním blokov (Dočkal). Motor má najazdené 1700 km po tejto oprave. Na volnobeh beží krásne a nemám pocit, že by nejak extrémne vybroval aj po pridaní plynu. kotis- Ako to myslíš, že "na spalovacím prostoru taky hodně záleží i delka závitu svíčky"? Je možné, že sa vyrábali a montovali hlavy, ktoré majú na svedomí takéto klepanie motoru? Sviečku používam s normálnym závitom 14-7R (14-8R). Pri posledných skúškach som si všimol, že klepanie nastupuje zhruba pri polovičnom otvorení posúvača karburátoru. Dovtedy ide motor normálne bez klepania. [lupo] 21.09.2011 |
| po vymontovani a přiloženi pravitka uz bylo znat nepatrny rozdil,dotyčny co ji centroval zikal ze byla rozhozena [kotis] 20.09.2011 |
| Aha, ja jen jestli jsi to nejak meril. Vzdycky se najde nejakej vul kterej pri montazi motoru do klikovky mlati jako blazen a pak se divy.(nerikam ze to je tvuj pripad) [Karel Novy] 20.09.2011 |
| prostě závaži na klice setrvaky nebyly souměrně v ose mezi sebou [kotis] 20.09.2011 |
| Cemu rikas jemne rozhozena? [Karel Novy] 20.09.2011 |
| vyfukama to byt nemuže,viděl bych to na vycentrovani závaži kliky,mě se ta vibrace přenašela do nádrže a při zátěži to mělo tak jisty zvuk vložil sem gumu mezi nadrž a ram i to hodne pomohlo,pak sem udelal GO motoru a klika byla jemně rozhozena, na spalovacím prostoru taky hodně záleží i delka závitu svíčky [kotis] 20.09.2011 |
| Dnes ma napadlo nasledovné. Zatiaľ som hladal príčinu klepania v zmesy a predzápale. Čo ak je príčina v inom? Napadá ma výfukové potrrubie a tlmič hluku. Celé výfukové potrubie je replika. Nemôže byť príčina v tom, že vložka výfuku nemá rozmery odpovedajúce originálu, čím má potom výfuk väčší odpor a v určitom režime motora nie je tento dostatočne vyplachovaný a potom klepe? Nemá niekto foto, prípadne rozmery originál vložky? [lupo] 20.09.2011 |
| Takže po rade skúšok (rôzne nastavenia karburátoru a zapalovania) som sa nedostal až k dnešnému dňu k uspokojivému výsledku. Motor proste v zábere stále klepe. Vie niekto poradiť čo robím zle? Alebo je to vlasnosť motoru? [lupo] 19.09.2011 |
| CIJOML: To teda znamená, že moja hlava je pre motor s nižším výkonom? V ktorom období sa robili motory s takouto hlavou? [lupo] 06.04.2011 |
| lupo hlavu co si sem hodil je opravdu z prvni kejvy a drzi za pomoci matek co se zasroubujou az dovnitr. Pozdeji se delala i hlava na podobnem principu, ale s vetsi kompresi a takovyma zaoblenyma hranama spalovaciho prostoru. Ta je asi lepsi. [CIJOML] 06.04.2011 |
| jaro69: Ku hlave čo mám ja mám aj odpovedajúci valec s tesniacou plochou 5-uholník.Či je to originál z motora (1959), alebo je to neskoršia prestavba neviem zistiť.Hlavu, ktorú máš na foto na môj valec asi nedostanem, lebo k nej nemám prislúchajúci valec. Aspoň si teda myslím, že k nej treba prislúchajúci valec. [lupo] 06.04.2011 |
| Ty máš Jawku z r.1959 však? Ja mám zo 1960 a mám tam takúto hlavu. Foto som si prepožičal z nejakého inzerátu ... [jaro69] 06.04.2011 |
| Podle mě je to hlava z prvních kývaček a nebo z Péráka . Nejsem až tak velký znalec ale podle tvaru těsnění ,většího spalovacího prostoru a děr na utahovací matky s osazením ,které se právě používali na těchto typech [Petr] 06.04.2011 |
| A ešte jedmo foto [lupo] 05.04.2011 |
| Hlava má 5-uholníkové tesnenie. polgulový spalovací priestor a predliate číslo 35313102. Takáto bola na motore keď som kúpil motorku. Sám by som chcel vedieť z ktorého typu je. [lupo] 05.04.2011 |
| nemáš tam špatnou hlavu? jsou dva typy co do velikosti a tvaru kompresního prostoru. [lpc] 04.04.2011 |
| Po dlhšom váhaní, som odskúšal predstih nastaviť na 2,5mm a čuduj sa svete motor sa skludnil tak že neklepe pri prudkom pridaní plynu. Nie že by neklepal, ale je to oveľa menej než z predstihom 4mm. Dokonca nebadám ani zmenu výkonu. Motor je taký mäkší a predsa vládze. Takže predstih má asi najväčší vplyv na klepanie. [lupo] 03.04.2011 |
| To šoupátko by to přece jenom mohlo být! Při vytočení motoru na místě je pro vysoké otáčky potřeba šoupě jenom malinko nadzdvihnout, kdežto při jízdě se stejnými otáčkami bude šoupě otevřeno mnohem víc a ta vůle se projeví mnohem markantněji. I pulzace v difuzoru bude při otevřeném šoupátku větší a rozechvění vyšší. Zkusil bych jiné šoupátko, i když bude volné, tak určitě jinak a na chování motoru se to projeví. [host] 05.03.2011 |
| V montážnej príručke (v prílohe dotazu) sa uvádza pre 250/353 a určité čísla motorov hodnota predzápalu 2,5 mm. Vie niekto bližšie špecifikovať tieto motory? Má niekto skúsenosti s takouto hodnotou predzápalu na 250/353? [lupo] 05.03.2011 |
| Uvažoval som aj o takejto variante no závada sa prejavuje len pri zaťažení motora (jazde). Pokiaľ motorka stojí a zvýšim otáčky tak motor beží bez klepania. [lupo] 02.03.2011 |
| Lupo,taky to může dělat šoupátko v karburátoru,a dokáže to pořádně!Zkus to našlápnout,sundej gumu od filtru,a sáhni do karburátoru a přitlač šoupátko prstem,pokud klepání zmizí,tak nové šoupě nebo karburátor. [matt] 02.03.2011 |
| Predstih som mal nastavený na 3,5 mm a nič sa nezmenilo. Hlavu mám kývačkovú so spalovacím priestorom v tvare polgule a s tesniacou plochou v tvare 5-uholníku. na valci je výstupok v tvare medzikružia so šírkou cca 3mm a v hlave je odpovedajúce vybranie. Keď založím hlavu na valec bez tesnenia tak mi v mieste medzikružia vznikne vôla cca 0,2mm. Teda v spalovacom priestore ide o štrbinu 0,2 mm. Keď založím 5-uholníkové tesnenie tak sa mi táto štrbina zväčší o hrúbku tesnenia. Nemôže byť zdrojom samozápalov toto miesto medzi hlavou a valcom? Ako teda vlastne tesniť takúto hlavu a valec (5-uholník)? V katalogu ND som videl len 5-uholníkové tesnenie. Alebo je možnosť tesniť aj inak? [lupo] 02.03.2011 |
| Nebo nemáš třeba nějaký otřep ve spalovacím prostoru, nebo nějakou nečistotu, co se může rozžhavit a pak to detonuje? A jak píše lipcaa, pokud se mění komprese, tak to pak někdy chce upravit předstih. [o.k.longr] 02.03.2011 |
| nemáš na tom motoru náhodou novější hlavu? já strhnul závit na svíčku na staré hlavě s pravidelným půlkulatým tvarem a dal jsem druhou s menším a začalo to klepat. tak jsem sehnal původní hlavu a bylo po klepání. [lipcaa] 02.03.2011 |
| samozřejmě jsem strhnul hrany na spodcích pístů v místě hrany setrváku, a to tak, aby byly vyvážené. [o.k.longr] 02.03.2011 |
| Zdravím. Co předstih? To dělá, když je velký. Seřiď odtrh a zkus něco kolem 3,5 mm. Nebo nezgenerálkovali ti špatně klikovku a něco do něčeho naráží? (mě na 350 narážely při prootočení klikovky do DÚ spodky pístů do setrváku, tak jsem tam musel lehounce strhnout hrany aby ty písty šly volně [o.k.longr] 02.03.2011 |
|