MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307711 příspěvků |7576 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 30 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývač | Odpověď 27.11.2020 07:10  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma Lakování motorky
Dobrý den,jak řešíte vnitřní strany blatníků po nalakování? Necháváte tam jen tu barvu, nebo to ještě nějak ošetřujete, proti blátu a odlétávajícím kamínkům. Děkuji za Vaše postřehy a zkušenosti.    [pařezRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům   07.11.2011     Zobrazit téma  
Odpověď  Na původní dotaz - vnitřky blatníků nalakuji jako vše ostatní a u strojů na ježdění vnitřky natřu několikrát asfaltovým konkorem a podle potřeby po čase opakuji.    [Luboš]   30.10.2020
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Vrátím se k této starší diskusi...Knihu od Jürgena Nolla mám a je to tak , nedoporučuje komaxit z důvodu antikorozní ochrany...
Nicméně od napsání knihy se technologie zřejmě dost posunula...
Dělám teď Stadiona S22 a po zvážení všech pro a proti chtěl bych jej dát celého do práškového laku , před tím provést zinkový antikorozní nástřik a po nanesení práškové barvy ještě nanést vrchní čirý práškový lak...
Jediné dilema mám s nádrží...
Měl jsem kdysi celého péráka v komaxitu...
Místní renovátoři , kteří mně ho dávali dohromadyto tehdy doporučovali , levná varianta s vysokou otěruvzdorností...
Tehdy mi tvrdili , že se pod komax nedá tmelit , což , jak jsem se dočetl , není pravda a tak mi na nádrži zůstaly dva důlky od řidítek...
Práškový lak po několik let , co jsem stroj vlastnil , perfektně držel...Možná velice mírně zmatněl na otěrových plochách...Nic , co by nový majitel řešil...
Pravda je také to , že komax trochu zalil číslo rámu...Ale číst šlo.
Nádrž po polití benzínem opravdu trochu zmatněla a leštění brusnou pastou nebylo moc úspěšné...
Fungovala vosková leštěnka..
Pérám v komaxitu měl po umytí a vyleštění vzhled opravdu velice podobný původní syntetické vypalovací barvě , kterou mám na své patinové velmi zachovalé kývačce 250.
Posuťde sami.

https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=117541
https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=118234

Takže tak - to jsou moje zkušenosti s Komaxitem...    [MartyC] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.10.2020
Odpověď  Pro DIDIHO: reakce na Váš článek...Tak nevím Pavle kdo neumí číst!!!!!Asi se na to mrkni znovu!!!!!!Strana 152 cituji:Dáte li si některé díly nastříkat práškovým vypalovacím lakem .........atd. v dodatku je dole napsáno:U nás je tento nátěr pod označením Komaxit vypadá opravdu pěkně,ale nená žádnou antikorozní ochranu,tak že nezabranuje u starého rámu korozi pod nátěrem.Toliko z knihy a nikde není v této stati o tom že to nedoporučjí!!!!!!!Tímto nechci zavádět dikusi o čtení,jen jsem chtěl slyšet nějaké zkušenosti s Komaxitem od lidí co s tím mají zkušenost. [didi] 11.01.2012
Nikdy jsem nenapsal, že neumíte číst!!! Jen abyjste si to přečetl pozorně!!! Sám během knihy pan Noll píše jak lakuje své motorky. Je tam pouze barva ne komaxit. A myslím, že když je přesvědčen jak sám napsal, že pod ním STARÝ rám ( a předpokládám, že na veteránu nový nebude),rezne tak ho tam asi těžko dává. Ale dávám Vám za pravdu, že on formulaci NEDOPORUČUJI- nenapsal, ale pozorný čtenář to myslím Vytuší. Děkuji a z mé strany tuto debatu ukončuji.    [pavel]   14.01.2012
Odpověď  honza-a kdyz ty pory zalevas mokrou barvou x vrstev tak se nediv ze casem barva sleze,neni nato stavena. proto se pouziva plnic a v horsim pripade strikaci tmel. jak jsem psal ty pory zaleje jedine komaxit po piskovani a to bez plnice,tak jsem to myslel. a pokud nezaleje extra velke ani komaxit tak nastrikat a obrousit a zustane v porech a opet nastrikat komax a mas to jakoby podplnicovane jako u mokre barvy. chapes?    [david]   12.01.2012
Odpověď  jeste tedy odpovim,moc si nerozumime,treba vysvetlim me mysleni. o rezu nemusime nic psat to je jasne snad at pod komaxit tak pod mokrou barvu stejne. o osahani opiskovane veci by se dalo taky recnit dele,protoze kazdy ma jine potove problemy,ja nato sahnu a nic a po kolegovy temer ihnet otisk a uz to dela to co rikas.je to jak se kdo poti a jaky ma pot. je to divne asi ale je to tak.mate skusenosti asi taky nekdo s kovy priklad retizek spineni,zaslost lesku casem u nekterych lidi,to je vse o potu jistych lidi. taky zalezi kdyz to ohmatas v suchu,vlhku atd. a taky na materialu zalezi,nektery rezne hnetka nektery dele a to nemyslim jen stare opiskovane dily ale i nove surove zelezo. potom odpadnuti komaxitu-odpadne protoze drzi vic jak mokra barva po kupe a neudela puchyrek jak mokra barva ale rez se dere podnim a pak spadne kolac barvy az a ne tecky rezu jaky je projev u mokre barvy-viz auta,plot atd. proc drzi po kupe je opet vec sily materialu a slozeni atd barvy. zakladovka se nedava kvuli porum to vim a nerekl jsem to,ale jak pises aby nespadla vrchni to neni taky pravda,zakladovka je antikorozni a vrchni barva ne.obcas se uvadi ze je ale neverim tomu moc,stejne jako universalni pneu zima-leto,otom mam sve skusenosti taky.alespon vsechna ne.a ze nejde mokrou barvou udelat pekny povrch jsem myslel na opiskovany podklad,ne u noveho zeleza!!! na novy je jasne ze nemusis plnicovat ,kdyz tam nemas pory,to pak staci zaklad a vrsek,to je jasne. pokud opiskujes a plnicujes a pak mokra barva pory nejsou jasne,ale pod komaxit prave plnic nedas,protoze komax to zaleje.takze nechapu proc pises ze pod komaxit musi byt dokonalejsi podklad,musi byt porad cisty,suchy,bez rezu atd stejne jako pod mokrou barvu.bavim se o renovaci,ne ze nekdo na starou barvu nastrika novou mokrou,to je pak k prdu pokud tam byl uz rez atd. a ze mokra barva snese horsi podklad priklad pocatek rezu nesouhlasim. vse pisu v dobrem a sve skusenosti a nikomu to necpu,jen vyjadreni k tematu.a ani tim nechci nijak ponizovat tve znalosti atd. pouze muj nazor a skusenost. a jeste k tematu komaxit benzin v nadrzi tak to by me zajimalo taky po x lete skusenosti jak to drzi-neznam tuto moznost poznat zivotnost.ze zajde lesk je jasne.ahoj    [david]   12.01.2012
Odpověď  Davide, musíš vědět, že když třeba opískuješ a sáhneš na to rukou, tak v tom místě se časem objeví rez. Když pak na to stříkneš běžnou základovku a na to vrchní-syntetiku, je to v pohodě, ta barva něco snese. Komaxit ti ale časem odpadne. Ta základovka se tam nedávala kvůli zalití porů, ale proto, aby vrchní nespadla. Víš přece že na dokonalý povrch nenazákladovaný není problém udělat nástřik vrchní barvou tak, aby dobře vyladal-tam není žádný problém s porky, problém je, že časem sleze. Je pravda, že takový povrch děláš několika vstvama, zatímco u komaxitu máš jednou vrstvou 0,1-0,15mm. Ano, platí, že pod mokrou barvu potřebuješ suchý a čistý povrch, pod komaxit ho ale musíš mít dokonalý o tom jsem psal.    [Honza l]   12.01.2012
Odpověď  honza-jaka hloupost? a pod mokrou barvu nepotrebujes suchy a cisty podklad? taky. ale pod mokrou barvou nesmis mit sebemensi porek,protoze mokra barva ho nezaleje ale komaxit ano protoze ma jine schopnosti. rika ti neco vrstva,mikrony ,slozeni barvy,atd? nebudu se tady prit s nikym. delam to dnes a dene jiz x let jak mokra barva tak komaxit a i nove i stare dily takze mam svuj nazor a skusenosti ktere dale nebudu nikomu nutit.jo a pokud je stary podklad spatny,po rezu pory priklad tak se da taky zadelat snadneji jak pod mokrou barvu plnicovat,ale asi mas jine skusenosti a ty hold vypovidaji otom ze to znas ne dobre zrovna kdyz to je udajne tezsi postup pod komaxit. kdyby byl tezsi proc by se pouzival na rychle lakovani bez narocnosti pripravy podkladu??, doneses opiskovanou vec do mokre lakovny a musi plnicovat aby zalili hrubost,u komaxitu neni treba tak co je jednodusi nebo slozitejsi???vse pisu v dobrem a nehledam spory a dale nebudu vice resit at kazdy uvazi sam. ahoj    [david]   12.01.2012
Odpověď  však on ten komaxit benzín vydrží, jen zmatní, což vevnitř v nádrži nevadí. Třeba obyč sprej se benzínem rozleptá a smyje.Komaxit zůstane, jen příjde o lesk.teda alespoň z mé zkušenosti??    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2012
Odpověď  Podľa mojích skúseností musí byť komaxitu viac druhov. Komaxit urobený napríklad v jednej firme v BB neodoláva benzínu, a naproti tomu na ochranu vnútra nádrže proti hrdzaveniu používame už niekoľko rokov bez náznakov poškodenia "nástrek" komaxitom v inej firme v MT.    [Milan Ježík] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2012
Odpověď  Davide, hned v první větě píšeš hloupost. Komaxit víc, než kterákoli jiná barva vyžaduje absolutně čistý a suchý povrch, v tomto směru je naprosto nejnáročnější. To, že pod něj nepoužíváš-nemůžeš použít plnič znamená, že ho můžeš použít jen na dokonalý povrch (v tom je taky jeho náročnost), pokud chceš, aby to nějak vypadalo-prostě nerovnosti nelze jednoduše zaretušovat.
Pokud není dokonalý podklad nedrží. To je asi zkušenost o které se píše v té knize.    [Honza l]   12.01.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady je foto: kontakt směsi bebzínu s olejem na komaxitové nádrži.To je zrovna ten případ tuning motorky, kde to nevadí.Toto riziko je třeba zvážit, třeba u pro mě vzácných motorek raději ani netankuji na benzínce, ale do kanystru a doma si to v klidu trychtýřem přeleju,tím se tomuto vyhnu, takže jak by to snesl akryl nevím, ale asi lépe.No faktorů pro volbu laku je prostě hodně.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2012
Odpověď  To zmatnění po kontaktu s benzínem, nebo po snaze komaxit leštit musím potvrdit také.Konkrétně u mě to vzniklo najednou. přelil jsem benzín na komaxitovanou nádrž a po snaze ho utřít a vyleštit, lak mírně zmatněl.Při zaměření pohledu na otvor u nádrže je to poznat i jak benzín stékal.Proto komaxit používám na strojích typu stadion, jaweta, fichtl a ty co nejsou veterán.Prostě na těch co jsou na běžné sranda ježdění, kdy na tyto nedostatky moc nehledím a přitom to nechci valit štětkou i tyto stroje si zaslouží mít pěkný vzhled co ovšem nemusí moc stát.Na předválku bych ho nedal.U kývačky záleží jak na ní kdo pohlíží. je to pěkná motorka co udělá parádu, ale třeba pro kluky z venkova je to většinou stroj na cross tuning apod.Takže podle toho na co jí kdo má a jak se k ní staví.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2012
Odpověď  doporucuji otestovat vzorek s lakem a bez komaxit parkrat potrit benzinem jako kdyz cakne benzin pri tankovani,nebo priklad u s11 moped cakne odvetravaci dirkou za jizdy.proste simulace vseho co se deje s motem v provozu od oteru az po vliv prirody i kapalin atd.. znam nadrz bez laku od benzinu.znam nadrz s lakem po oteru od brasny kozene po cca 5 letech,znam jizdni kolo po 15 letech provozu v komaxitu atd.pak zvazte vzhled,naklady,zda to resite vady krasy atd po pouzivani atd.zda investovat do budoucna,nebo jen ted na oko kdyz renovujete atd.jak dlouho hodlate vlastnit stroj,jak casto provozovat atd.tema to je nekonecne tak at se zadari spravna volba s zvazenim vseho pro a proti.    [david]   11.01.2012
Odpověď  komaxit volte treba s antikoroznim podkladem. bez nej.s lakema bez laku at nepoznate komaxit zivotnost jen v jedne podobe. par vzorku a uvidite sami casem....    [david]   11.01.2012
Odpověď  dam radu at vite komu verit atd a s praktickou ukazkou na vase vlastni oci. vemte dva stejne plechy,jeden na mokro a druhy na komaxit a skoumejte stejnym oterem co ktery vydrzi,tukejte,ohybejte,nechte zimu venku atd. jak kdyz se testuje mob.telefon pri vyrobe a uvidite. snad si rozumime.je pravda ze musi byt piskovano do jedne barvy jak se rika-stribrna a ne ze tam zbydou hnede mapy,to je rez hloubkovy,vidam to na netu x krat tydne,jezim se uplne co lidi lakuji.maji opiskovanou jen barvu a ne rez v porech.pak je tezke hajit mokre barvy nebo komaxit a resit zivotnost..... hodne uspechu u lakovani a rozhodovani.    [david]   11.01.2012
Odpověď  martin s-souhlasim s tebou temer. ale mokre barvy taky nemusite mit leskle jak kulky kdyz nechcete. to same komaxit. jsou laky matne i leskle a do barev polomatovadla atd...kdyz lakovna chce udela ale....    [david]   11.01.2012
Odpověď  Přidám také svůj názor a zkušenost. Mám také některé motorky v komaxitu, ale jsem spokojen a řekl bych, že komaxit je opravdu tvrdý a pevný a jen tak ho poškrábat, třeba bundou se zipem rozhodně nejde.Což jiné laky docela jde, takže si je člověk musí hýčkat a kolem stroje chodit opatrně. Dále bych řekl, že je komaxit podobný tvrdostí smaltu a není tak lesklý. což mi přijde na staré stroje vhodnější, než přeblýskaný akrylát, tím nechci akrylát nijak zhazovat, ale rozhodně bych nezhazoval také komaxit. Řekl bych to asi takhle- na stroj co není vyloženě výstavní kus a bude se na něm jezdit častěji než jen na srazy, tak bych dal komaxit.Podle mě vydrží hodně a jen tak nějaký kamínek ho nepoškodí. A dále k tomu rezavění. Pokud je kov dokonale opískován a IHNED je nanášen komaxit-prášková barva, tak nemůže nic rezavět. Jak asi přes barvu, kam se nedostane vzduch ani voda. To rezavění vzniká takto- spousta lidí si nechá díly pískovat jinde a díly pak na lak převáží, tím díly různě osahá, ohmatá spocenýma rukama a tak vzniknou mastná místa na nichž lak nedrží a která rezaví.Já tak chytl na opískovaný rám a za měsíc tam byla vyrezlá má ruka, pokud bych ho nenechal znovu opískovat přímo v práškové lakovně, jistě by vzniklo to co říkáte a rezavělo by to, jinak nevidím možnost, jak by to bez poškození mohlo rezavět a odlupovat se.A druhá věc je zajisté cena nesrovnatelná s akrylátem, takže já na, běžné a méně vzácné stroje na kterých běžně jezdím, volím komaxit.Nikomu ho však nevnucuji, je to pouze můj příspěvek do debaty.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2012
Odpověď  komaxit je nejlacinejsi povrchova uprava nejen kovu,ktera nevyzaduje vubec zadne naroky na pripravu oproti mokre barve. pouze staci novy material nastrikat a hotovo nebo stary opiskovat,zadny plnic treba na zaliti poru.je to praskovy plast ktery se v peci roztece a stuhne na strikane veci. neni velky vyber barev pravda. neda se zalestit jako mokra barva. da se pod nej take kytovat jistym druhem tmelu,ktery vodi statickou el a vydrzi teplotu v peci na vypaleni. zaleje pory oproti mokre barve bez nutnosti plnicovat. je zdravotne nezavadny,proto ho mate na mikrovlnce,lednicka,pracka,regali v potravinarstvi atd. od mokre barvy ho poznate ze kdyz budete lestit pastou tak matovati nevratne.byva casto pomerancovy u jistych barev. mokrou barvu naopak lestite!!!je tvrdsi ale krehci pri vetsim narazu na lakovany povrch.pri oteru zmatovati drive jak mokra barva a jak pisu nelze lestit! neni antikorozni,ale lze kov osetrit proti korozy a komaxit pouzit jen jako povrchovou barevnou upravu a pak to nemuze reznout. nelze v komaxitu delat roztrik dodatecne.pouze strikat cely dil. jde prelakovat lakem stejnym a zkvalitni zivotnost. mokrou barvu lehce opiskujete,komaxit odost tiz a draz,leda slouhovat komaxit lepe,plechove dily piskovanim od komaxitu zpravidla ponici,trubky ne,jsou pevnejsi.atd atd....    [david]   11.01.2012
Odpověď  Není komaxit, jako komaxit. Dělá se ve víc provedení, pro vnější, pro vnitřní použití.... Je to vlastně nejlevnější způsob barevné úpravy povrchu a pro běžné použití je to nejefektivnější volba, bo každý dnes vyráběný výrobek má určitou užitnou a morální životnost. Takže proti jeho požití na motorce s předpokládanou životností cca 10 let je jeho použití v pořádku.
Když si ale někdo opraví s nemalými náklady přes 50 let starou motorku, chtěl by, aby se podobala v rámci možností původní a aby tady s námi ještě nějaký čas pobyla. Proto je ten odpor ke komaxitu, navíc oprava případných ťukanců je problematická, o barevné škále nemluvě.    [smradzjzd]   11.01.2012
Odpověď  Tak nevím Pavle kdo neumí číst!!!!!Asi se na to mrkni znovu!!!!!!Strana 152 cituji:Dáte li si některé díly nastříkat práškovým vypalovacím lakem .........atd. v dodatku je dole napsáno:U nás je tento nátěr pod označením Komaxit vypadá opravdu pěkně,ale nená žádnou antikorozní ochranu,tak že nezabranuje u starého rámu korozi pod nátěrem.Toliko z knihy a nikde není v této stati o tom že to nedoporučjí!!!!!!!Tímto nechci zavádět dikusi o čtení,jen jsem chtěl slyšet nějaké zkušenosti s Komaxitem od lidí co s tím mají zkušenost.    [didi]   11.01.2012
Odpověď  Já mám obavu, že 99 procent lidí vlastně nepozná čím je stroj lakovaný a "originálnost" je to naprosto zbytečná diskuse ... a i ti co to poznají většinou nas--ou na motorku tolik chromu že se motorka leskne jak třpitka ... a kde jsme?

Taťka umí lakovat a při kvalitním podkladu nastříká syntetiku jak zrcadlo a výsledek je srovnatelný s akrylátem. Ale přijde mi, že s akrylátem se líp dělá.

Bratranec si kdysi nechal komaxtitem stříknout pionýra. Tvrdil, že je ten komaxtit ještě lakovanej aby byl lesklejší nebo co. nevím jestli to existuje. Ale výsledek byl, že povrch tý barvy se škrábal (respektive ty škrábance byly vidět a nešli zaleštit ... je otázka jak by dopadla při stejném zacházení syntetika které se v té době používala. Každopádně krom toho poškrábání je ta barva nesmrtelná. Lakoval to tak před 10ti lety a je to dobrý. A řekl bych že neni komaxtit jako komaxtit - ten jeho byla poměrně silná vrstva, ne to co se dává dnes na schránky. Já bych komaxtit nechtěl protože je to poměrně tvdrá šlupka a když praskne tak se pod to dostane voda a výsledek je podobný jak na rezatých poštovních schránkách - celé olezou. alší problém je většinou omezený výběr odstínů.    [vana-hb]   11.01.2012
Odpověď  Já ten článek Pavle neznám a takovému tvrzení nerozumím. Vím ale, že se komaxit používá na stroje, které trvale pracují venku na povětrnosti. Je náročný na kvalitu přípravy povrchu, ale když je dobře udělaný, hrží perfektně, je houževnatý-neudloupne se při úderu a je barevně stálý. Další jeho výhodou je, že udělá kvalitní povrch i na špatně přístupných místech. Souhlasím, že na veterány není ideální, ale dávat akryl taky není nic moc.    [Honza l]   11.01.2012
Odpověď  DIDI- přečti si ten článek od Jurgene nNlla pořádně. Naopak píše ,že vzhledem k tomu, že komaxit nemá žádnou antikorozní ochranu ho nedoporučuje.    [pavel]   11.01.2012
Odpověď  Tak dík,vemu to konkorem,ohledně vypalování bych řekl že se ještě vypaluje.Konkrétně hoši z JAWA-ULMA dělají po staru stříkají a vypalují,bohužel pořadí na lakování mají prý až v roce2014 což jsou 2roky a to se mi čekat nechce.Vypalovací je snad i KOMAXIT.V práškové lakovně mi řekli že se to vypaluje.Jenže v dřívějších forech jsem ohledně KOMAXITU narazil na většinový odpor na toto lakování.Jestli to není v tom že KOMAXIT používá barevnou stupnici RAL která také mezi renovátory není v oblibě,jak jsem vyčetl na různých veterán diskuzích.V knize od JÚRGENA NOLLA RENOVACE A OPRAVY MOTOCYKLŮ ho naopak doporučuje.No čízu budu mít černou tak bych také byl rád za jakýkoliv názor,abych neudělal nějakou blbost.Díky za případné rady.    [didi]   10.01.2012
Odpověď  Já bych to vzal konkorem a nebo rezistinem. On ten plastizol je pěknej neřád a já bych ho tam nechtěl. Důvod je, že když se poruší a dostane se pod něj voda tak úplně podrezne a pak ho celý sloupnete dolu - přesně jako u starých aut. ten rezistina (konkor) se jednou za pár let opraví a je to super.

A co se týká vypalování barev ... dnes se většinou stříká akrylátem a nebo poluretanem a barvy se nevypalují.    [vana-hb]   09.01.2012
Odpověď  Tak díky všem, za odpovědi,ohledně plastizolu ještě jedna otázka,pokud se dává pod barvu ,jak uvádí i v knize renovace motocyklů,jak to je v případě vypálení barvy v peci???Taky děkuji za info o motoru.    [didi]   09.01.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  druhá    [pařez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem to dnes dovezl z lakovny. Vnitřky blatníků jsou plastizolem a přes to barva. Vypadá to na fotkách světlé , ale zkresluje to blesk. Je to barva ČSN-8850, což odpovídá RAL-3004.    [pařezRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2012
Odpověď  didi: Není to blbost. Poslední ČZ 175/470 vyráběli v roce 1969 a těch 10 let povinnost vyrábět náhradní díly platilo i na toto.    [kriz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.01.2012
Odpověď  Mě to lakýrník nastříkal tím plastizolem a pak fouknul barvou. Zatím to drží dobře.    [vwkafer]   07.01.2012
Odpověď  Díky,použiji asi ten konkor,ohledně těch dílů,to znamená že nový motor 175-450.3 uložený z roku 1976 není blbost.??    [didi]   05.01.2012
Odpověď  didi: povinnost vyrábět ND byla 10let od ukončení výroby typu
pařez: na vnitřní stranu blatníků jsem po vytvrdnutí laku nanesl Resistin.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2012
Odpověď  Ahoj, já mám Konkorem "vypatlanej" i kaslík na baterku a je to super.    [Lukáš]   05.01.2012
Odpověď  Ohledně té vnitřní strany. Jdu do toho taky s tím KONKORem 500. Dostal jsem na to tip od někoho, kdo to už taky použil a je to prý docela dobra ochrana vnitřních stran.    [valdez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2012
Odpověď  Používana Jawácká červeň by měla mít dle ČSN číslo 8850, v RAL to nemá přesnou alternativu. Barvu ti ale dneska namíchaj v jakymkoliv odstínu i podle zachovalého vzorku    [Michal14]   05.01.2012
Odpověď  Omlouvám se ,že jsem přidal odpověd která až tak nepatří k vaši otázce,ale úprava vnitřku blatníkú mě taky čeká,a dočetl jsem se v knize Renovace motocyklů o nátěru PLASTIZOL!!!Nemám s tím ale žádné zkušenosti,třeba tu bude někdo kdo nám napíše jak to funguje.    [didi]   05.01.2012
Odpověď  Zdravím všechny fandy ČZ.Musím pochválit tuto velmi dobrou diskusi o ČEZETÁCH.Jsem ve fázy renovace 175-450 a jak už to bývá mám spoustu nezodpovězených otázek kolem,což se mi nyní trochu díky tomuto foru rozplétá.Mám 175-450 r.v 1963 16.ledna!!Přihlášená ale do provozu byla 18.6.1964!!!!!To odpovídá ,že byli asi nadělány dopředu,jak už zde zaznělo.Moje otázka zní nevíte jak dlouho se museli vyrábět náhradní díly na tyto motorky?Pokud by jste někdo ještě věděl jaké číslo červené barvy podle ČSN se používalo?Děkuji.    [didi]   05.01.2012
Odpověď  Vnitřky blatníků, někdy i plechy kolem filtru a vnitřní stranu kastlíků jsem natíral černým konkorem, zejména s tím jdou dobře zapatlat ty mezírky vnitřní hrany lemů u blatníků. Jsem s tím spokojen, nic se neodlupuje ani nerezne a pokud motorka stojí na kolech, tak to neni vidět.    [chlup] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2012


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006