MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 313317 příspěvků |7962 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 37 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývač | Odpověď 25.9.2022 00:38  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma Kompatibilita krytů světlometů Jawa a ČZ
Ahoj,
mám několik dotazů k ČZ De Luxe. Jde mi o díl "dolní plášť/kryt reflektoru", kat. č. 450-41-201 a jeho možné záměně se standardní verzí ČZ (425, 450, 475) a s tím samým dílem od Jawy. Jsou díly Jawa - ČZ záměnné? U standardu možná ano, ale u De-Luxe? K čemu je na De-Luxe prolis viz obrázek?
A druhý dotaz se týká vzpěry (450-00-013) mezi hlavou válce a rámem. Od jakého roku se montovaly a na jakých verzích ČZ? Bylo to jen u De-Luxe a ještě pouze u 175 a 250ccm?
Moc děkuji. Zdeněk    [dvorda] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům   22.09.2013     Zobrazit téma  
Odpověď  Nebo pokud má nohavice stejně dlouhé, tak je z normální 450    [Meela]   10.09.2022
Odpověď  To je z typu 356, měla by mít kratší "nohavice"    [Meela]   10.09.2022
Odpověď  Mám spodní kryt reflektoru (hliníkový), který se velmi podobá tomu z ČZ Lux, ale liší se tím, že nemá ty boční prolisy, místo otvorů pro připevnění k hornímu krytu tam jsou tři předlité výstupky (po jednom na každém boku a jeden vzadu).Když měřím rozteč pro brýle, vychází 160 mm. Zbytky původní barvy jawská červeň 8850. Není tam předlité žádné číslo dílu. Nevíte někdo, co by to mohlo být?    [R. V.]   10.09.2022
Odpověď  O těch blinkrech jsem taky někde četl taky, nakonec i přepínač deluxe má a teď ji kopletuju před renovací, sedlo mám nachystáno černočervené z Bobrové. Na patinové 473bylo origo sedlo černohnědé pokud to někdo kdysi nečelounil.    [Kadel]   25.02.2021
Odpověď  Doporučuji http://veteran-sedla.cz/
Osobní zkušenost a možnost volby jak a co udělat.    [JirkaH. ]   24.02.2021
Odpověď  Jen dodám,že mám deluxe červené barvy.nevím jestli barva laku má i vliv na barvu potahu.    [Pavel]   24.02.2021
Odpověď  Len taká malá konšpirácia-ale krásne by do toho oválu zapadlo logo JAWA.Nevyvinuli ten kryt v Týnci a potom už pre ČZ len odstránili písmenká?Tie smerovky nemajú logiku,načo taký tvar a veľkosť,bola by tam jednoduchá plošinka na dieru a nie ovál?    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.02.2021
Odpověď  Měl jsem před vojnou Deluxku po tátovi, sedák byl červený a boky slonová kost.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2021
Odpověď  Ví někdo jakou barvu má mít potah sedla Deluxe 175/450? a kde sehnat kvalitní výplň sedla?
Mám původní sedlo a je to strašně nepohodlný(tvrdý).Díky    [Pavel]   24.02.2021
Odpověď  Tlumiče mají uvnitř jiné uspořádání, ale jako celky záměnné jsou. ČZ má ale jiné pružiny!    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.10.2013
Odpověď  Pokud se nepletu, ani vnitřek vidlice jawa a čz neni stejný. I když celé trubky jawa do brýlí čz možná pasovat budou (nezkoušel jsem to), pořád nevím proč něco takového dělat...    [Michal14]   07.10.2013
Odpověď  Spodní brýle na čz luxku jsou jinačí než jawa-čz 175.    [Dolin]   07.10.2013
Odpověď  záleží co bereš jako komplet vidlice. Krk a horní brejle jsou prostě jiný. Samotný trubky vidlice by pasovat měly, jíný bude krycí plech pružiny (trubka)    [meela]   06.10.2013
Odpověď  Tak se ještě jednou musím vrátit k tématu před tím, než změřím šířku vidlice. Poslední dotaz, jelikož mi to nedá spát. Dá se prohodit komplet vidlice z Jawy na ČZ? Bude pasovat Jawácká vidlice na čezeťácký rám?    [dvorda] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.10.2013
Odpověď  Jinak na druhé fotce od skvarka je pěkně vidět řešení horního krytu a řídítek, o kterém jsem se zmiňoval - řídítka jsou krátké ocelové trubky vsazené do hliníkového odlitku. Jawa měla toto zcela odlišné - klasická řídítka pod plechovým krytem.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.09.2013
Odpověď  Jasně, tohle je sportka s blinkrama pro Kanadu, jestli se nepletu, ale to jsou pořád blinkry na "stopkách", ne přímo na masce. Ty blinkry co se montovaly v NDR byly na masce?    [Michal14]   27.09.2013
Odpověď  No Deluxku sem asi neviděl s blikačema,.. http://www.veteranforum.cz/photos/0612130550.jpg    [Dolin]   26.09.2013
Odpověď  Tak Vám všem ještě jednou děkuji. A kdyby někdo měl fotku Čezety s blinkry, tak se na to taky rád podívám    [dvorda] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.09.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  Pohled ze spodu -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.09.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  Kdysi jsem ji měl a ten nálitek mně překvapil - zůstala mi koplet maska a tak jsem se šel kouknout a je tam.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.09.2013
Odpověď  Ukazateli směru bylo provedení De Luxe vybaveno do NDR, ale blinkry se montovaly až v NDR. Dále do Řecka, kam byly motocykly vybaveny kapotáží s blinkry.    [Honza Vošalík]   25.09.2013
Odpověď  Obecně bych vsadil i na to, že ty blikače mohli vyvíjet i tak dlouho, případně na to, že původně zamýšlené blikače pro trh ČSSR byly pak někým uznány za luxus. Anebo dík prodlevám ve vývoji blinkrů v ČSSR (bo tu se mnohdy v každém podniku o mě vývojová oddělení objevovalo to, co už na tehdejším západě používali běžně,...)na to nakonec naprdnuli,..viz startér na kývačky (ten měly už prototypy 354 v roce 1954) a psali o něm noviny, SM i další literatura v roce 1955, 1957 (kde jej ukazovali i v brně na III výstavě) 1958,...až nakonec byl horko těžko sem tam implantován na některé motory (prase, hadrák,..)...    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.09.2013
Odpověď  Tak příprava na blinkry je u této motorky jasná - má na pravé straně řídítek přepínač, a na tuto plošku krásně pasují blinkry z Panelky JAWA(ale ty se v serii objevily až o 5 let později...)

A ted babo rad! Nikdy jsem nepotkal fotku s blinkrama,ani na prospektu.    [monty]   25.09.2013
Odpověď  Ještě k té horní masce - i toto je u panelky Jawa a ČZ de luxe naprosto jinačí. U Jawy je to řešeno víceméně jako plechový překryt klasických řídítek, u ČZ je to hliníkový odlitek se vsazenými trubkami. Šišatý tachometr má stejný tvar, ale spínačka je už opět jiná. Co se týče vzpomínek pamětníků, naprosto souhlasím s Dolinem, i podle mých zkušeností je to jeden z nejméně spolehlivých a věrohodných zdrojů informací, lidská paměť má zřejmě bohužel své limity...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.09.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ty plošky na masce se objevily na typech de-luxe (viz např. toto dobové reklamní foto), ale dost pochybuji, že to souvisí s vývozem. Dá se předpokládat, že tam nebyly jen na parádu a nabízí se, že to snad byla zamýšlená příprava na blinkry, nikdy jsem ale nenarazil na nějaký důkaz že to tak bylo ani jsem nikdy žádnou motorku s takovými blinkry neviděl. Blinkry se sice na některé vývozní motorky montovaly, ale byly jiného typu, ne přímo na masce. Jestli někdo máte jakékoliv vyobrazení s blinkrama na masce tak sem s ním...
Jinak spodek masky není určitě zaměnitelný s Jawou a to ani u standardu, je to uplně něco jiného - hliníkový odlitek ČZ versus plechový výlisek JAWA, navíc jak už tu zmínili kolegové, rozdílná rozteč vidlic...
Vzpěra mezi hlavou motoru a rámem byla přidána během výroby kvůli snížení vibrací. Není to výsada provedení deluxe, objevuje se i na ostatních včetně Sportek. Pravděpodobně s tím souvisí taky změna uchycení nádrže - pomocí silentbloků / bez silentbloků.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.09.2013
Odpověď  určitě je ten prolis na spodní části masky na čezetě delexe původně smýšlen pro blinkry? Existuje nějaká fotka ?    [Honza]   24.09.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Štítek pro vývoz do Sovětského svazu v ruštině    [BeshenRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.09.2013
Odpověď  125ccm vžpěru neměla.
Exportní motocykl nemusel mít cizojazyčný štítek. Exportní motocykly se za a) většinou nijak nelišily od zde prodávaných, šlo o sériové stroje (pokud to nebyla objednávka se změnami), za b) vrácené motocykly se prodali zde a měly štítky německé, anglické,..ale furt šlo o obyč kývačky..
Tachometr pro panelku 120km, 140km i pro ČZ 120kmje rozměrově shodný. Spínačku tam nenapasuješ bež "zásahu" a horní maska samo nepasuje. Vzpomínky pamětníků bez tak z 30ti procent!

Ale v týdnu jsem slyšel krásnou větu "Kup si zváračku, všetko Ti bude pasovať..."    [Dolin]   24.09.2013
Odpověď  Děkuji za reakce. Vzpěra byla i u 125ccm?
Prolis mám, ale v mém případě se nejedná o export, byla řádně koupena v Mototechně mým dědou, štítek v češtině, nic nenasvědčuje exportní verzi.
A možná nejapný dotaz: můžu na spodek od standardní ČZ dát vršek od Jawy Panelky? Soused mi totiž stále melduje do hlavy, že on koupil v Bílé Labuti Čízu a ta měla tacho a spínačku právě z Panelky.    [dvorda] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.09.2013
Odpověď  Jo a ten prolis je pro vývozní kusy na montáž blinkrů.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  23.09.2013
Odpověď  Záměnné to logicky být nemůže, když java má širší rozchod vidlice (širší blatník a kolo). Navíc ČZ to má vyrobeno jako odlitek a java jako výlisek.
Od 1.1.1963 se u provedení De Luxe (tedy podtypy 05) začíná objevovat vzpěra motoru, uchycená za hlavu válce. Provedení Standard tuto vzpěru sériově dostává až od roku 1966, nicméně v té době vyšla celá řada návodů ve SM, jak si tuto vzpěru zhotovit doma.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  23.09.2013
Odpověď  Záměnný to není s ničím. Možná by díl ze standartního modelu šel upravit,ale dost blbě, a budou tam právě chybět ty plošky - jsou snad na blibkry? Ale nikdy jsem verzi s blinkrama neviděl.

Vzpěry začaly na modelu 1965,takže po dovolené 1964.    [monty]   22.09.2013


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006