MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 311927 příspěvků |7841 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 33 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývač | Odpověď 23.1.2022 10:09  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zodpovězené téma SPATNI A NEPOCTIVI RENOVATORI A VYROBCI REPLIK!!!!
Zdravim Vas,
nasel jsem tady na foru nejlepsi citat a vsichni,kdo si nechate delat motorku,nenechte se osalit tzv. renovatory,kteri namisto,aby predali motocykl k jezdeni,tak ho akorat znici a motorka nenabizi to,co ma...,jen poslouchate vymluvy,ze je to Jawa a jak to bylo spatne a,ze to neni na jezdeni atd...,od takove dilny utikejte nebo,kdyz Vam zameni dily,to je dneska moderni....POZOR na ne a sem s nima na forum,at se dovime,o tech nepoctivcech a garaznicich,kteri si mysli,ze budou milionari!!!
PODELTE SE S NAMI O VASE ZAZITKY A DEJTE VSEM VEDET,KDO UMI A KDO NE!!!
SEM S NIMI!!!!

NEJLEPSI VZKAZ A CITAT,BOHUZEL ANONYM!!!!!!CTETE VSICHNI...

tak pánové k těm Imbusům - chodil jsem pro rozumy k jednomu dědovi (dnes už bohužel nežije) kterému vydal svět motorů v 70-tých letech články jak renovovat motory JAWA 500 OHC. ještě když měl 75 roků tak je generálkoval. jezdili k němu němci, holanďani a nevím kdo ještě a čekali na složení i dva roky. byl to mistr motorář a všechny šrouby na stažení bloků zásadně používal Imbusy. vyděl jsem jeho práci NSU, DKW atd... byl to chirurg a řeknu vám že Vás chytrolíny by utloukl argumentama proč tam dávat Imbusy a ne starý šrouby. jeho práce to tu bude navěky - s Imbusy. copak vám říká únava materiálu atd... takovíhle řeči můžou vést jen zedníci a ševci co si hrajou na renovátory. ta vaše práce může stát tak akorát v obýváku vedle televize, ale motorky jsou od toho aby jezdili - ne aby se na ně lidi čučely. na to máme obrazy. lepší pérák v provozu na ježdění po lese a do hospody(i když ne 100% originál) než kus starýho naleštěnýho železa v obýváku!!!    [Zeus]    02.03.2017     Zobrazit téma  
Odpověď  Kupuju tady a vždycky spokojenost : http://www.zamecnictvikraus.cz/repliky.php?typ=perak    [Richard]   15.01.2022
Odpověď  https://www.tkmoto.cz/podvozek/32-osa-predniho-kola-chrom.html    [-A-]   15.01.2022
Odpověď  jednoduše- origo osa je BROUŠENÁ. Jenže dneska to TK Moto dělá soustružený. Je to sice šmejd,ale LACINÝÝÝÝÝÝÝÝ. A když začne někdo nabízet pořádně udělaný osy(a jakýkoliv jiný díly) za dvojnásobek, tak to nikdo nekoupí.A ještě bude po FB v řečech, jaký je zloděj.    [-a-]   15.01.2022
Odpověď  Poslední nákup 3 hřídelí do kola na Péráka byl děs. Kdo to vyrábí??? Na jedné ložiska volné, na jedné jde nasadit do poloviny, pak už neproleze a na třetí nejde nasadit vůbec. (Možná šichta po silvestru???)    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.01.2022
Odpověď  Hádám, že neni replika jako replika a i u stejného prodejce můžeš koupit pokaždé jinou.

Já mám letos novou (druhovýroba surová bez chromu) a s mýma 105kg zatím 300km drží. Na dokladu je "DoktorMoto".    [tečka]   26.09.2021
Odpověď  Nově jsem našel http://www.jawamarkt.cz/cz/motor-2/pruziny-do-kulisy-razeni-2ks-novy-vyrobek objednával již někdo?


Jo a pružina/y na/pod sedlo řidiče Pérák 11/12/18 - stále se ty repliky vytahují????    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2021
Odpověď  [Bohumil] 02.09.2021 - to je hezké no, dík za info. Jen sem bohužel zatím u replik nenašel vyhovující,...    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2021
Odpověď  Podle výkresu Jawy má pružina 5,5 závitů činných a celkový 7,5 závitů, průměr drátu 1,32mm, volná délka cca 28mm, síla pro stlačení na 20mm je 39,7 N.    [Bohumil]   02.09.2021
Odpověď  Šublérou.Hrúbka drátu orginálu je myslím 1,2 mm a tie replikové sú z drátu 1,3 mm.(ak treba môžem to odmerať presne,tiež som s tým raz mal problém a odvtedy na to dávam pozor).Voľným okom to prakticky nepoznať,lenže 10 závitov x 0,1 je ten milimeter navyše ktorý spôsobí nedoradenie.    [Joski]   02.09.2021
Odpověď  Tyto pružinky jsem kupovával od pana Slepičky na burze v Chotusicích. Bohužel je měl vždycky jen chvíli,než mu je vykoupili ostatní prodejci s dvojnásobnou cenou.
Počítával jsem počet závitů,tuším že orginál měl x plus půl závitu a replika měla dojetej na celej závit.
Dělal jsem motor kamardovi s "těžkou" nohou a ten dokázal tu pružinu stisknout tak že závity přeskočily a musel jsem kuchnout motor a přehodit pružinu.    [Standa]   01.09.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  A jak řešite tohle?? Origo je po stlačení 10mm, repliky 11mm,....způsobuje to nedořazení,...řešíte to nějak? Kde kupujete správné?? Nebo na to prdíte???
Děkuji    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.09.2021
Odpověď  Dolin1: doobjednal jsem na sbazaru    [DAN]   27.08.2021
Odpověď  A od koho, nebo u koho bylo koupeno?    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.08.2021
Odpověď  V Chotusicích jsem si koupil na péroše hotovou elektroinstalaci z opletených kabelů, stačilo jen zapojit. Prodejce měl desítky typů a měl jsem vzít hotovou i na Čz.    [DAN]   24.08.2021
Odpověď  Tak co? Nikdo nic nového??? Všude samé superrepliky? :D

Já koupil zadní díl blatníku Pérák od p.Babušíka v Chotusicích a paráda. Dostal jsem info, že je delší o nějaký milimetr a je nutné jej připasovat na můj origo, ale jinak kvalita a přesný.

Renovace karburace Péráka http://www.zamecnictvikraus.cz/repliky.php?typ=perak paráda!    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.08.2021
Odpověď  Chci prebrousit panelkovy valec na pist z MZ 250. Dlouho, uz asi 2roky shanim puvodni DDR pist, az ted jsem narazil na tenhle.
http://www.moto-prodejna.cz/nahradni-dily-mz/motor -valec-pisty/pisty-pistni-krouzky/Pist-kompletni-M Z-ETZ250-ETZ251-originalni-slitina.html
Pisou originalni slitina K20. Mate s tim nekdo zkusenost? Myslim konkretne s toutou pistni sadou.    [takysportkar]   07.03.2017
Odpověď  Ano často to tak vypadá viz. příspěvek "první burza s EET"    [k]   03.03.2017
Odpověď  Dovolím si reagovat- asi trochu jinak. Kdysi mi přišlo na mejl povídání, o tom, že vedle sebe ve stejný době žije asi 5 generací(1 generace=20 let) a každá byla něcím specifická. Začínalo to tuším ročníky 1920-1940, pak po 20 letech nahoru až do současnosti..
A jedna generace z "mlaďáků" měla popis- když se nudím, vlezu někam na fórum, dám provokativní (blbej) příspěvěk, a bavím se, jak se fóraři hádaj..

Závěr? občas mám pocit, že zavítá někdo i sem, na veteránforum:o)    [Beat]   02.03.2017
Odpověď  Já jsem si složil Péráka. I motor. Zatím jen tohle, nemám moc času. Používám jak původní, tak stejně vypadající šrouby nové. Imbus ani jeden, dokonce jsem je měnil za ty na šroubovák. Mám na tom péráku najeto 2500km za minulé dva roky. Letos 50km za ninulé dva dny. Jede úplně v pohodě.

Je nutné totiž správně pojmenovat to o čem mluvíte. Pokud si budu stavět něco do lesa a podobně tak není asi problém použít imbus, ale tak stejně i obyč šroub na šroubovák. A to jak nový tak starý.

A popravdě sem viděl mnohé práce starých "mistrů"...a tedy. Není zde zvracející smajík.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.03.2017
Odpověď  Oprava a renovace je někde jinde a to co předvádějí některé renovační dílny nemá smysl řešit, stačí se podívat na titulní stranu jednoho časopisu co dnes vychází. Můj mechanik 70+ dělá nejen ohc. Čekací dobu má měsíce. Na šesti motorech co mi dělal nepoužil jediný imbus, ale nové šrouby podle originálních a nepátrám kde je bere. Kdo chce imbusy nechť si je použije. Mám doma něco v obýváku a něco i do lesa.    [jawik]   02.03.2017
Odpověď  Co tím autor na veteran foru chtěl vlastně říci? Celé je to zmatečné a zrovna ty imbusy na veteránech...., no nevím, docela bych chtěl slyšet to jeho utlučení argumentama. Pokud by ta motorka byla veterán, tak bych ho asi za ty jeho argumenty proč imbusy velice rychle poslal někam    [PS]   02.03.2017
Odpověď  Chtělo by to zapracovat na jazyku a slohu...
K těm imbusům. Je rozdíl, zda je vozidlo renovováno, nebo opravováno. Pokud chci práci nazvat renovací, tak musím dodržovat renovační pravidla, mezi která patří i dodržení původního spojovacího materiálu, případně jeho nahrazení shodnou replikou.
Pokud chci vozidlo jen opravit, či vylepšit, záleží jen na vlastním uvážení, jaký spojovací materiál bude použit.
Starý mechanik si zřejmě chtěl imbusy ulehčit práci, nebo spíše imbusy považoval za krok vpřed. Doba se však změnila a většina renovátorů klade se vyšší nároky na autentičnost takže si troufám tvrdit, že se s imbusy u českých veteránů budeme setkávat čím dál tím méně.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.03.2017


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006