MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 309084 příspěvků |7667 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 31 | Přihlášených: 2 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývač | Odpověď 27.2.2021 10:37  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zodpovězené téma zahrdzavené všetko!
Zdravím Vás všetkých, potrebujem pomôcť, od jedného starého pána som kúpil bloky, prevodovku, kľuku v kope na panelku 350. Len to je tak zahrdzavené že stým nejde vôbec pohnúť, ani silou ani sťahovákom, striekam nato wd40, naliaj som tam aj číry odhrdzovač. Viete mi prosím poradiť ako by sa to dalo rozhýbať? mňa už len napadá flexou odbrusiť čo najbližšie čapy a vŕtať stále väčším vrtákom, čo to je tiež somarina? Ďakujem vopred za Vaše odpovede.    [Janči]    28.05.2019     Zobrazit téma  
Odpověď  No možná jo, nikdy jsem nic tak dlouho v kyselině nemáchal, ale spíše to vypadá jako by na těch původně lesklých plochách čepů něco přibylo. Zajímavý je, že setrváky byly ca do půlky hooodně zrezivělý, ale zbytek byl docela dobrej a teď jsou obě části setrváků krásně čistý... i ta druhá, dobrá půlka je krásně čistá, jsou vidět drážky po soustružení- tam se rozhodně nic nenaleptalo, zkusím vyfotit    [FilipS]   26.02.2021
Odpověď  Chemik říká že ti kyselina po třech týdnech naleptala i čistý kov, kdo tě to učil takhle blbě?    [Laco]   25.02.2021
Odpověď  Ještě mám dotaz na nějakého chemika. Zrezavělou kliku jsem dal ještě do kyseliny citrónový a teď po ca 3 týdnech vyndal. Setrváky jsou krásně očištěný, ale zajímavý je, že na čepech kliky, na plochách který byly lesklý bez rzi se udělal černý povlak od kterýho jsem se strašně zaprasil. Umyl jsem to saponátem, už to nešpiní, ale ty původně čistý lesklý ploch na čepech jsou teď drsný jak šmirgl. Jako by se tam něco vysráželo. Mechanicky to jde dolu blbě. Nevíte co to je? Jak to sundat?    [FilipS]   24.02.2021
Odpověď  Díky za rady, zvítězil jsem! Vybrousil jsem ložisko Einhellem ;-) Kartery vypadají slušně - tedy až na ten jeden mnou stržený závit na dynamo...    [FilipS]   04.02.2021
Odpověď  A keď nemám Dremel, ale Einhell aj tak možem?    [. ]   01.02.2021
Odpověď  Tak to už jsi zvítězil!! Zbytek na lisu pokud je otočená ojnice v mezeře. Nebo nahřát hliník a musí to jít a ložisko zůstane na klice    [HonzaBK]   01.02.2021
Odpověď  Dremelem vybrus do obou krouzku loziska drazky a vytahej jimi kulicky. To bude jednoduzsi.    [.]   30.01.2021
Odpověď  Tak jsem to nakonec rozpůlil, ale z druhé strany. V pravým karteru mi ale klika furt visí. Klec ložiska jsem rozvrtal, všechny ty plíšky vytahal, klika se kinklá, ale stejně to nejde ven, i když jsem kuličky namačkal těsně na sebe do jedný půlky. Asi to namočím ještě do kyseliny...    [FilipS]   30.01.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Díky, rozsekám ty loziska. Měl jsem ambici to rozdělat elegantně. Šrouby jsou určitě venku vsechny, kartery vůči sobě jdou nepatrně pootočit. Viděl jsem jak tu někdo půlil pomocí stranovýho klíče a tak jsem dostal odvahu ukázat čím půlím já    [FilipS]   22.01.2021
Odpověď  A hlavně se pořádně podívat jestli někde pod špínou nezůstal ještě jeden šroub, to už se mi stalo a motor tak rozhodně rozpůlit nejde :-)    [meela]   22.01.2021
Odpověď  rozsekej ostrým malým majzlíkem ložiska na klice případně i v převodovce - klece a pak se vysypou kuličky a pak už to nemůže na ničem držet. Já takto demontoval kliku z 350, tam to bylo oto horší, že jsem ještě musel uřezat jednu ojnici a druhou překroutit o 90 stupňů, protože nešlo otočit s klikou tak aby ojnice nevadily při půlení karterům.    [HonzaBK]   22.01.2021
Odpověď  Pánové, už od Vánoc rozebírám jeden totálně zarezlej motor z 250 kejvačky. Všechno jsem rozhejbal jen kolečko 4. rychlosti s tím bazmekem na sekundár ne, to ale snad nevadí, když z druhý strany hřídelí hnu. Stejně to ale nemůžu rozpůlit a právě jsem vytrhl stahovákem jeden závit díry na stator dynama... Asi 1 mm jsem kartery dostal od sebe. Klikou otočím asi o 15° sem tam, protočit ale nejde, je tam bordel.. to by ale snad nemělo půlení vadit.. jsem z toho na prášky. Na čem to může viset!?    [FilipS]   21.01.2021
Odpověď  Úspech! Tá kyselina tomu naozaj pomohla a potom po troške námahy to išlo pekne rozpoliť. A po oddelení blokov som sa nestačil čudovať koľko bordelu bolo od spodu kľuky. Ďakujem za každú vašu radu borci.    [Janči]   19.06.2019
Odpověď  Chtěl jsem kdysi "zachránit" motor z péráka, který stál na zahradě několik let bez hlav a víka spojky, tedy plný vody. Dlouhodobé máčení a odrezování nepomáhalo, nahřívání nepomáhalo. Pomohla až průmyslová ultrazvuková čistička, která bordel dokázala uvolnit natolik, že po nahřátí se kartery podařilo oddělit. Ale kartery byly stejně ve všech otvorech pro ložiska tak poničené, že námaha za to ani nestála.    [vintera]   05.06.2019
Odpověď  Rozebíral jsem jich několik. A pomáhá a to hodně ta kyselina citronová. Samo není všemocná. Bordel a mechanické "problémy" neřeší. Pomáhá ohřátí (já používám PB hořák) a pomáhá i spešl povolovač od Retechu a také obyč olej!!!    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.06.2019
Odpověď  Ako uvádza pán [P.], je to pravda, bude to držať vo vnútri bodrel medzi kľukou a blokmi,alebo medzi stredovou vložkou kľuky a blokmi. Mám už aj rozbité ložisko, guličky sú von ale je ešte pod tým niečo. Tie bloky motora sú zaseknuté tak ako sú na obrázku, ja som ich nepohol ani o mm, ani von ani dnu. a po premeraní šublerou sú rozdiely na začiatku a na konci pár stotín mm.    [Janči]   05.06.2019
Odpověď  Nerad to uvádím, ale myslím si, že jen málo lidí zde opravdu rozebíralo podobný stav motorů a vlastně si dokáže představit plnou realitu, nedrží to jen na ložiscích aj., kolikrát to udrží čela kliky tak, že se to nehne ani o milimetr, i když by ložiska nebyla. Proto je dobré užití kyseliny, odškrabování a vyplachování rezu aj. bordelu odkudkoliv to jde, a postupně zkoušet stále dokola stahovák, ohřávat karter, který chcete zrovna sundat... Ložiska jsem dokonce opakovaně u podobných motorů i roztrhl.....    [P.]   05.06.2019
Odpověď  jo a ještě když se dívám na tu fotku, tak bych pravou stranu (na fotce) vylisoval cca o těch 5 mm ven a demnotoval bych středový hliníkový kruh a pak můžu klikovkou v tom zbylým karteru při uvolňování ložiska kývat i mírně do stran.    [HonazBK]   05.06.2019
Odpověď  Nevím, podle fotky (levá strana fotky) musí jít karter vylisovat - ojnice je v horní úvrati a neměla ba vadit karteru při půlení. Nebo blbě vidím? Pak bych zkusil nahřát ložisko na klikovce a na ojnici na pravé straně fotky a pootočit, aby byla ojnice taky v horní úvrati, nebo ji zkusit nějak odvrtat u klikovky (nevím jestli to jde, ještě jsem ojnicu vrtat nezkoušel), nebo ju nějak u klikovky odbrousit fortunkou apod. Já bych ale po sundání jednoho karteru zkusil autogenem napřed rozhýbat ojnicu a následně ložisko v kartru na klikovce, aby šla pootočit do horní uvratě. Taky bych možná zkusit rozbít klec ložiska na klikovce.    [HonzaBK]   05.06.2019
Odpověď  Kdyžtak nemáte možnost to nechat u těch ložisek vyjiskřit??? Je pravda že když by se to podařilo uvolnit v ložiskách tak už rozborka nebude problém.    [Martin Štindl]   04.06.2019
Odpověď  Tohle nejspíš nepůjde, kliku bude i po odvrtání klecí vnějších ložisek fixovat to středové ložisko a k tomu samotné čepy se mohou hnout jen co to dovolí vůle mezi setrvačníkem a stěnou karteru. Aby šlo "vysypat" kuličky je nutné po odstranění klece kuličky sesadit k sobě a vnitřní kroužek srazit k volné straně a to je možné jen pokud je vnitřní kroužek ložiska na volno - jenže teď je v něm čep.    [Martin Štindl]   04.06.2019
Odpověď  když vezmete vrtačku,a zničíte klec ložiska pod dynamem, pújdou pak kuličky ven, a mohlo by se podařit motor rozpúlit. Stejně tak můžete zničit ložisko z levé strany klikovky, a potom by mohla jít klika z levé půlky bloku taky ven, jen po nahřátí .    [MOnty]   04.06.2019
Odpověď  Využil bych částečného odtažení karterů, pořádně čistil kyselinou, ale pak bych klidně opět zkusil slisovat k sobě, on ten bordel, který tam zůstává to drží až neuvěřitelně, klidně jsem i zničil ložiska, aby to na nich nedrželo, ohřával na lisu, či na stahováku aj., možností je hodně, jde jen o trpělivost.    [P.]   04.06.2019
Odpověď  HonzaBK to myslí tak, že takhle jsou ojnice v přesné pozici která je potřeba pro rozpůlení, navíc je vidět že pravý karter už "leze". Ale jak potom dostat kliku z levého karteru je další věc :-)    [meela]   04.06.2019
Odpověď  [HonzaBK] tie ojnice sú prihrdzavené a kľuka sa vôbec nedá pohnúť, preto to chcem dať buď do kyseliny alebo do nafty aby sa to trošku rozhýbalo alebo aspoň sa dalo rozobrať.    [Janči]   04.06.2019
Odpověď  Ale vždyť podle fotky, jsou ojnice zrovna v poloze kdy by levý karter měl jít bez problémů oddělit od pravého. A pak bych se snažil jen nějak pootočit klikovkou, nebo nějak zlikvidovat i pravou ojnici aby nevadila při půlení.    [HonzaBK]   03.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  No je to v zlom stave, preposielam foto, a búracím kladivom do toho nechcem ísť, chcem zachovať bloky.    [Janči]   31.05.2019
Odpověď  Mě se osvědčilo na zarezlý píst elektrické kango. Používal jsem různé kyseliny,nahřívání,lisování apod.V zoufalství jsem použil 5kg kango.Kangem byl píst za 30vteřin venku.Než bych někde něco máčel pokusil bych se motorem potočit kangem.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.05.2019
Odpověď  Předně bych zvážil, jestli to stojí za námahu. Jestli to bylo dvacet let v potoce a je to jeden oxidovaný kus tak prostě hodit do šrotu protože z toho stejně nic nebude. Co vlastně kde drží a v jakém je to stavu?    [pavel]   29.05.2019
Odpověď  Pak si tu citronovku nech na příště. Usadí se ti hrubé nečistoty,sleješ přes hadr. A můžeš používat pořád dokola dokud "bude ještě rozpouštět". Já jsem čistil nádrž a už druhý rok to používám na odrezení všeho možného(karbutátory- úsady tak 5-10 minut, staré nářadí, stahovák bubnů na MB,...)    [batoh] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.05.2019
Odpověď  Tam není co přehnat a jde jen o to kolik se Vám chce kupovat citronky, hlavně ji ve vodě pořádně rozpustit a pak již jen máčet, v teplé asi rychlejší a účinější, no funguje klasicky i za studena, síla koncentrace jen zkracuje rozpad koroze, problém spíš je v tom, že se ne vždy přes mastnotu a bordel vše cca vyčistí, proto to škrabání, vyplachování, vapka aj., a i přesto je to kolem kliky a ložisek prostě horší s přístupem..., chce to jen trpělivost a snahu.    [P.]   29.05.2019
Odpověď  No fajn, a do koľko by sa mala koncentrácia citronky pohybovať? Niekde som čítal že stačí aj 10% ale ako si napísal čím vyššia tým lepšie, len aby som to neprehnal.    [Janči]   29.05.2019
Odpověď  Pokud by to byla fosforečná, hliník třebas zešedne, no a u chlorovoníkové by ty kartery zmizely :-) není se čeho bát, pokud použiješ citronku, P.    [P.]   29.05.2019
Odpověď  Hliníkovým dílům se nic nestane, pak jde jen o koncentraci kyseliny, čím více kyseliny, tím je to rychlejší, máčím to i ve studené, jen to občas vyndám, oškrábu, kde to jde, vypláchnu vapkou a opět naložím, nedokážu si představit že bych se s tím dny, či týdny vařil.    [P.]   29.05.2019
Odpověď  Pozor na to, bloky kyselina citronová zřejmě sežere také...    [Hynek]   29.05.2019
Odpověď  Ďakujem za poradenie. Chcem zachovať bloky,a samozrejme ztých dielov nič nebude, súce len do šrotu alebo ako ťažítko :D ale chcem len rozpoliť motor a bloky odložiť ako náhradu. Tej kyseliny sa bojím, nepoškodí to bloky?    [Janči]   29.05.2019
Odpověď  Já takhle motor vařil v kotli jak malý prase, asi tejden .A kyselinu 3X vyměnil.    [Monty]   29.05.2019
Odpověď  Kup kyselinu citronovou a celý motor ponoř do roztoku, který bude vřelý....kyselina sžere rez. Zůstane jen čistá ocel. CHce to vřelou ale!    [umlauf]   29.05.2019
Odpověď  A co s těmi zrezavělými díly hodláš potom dělat? Složit z toho motor? Není lepší sehnat celkem dostupné a celkem levné díly v pořádku a nezarezavělé? Kdyby to byly díly na třeba na Rumpála, neřeknu ale na panelku?    [PS]   29.05.2019
Odpověď  Ajaj, máčet a co jde mechanicky tak sundat, kdysi jsem chodil s detektorem a vím, že by pomohly různé roztoky což ale v kombinaci železo a hliník nebylo vhodné    [jawik]   28.05.2019
Odpověď  no a ešte som zabudol, napadnuté je to tak že ložisko, obruč a guličky sú jeden kus, takže asi to bude v nafte aj polroka.    [Janči]   28.05.2019
Odpověď  Ďakujem aj tak Jawik    [Janči]   28.05.2019
Odpověď  Chce to opravdu trpělivost, i měsíc(e). Nevím jak moc to máš napadeno, ale rozhýbal jsem tak věci vytažené z potoka. Možná ti někdo poradí lépe.    [jawik]   28.05.2019
Odpověď  Ďakujem za info, vyskúšam. A koľko by som to mal mať v nafte? týždeň, dva týždne?    [Janči]   28.05.2019
Odpověď  Naložit do lavoru s naftou a trpělivě čekat. Maximálně ještě nahřát.    [jawik]   28.05.2019


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006