MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 301593 příspěvků |7276 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 51 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývač | Odpověď 19.8.2019 00:30  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma Vidličky jawa 250 nová výroba
Ahoj všem. Máte někdo zkušenost s vidličkami české novodobé výroby na jawu 250? Konkrétně bych je kupoval asi z motokrámek.cz protože s nimi mám dobré zkušenosti.
Avšak bojím se co mi dorazí. Měl jsem kdysi v ruce pár replik( ale tuším že nebyly CZ) a to byla tragédie, volné na osičce( měli hroznej vakl) a i tvar rádiusu byl myslím trošku jiný.
Minule to skončilo tak, že se mi podařilo sehnat jednu původní a druhou slušnou jetou a fungují dobře. Jenomže teď už nějak nemám kde.    [Henry]    02.07.2019     Zobrazit téma  
Odpověď  Nepochopils co se tady píše. Otázka neni "Prečo by museli byť vystavené len výnimočné a vzácné stroje?". Otázka je, proč ušetři 10k a odfláknout renovaci ...    [jawák]   30.07.2019
Odpověď  Prečo by museli byť vystavené len výnimočné a vzácné stroje?V tom národnom múzeu-prosím.Ale to je len jedno.Ale pomaly v každej rodine ČR či SR sa nájde nejaký motorista-zväčša dedo a dnes už vnuci vytiahnu ten jeho motocykel a dajú si ho zrenovovať ako pamiatku na dotyčného a niekde vystaviť,často doslova v obývačke,jazdiť s tým veľmi nemienia.Alebo je tu veľa zberateľov čo skúpili všetko čo má dve kolesá a teraz majú na regáloch zrenovovaných 10 rovnakých štadiónov,10 Jawičiek 175,10 Pionierov,5 paneliek atd.Nikdy už to asi z regála dolu na jazdenie dávať nebudú.To už nedáva zmysel ani mne.Možno len ako investícia.    [Joski]   30.07.2019
Odpověď  Jako jak by u péráka mohla renovace na vzhled přijít "výrazně levněji"? Vape je u takové motorky pošetilost - dynamo je spolehlivé a není absolutně důvod ho nahrazovat. To není o ceně ale o tom že chce prachy utratit. TOP vnitřek motoru vyjde na zhruba na 10k. A jinde se u Jawy ušetřit nedá.

Tak že nepojízdnej pérák na okrasu by vyšel asi 10k levnějc ... tomu říkáš "výrazně levněji"?    [xhamsterr]   29.07.2019
Odpověď  Ještě doplním, že ho má na platných bílých značkách.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  29.07.2019
Odpověď  Ono je to co člověk, to jiná nátura.
Kamarádovi jsem poctivě renovoval péráka, včetně výbrusu, udělání kliky...a chtěl dokonce Vape. Přitom předem věděl, že nebude jezdit. Má ho v bytě, kochá se a ví, že když naleje benzin a olej do převodovky , může kdykoliv sednout a jezdit. To ale nemá v plánu udělat.
Renovace na vzhled by přišla podstatně levněji, ale to bych ho s tím vyhnal.
Když už se něco musí renovovat, musí to být co nejlepší (alespoň u mě a cením si i přístup kamaráda).    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  29.07.2019
Odpověď  Já bych se taky přikláněl k dělení veteránů na provoz a výstavu. ALE za ty na výstavu bych bral něco co je vyrobeno v jednom kusu a stojí to za sklem v Národním muzeu.

Řešit v rubrice "Kývačka, Panelka" stroje na výstavu se kterýma se nebude jezdit je prostě debil-í. A podobně bych se vyjádřil i o lidech to tato moudra šíří. Jediný u koho se to dá pochopit je ten renovátor který prostě maximalizuje zisky na úkor zákazníka - je to zloděj.    [xhamsterr]   29.07.2019
Odpověď  No, když bych měl být úplně přesný a konkrétní pro pochopení příspěvku, tak při shánění dílů jsem několikrát narazil na použité součástky v podstatě nepoužitelné do provozu. Typicky kolečka a hřídelky převodovky,spojkové koše. Ne každý prodávající je ale schopen stav dílů posoudit.

Narazil jsem ale na "renovátory", kteří díly na hranici použitelnosti montují.
Dostalo se mi vysvětlení, že přeci drahý renovovaný stroj nebude nikdo ničit ježděním a tak kolečka přežijí majitele. A je mnoho renovací, kdy motor nikdy neběží.
Koupil jsem z dědictví dva motory po "renovaci", kdy byl motor uvnitř nekompletní, pouze vyleštěný. Byla to zakázka na péráka a zetku na vystavení.

A že je asi častá situace renovací na vystavování jsem zjistil po prodeji více jak 150 kg vyřazených kývačkových, panelkových převodovek a košů z mých starých přebraných zásob, které jsem chtěl vyhodit. A já než něco vyhodím, tak to je už skutečný šrot.
Kupec mi vysvětlil, že je mnoho lidí, kteří nikdy jezdit nebudou, ale nějakého "veterána" vlastnit musí. A těm taková kolečka stačí. Je třeba se zákazníka vždy napřed zeptat.
Jezdilo a jezdí ke mně dost různých sběratelů všeho myslitelného i nemyslitelného a nově často slýchám požadavek spíše na dobrý vzhled, ale funkčnosti netřeba. To, že je nově poptávka i po opotřebených kolečkách, koších, nepoužitelných karburátorech a dalších dílech na běžné jawa-čz svědčí o nějaké situaci. Dokonce i vytahaný a orezlý primární řetěz je dobrý. Toť má letitá zkušenost.

Takže bych se přikláněl k dělení součástek Na provoz/ Na výstavu i u oficiálních prodejců nových dílů.
Je ale zapotřebí být trochu nad věcí a zamyslet se, proč se ironie stává skutečností.    [vintera]   29.07.2019
Odpověď  Jen že s tim jaký sem choděj a kolem motorek se motaji "experti" se ironie od hlouposti v podstatě nedá poznat.    [xhamsterrr]   28.07.2019
Odpověď  ano, nebrat všechno smrtelně vážně.    [vintera]   26.07.2019
Odpověď  Volte...ste nepochopili ironiu...    [Brano]   26.07.2019
Odpověď  Citace: " a na ježdění za autem na přívěsu po srazech a výstavách jsou určené ty křivé vidličky" ... jako to se omlouvám, ale to je tak debil-í názor že to nemá obdoby. To už do těch motorek nemusí "renovátor" dávat žádná střeva.    [volte28]   26.07.2019
Odpověď  "joski" to trefil, je renovace a "renovace". Pro stroje do výlohy a na ježdění za autem na přívěsu po srazech a výstavách jsou určené ty křivé vidličky. Pro běžný provoz se již musí hledat ve starých zásobách.
Bylo by dobré přesvědčit prodejce dílů, aby místo uvádění původu dílů raději uváděli použitelnost - Pro provoz/ Na výstavu.    [vintera]   26.07.2019
Odpověď  Ako si tu prechádzam debatu napadli ma ešte dve veci.Je rozdiel renovovať jednu motorku za 10 rokov pre seba alebo 10 motoriek za rok na zákazku.To potom také množstvá pôvodných dielov jednoducho nie je možné nájsť.Navyše cenu limituje zákazník,niekto si dá poradiť,niekto nie a chce použiť lacné diely s tým že motorka bude aj tak len vystavená,čiže prakticky nebude jazdiť.Dnes už ľudia dávajú renovovať vo veľkom aj malé kývačky,čokoľvek ešte nájdu.Je to ich rozhodnutie a peniaze.    [Joski]   26.07.2019
Odpověď  Felix ví co dělá. Udělá to nejrozumnější, co může. Takže vytáhne celou převodovku a hodem dalekým ji zahodí co nejdál do pole. No a potom tam naroubuje převodovku z 634, kterých si nasyslil 5. A koupi za pětikilo dvě kované vidličky, takže bude půlit až při dalším repasu kliky.    [Felix]   25.07.2019
Odpověď  Ale ani ty originální díly nejsou žádná TOP kvalita. Trochu odbočím od tématu vidliček. Např. prolisování/vybrání pro kluzáky přední vidlice u předního blatníku bylo posunuté vůči sobě při pohledu shora o 1cm.    [Jarek]   25.07.2019
Odpověď  Rozmnožil se počet lidí, kteří touží vlastnit také nějakého veterána. Nejlépe příští měsíc vyjet. Stal se z toho byznys - prodej a výroba replik, renovace na zakázku. Pro jedny je to koníček, často celoživotní a ti jezdí, shání, brousí, leští, chromují, shánějí literaturu proto, aby znovu stroj ožil v podobě, jaké byl vytvořen. Chce to moře času, znalostí, řemeslné zručnosti a hlavně trpělivosti, která musí vydržet. Ne každý je toho schopen, proto existují jak renovační firmy, tak eschopy se svými replikami, kde se u compu dá celkem rychle renovovat běžný sortiment kývaček a panelek.

Před lety jsem jen objížděl burzy a vesnické stodoly, občas něco sehnal v mototechně, bylo to na dlouho. Po letech jsem se "vrátil" ke zprovoznění a opravě (nerenovuji) zásob starých strojů a naivně si také myslel, že snadno od compu v eschopu vše nakoupím. Je to velký omyl, můj omyl, nikoli těch obchodníků a výrobců replik.    [vintera]   25.07.2019
Odpověď  ale to tu plačete úplně stejně jako když se opravují nový auta. Já chtěl ušetřit, tak jsem si koulil dvouhmotovou řemeníci na motor PSA v replice za cca 1500,- Kč. Vydržela 30 tis. km (původní vydržela 160 tis. km). Tak jsem šel do Citroéenu, koupil si originál na skoro 4 tis. Kč a už tam mám zase najeto více jak 100 tis. km. Vyplatí se repliky? Ano vyplatí, když to chci nějak složit a rychle se toho zbavit. Pokud to dělám pro sebe a nechci to dělat pořád dokola, koupím si vidličky za 500,- kus. pokud budu dělat motorku kterou rychle prodám, koupím levné shity, hlavně že co nejvíc vydělám. A to je tak se vším - ráfky český indický turky nerez, výfuky, brzdy, lanka - bovdeny, a asi by jsme mohli vyjmenovat skoro všechny díly na auto nebo na motorku.    [HonzaBK]   25.07.2019
Odpověď  Citace: "Volte28 díky. Ale ta cena je mazec. Takovej rocild nejsem abych vyplázl pětikilo za jednu vidličku."

... to je právě ono. Ty vidličky jsou docela kritický a namáhaný díl. Jsou tam dvě, to zvedne náklady na repasy motoru o směšných 500kč. ale spousta lidí preferuje turka a pak tady brečí. Dík za dobrý příklad.    [volte28]   24.07.2019
Odpověď  podle mě by si měli hlídat kvalitu prodejci    [a]   24.07.2019
Odpověď  Nehleďe na to, že za nefunkční repliku jsou to spláchnuté peníze do haj..u, nebo martyrium s vrácením zboží a čekat na vrácení peněz. Nechápu, když je dostupný originální díl, že si dotyčný "veteránista" raději nepřiplatí pár stovek, které by stejně nechal příští víkend v hospodě, nebo za jiné kraviny. Na to aby obětoval pětikilo,za funkční nový díl, snad nemusí "ročíld" Já na ČS poválečnou motorku jsem sehnal originální nepoužité díly + 4 ks motorů po známých a burzách bratru za babku (nezajímaly mne předražené věci u překupníků) a z toho postavil jeden 100%, pro kamaráda, který jezdí spolehlivě 11 let. Co zbylo - něco se nechalo jako náhradní díly, zbytek se ještě prodal. Nové díly z druhovýroby jen nezbytně - gumové, brzdy a lanka...Nakonec to stejně vyšlo levně. Kdo chce dělat veterány musí na to mít, jenže dnes to dělá každý chudák co má hluboko do kapsy, ojebává to replikami a nad zmetky tu pláče, že nepasují a kdesi cosi. Kupovat nějaké kovové repliky na velkoseriové motorky, na které je dílů a motorů dost je úplná zhovadilost. Vykašlete se na repliky, ať jsou odkudkoliv a ušetříte si jak peníze, tak nervy. Raději na nic nespěchat. počkat a zvednout se od PC a začít shánět, jak před 30ti lety. Jenže dnes musí mít každý všechno hned, od počítače, s doručením až do garáže, ve vysoké kvalitě a za babku. Lidi od veteránů - dnešní staříci, to byla jiná "sorta"...
Na svého němce jsem sháněl díl, na kterém jsem zůstal stát rok, nakonec se objevil na inzerci v Rakousku a dal jsem za něj takovej ranec v éčkách, že za to měl Felix originálních viliček plnou bednu...:)
A propos neznačková replika zůstane replikou a to buď funkční nebo ne a zmetky se dělají všude napříč světem a to i na Slovensku.Tam nejsou žádná výjimka (motoren.sk) Vtip je vtom, že díly z továrny se vyráběly předem určeným technologickým postupem, z předepsaného materiálu a s výstupní kontrolou - tím se (ne zcela) eliminovala zmetkovitost a podílelo se na výrobě daného dílu spousty specializovaných pracovišť, s mnoha lidmi, kteří rozuměli svému řemeslu. Kdežto u repliky je to o přístupu toho daného výrobce. Je dost pastičkářů, kteří si ani neopatří origo technický výkres, tím pádem ví h...o, a pustí se do výroby a ani to neodzkouší a kvalita kolísá, dá li se o nějaké kvalitě vůbec mluvit.Pak to prodají do nějakého E-shopu a o zábavu je postaráno..._)    [J]   24.07.2019
Odpověď  Felixi, možná nejsi Rothschild, ale hlupák co jsi koupí nepasující repliku, hlavně že je levná a v akci jako v Kauflandu:-)    [host]   24.07.2019
Odpověď  Volte28 díky. Ale ta cena je mazec. Takovej rocild nejsem abych vyplázl pětikilo za jednu vidličku.    [Felix]   24.07.2019
Odpověď  Ono nejni tak jednoduché zjistit skutečný původ výroby dílu. Objedná se něco kdesi v eschopu a jen se čeká co asi dojde. A věřit prodejci? Sám mnohokrát neví kde to jeho dodavatel sebral, anebo nechce ani raděj vědět.    [vintera]   24.07.2019
Odpověď  Co je česká výroba je ok. ...... :-) Tato hlaska zludovie ... to už se dávno stalo.    [volte28]   24.07.2019
Odpověď  Co je česká výroba je ok. ...... :-) Tato hlaska zludovie .....a co takto si precitat tuto diskusiu : https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=256536 Najde sa tam nieco aj Z českých luhů a hájů ....    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.07.2019
Odpověď  Není to tajné a 6.7.2019 tu byl v tomto tématu odkaz. Ale chápu, že trochu hledat není pro každého http://shop.jawacz-dily.cz/kyvacky-panelky-c1/vidlicka-razeni-jawa-zasoba-mototechny-originalni-dil-i270/

A na česko jsem "nezabudol". Neni uvedeno protože česko nepaří do spolku manufaktur vyrábějících šmejdy. Co je česká výroba je ok.    [volte28]   23.07.2019
Odpověď  Volte28, a zabudol si aj česko,
Lebo šunty robia aj u vás    [Jozef ]   23.07.2019
Odpověď  volte 28 a kde teda prodávají originální vidličky, jestli to teda není tajné?    [Felix]   23.07.2019
Odpověď  Výrobce Polsko, Maďarsko, Slovensko, Indie nebrat a je klid.

A opět opakuji - tento díl je ke koupi v originále. Nevidim jediný důvod proč kupovat něco spoza Dunaje.    [volte28]   22.07.2019
Odpověď  Hovoríš ako keby si to vedel pohľadom rozoznať.Lebo ja nie som asi až taký odborník.Navyše to objednávam cez internet,že je nejaký problém zistím až po dodaní.U nás je len jeden internetový obchod ktorý pri súčiastke píše aj pôvod.    [Joski]   19.07.2019
Odpověď  "... koho by napadlo že to niekto môže až takto zvrzať?"

Koho by to napadlo? No dnes už snad každého. V životě bych nekoupil do motoru tak důležitý díl v nějaké turecké replice a už vůbec ne když je ke koupi díl originální. Jasně, stojí o 250kč víc a jsou tam dva. Ale ušetřit na motoru 500kč a pak znovu půlit může s prominutím jen osel.    [volte28]   17.07.2019
Odpověď  Já bych na vrchol šmejdů dal repliku kývačkového brzdového pedálu. Při první zkoušce brzdy "sešlápnutím" rukou se šestihranná osa protočila v ramínku co tahá lanko. Vyrobeno z naprostého bláta.    [vintera]   17.07.2019
Odpověď  Pre volte 28:objednáš si to,70 rokov to malo rovnaké rozmery,koho by napadlo že to niekto môže až takto zvrzať? Som zmierený s tým že väčšina replík je "dorob si doma" ale toto je vrchol mojej hitparády šmejdov.    [Joski]   16.07.2019
Odpověď  Já kdysi koupil pravděpodobně originály, ale už odnova byl na jedné uvolněný čep. Pomohlo zavaření (přilepení) slabým svárem 1,6 elektrodou. Táta to zakápl kolem tak rychle, že jsem nestihl ani mrknout, vidlička se skoro nezahřála a svár byl tak parádní a nizoučký, že nebylo potřeba nic brousit. Nechal jsem se inspirovat někým, kdo to vařil tigem.    [longr]   16.07.2019
Odpověď  Podle mě je hlavní chyba na straně hloupých kupců kteří ty šunty dále dokola kupují jen protože jsou levné.    [volte28]   15.07.2019
Odpověď  Ano, JAWA to má vymyšlené, o tom žádná, ale Turek, Ind nebo Číňan nevyrábí vidličky v licencované výrobě. Vyrábí je dle své představy a možností. To, že výrobek nemá totožné vlastnosti s originálem, není jen nekvalitní výrobou samotného dělníka, ale výsledkem celého výrobního procesu, počínaje samotným zadáním. Dokud bude zadavatel výroby spokojen s takovýmto šmejdem (výsledkem výroby), tak bude výrobce nadále šmejdy vyrábět a obchodníci nabízet a renovátoři kupovat. Přeci si nelze myslet, že nějaký Turek bude zkoumat, jestli jsou vidličky správně vyrobené podle originálu. Výrobci jde o to, aby to, co si někdo u něj zadal vyrobit, tak i vyrobil i prodal. A když ty šmejdy někdo odebírá, proč by na věci něco měnil. Na vině není sám výrobce, ale především odběratel - celá vertikála až k renovátorovi.    [vintera]   14.07.2019
Odpověď  ... počínaje zaplacením schopného konstruktéra, technologa výroby ... je ze u jawa dilu uz je to 50 let vymyslene. Staci jen kvalitne vyrabet.    [xhamsterr]   14.07.2019
Odpověď  Ono je to vždy o penězích, počínaje zaplacením schopného konstruktéra, technologa výroby, o vyučených obsluhách výrobních strojů ani nemluvě. S tím souvisí i výběr materiálů a výrobní možnosti strojů. A protože výrobek musí být co nejlevnější (tak to požadujeme), tak se na výrobku změní materiál, zušlechtění i samotná konstrukce. A jak je vidět na příkladu vidliček, tak ani rozměry nesouhlasí. Nic neobvyklého. Ještě mne napadlo, jestli tyto vidličky nepatří k novým replikovým kolečkám, které mohou mít rovněž jiné rozměry.

Pojal jsem úmysl koupit nabízenou kompletní převodovku upravenou na starší kývačky, panelky. Tak nevím.    [vintera]   06.07.2019
Odpověď  Vidlička tady na fotce vypadá vizuálně dobře ale že nesedí rozměry TO NENÍ O PENĚZÍCH ALE JETO JEN LAJDÁCTVÍ A ŠLENDRIÁN!!!! Osobně nemám zkušenosti s replikama protože co šlo tak jsem si ufušoval ale nedávno jsem si koupil držák blatníku na s11.Perfektní výlisek ale kužělové zahlubení na šroubek kuželový trojhran-hnus jakoby to nekdo dělal vrtákem a ruční vrtačkou.    [Marek]   06.07.2019
Odpověď  Müj motorář 70+ nemá mobil natož PC, ale na každé burze v širokém okolí se hrbí nad každou bednou a hledá. Udělal mi cca 8 motorů a některé budou ještě dlouho v regálu ..    [jawik]   06.07.2019
Odpověď  Je dobře, že někdo otevřel problém replikových vidliček, alespoň všichni vědí co nekupovat. Před 40 lety byly pro mne jen burzy, objíždění vesnických "uloženek" a občas inzerát. Dnes je více internetu, tak jej všichni využíváme, protože šetří především čas i peníze za cestování. Nakupujeme až do domu a tak kupujeme i nepoužitelné replikové vidličky, ačkoli se prodávají i originály. To není ani tak o pohodlnosti zvednout zadek na burzu, ale o snaze všech ušetřit za každou cenu. Příspěvek (michal) je zcela výstižný.    [vintera]   06.07.2019
Odpověď  Marek: Nejsem frajer, jen vyučený strojař s vyučním listem. I doma na počkání ti zjistím druh oceli jiskrovou zkouškou, sice je to jen hrubé určení, ale jako základ to stačí, tvrdost ti taky doma změřím. Od toho se dá odpíchnout a začít dělat, jinak souhlasím s přispěvatelem "P", proč kupovat šmejdskou repliku když jsou k máni originály:-)    [SWF]   06.07.2019
Odpověď  http://shop.jawacz-dily.cz/kyvacky-panelky-c1/vidlicka-razeni-jawa-zasoba-mototechny-originalni-dil-i270/
Máme originál vidličky viz naše fotka , přidávám odkaz.
Problém je jediný- cena    [Jawacz.cz]   06.07.2019
Odpověď  Nechápem čo máte niektorí za problém.To si mám vyrábať žiarovku keď sa mi vypáli?Odjakživa sa bežné náhradné diely kupovali,to neprišlo až teraz.Len som reagoval na pôvodnú otázku nech Henry vie na čo si dať pozor.V podstate son rád že si niekto vôbec dá prácu s výrobou replík,ale zasa aspoň základné rozmery by mohol dodržať.    [Joski]   05.07.2019
Odpověď  naprostá většina prodávaných replik, ať jde o cokoliv, stojí za ... Protože, kdyby se měly vyrábět z předepsaného materiálu, odpovídající technologií a za dodržení všech postupů, byly by tak drahé, že by je málokdo kupoval. Ale jelikož jsme se dostali do doby, kdy by všichni chtěli všechno až pod nos, hned, bez námahy, ideálně jen vybalit z krabice a k tomu všemu, ještě navíc levně, vyrábí se přesně to, co se prodává... Kdo se s tím nechce smířit, shnání původní díly v dobrém stavu, nebo si poradí sám.    [michal]   05.07.2019
Odpověď  SWF- Ukaž se frajere..... Víš z jakýho materiálu? Je cementovaná a kalená,nebo kalená,nebo kalená a pérově popuštěná. Toje jen začátek co je potřeba vědět.    [Marek]   05.07.2019
Odpověď  Nevím, beru to tak, že je prodávám za korunové položky a na burze či internetu si je horko těžko někdo koupí, pak se najde jeden, který vezmě najednou všechny..., jakmile je nějak mechanisky poškozená, vyhazuji, ale to neznamená, že v každém motoru je to posrané, ve valné většině je tento díl naprosto zdravý a plně funkční.    [P.]   05.07.2019
Odpověď  Joski: Co je tak nesmírně složitého ohnout kus plechu a vyvrtat do něj dvě díry? Pro běžného strojaře nic nemožného. Zkušenosti, praxi a šikovnost potřebuje snad každý kdo něco renovuje. Nebo ty snad nejsi renovátor, ale jen vyměnovač dílů za repliky? Samozřejmě že je levnější si to koupit v replice a pak týden pindat s mobilem v ruce na foru jak to nepasuje.    [SWF]   05.07.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ešte jedna:    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.07.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ešte:    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.07.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  SWF-srandujete?Musíte mať neskutočnú výbavu,prax a skúsenosti ak považujete vidličku za výrobne jednoduchú vec.A dalšie príspevky-tu predsa nejde o darebnosť,vidličky sa nemenia pre zábavu ale až keď je zle.Bývajú vydrané,vyžíhané,mechanicky poškodené.A potom si kúpite niečo takéto a máte ešte väčší problôém:vid foto.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.07.2019
Odpověď  Protože replika přijde až k pánovi domů ke kompu. Za původmín dílem musí pán holt zvednout zadek, vyrazit a hledat....    [.]   05.07.2019
Odpověď  Nevím, nějak nechápu proč stále vyrábět něco, co se dá myslím celkem snadno koupit použitelné a původní, a když vidím jak často lidi řeší věc v replice a že nepasuje, či nefunguje, než aby si to koupili původní, nechápu to.    [P.]   05.07.2019
Odpověď  A přitom výrobně tak jednoduchá součástka, kterou i jen průměrně šikovný člověk zvládne vyrobit sám.    [SWF]   05.07.2019
Odpověď  Zdravím-žádné dnes vyráběné vydličky se nedají použít! Zkoušel jsem více výrobců a výsledek byl jen promarněný čas a vyhozené peníze.    [Petr]   04.07.2019
Odpověď  jo, s těmito vidličkami jsem se už 2x napálil v Moto Ústí    [Petan69]   03.07.2019
Odpověď  Joski ano vyfoť a dej to prosím i do vlákna o replikách!! Sem : http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=256536    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2019
Odpověď  Už 2 x som objednal vidličky,raz firma SR,raz z ČR,a boli v tej časti čo zapadá do drážky v ozubenom kolečku dlhšie o cca 2 mm.Po namontovaní blokovali-skrížili hriadele.Odvtedy kupujem len na burzách a primeriavam rozmery s pôvodnou.Neviem odkiaľ ich predajca mal.Reklamáciu nechceli uznať.Prípadne môžem pre výstrahu nafotiť.    [Joski]   02.07.2019


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006