MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307318 příspěvků |7555 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 150 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývač | Odpověď 25.10.2020 08:34  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma zapojení relé
předpokládám, že se již řešilo, ale konkrétně můj dotaz jsem v diskuzi nenašel... opět dotaz na 354, spínačka v nádrži... předchozí majitel jezdil na novější a hlavně výkonější dynamo... já jej prozatím chci nechat, nejsem si ale jist, jak propojit s externím relé... prosím tedy o radu...Má se propojit kontakt 1 a 2 na dynamu s kontaktem D a M na relátku? Ovšem který s kterým? 1D a 2M či obráceně. A pak ještě kontakt na relé R propojit s přepínačkou s ampermetrem na pozici 51? Nic víc co se týká relé nepropojovat? A nebo nějak úplně jinak? Prosím o komentář a radu, díky.    [berni]    31.08.2020     Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [mara] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.09.2020
Odpověď  Dobrý den,
dovolím si zneužít téma na můj dotaz, nevíte někdo jaký je úhel kuželu čepu klikovky u panelky na straně zapalování (pod dynamem/rotorem)? Děkuji za odpověď.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.09.2020
Odpověď  Pokud motor poběží pěkně, bez střílení do výfuku a do karburátoru a půjde za plynem, tak by se dalo říct, že kondík je OK.
Podle Dočkala se dá funkčnost kondenzátoru ověřit pomocí střídavého napětí 230V a žárovky...
Myslím, že dnes každý druhý multimetr už umí změřit kapacitu 0,22µF    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2020
Odpověď  propipnul jsem multimetrem kladivko a nebylo vodive spojeni mezi jeho kontakty... po ocisteni je uz na svicce jiskra. Otazka je, zda to opaleni kontaktu neni dano spatnou funkci kondiku, ktery nezamezuje jiskreni    [berni]   21.09.2020
Odpověď  Zkontroluj kontakty na kladívku a spojení s kabelem. Kontakty můžou být zaolejovaný, zoxidovaný, nebo orezlý. Při otáčení motoru musí mezi kladívkama při zapnutém klíčku přeskakovat jiskra. Taky může být zkrat na kladívku mezi izolačníma podložkama, nebo ve zkratu celé kladívko. Pravděpodobnost že bude kondenzátor totálně ve zkratu je malá.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.09.2020
Odpověď  zapojil jsem konecne a testuji, nehazi ale jiskru jedna svicka. Prohodil jsem pokusmo draty na civkach (z kladivek) a zacla palit druha svicka... tedy civky, kabel, faja ani svicka vadne nejsou... Odhaduji kondik na kladivku, co myslite?    [berni]   19.09.2020
Odpověď  díky, takto to tedy zkusím napojit    [berni]   01.09.2020
Odpověď  Podle fotky statoru to vypadá že tam je osazen regulační odpor(dva žluté vodiče připojené ke svorkovnici M označené číslicí 2). Mělo by se to propojit takto:
Z kontaktu statoru označeného "1" na svorku regulátoru značenou "D"
Z kontaktu statoru označeného "2" na svorku regulátoru značenou "M"
A pak propojit regulátor se spínačkou:
Z kontaktu regulátoru označeného "D" na kontakt spínačky označeným č.61
Z kontaktu regulátoru značeného "B" na kontakt spínačky označeným č.51
Pokud není jisté jak bylo původně polarizováno dynamo tak ho pro jistotu nabudit podle toho jak se bude zapojovat akumulátor.    [Martin Štindl]   01.09.2020
Odpověď  mam ten bez odporu, 50 W. Takto to jezdilo, nez jsem pred deseti lety stroj rozebral do krabice ( tedy jen odpojil rele a spinacku, nic vic nic min tam nebylo) . Zda je kombinace tohoto rele a dynama vhodna nevim, ani netvrdim, predchozi majitel tak jezdil. Ja bych rad opet motor rozjel tak jak je, az casem treba osadil origo dynamo. Tedy D na 61 a B na 51 ? a kostrit + baterie, tedy pro jistotu rele na ukostrit propojenim na + baterie?    [Berni]   31.08.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Při zapojení této kombinace(stator dynama bez držáku regulátoru/relé PAL Magneton) je potřeba přizpůsobit k sobě stator i regulátor. Existují totiž dvě provedení Magnetonu - regulátor bez regulačního odporu a s regulačním odporem(viz na fotce vpravo). V případě že regulátor nemá regulační odpor tak rezistor musí být zapojen na statoru dynama.
Kontakty relé Magneton jsou funkcí takto:
D(61) - kontakt uhlíku a kontrolky dobíjení
M - kontakt budícího vinutí statoru
B(51) - kontak baterie    [Martin Štindl]   31.08.2020
Odpověď  diky, tedy zelena na D (2D), bílá na M (1M)... a dále musí jít z D a B drat na spinacku? zde ale porad nevim ktery kam ( na 51 a 61)? letak k rele uvadi zeleny, modry ci cerveny, kyvacka ve schematu vede ze svorkovnice rele ke spinacce cerveny a zluty....    [berni]   31.08.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [Marek]   31.08.2020
Odpověď  označení kontaktu na spínačce beru dle tohoto schématu https://media0.7x.cz/images/media0:50fe2072ab49b.jpg/El.Jawa+%282%29.jpg    [berni]   31.08.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  a jestě foto použitého relé    [berni]   31.08.2020


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006