MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 309754 příspěvků |7690 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 32 | Přihlášených: 2 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývač | Odpověď 14.4.2021 13:27  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma Jawa 250/353 motor se zadírá
Dobrý den, mám Jawu kývačku po renovaci a když motorku zajíždím, tak se mi stává, že motor se za jízdy kousne nebo začne mít tužší chod a zdechne. Čím to prosím může být? Jinak motor je po výbrusu, Klikovka po repasi, benzín mám dost oleje. Děkuji za rady.    [jena] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům   01.04.2021     Zobrazit téma  
Odpověď  Správná připomínka...:) Samozřejmě i při zavřeném plynu, tam palivová směs jde, ale přes volnoběžnou trysku, jinak by motor bez přívodu zdechl. Jenže je to opět chudé a hřeje se to. Každý karburátor, pokud tam patří od výrobce, je stavěn na to aby s ním motocykl fungoval ve všech režimech spolehlivě, takže na zajetém motoru se není čeho bát. Ovšem na nezajetém motoru při zmiňované jízdě z kopce se zařazenou rychlostí, bych doporučil občas na chvíli vymáčknout spojku a párkrát vrknout plynem aby se tam dostalo více směsi a tím pádem i oleje. To samé na volnoběh bez rychlosti - jen občas "zakroutit heftem".    [J]   03.04.2021
Odpověď  Při zajíždění dávat pozor aby motorem nebylo bržděno, bez plynu. Třeba jízdou z kopce se zavřeným plynem a zařazenou rychlostí. V ten moment do motoru nejde směs a nemá jej co mazat. Takto jsem v 15 letech přidřel píst nové čezety.    [Luboš]   03.04.2021
Odpověď  Olej HQ? A jsme doma, to musí mít pořád někdo pocit, že do veterána patří něco echt.    [Pepan]   03.04.2021
Odpověď  Chce to minerální olej v předepsaném poměru na zajetí - ne nějaké syntetické sr...ky do pily a po kapkách. Stalo se mi kdysi totéž, při zajíždění - vše správně, včetně minerálu, v předepsaném poměru, akorát to chtělo nastavit větší bohatost směsi, oproti nastavení u zajetého motoru. Na chudší směs se to více hřeje a má tendenci se kousnout. Typicky ne na tvrdo, ale jak píše tazatel - motor nejdříve "tuhne" a po vymáčknutí spojky se zastaví. U takového jakoby "zadření" nemá cenu sundávat válec, jelikož píst se "nemázne" na tvrdo. Nejdříve bych zkusil seřídit karburátor a správný filtr. Bez filtru je to také chudé.    [J]   02.04.2021
Odpověď  U motoru by se správě má používat stálá značka oleje, poměr pro zajíždění kyvky(s ojnicí na bronzovém pouzdru) je ale v manuálu předepsán na 1:18 na prvních 1000km a do 1500km na 1:20.
Ale teď je důležité především sundat ten válec a zkontrolovat poškození, při tom zadírání se klidně mohli v drážkách sevřít kroužky, k tomu na pístu i ve válci budou "prasátka" a je nutné to zapravit.    [Martin Štindl]   02.04.2021
Odpověď  Včera jsem tam měl olej Husqvarna (modrý) a dnes jsem se dočetl, že to není vhodné, tak jsem dal motul 2T a ještě jsem zvednul jehlu v karburátoru na poslední zářez. No a při dnešním zajíždění se zase kousnul a po chvíli jsem znovu nastartoval a motorka dál jela. Jinak benzín s olejem mám v poměru 1:25. A když jsem motor na podzim kompletoval, tak píst s válcem nebyl těsné. Tak už nevím, kde může být problém.    [jena]   02.04.2021
Odpověď  Chudá směs.    [J]   02.04.2021
Odpověď  Olej jaký? Měl jsem to samé s moderním olejem, směs s motorákem byla na zajetí ok.    [Jan]   02.04.2021
Odpověď  Když už se tedy párkrát "hryznul" tak sejmout válec, zjistit kde a zapravit. Mazací poměr je konkrétně jaký a karburátor je také nastaven pro zajíždění?
V případě že je všechno správně a zajíždí se opatrně tak problémy mouhou mít původ právě v GO motoru - těsnější píst, nesprávný materiál pístu, úhlování ojnice, mezera kroužků aj.    [Martin Štindl]   01.04.2021


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006