MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 311927 příspěvků |7841 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 36 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývač | Odpověď 23.1.2022 10:28  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zodpovězené téma Válce 360 na 354
Ahoj, mám takový dotaz,chtěl bych provozovat panelkové válce s posledním typem kulatých hlav z 354/04. Má to z vás takto někdo? Je tam znatelná ztráta výkonu oproti panelkovým hlavám s vysokým žebrováním? Co jsem vypozoroval tak tvar spalováku mají stejný, ale panelka má menší prostor.

Díky za postřehy    [Henry]    30.12.2021     Zobrazit téma  
Odpověď  Však to taky mělo mnohem menší kompresi :)    [longr]   08.01.2022
Odpověď  tady jenom trochu mimo téma, tvar spalovacího prostoru asi moc neřešili, ale stejně to jelo :-)
https://www.youtube.com/watch?v=1MA64Fg9Sjs    [meela]   07.01.2022
Odpověď  Jo a nové písty bylo potřeba malinko dole na límci zapilovat, protože narážely do setrváků. Stačilo hranatým pilníkem na čtyřech bodech zlehka hrábnout, ale klika se bez toho neprotočila.    [longr]   04.01.2022
Odpověď  právěže písty na kanály sedí, nezůstává nikde schodek. To mě zaráží, jak je možné, že před GO se starými ojnicemi a písty to dojíždělo až nahoru a teď ne.    [longr]   04.01.2022
Odpověď  Ak je to tak ako vravis, stale je to zahada.
ak by boli kratsie ojnice, nesedeli by piesty v DU. Rovnako ak by bol kratsi piest.
Piesty som porovnaval (original s 15mm capom RIAL vs novy Almet 16mm) su rovnake (vzdialenost od osi capu po hornu hranu piestu).

Budem rad ked to niekto rozluskne

Mne ide motor subjektivne tiez dobre ale ak by mal ist este lepsie, som za!
Ja ho mam v Peraku, hlavy su panelka (s alu tesnenim), valce su upravovane, kanaly zlicovane, sanie je zvacsene na 29mm, mam tam 28 karbec. S original perackymi rybinami sa neviem dostat s maximalkou cez 125kmh (podla GPS).    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2022
Odpověď  Mám to na té své 350 z fotky úplně stejně. Před GO to bylo ok, ale klika byla na GO u TK moto už někdy kolem r. 2009. Dávaly se nové ojnice na jehličky. Výbrus nebyl třeba, ale protože byl prasklý jeden píst, dával jsem nové písty. Bohužel se člověk připravuje o kompresi, ale jinak to jezdí úplně normálně. Motorka díky drobným úpravám jde jak pila, je pěkně točivá a živá. Jezdím málo, tak to neřeším.    [longr]   04.01.2022
Odpověď  Ota : to ze je to zle som riesil dlho. Ale ako som pisal, ani originalne piesty s orig. klukovkou neboli na tom lepsie.
Rad by som konecne videl realnu foto ako to "ma" vyzerat na 350 motore perak/354/360.
Inak motor normalne funguje, mam na nom cca 2000km. Nastavenie zapalovania nie je ziaden problem, meria sa od HU piestu, nie od hrany valca, mam VAPE.
Co sa kompresie tyka, neviem ako ju exaktne zmerat a povedat ci a o kolko je nizsia ako by teoreticky mala byt.    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2022
Odpověď  Boco-tohle v žádným případě není O.K. Píst na foto je zhruba v místě,kdy by mělo dojít k zapálení nasáté stlačené směsi. Píst poté ještě musí dojít do horní úvrati- žároveň s horní hranou válce a poté jde dolu. Tady je něco špatně a jak chceš naštelovat předstih? Takovýto motor bude mít menší kompresi. Ota    [Ota]   03.01.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  longr / Henry :
ja som tiez riesil ze piesty nejdu az uplne hore po hranu valca, ale predpokladam ze je to normalne. Mal som to na 2 motoroch rovnake, perak (origo peracka kluka aj ojnice) a aj 354 s 360 valcami (360 kluka s origo ojnicami aj origo piestami, neskor nove CKR ojnice). Piesty Almet. Fotka ako to vyzera teraz v 354/360 motore, pod valcami standardne tesnenie, kanaly licuju s hornou hranou piestu v DU.

Uzavrel som to s tym ze je to takto OK, nikto ma zatial nepresvedcil ze by to malo byt inak.    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2022
Odpověď  Motor je panelkový. Jen je v něm převodovka z 634. Kanály jsou slícované a trochu zvětšené. Malinko jsme se inspirovali i 638. A ten problém bude skutečně spíš písty, i když někdo tvrdil, že byla série špatných ojnic.    [longr]   02.01.2022
Odpověď  Není to ojnicema, ale písty z Maďarska.    [k.]   02.01.2022
Odpověď  Jak je možné, že máš krátké ojnice? Také budu generalkovat, mám si dát na nějaké pozor?    [Henry]   02.01.2022
Odpověď  longr: upravené kanály podle typu 360?
Jinak je rozdíl mezi válci na Panelku s kolíkem a bez kolíku? ví někdo?.Díky    [Pavel]   02.01.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  jo, jsou to ty poslední kulaté. S těmi vysokými jsem na tom jel jen těsně před kompletní generálkou, kousek po polňačce. Ale teď už můžu těžko soudit, mám upravené kanály a jede to skvěle. A to mi nedojíždí písty úplně těsně na hranu válce (krátké ojnice).    [longr]   02.01.2022
Odpověď  Longr.: Používáš kulaté hlavy s posledním typem spalováku- to jest s mezikružím jako panelka s vysokými žebry? Je tu nějaký znatelný rozdíl v jízdě?    [Henry]   02.01.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Myslím že Jarda Š. namá pravdu. Dle starého letáku je o vysokých hlavách zmínka již u typu 354/06    [Henry]   02.01.2022
Odpověď  Já jezdím panelkový motor s kulatými hlavami a jezdí to skvěle. Mám schované i vysoké, ale podle mě by tam nepasovaly.    [longr]   01.01.2022
Odpověď  Hlavy s vysokými žebry ale byly až od roku 1967. Na panelkách 354/06, na prvních 360, 361 i prvních kalifech byly hlavy kulaté, výkon byl udávan stejný. Ale asi mají jiný kompresní prostor než poslední kývačky.
Tvar spalováku "kopule" je na hlavách se 2 vodorovnými žebry, nikoliv na posledních kývačkách.    [Jarda Š.]   01.01.2022
Odpověď  Ano, je to tak, preto som pisal ze ta fotka je ilustracna, dole je hlava 354.
Ale tie merania co som pisal som robil na hlave ako na foto hore a na panelkovej (360 - vysoke rebra)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Hlava panelka (vysoká žebra)    [Henry]   31.12.2021
Odpověď  Díky za postřehy. Dle mého, ty hlavy co posíláš jsou obě z typu 354. horní starší provedení a spodní poslední provedení 354/04. Panelka má tvar spalováku jako to spodní provedení, jenomže šířka toho "mezikruží" ve spalováku je větší. Přikládám foto z mé panelkové hlavy.    [Henry]   31.12.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  354.04 by mala mat vykon 16k, panelka ma 18k (aj 354.06). Vykon ovplyvnuje valec (velkost a tvar kanalov) a hlava (kompresny pomer a tvar spalovaku). Ja som skusal hlavy 354.04 (cisla hlav 354-13-116 a 354-13-121) a valce panelka v porovnani s valce + hlavy panelka (354-13-120 a 354-13-125). Plna panelkova konfiguracia mi ide lepsie ale tazko povedat ci je rozdiel 2k.

Zasadny rozdiel medzi hlavami je tvar spalovaku a detonacna strbina. Spalovak 354.04 vyzera ako kupola hvezdarne a "uzka" detonacna strbina, panelka ma tvar ako zvon a siroka detonacna strbina.
Robil som meranie olejom - zakladny objem spalovaku je rovnaky (po okraj "detonacnej strbiny") ale celkovy objem (po okraj valca - okraj tesniacej plochy) je rozdielny, ja som nameral pomocou oleja 27,5ml pre 354.04 a 24,5ml pre panelku.

len pre ilustraciu davam foto (foto z FB, snad to autorovi nebude vadit), hore tvar 354.04 a dole tvar panelka (aj ked je to ine cislo dielu)

PS: toto je moja skusenost, mozno to tu nejaky vacsi odbornik vyvrati?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.12.2021


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006