MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 313317 příspěvků |7962 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 30 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývač | Odpověď 25.9.2022 00:19  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma ČZ 175/45x vyskakuje IV rychlost
Zdarec, jedná se o skútra 502. Po koupi a oživení yskakovala III.ka a sem tam i IV.ka. Sehnal jsem nové orig přesuvné kolečko 19.z na předloze. To druhé přesuvné na hlavní hřídeli 21.z co řadí IV.ku, jsem ale nesehnal,tak jsem tam dal jiné velice slušné. Výsledek - trojka ok, ale IV. skáče víc než předtím. Tzn.,že někdy drží.
Dal jsem tedy nová orig kolečka z 477,soukolí II a III jak na hlavní,tak na předloze, musí se měnit v páru, mají jiné zuby a i počet řadících kamenů,jinak pasují perfektně. Vystupní kolo IV s nábojem jsem sehnal origo nové. Takže vše co se posouvá a má kameny je nové. Výsledek- IV. skáče, stejně jako předtím. Někdy drží.
Páka se mi o podlážku neopírá. funkci řazení (zasunutí kol do sebe) standartně kontroluju při skládání motoru pomocí zubařského zrcátka s led diodou. Vidličky jsou rovné, nevydřené, Vše ok. Myslím si,že kolama to být nemůže.
Došly mi nápady :-(    [Mr.GarrisonRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům   05.08.2022     Zobrazit téma  
Odpověď  Tak závada odstraněna. Na jawamánii Monty někomu (kdo měl podobný problém na Jawě 250/353) radil, ať zkontroluje pružinky,co vrací řadící hřídel do středové polohy. Hned se mi rozsvítilo. Já je taky měnil, protože byly prasklé. Rozdíl je opravdu minimální ale vliv na funkci fatální. Orig pružina při plném zařazení,tedy v mezní poloze je téměř na 100% zmáčklá. To mě nikdy nenapadlo. Proto také tak často praská. Síla drátu 1,3-1,35mm a 7,5 závitu. Replika má sílu 1,42mm a 8 závitů. Je zapotřebí vivinout mnohem větší sílu k zmáčknutí a to i díky jejímu menšímu průměru, ale hlavně je ve stisklé poloze o 1,2mm delší. V praxi to znamená, že kulisa nemá šanci zasunout kola do sebe. Ten milimetr se znásobuje na principu páky a kolečko se konkrétně mě zasunulo jen tak z 15-20%.V podstatě se divím, že to vůbec občas drželo v záběru. Takže od teď už nebudu řadit kvalty na stole při GO jen otáčením kulisou, ale fakt je třeba tam mít tu řadící hřídel s čertíkama a pohlídat si, jestli to dořazuje do konce. A měřit pružinky už v obchodě. Díky Montymu za tip!    [Martin]   05.08.2022
Odpověď  Zdravím.
Nie je vybehané otočné uloženie radiacej kulisy? Mal som viackrát takýto prípad. Ak je uloženie opotrebené môže to umožňovať zbehnúť radiacej kulise /smerom dopredu alebo dozadu/ z aretačnej guličky ktorá je uložená v skrutke s pružinou montovanou zo spodu motora. Jawa má tú aretáciu rýchlostí inak.    [Roman]   05.08.2022


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006