MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315332 příspěvků |8112 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 154 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývač | Odpověď 1.12.2023 10:20  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma Jawa 250/353 - půlbuben výrobní čísla rámů
Dobrý den, mohou sem majitelé půlbubnových kývaček 250 nebo 350 dát fotky výrobních čísel rámů? Dle pana Krafta z jawy se výrobní číslo nerazilo na krk nad výrobní štítek, ale pouze na trubku pod sedlem. Tímto bych mu to chtěl vyvrátit.
Setkal jsem se s několika půlbubny, které mají originální výrobní číslo nad výrobním štítkem. Děkuji    [Josef]    20.09.2022     Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nad štítkem...    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.11.2022
Odpověď  pro uživatele s nickem ".". Proč by mělo být jedno STK v kraji, jedná se o soukromý subjekt, tak proč by si měli necht ujít kšeft?    [HonzaBK]   03.11.2022
Odpověď  Až budeš mít jen jednu STK na kraj kde se to bude dělat a jen jednoho technika co bude dělat veterány, tak budem koukat!    [.]   02.11.2022
Odpověď  Nejjednodušší bude počkat na STK jak se budou technici stavět k různému umístění výrobních čísel. Pokud Jawa nevydá dobrozdání o umístění výrobního čísla a na STK bude problém, tak jediným smysluplným řešením budou nakonec raznice.
Měl jsem toto na ČZ 150 a jedině bumážka s razítkem a zápis tohoto v dokladech byla teprve platným argumentem pro úřední osobu a uznání, že výrobní číslo vyraženo není vůbec.
Firma ČZ, na rozdíl od Jawy, se postavila k historii čelem. Duplicita výrobních čísel je však běžná věc, je třeba si uvědomit, že konkrétní číslo se vztahuje k určitému vozidlu a jeho přesnému modelu. U jaw 353/354 to jsou modely označované jako 01, 02, 03 atd včetně dalšího číselného označení. Toto označení je nedílnou součástí identifikace vozidla. Proto, pokud existuje duplicita výrobního čísla, tak s největší pravděpodobností půjde o dva rozdílné modely, které se proto odlišují i jinak (rokem výroby, výkonem, váhou apod). A pokud existují k duplicitním číslům příslušné původní doklady, lze snadno na evidenci vozidel prokázat, že jde o dvě různá vozidla.
Měl jsem duplicitní výrobní čísla traktoru označeného jako Zetor 50. Teprve po předložení obou TP vyšlo najevo, že čísla jsou sice duplicitní a jde skutečně o Zetory 50, ale jiné modely, lišící se rokem výroby, výkonem, váhou...
Pro přesnou identifikaci nestačí jen onačení Jawa 353. Obvykle je v dokladech i další označení, které je směrodatné. Problém nastává při chybějících originálních dokladech, které jediné poskytují plnou identifikaci.    [Luboš]   02.11.2022
Odpověď  dyť už je to tady dávno mrtvý, tak buďte rádi za každý příspěvek :))    [...]   02.11.2022
Odpověď  jj bohužel to je v hodně temátech, i na jiných forech, že se začne něco řešit a najednou se řeší úplně něco jiného. Tomu se asi nevyhneme. jediná možnost je tyto příspěvky mazat.    [HonzaBK]   02.11.2022
Odpověď  Prosím, věnujte se jen níže uvedeným výrobním číslům. Na problematiku testační si založte vlastní vlákno. Dekuji    [Josef]   01.11.2022
Odpověď  Paniku dělat skutečně netřeba. Jen se duševně připravit a obrnit trpělivostí pro velkou neznalost personálu STK u vozidel starších 30 let. Ale i na STK si časem zvyknou, že výrobní čísla jsou pouze na štítku, či vyražena jinde než obvykle čekají,
vozidla nemají světla do mlhy, či nesvítí brzdové světlo.    [Luboš]   01.11.2022
Odpověď  Nikde jsem zatím nečetl, že by se mělo něco s doklady měnit, tak tu nedělejte paniku! Doklady se budou vyřizovat pořád stejně, akorát krajský testace budu nahrazeny STK jsem pochopil.    [HonzaBK]   01.11.2022
Odpověď  Otázkou je, jak to s vet. doklady na jaře bude- viz novela, kdy musí veteráni na STK atd.    [jan]   31.10.2022
Odpověď  TP nemám tedy žádný papíry na jaře chci veteránský TP.. dík za datum výroby Jinak půlbubnů se vyrobilo prý 25000 /250 a 6800 / 350 Ziky    [Zdeněk]   31.10.2022
Odpověď  Chlapi díky.
To ZIKY: Tvoje motorka byla vyrobená někdy na začátku prosince 1954. Nemáš přesné datum z původního TP (Datum první registrace)? Původní TP bude BU03xxxx?

To Dolin: Nemáš také datumy prvních registrací, místa registrace, číslo TP?

Připravuji hezkou tabulku, kterou sem potom vyvěsím - samozřejmě bez čísel TP. Je v ní krásně vidět, jak to šlo hezky za sebou, jaké série TP byly přidělovány, kolik motorek bylo vyrobeno v daném roce.....
Díky.

P.S.: Klidně mi to můžete poslat do mailu pod jménem.    [Josef]   14.10.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  250 353 - 1955    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.10.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  353-1955    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.10.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jasně že bylo nad štítkem!
353-1955    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.10.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Můj půlbuben    [ZIKY] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.10.2022
Odpověď  Ahoj,mám 354 z roku 1955, číslo vyražené nad štítkem,354-0059xx.    [Pavel]   13.10.2022
Odpověď  Měl jsem kdysi kývačku, všelijak poskládanou, měla číslo na krku nad štítkem, jako na foto, ale bylo pouze 6 místné bez 353 a pomlčky.    [Luboš]   04.10.2022
Odpověď  Díky za reakce - doufám, že se ozve i někdo další....
Mám vytvořenou tabulku s výrobními čísly, údajů z TP, a fotky s výrobním číslem na rámech.
Zajímaly by mne:
- motorky s výrobním číslem v intervalu 353-020490 až 353-025707 z roku 1955.
Tam by měl být zlom v ražení nad štítkem/pod sedlem.
- motorky s výrobním číslem v intervalu 353-038411 až 353-047288 z roku 1955/56.
Tam by měl být zlom v ražení pod sedlem/na krku.

Proč jsem to začal celé zkoumat? Protože se na STK objevily dvě motorky se stejným výrobním číslem rámu, ale jedna z roku 1954 a druhá z roku 1957. A je problém ...
Po oficiálním dotazu v Jawě k číslování rámů a umístění výrobního čísla nad štítkem se mi pan Kraft vyjádřil, že se výrobní číslo nad štítkem nikdy nerazilo a správně má být jen pod sedlem a poté na krku vpravo zboku.
Po mém dalším dotazu na duplicitu výrobních čísel rámu mi bylo odpovězeno, že se rámy od roku 1957 znovu nečíslovaly.
Jeho odpovědi neuznávám a dokládám vše fotkami, rámů, štítků, údajů z TP, ale marně. Trvá si na svých odpovědích a nekomunikuje.

Pokud by tu někdo měl motorku jawa 250/353 z roku 1957 a to s TP vypdaným mezi 07.195710.57 s TP mezi čísly AA273xxx-AA279xxx, nechť se mi prosím ozve a fotky z jeho motorky/štítku/rámu poslouží jako důkaz, že se číslovalo od počátku.
Jawa měla původně "číslo stroje" stejné pro rám o motor, ale poté to přepracovala na "číslo motororu" (to navazuje na předchozí čísla strojů) a nově vniklo "číslo rámu" (které jde od 353-000000). Díky    [Josef]   04.10.2022
Odpověď  Vypadá to že nejméně do č 6499 vyráželi číslo nad štítek ..dle mého půlbubnu 1954    [Ziky]   03.10.2022
Odpověď  Doporučuji si projít vlákno o půlbubnech. https://ww.w.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=117&idtop=119412 jinak mám doma několik půlbubnů a číslo je pro roky 1954-1955 VŽDY nad štítkem více směrem doleva, koncem roku 1955 a asi i 1956 je pod sedlem (ale to už jen celobubny)...potom už klasicky na pravé straně krku. V roce 1959 mám už asi 5 motocyklů Jawa-ČZ 250 typ 353 s číslem na levé straně krku!    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2022


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006