MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315078 příspěvků |8091 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 36 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývač | Odpověď 27.9.2023 00:17  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma Vibrace předního kola
Dobrý den, ahoj,
prosím o radu k vibracím předního kola. Na panelkce 250 mi ve vysokých rychlostech od 80 km/h začne vibrovat přední kolo. Od cca 70-ti km/h je vidět jak to zvládá odpružit vidlice (zasouvá se a vysouvá se) a jízda je v pohodě, ale od 80 km/h to vidlice přestane zvládat celý předek motorky začne házet a výrazně klesá odvladatelnost. Do 70-ti km/h se motorka chová uplně super.

Přední kolo má "nový" ráfek, výplet a plášť Heidenau cca (5000km). Kolo jsem nechal zkontrolovat z hlediska vycentrování a nebyl nezjištěn problém. Ložisko krku řízení jsem dotáhnul. Směs v tlumičích je tlumičový vs motorvý cca 1:1.
Vzhledem k tomu, že se to projevuje až ve vyšších rychlostech, připadá mi, jako by to bylo vyvážením kola, ale s tím jsem se nikdy nesetkal a nikdy jsem neslyšel, že by někdo kolo vyvažoval.
Zkouším dotaz, než se pustím do pracnějších pokusů.
Předem díky za názory a tipy na identifikaci příčiny.    [nate01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům   03.07.2023     Zobrazit téma  
Odpověď  Jestli kolo kmitá nevyvážením tak, že se zasouvá vidlice, bude asi špatně vypletené. Těch 60 gramů na v podstatě holém ráfku by tomu nasvědčovalo. Symetrie vypletení se dá přezkoušet jednoduše na motorce kusem drátu a otáčením kola.    [Stenly]   20.08.2023
Odpověď  Takže jsi vyvážil kolo bez pláště. Takže celkově na nic.    [vojta]   19.08.2023
Odpověď  Závěr,
dal jsme asi na tři místa olovo, které jsem umístil, kvůli estetice dovnitř ráfku, resp mezi ráfek a duší. Mám tam takovou tu plochou gumu a až na ní je duše tak jsem to schoval ještě pod te gumu.
Nakonec jsem tam musel narvat asi 60g olova.
Opravdu výrazně se to zlepšilo, ale jiné motorky jezdí prostě lépe, takže do konce sezóny to bude takhle v pohodě, ale v zimě to bude chtít pořešit.    [nate01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.08.2023
Odpověď  Já si nechal kola normálně vyvážit, nestojí to majlant. Dali tam nalepovací závažíčka s chromovým vzhledem, tak to nevypadá úplně hrozně. Na jednom kole museli dát 20 g    [Webersinke]   12.07.2023
Odpověď  Tak dovážit- bud nalepovací závaží na ráfek jako na auto, nebo postaru namotat na drát letovací cín, a pojistit izolačkou.
Není třeba jezdit do servisu, stačí postavit motorku na stojan a nechat kolo volně otáčet. Zastaví se těžkou stranou dolů. A dovážení rozdělit aspon na tři dráty, lepší na pět.    [Monty]   07.07.2023
Odpověď  Ahoj, tak udělal jsem dva pokusy s pootočením plaště. Je to určitě lepší, ale není to pořád ideální. Ještě to zkusím.    [nate01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2023
Odpověď  Před týdnem na jednom Jawasrazu jsem si taky poprvé všiml vyvážení předního kola na jedné Jawě, ale nebyl čas to s majitelem řešit.    [Lojza]   05.07.2023
Odpověď  Je pravda, že duše je lepená. Díky za tipy. Vyzkouším.    [nate01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2023
Odpověď  Stejný problém jsem měl kdysi na bizonu po lepení duše. Kamarád poradil vypustit a pootočit plášť na ráfku. Na druhý pokus to vyšlo.    [Luboš]   04.07.2023
Odpověď  tak VYVÁŽIT kolo?

Možná taky zkusit otočit pneu po ráfku o půl otáčky. Může se tím nevyváženost soustavy kolo+pneumatika zmenšit.    [Monty]   03.07.2023


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006