suché svíčky - nesaje Ahoj, prosím o radu, na motoru 350 mám suché svíčky, benzín nejde do motoru, ale paradoxně z karbecu ven, vždy po několika nakopnutí vyleju z filtru benzín , motor ani neškytne, svíčky naprosto suché, zkusil sem jiný (na jiné motorce funkční) karbec, a totéž. Vyměněno nové gufero u zapalování, nové těsnění pod válci. Netušíte někdo čím to? Je možné , že by to sálo někde falešnej vzduch a nedocházelo k nasátí? Pokud máte někdo radu či zkušenost budu moc rád. díky [L] 14.08.2023 Zobrazit téma |
| Já rozdělal motor který krásně fungoval i výkon měl hezkej, po rozdělání jsem náhodně zjistil že vnitřní kroužek válečkovýho ložiska na klice byl prasklej nappříč. Nevím kolik jsem na tom ložisku najel tisíc km. Vyměnit jem ho (samozřejmě celé ložisko) a najeto na motoru už je cca 35 tis. km. 350 ccm ve Velorexu a motor byl půlen kvůli převodovce. [HonzaBK] 10.11.2023 |
| Jednou jsem opravoval podobně postižený motor, kde praskla klec ložiska a klika měla takové vibrace, že kartery byly v místě labyrintu šišaté. Tady se obávám, že to může být podobné. [Luboš] 06.11.2023 |
| Naštěstí je omletý jen ten obvod labyrintu, nikoliv kartery, zkusil sem včera jiné tři labyrinty a nejdou nasunout, čili bych musel nahřát kartery a pak by tam šly. Což je pro mě dobrá zpráva. Blbá zpráva je, že klikovka je naprosto KO, házivost neuvěřitelných 1,5mm. Tento motor je opravdu po předchozím uživateli naprosto vylágrovaný. Byla chyba , že sem se nepustil hned do GO jak sem to dovez. Mohl sem si ušetřit kopu starostí. [L ] 05.11.2023 |
| To že je vložka v karteru volná je dost velký problém, vložka jednak odděluje prostory pod válci a zároveň je futrem pro středové ložisko. V případě že je tam volně tak si pravděpodobně provozem vložka vibracemi klikovky "udělala" větší prostor ve vybráních v obou karterech. A následně jestli je uložení pro vložku narušené tak koupě nové nic neřeší - budě se muset provést přesné vyfrézování pro novou vložku a ta se musí vyrobit nová atypická , a to vše bude dost nákladné. [Martin Štindl] 02.11.2023 |
| jj, máš pravdu, ale o to se snažím, výbrusy mám už z minule od Padalíka, kliku vezu o víkendu na přecentrování a výměnu středového ložiska, nakoupil sem ložiska a gufera na celý motor, plus primární řetaz , spojka, těsnění všechny. Překontroluju v jakém stavu je převodovka ještě. Ale už teď vím, že ten středový kruh tam je na volno vůči karteru. Předpokládám, že tam má jít natěsno. Čili koupit replikový? [L] 02.11.2023 |
| Vybodnout se na nějaké lepení Loctitem a když už je to rozpůlené tak provést komplet GO motoru- stejně už sezóna končí :) [Martin Štindl] 01.11.2023 |
| Tak se po čase hlásím, motor sem rozpůlil, těsnění bylo papírový ještě na hermetik, naprosto KO, na několika místech přerušený či přepálený, prostě spousta netěsností a dále volný hliníkový středový kruh , v karteru má vůli. Psal sem to i níže v diskuzi. Co tedy s tím , koupit replikový nebo to mám zkusit nalepit Loctitem na ložiska? [L] 01.11.2023 |
| Dyť je to jednoduchý.. pokud to tlačí nad pístem, jak někdo psal níže -vyšroubuj svíci a zkus si to prstem, pojede to když naleješ nad píst nebo stříkneš sprej- alespoň to zablafe, bez spodních kompresí.. tobě to nic nedělá..bože, je to Jawa nic složitýho.. Já mám spodní kompresi po špatným pívu nebo šošovici:) [:)] 21.09.2023 |
| Ja pojem spodná kompresia poznám tiež a rovnako chápem význam = tlak vytvorený piestom pobybom smerom dole ktorý vytlačí nasatú zmes z kľukovej skrine cez prepúšťacie kanály hore do spaľovacieho priestoru. Libor - z toho čo sme tu diskutovali mi príde že bude problém s utesnením stredového ložiska na kľukovke (labyrint), bohužial toto je achilova päta jawackych 2-valcov. Takže rozpoleniu motora sa asi nevyhneš... [boco] 20.09.2023 |
| Spodní komprese je běžně používaný výraz pro tlak vytvořený pístem v klikové skříni. Bez tohoto tlaku by nebylo možné vytlačení směsi nad píst přepouštěcími kanály. To , že to někdo nezná, neznamená, že to není. [JK] 20.09.2023 |
| Ja teda nevim no asi jsem uplně hloupý, ale myslel jsem si že spodní kompresí se nazývá tlak vytvořený pístem při pohybu dolu a tento tlak zapříčiní přesunutí zápalné směsi ze spodku klikové skříně nahoru přes přepouštěcí kanály do spalovacího prostoru kde je následně zapálí svíčka, tak teda nevim poučte mě :) [Ladic] 20.09.2023 |
| jj zrušíme kompresní prostor v hlavách (demontujeme je úplně když nebudou potřeba) a začneme používat spodní kompresi, vyvrtáme do bloků díry udláme závity a namontuje svíčky hned do klikovky a budeme jezdit na spodní kompresi, třeba to pojede líp. [HonzaBK] 20.09.2023 |
| Netěsní ti středový kruh klikového hřídele v blocích motoru nebo je v něm poškozen labyrynt. Písty si přepouští touto netěsností podtlak mezi klikovími prostory, proto ti to nesaje a nepojede. Motor rozeber a toto zkontroluj. [Pard.] 20.09.2023 |
| Me zase rozsekala ta spodni komprese pana Ladice, vetsi blbost neznam [oto] 19.09.2023 |
| čau chlapi, hlavně ať se diskuze nerozplizne na blbosti. Já ještě zkusím motor ustavit do provizorního rámu na dvoře a solo jej na dynamo nastartovat a vše (co už jsem zkoušel, benzín pod svíčky, start sprej do karbecu atd. ) zopakovat. Pokud to opět ani nehlesne , tak jej příležitostně rozpůlím. Pak dám echo jak sem pokročil. Ještě jedna informace, někdo jej kdysi půlil (předemnou předchozí uživatel) jsou tam stopy po šroubováku jak se snažil rozpůlit kartery, čili otázka je jestli tam vevnitř něco nenaprasil. [Libor ] 19.09.2023 |
| Dyť je to sranda :).. spíš nám řekni jestli máš nějaký progres.. [Ladic] 19.09.2023 |
| Přátelé, v žádném případě jsem nechtěl někoho zesměšnit, a jestli to tak vyznělo, upřímně se Vlastimilovi omlouvám. Vážím si lidí, jako on, kdo nelituje svého času a snaží se pomoci- poradit. To zde není vždy pravidlem. [Stenly] 19.09.2023 |
| jj budu někde u benzinky v nedělu odpoledne přeplavím motor, tak si u benzinky rozdělám stan a spacák a přespím do rána a mezi tím šéfovi zavolám, že se mě přeplavil motor na Jawě, tak další den nemůžu přijít do fachy a zdůvodním mu to tím, že jsem si přečetl, že musím na další startování čekat do dalšího dne. [HonzaBK] 19.09.2023 |
| vyšroubuj svíčky, strč místo svíčky prst a jestli ti ho to nepřefoukne, chybí ti komprese..Pokud kompresi máš, musí to jet, jinak je pak blbě jiskra (když naliješ pod svíčku, nebo dáš startspray do sání).. [ecce homo] 18.09.2023 |
| Po dlouhé době jsem se fakt zasmál. Precizní podrobný návod, ale když to přeplavím, nechám motorku do druhého dne odstát. No hlavně že se mám zase k čemu modlit - evangelium podle Vlastimila. [Jirka] 18.09.2023 |
| Vlastimil popsal neuvěřitelně postup startování motoru Jawa. Prostě šlapu na startpáku, dokud to nechytne. Au,au,au. Ale v podstatě OK. Musím si to uložit, až budu mít splín. [Stenly] 18.09.2023 |
| Stale tady někdo nechápe že motor musí mít i spodní kompresi..ten kdo skladá motor bez naolejovaní je ko..t, zadne procedury potřeba nejsou to jsou jen pičoviny.. VAPE taky funguje na jiném motoru, jisky to háže...to je taky dobrý ale kdy hážou? [Ladic] 18.09.2023 |
| 1/4 století jsem žil v bludu. Normální start studeného motoru, který stejným zůsobem provádí 99,6% jezdců motocyklu zn. JAWA se nazývá "nadýchnutie". Přidávám si tento slovní obrat do SK-CZ slovníku. K u nás populárnímu drevokocůr=veverka přibývá další, nadýchnuť=start motocyklu zn. JAWA. Je zajímavé že čím více na východ daná osoba sídlí, tím více se z věcí obyčejných stávají věci "speciální". [takysportkar] 18.09.2023 |
| Pěkný popis startování, které má tazatel zjevně neúspěšně za sebou. Co by za to dal, kdyby svůj motor pěkně uchlastal. V mládí se mi zadřel motor jawy bizon a chtěl hned jezdit než dojdou válce z brusírny, tak jsem koupil jetej náhradní s tím, že údajně fungoval. Namontoval a nešel nastartovat, pořád suché svíčky, na roztláčení z prudkého svahu reagoval tak, že, občas některá svíčka zapálila směs, ale motor se nerozbíhal. Musel jsem počkat na výbrus. Když jsem motorku po mnoha letech prodal kolegovi v práci, tak rozebral i můj náhradní motor a zjistil, že středový labyrint je úplně rozbitý, plný pilin. [Luboš] 18.09.2023 |
| Tak teda odpoveď kolegovi [boco] a aj ostatným. Nejde o žiadne špeciálne procedúry ale iba o dodržanie postupnosti a garantujem, že nebude treba žiadne podlievanie do valcov. Takto oživenie suchého motora je problematické väčšinou u dvojvalcov. 1. Karburátor je potrebné nastaviť a osadiť tryskami presne podľa predpisov výrobcu -zodpovedajúci karburátor s hodnotami nastavenia sú tu: http://jawarmaniak.wz.cz/technika/karburatory.html šúpatko pritom treba mať nastavené na primeraný volnobeh (cca 1mm medzera zo strany difuzora) 2. Otvoriť prívod benzínu a po naplnení plavákovej komory je ešte ho treba preplaviť cupátkom ako pri bežnom štartovaní studeného motora (nepreplavovať aby vytekal), 3. 2-3x prekopnúť motor a potom zapnúť zapaľovanie. Potom pravidelným prešlapávaním motor štartovať, bez pridávanie plynu a bez ďalšieho preplavovanie karburátora možno aj niekoľko minúť. Zo začiatku bude benzín vytekať aj cez nasávanie ale nakoniec vždy naskočí. Dôležité je dodržať hodnoty hl. trysky, volnobežnej trysky, skrutky bohatosti zmesy a poloha ihly v ryske. Zvyčaje to zvádza dodať do motora viac benzínu ale to má za následok prechlastanie. Vtedy pomôže nechať motor do druhého dňa odstáť alebo motorku za asistenie viacej osôb roztlačiť. [Vlastimil] 17.09.2023 |
| Písty má správně, dole je již fotka, ale on nějak nechápe, že když máte nastavené správně zapalování a cáknete benzím pod svíčky, tak to prostě chytne. Je to jako by mě někdo tvrdil, že když vylije benzín a dá k němu hořící sirku, tak že nezažehne plamenem. Já nemám nikde vape, ale když prostě na jakémkoliv motoru nastavím správně předstih, tak motor prostě zablafe. [P] 17.09.2023 |
| Přehozený písty? [monty] 17.09.2023 |
| chlapi, já už sem to psal níže, benzín pod svíčky i start sprej do karbecu jsem zkoušel a ani to neblaflo. Zopakuji, motor jsem koupil, kvalty šly, vůle na klice nebyla, motor netekl nikde, udělal sem výbrus a nový písty , dal VAPE a od té doby nic, nikdy to ani neblaflo. Jen furt kaluž benzínu pod karbecem. Karbec na jiné mašině jede OK, VAPE taky funguje na jiném motoru, jisky to háže. Jen to nesaje. Teď mám motor venku, zkusím udělat provizorní držák a na dvorku jej asi na dynamo zkusím ještě jeden víkend kolem toho běhat a natočit to. Pokud to opět ani nehlesne , tak to v zimě budu muset rozpůlit. Jináč nakopával sem to už asi několik sestkrát a nikdy to ani nebluflo. Ani jednou. Toť vše. nic víc , nic míň. [L] 17.09.2023 |
| Nemůže ho zde vysvětlit, potřebuje to potvrzení:) a to mu nikdo nedá, protože kdyby vlákno četl pozorně věděl by že motor půlený nebyl. Napsal to sem zakladatel vlákna už 14.8. [takysportkar] 17.09.2023 |
| Vlasto - toto ma teda zaujalo, motorov som zložil už X (jedno aj dvojvalce), ale nikdy som žiadnu špeciálnu procedúru robiť nemusel, všetky štartovali bez problémov. Môžeš prosím vysvetliť ten proces? [boco] 17.09.2023 |
| Ak môžem tipovať tak sa jedná o nanovo poskladaný motor, je to tak ? V tom prípade je potrebné pred prvým naštartovaním ho tzv. nadýchnuť. Ak je to tak, po potvrdení doplním celý postup. [vlasto] 16.09.2023 |
| Přesně jak popisuješ v úvodu se mi choval motor 250-tky. Při startování si normálně nasával benzin pod pist do klikovky, ale už ho nevytlačoval přepouštěcími kanály nahoru nad píst. Plival ho zpátky do karburátoru a tekl přes drátěnku(vzduch.filtr) ven. Pro nastartování bylo potřeba vstříknout trošku benzínu pod svíčku, jako ti zde radili ostatní. Jen nesmiš zapomenout nastavit píst do polohy před horní úvratí, když jsou zakryté přepouštěcí i výfukový kanál aby ti některým z nich benzín neodtekl. Stríkačka s naraženým kouskem hadičky, tak abys ji pohodlně dostal do otvoru místo svíčky, patří do základní výbavy každé Jawy. S dávkou benzínu to nepřehnat, zbytečně neotálet s následným startem a pamatovat na to že motor může kopnout. [takysportkar] 16.09.2023 |
| bez spodní komprese nahoru palivo nedostanes... [Ladic] 15.09.2023 |
| Právě jsem zrenovoval motor jawa 175 a vůbec nechtěl nasát benzín, šlapal a šlapal a svíčka suchá. Vyndal svíčku a hadičkou nakapal několik ml oleje do válce, pořádně prošlapal, dal svíčku a motor ihned chytil. Takhle to dělám vždy, když je problém s nasáváním. Olej dotěsní píst. [Luboš] 13.09.2023 |
| Jak jsem psal, pokud by bylo vše správně nastaveno a fungovalo jak má, viz zapalování, musí to prostě blafnout, či když byste prostě stříkl směs pod svíčky, nebo do sacího kanálu, nebo jste zkusil start sprej, na ten nastartujete cca vše snad i bez správného nastavení. [P.] 12.09.2023 |
| fotka 2 [L] 12.09.2023 |
| foto 2 [L] 12.09.2023 |
| omlouvám se za zpoždění, dostal sem se k tomu po delší odmlce až nyní. Nadzvedl sem válec a dle mě se kryje vše OK. Přikládám dvě fota. Nyní už jen asi fakt budu muset rozpůlit motor a mrkout dovnitř. [L] 12.09.2023 |
| Válec. Omlouvám se že překlep. [L] 23.08.2023 |
| O víkendu zkusím nafotit,ale když sem svítil do sání a slapal tak sem otvory -okynka v pístech viděl.motor mám už vyhozený z mašiny.predpokladam že písty jsou správně.zajimave je.ze pravý cylec krapet směsi mastnoty na svíčce asi na a levý vůbec nic. [L] 23.08.2023 |
| Netěsní klikové skříně mezi sebou navzájem [Belecky] 23.08.2023 |
| Jinak nyní když jsou hlavy dole stačí jen nadzvednout jeden válec s pístem v horní úvrati a zkontrolujete vše aniž byste ho sundal úplně. [P.] 23.08.2023 |
| Povolit 2 matice a sáhnout do sání, to už jste mohl mít tisíckrát, co jsem to napsal poprvé. No na druhou stranu ta náhoda, že by jeden pitomec odrazil písty opačně a druhý je bez rozmyslu namontoval, to by byla výhra v loterii. [P.] 23.08.2023 |
| Jak to půjde pošlu fota .musím to rozebrat. [L] 23.08.2023 |
| to co píše monty + otočený alu mezikus mezi půlkami? [.] 22.08.2023 |
| šipky hezký. A co se ohnout, a podívat do výfukovýho a sacího kanálu, jak tam písty SKUTEČNĚ chodí proti okýnkům ve válci..... [Mont] 21.08.2023 |
| foto [L] 21.08.2023 |
| zde je foto. ovšem do 100kb se snížila kvalita , tak sem tam ty údaje přepsal červeně. Zeleně je označený karbec. [L] 21.08.2023 |
| Zakryj dlaní sání karburátoru, někdo ať šlápne na startovací páku a motor musí znatelně nasávat. Pokud ne, je něco špatně v motoru. Vape je sviňa. Když nemá OK směs, nechce nastartovat. [Stenly] 21.08.2023 |
| OK, to VAPE potom bude nastavené dobre. Keď si tam dal ten starý motor na vyskúšanie VAPE, použil si tie isté komponenty ako stator, rotor, cievku, zapaľovacie káble, fajky, sviečky? Tak skús tie piesty nafotiť. A ak máš aj nejake staré porovnaj si ich či sú rovnaké [boco] 21.08.2023 |
| ty písty se pokusím nafotit. VAPE sem nastavil tak, že najedu pístem do horní úvrati, dám měrku místo svíčky, couvnu zpět o 3,5mm a v této poloze se musí překrývat čidlo snímače s výstupkem na rotoru dle manuálu. Což bylo. Pokud by ne, tak bych vyhodil kolík a nastavil to stejně pouze bez kolíčku. Je tam stejně jen poziční a vše drží samosvornost. Nebo je to nedobře? [L] 21.08.2023 |
| Ešte ma napadá - vravíš že tam máš Vape, ako si ho nastavoval? Meral si reálne veľkosť predzapalu? Alebo si sa spoľahol na kolík na klukovke a fixné nastavenie snímača? Ka je kolík v nesprávnej polohe (nesprávna oprava klukovky), zapalovanie môže páliť v úplne inej polohe piestov. Aj s týmto som sa stretol... [boco] 21.08.2023 |
| No, tak nejjednodušší je se snad podívat na písty a kanály, viz jestli nejsou prohozené - zaslepené. Jinak motor musí vždy sát a bylo by i jedno kam se točí. A pokud nechytne ani když se cákne směs pod svíčky, či se startsprejem, musí to být v elektrice, protože takto blafne cca vše. [psmotokary] 21.08.2023 |
| Ja by som skontroloval piesty ešte raz - možno sú nesprávne označené? Niekde na FB som zachytil info o piestoch z Almetu ktoré boli vadne. Pripadne nafoť a daj sem foto, nech je vidieť ako má sacie okienka. Alebo ak môžeš porovnaj so starými orig piestami [boco] 21.08.2023 |
| zkoušel sem delší hadičkou nakapat pod svíčky a ani to neškytlo, stejný efekt jako s tím startovacím sprejem do sání. NIC. Abych ohraničil závadu, tak sem motor vyhodil z rámu, dal tam jinej starej panelkovej před GO , a ten chytil na to stejné vape na třetí našlápnutí, pak i opakovaně. VAPE je opravdu OK. Motor co nejede budu muset asi rozpůlit. Prostě nesaje. A po všech ceremoniích a asi 200 nakopnutí mi ani jednou nechytil. Písmeno L na pístu je na levém válci z pohledu když sedím na motorce, P je na pravém straně, šipky dopředu k výfukům, je to tak najisto Ok? Takto sem to obdržel z brusírny. Standardně když nakopnu motorku, tak musí vznikat nějaký podtlak , který nasaje tu směs, zde to tu směs nenasaje či naopak ji to chrlí naopak ,proto je vždy spousta benzínu pod karbecem. Toto přeci musí mít nějaký důvod? [L] 21.08.2023 |
| Dneska jsem řešil podobnou závadu - a dělala to mizerná čínská fajfka z Eshopu . Prodává to kdekdo stejný, kolem 50,- . Vypadá nemlich stejně jako origo PAL,i s mosazným koncem na svíčku.A mosaznej bazmek se povytahuje. Potom fajfka dává jiskru venku, ale ve válci ne! Po výměně za starou z bedny motorka vrčí v pohodě. Odpor uvnitř nebyl, hned jsem to vzal flexou napříč. [Monty] 20.08.2023 |
| Zdravím. Buď pod sviečky benzín, alebo injekčnou striekačkou s kúskom hadičky napr. od odvetrania baterky streknúť do karburátora pri zdvihnutom šupátku trochu benzínu. Musí chytiť. [Roman] 20.08.2023 |
| Pokud máte zapalování ok a vše nastavené jak má být, tak pokud stříknete pod svíčky benzín, muselo by to přeci chytnout. [P.] 20.08.2023 |
| Mám Vape.nastaveni ok .závadu sem neodhalil zatím.furt stejný. [L] 20.08.2023 |
| Spíš bych se podíval na zapalování, bůh ví jestli pálí, či kde aj., ono směs na nové svíčce může klamat a i když bych pod svíčky stříkl trochu benzínu, tak pokud by zapalování fungovalo jak má, blafne to. [P.] 17.08.2023 |
| roztlačit to ještě zkusím jak budu mít víc času ,k tomu sem se ještě nedostal, protože to musím komplikovaně ze dvora vyštuchat ven na ulic, ale otázka je proč sou furt suchý ty svíčky , po těch všech ceremoniích co sem s tím už zkusil by měly být mokrý... nebo minimálně to škytnout, ale toto je uplná mrtvola. ani jednou to neblaflo. [L] 17.08.2023 |
| JAWA přece MUSÍ jet i na mokrý hadr v sání. Co zkusit pořádně roztlačit(roztáhnout)? [Monty] 17.08.2023 |
| tak dnes jsem sundal hlavy a válce, písty jsou opravdu L a P správně, šipky taky správně, dal sem pro sichr nový těsnění pod válce, vše smontoval a zase stejný efekt. Suchý svíčky a ani to neškytne. ZKusil sem tedy startovací sprej a kupodivu opět nic. Uplná mrtvola. Máte někdo nějaký nápad? Nejspíš mi nezbude nic jinýho než rozpůlit motor a podívat se jestli to nesaje mezi sebou přes ten středový díl v karterech. Nikdy se mi nic podobnýho nestalo. [L] 17.08.2023 |
| Listy prohozené nejsou.jeste zkusím startovací sprej. [L] 17.08.2023 |
| Prohozené písty [p377] 16.08.2023 |
| S timhle jsem se taky nekolikrat setkal.Zkus vstriknout pod svicky trochu oleje,ktery davas do benzinu.To mi vzdycky pomohlo. [fari] 14.08.2023 |
| motor dříve někomu běhal, písty byly ošuzený, dal sem nový výbrus, klika neměla vůli, kvalty šly dobře, olej neunikal, motor těsnil. čili po výbrusu sem dal pouze nové těsnění pod válce a hlavy, šipky mám OK, písty sem neprohodil. Dal sem vape, jiskry to háže. Ale ani to neblafne a svíčky jsou fakt suchý, dal sem jak sem psal jiný karbec (funkční) karbec a stejné. Má to to tendenci jakoby místo sání směsi ji to spíš vyfoukávat ven, jakoby naopak. Myslel sem , že by to mohlo být guferem , dal sem nové, ale dělá to dál. Nikdy sem se s tímto nesetkal. Motor ani neškytne a vyleju z filtru spoustu benzínu vždy. Zkoušel sem to i bez filtru, stejné. [L] 14.08.2023 |
| Zase to gufero? A co tak rovinnost a těsnost příruby karburace? [Lojza] 14.08.2023 |
| stříkni startsprey do karbecu při startování zda to aspoň blafne, jiskru dává, máš sprývně písty - L a P a šipkou k výfuku? [HonzaBK] 14.08.2023 |
| Motor normálně fungoval a najednou přestal? [Luboš] 14.08.2023 |
|