ČZ 250/455 hlava valca Mám model 02 z roku 1961. Je to neskutočne dobrá motorka, najlepšia akú som mal (10). Je na nej hlava bez šteftu. Schcel by som sa však dozvedieť aký je rozdiel v prevádzke keď je hlava cez šteft spojená vsperou s rámom. Privítal by som praktické skúsenosti skutočných užívateľov. Teoretické úvahy prosím nie. Ďakuje [vlasto] 16.09.2023 Zobrazit téma |
| Někde je "vlákno", o opravách karterů čz, a je tam i kontakt na firmu, která to dělá. (firma nškde od Liberce ??). [radek] 21.09.2023 |
| Tá informácia o dorábaní dvojitej vzpery ma zaujala. Nemá o tom ešte niekto nejaké informácie alebo by vedel kde sa dá zistiť niečo viac? [Vlastimil] 20.09.2023 |
| meela> mám ten motor 455.00. už jako neoriginální ve 475, kde úchyt na vzpěru v rámu už byl. Motor nemá ještě ani loga Čz na víku spojky a zapalování, na válci jsou tuším vidět svorníky na rozdíl od novějšího provedení s hlavou se šteftem. Nové držáky motoru mám ze silnějšího plechu a zatím drží. Mám ještě 2 motory ale.jestě jsem je nezkoumal a víc napoví ten Katalog motocyklů Čz. Ačkoliv byla dělána GO motoru zkušeným mistrem stejně na betonu sportka kolem mě tancucje a po dlouhé jízdě mě brní ruce jak kdybych dělal celý den s pilou. [Lojza] 20.09.2023 |
| Ve starém světě motorů jsem viděl návod na dodělání vzpěry, řešilo se to už v 60.letech... bohužel to nenajdu, nevím přesně co to bylo za ročník ani číslo :-) Ale byla to dvojitá vzpěra od rámu k zadním šroubům hlavy. Lojza: 455.00 byla nultá série, nemohly být ty rozdíly jenom kvůli tomu? Jenom pro zajímavost, je to samotný motor nebo celá motorka? [meela] 20.09.2023 |
| Ďakujem kolegovia za vaše skúsenosti. Rozmýšlal, že si zoženiem druhú hlavu so šteftom ale v ponukách, ktoré som našiel sú dosť premrštené ceny a tak od toho úmyslu pravdepodobne upustím. [Vlastimil] 19.09.2023 |
| Jako nemajetní študenti jsme chtěli jezdit, tak jsme skládali motorky z toho, co se kde našlo a co kdo daroval. Kamarád měl rád čezety a tak jsem s ním skládal i jezdil. Mohu potvrdit, že některé motory měly tak velké vibrace, až to trhalo držáky. Proto jsme preferovali vzpěry v domnění, že se to zlepší. Popravdě se zlepšilo trhání držáků, ale vibrace se jen přesouvaly. Zajímavé ale bylo, že některý motor doslova "trhač" , který byl zakrátko rozebírán a skládán měl vibrace jiné, menší a naopak, po dalším našem "odborném" poskládání opět silně vibroval. Ale vzpěru jsme považovali za přínos. [Luboš] 17.09.2023 |
| Vzpěru a hlavu jsem na motor 455.00.001xx dodělal, protože jsem měl na rámu už utržené přední držáky motoru. Motor bez šteftu v hlavě má tuším i trochu jiný válec a kratší svorníky, které jsem o 2 závity vytáhl. Nicméně že by se rapidně snížily vibrace moc nepociťuji. Nuance najdeš i v obsáhlé publikaci Katalog motocyklů Čz. [Lojza] 16.09.2023 |
|