MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315717 příspěvků |8141 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 34 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývač | Odpověď 29.2.2024 10:14  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma Poslední kývačka - výrobní číslo
Ahoj všem, ptám se na vícero fórech, zeptám se i zde :)

Chtěl jsem se zeptat, jestli někdo netuší kolem jakého čísla se pohybovaly poslední vyrobené Jawy 250 typu kývačka, čili typ 353 v roce 1962.

Vlastním motocykl, č. rámu 353-345782, dle TP výroba v září 1962 a chtěl bych jej zařadit do kontextu výroby posledních kývaček.
Zajímavostí je černá barva tohoto motocyklu, odpovídající labutí písni kývaček a přicházející éry modelu 559, čili panelky.
Jinak všeobecně udávanému údaji 388tisíc vyrobených motocyklů řady 353 moc nevěřím. Už jen "reset" značení čísel rámů v roce 1957, kdy do té doby se vyrobilo odhadem 83000+ motocyklů řady 353 (vycházím z mnou nasbíraných podkladů z fotografií výr. štítků reálných motocyklů). Do té doby číslováno shodnými čísly, čili č. rámu = číslo motoru.
Pak se čítač "resetoval" a začalo se značit znovu od 1 (odhadem začátkem roku 1957 - protože jeden ze mnou evidovaných motocyklů dodaných 17. února 1957 k zákazníkovi měl číslo rámu 1037, kdežto motor pokračoval v nastoleném číslování a měl číslo 85122).
Pokud tedy mám číslo rámu 345782 a připočtu 83000 dostávám se někam kolem 428 000 motocyklů s tím, že i přesto to není zdaleka přesné číslo, protože číslo motoru má můj motocykl 346xxx .... čili někam se nám asi zatoulal onen 82 tisícový rozdíl (rozdíl v číslech rámu a motoru v roce 1957, viz. výše).

Proto prosím někoho, kdo má třeba motocykl z roku 1962 s potvrzeným datem výroby aby mi nasdílel své údaje a pomohl mi tak zařadit mojí kývačku na časovou osu výroby v tomto posledním roce.    [Pepa22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům   06.01.2024     Zobrazit téma  
Odpověď  to o ložiskech patrí do tématu níže "černé písty" nevím proč to blbne    [majco]   14.01.2024
Odpověď  Asi jo...protože když sem delal za socíku v továrne motory ,na ložiskách bylo sice vyraženo jen 6304 ale na vnejším obvodu kroužku ložiska bylo vytlačeno černou nebo šedou barvou dost slabe C3 (nebo vúbec nic proto že, ložiska byli baleny po 20 kusech v krabicích na ktrých to bylo C3 jen napsáno na etikete a na ložisku jen raženo 6304) to znamená že když si to ložisko po nalisováí znova vylisoval tak už si tam z toho značení z 80% nic nevidel a pak si lidi myslí že to je ložisko v základní toleranci a ne C3    [majco]   14.01.2024
Odpověď  Souhlasím s Meelou. Také jsem rálně viděl 3 motorky 353/354 z roku 1954 s číslama vyššíma jako 8-9000 (teda dle typu)..

Údaje o výrobě jsem našel v papírech z Jawy z roku 1986. Publikoval jsem je v knize, ale z hlavy si to nepamatuju.
Nejvyšší číslo motoru u 353 jsem měl 353-865xxx tusím, někde mám foto (origo ražené i s logem, bez přebrusu)    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2024
Zobrazit dokumentOdpověď  Píšu že ten rok 54 se mi tak "zdá" ale samozřejmě to může být jinak. To že se ke konci roku už razil budoucí rok výroby chápu, píše o tom i pan Marčík ve své nové knize o Jawách, ale těch pár fotek štítků půlbubnů co mám uloženo působí jinak...    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2024
Odpověď  Rok výroby uvedený na štítku může a nemusí být shodný s rokem, kdy byl stroj vyroben.    [labkos]   08.01.2024
Odpověď  Znovu od 1 pro rok 1955 je nesmysl. V roce 1954 bylo údajně vyrobeno 8280 strojů 353 a číslování plynule pokračovalo v roce 1955 a dále až do rozdělení na číslo rámu a číslo motoru.    [labkos]   08.01.2024
Odpověď  Ahoj, taky si dělám něco jako evidenci výrobních čísel z inzerce apod a některé věci jsou trochu jinak. Například podle štítků se zdá, že 353 bylo v roce 54 vyrobeno cca 10 000, ale od 1955 začali číslovat opět od 1. Tato řada pak asi jela až do rozdělení čísla stroje na číslo motoru a číslo rámu. To nastalo cca někde kolem čísla stroje 109 000. (štítky s kolonkami pro rám a motor už se používaly dříve, ale číslo rámu nebylo vyplněno).
Potom se tedy jelo asi znovu od 1 a rozdíl mezi číslem rámu a motoru byl cca těch 109 tisíc. Tak to šlo až do roku 1960, kde rozdíl dorovnali - z čísla rámu cca 120 000 se přeskočilo na cca 230 000, tím se zhruba srovnalo číslo rámu a motoru (rozdíl se potom motá kolem 2 tisíc). Pokud má někdo 353 z roku 1960 s výrobním číslem rámu v tomto rozmezí, tak mě prosím opravte. Tímto skokem vznikají ty rozdíly na které poukazuješ...
Pokud pak posčítáme 10 000 z 54, 109 000 z 55-57, 120 000 z 57-60 a 115 000 (vycházím z čísla tvé kývačky) z let 60-62, tak se dostanu na cca 355 000. Sice to není 388 tisíc, ale v rámci statisíců motorek mám těch údajů jenom zlomek, takže se tam klidně pár desítek tisíc kusů může objevit :-D    [meela]   07.01.2024
Odpověď  Ještě dodám, že p. Krafta jsem oslovil. Nemaj data.
Jawarmaniak stránky znám, nemaj data.
Proto to zkouším zde, třeba si někdo dělal rešerši, nebo je štastným majitelem kejvačky z roku 1962 s výrobou někde září, říjen...    [Pepa22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2024


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006