 Bizon Ahoj všichni Tak dneska jsem si dovezl první věci na svou vysněnou motorku... Je to málo, ale hold nějak se začít musí, budu vděčný každému, kdo by mi poradil nebo mohl nabídnout na výměnu nějaké díly, abych pokročil dál. Bude to asi běh na dlouhou trať:) [Kettenkrad] 21.03.2013 Zobrazit téma |
| Ten válec úplne vpravo-neviem,nikdy som taký nevidel,tiež sa prikláňam k názoru že asi nejaký dobový tuning? [Joski] 22.02.2021 |
| Bylo by dobré zjistit, kdy a kde všude se odlévaly válce motorů. Potom by mohlo být jasněji. Určitě nebyla pouze jedna slévárna s jednou formou. [Luboš] 21.02.2021 |
| Otázkou je, jestli ty rozdíly nejsou dány spíš rokem výroby než tím, jestli je to kalif/bizon... mám třeba různé válce na skůtr čezeta, a také mají jiný tvar... Ale to je jenom možnost, bohužel to nemám jak zkontrolovat, válce jsem musel shánět dodatečně... [Meela] 20.02.2021 |
| K tomu válci, zkusil bych to oměřit posuvkou jestli jsou válce stejný, jestli někdo nesnižoval na soustruhu kompresní prostor. Já měl jedny válce dobitý kladivem, tak jsem musel dosedací plochy utočit o 0,5 mm [Petan69] 20.02.2021 |
|  Děkuji za tu fotku Joski. Mám totiž tři ty nové válce na Californii, ale motorku žádnou a při dnešních cenách ji už asi nikdy mít nebudu... Mám ještě motor na Bizona, ale je to náhradní díl, tak nevím, jak se liší v porovnání se sériovými motory, ale když se podíváte na ten válec úplně vpravo, tak je tam jiná dosedací plocha pro hlavu (není tam drážka pro těsnění) a i ten tvar nálitku kolem vložky je jiný, nemůže to být třeba UŘ? [kettenkrad] 20.02.2021 |
|  Takže tie naľavo sú Bizon,tie napravo s takým masívnejším náliatkom okolo vývodu na výfukové koleno Kalifa.Na 99%.Ak to niekto viete skontrolovať budem rád. [Joski] 17.02.2021 |
| Tie válce-jeden je Kalifa a jeden z Bizona.Tiež som si donedávna myslel že je to rovnaké tie s nasúvacími kolenami.Ale teraz mám v práci Kalifu nájdenú a dovezenú nedávno z Rakús.Tam dokonca dali jeden válec zo 634,asi sa cez železnú oponu k inému nedostali.Chcel som ho nahradiť bizónovým a vypadá to presne ako na vašom foto-každý je iný tam okolo výfuku.Zajtra vám to nafotím,z hlavy neviem ktorý kam patrí. [Joski] 15.02.2021 |
|  Ještě jedna fotka zespodu [kettenkrad] 14.02.2021 |
|  A je i trochu rozdíl kolem uchycení výfukového kolena. [kettenkrad] 21.08.2018 |
|  Taky je ten válec o něco nižší. [kettenkrad] 21.08.2018 |
|  Ještě dotaz na válce, ten levý je nějaký tuning, nebo se takové válce dělaly. Myslím ten chybějící nálitek kolem pracovní plochy válce. [kettenkrad] 21.08.2018 |
|  Rozumím, děkuji za odpověď, ale to táhlo by mělo držet asi na nějakém tisícihranu, že? [kettenkrad] 15.11.2016 |
| Matka je samozřejmě šroubovací. Pokud ji někdo přivařil, tak je závit asi stržený. [MOnty] 15.11.2016 |
|  Ale mám dotaz, jak se sundá ten záchyt táhla? Nejde mi sundat z osky a tím pádem ani nemůžu vytáhnout kyvku. Je k němu přivařená matka, to je origo? [kettenkrad] 15.11.2016 |
|  Když už mluvíte o tom modrém:) Ale tohle asi nebude originální lak... [kettenkrad] 15.11.2016 |
| To je sranda, ja som mal na ráme tiež hráškovo zelenú aj tú modrú metalízu. Ale bolo to v poradí: plech, základná červená, žltá, hráškovo zelená, modrá metalíza, čierna. [vlado] 30.10.2016 |
| Díky za info, asi půjdu do té modré, na dopravce (motorka se celou existenci pohybuje ve stejném okrese) jsem se ptal paní, jestli se dá u nich najít, jaká byla první zapsaná barva, chvíli něco štrachala ve vedlejší místnosti a pak přišla s tím, že první info o barvě je modrá (mám podezření, že stejně nic nenašla, jenom se mě chtěla zbavit):-). Každopádně na rámu motorky jsou barvy v pořadí: černá, červená (ne jawácká), hráškově zelená, modrá metalíza a potom už jen plnič... Kdyby někdo věděl o originální masce a i mírně poškozené schránce pod sedlo, byl bych rád za echo... [michal123] 27.10.2016 |
| Co se týče barev Bizona tak se dělala, červená, žlutá, černá. Hráškově zelená a modrá metalíza je zmiňována při představení na veletrhu v Brně 1969. [Kolja] 26.10.2016 |
|  Jawa bizon 250 oilmaster [fari] 24.10.2016 |
|  Další zachranenej bizonek. [fari] 24.10.2016 |
|  Ahoj,dotaz byl zrejmne urcen me.Mel jsem modreho bizona,podle me original a ja debil ho prodal.A to byl přitom vyvonenej v ramci mich tehdy učednických moznosti.Kazdy tyden do nemame/mototechna/,ale podarilo se mi sehnat nove kluzáky,kolena,vyfuky,rafky,atd.Kamarad mi udelal elektronicke rele na dobijeni apod.Mluvime o roku okolo 1979.Na tomhle bizonu jsem odlital pomalu 60 000km.Takze několik go.Ale ted k barve,byla toˇkomunisticka metalizaˇpodklad stribrenka a vrchni vrstva tzv.lazurovaci lak z Esky Cheb.Favorit Rokycany byl svetlejsi.Pro neverici,potkal jsem se s dokonalym dvojníkem,uplne stejny bizon,modra ,metla,podsedlovka cerna neprobarvena./Kdyby tohle cetl.byl bych rad kdyby se mi ozval/.Foto,vygooglil jsem fotku modreho bizona zrejmne z indického facebooku.Pochybuju,ze by indicti soudruzi dokazali takhle přestříkat motorku.Dalsi foto,zrenovovany bizon pro fanatika.Nechal si digitalne naskenovat barvu,aby byla fakt puvodni a neleskla se. [fari] 24.10.2016 |
| První zapsaná je modrá. Ale není zapsaná od novýho, v roce 1970 se barvy do TP nepsaly. Začalo se s tím až v osmdesátých letech. Podívejte se pořádně do TP, u zápisu barvy by mělo být razítko určitého Dopravního Inspektorátu,a z toho lze vystopovat,kdy byla barva dopsaná. [Monty] 23.10.2016 |
| Zdravím, pořídil jsem bizona 250 r.v. 1970, první barva zapsaná v TP je modrá, pod čtyrmi vrstvami různých barev je na motorce skutečně modrá barva (zřejmě metalíza), je mi to podezřelé, když se všude píše, že barevné kombinace byly pouze žlutá a červená. Chtěl jsem se zeptat, jestli modrý bizon z foto je lakovaný podle původní barvy, případně jestli máte někdo nějaké info o jiných barevných variantách? Děkuji [michal123] 23.10.2016 |
| Možné je, že někdo ty čísla vybrousil a přerazil. Vždyť na rámu nebyla kytička jak na motoru.... Sehnat samotná čísla asi nebyl problém ani za komančů... [Lubo] 30.03.2016 |
| Mám úplný začátek, samé nuly a jednocifra, možná byla později velikost jiná? [jwm] 29.03.2016 |
| Zdar. Já mám velikost 6 mm. [Lubo] 26.03.2016 |
| Mám na obou čísla 3 mm. [jwm] 24.03.2016 |
| Prosím jakou velikost má číslo rámu. Mám dva rámy a každý má čísla v jiném rozměru. [Roman] 12.03.2016 |
| Ještě bych měl dotaz ohledně výrobních čísel, mohl byste mi prosím někdo napsat, jestli je 633-0006xx ještě rok 1970 nebo už 71? A 633-0020xx je 1971 nebo už 72. Štítky k nim nemám, zajímalo by mě, zhruba kolik jich bylo vyrobeno v každém tom roce výroby. [kettenkrad] 10.03.2016 |
| 3 bratři v triku jak vyšitý, škoda malé napaditosti v pestrosti barev na finálních výrobcích přímo v n.p. JAWA.Moh-li se objevovat takový hezouni v modré jako je na této fotce.Žlutá dubová se používala i na finální boudy LIAZ. [es2ohv] 04.03.2014 |
|  Dekuji za gratulace.Prikladam foto s nalepkou.Je to v podstate home-made,aby se to podobalo orig samolepce.Na nadrzi je uzky prolis,takze vyplnit chromovou paskou a cerv.napis JAWA-350je vystrihnut z orig samolepky.Cisla barev dodam zítra,ale zrovna zluta není trefena,protoze sem to vybiral sice podle orig barvy ale pod zarivkama.Debil. [fari] 02.03.2014 |
| Mohl byste vložit foto, jakou nálepku na nádrži mátena červeném bizonu? Na fotce jde vidět, že je užší. Díky [Vojta] 02.03.2014 |
| Můžeš prosím napsat, jakou barvu RAL si použil na trojčátka? Zajímá mě zejména žlutá. Příští týden chci lakovat mého Bizona a moc by mi to pomohlo. [Pavel] 28.02.2014 |
| Krasavci!!!!! [vojta] 25.02.2014 |
| Gratuluji,moc krásná serie. [k] 25.02.2014 |
|  A kolektiv je uplny.Trojcatka jsou na svete! [fari] 25.02.2014 |
| Nádhera,bizoni jsou echt motorky. [elstrem] 24.02.2014 |
|  2 už jsou hotový. [fari] 24.02.2014 |
| K těm brzdovým štítům. Na Bizona patří samozřejmě ten pravý s tím vybráním. Stejný jako na 634. [Tonda] 04.01.2014 |
| vojta > a kde??? jesti to není tajné. Nikde jsem na něj nenarazil. Dík za odpověď-kraken [kraken] 31.12.2013 |
| Plast pod sedlo také k mání v replice. [vojta] 31.12.2013 |
| No jo -dost dobrej základ.Jestli máš i motor-jak koukám tak máš.Tak seš vyřechtanej. Ostatní seženeš v replikách.Jedinej průser bude asi ten podsedlovej (plastovej plech pod sedlo a hliníkovej ér-box. Tak ať se zadaří z renovací. [kraken] 31.12.2013 |
|  A ještě jaké tam patří brzdové štíty, je aspoň jeden z nich co tam patří? [kettenkrad] 31.12.2013 |
|  Ještě mám otázku k výrobnímu číslu motoru, tohle je asi jako náhradní díl, že? Měla by to být 350, aspoň podle 18-ti zubového kolečka sekundáru. [kettenkrad] 31.12.2013 |
|  Tak jsem trochu pokročil, povedlo se mi sehnat motor a zadní kyvku. [kettenkrad] 31.12.2013 |
| No tak to jsem jeste nevidel. Myslis to vazne, nebo je to legrace. [Filip] 13.09.2013 |
| Jakou používáš na trojčata barvu? červená předpokládám odstín 8850 žlutá odstín 6600 modrá byla prý jen na vývoz odstín nevím .... napiš jakou barvu dáváš, díky Pavel [Pavel] 11.09.2013 |
|  Trojcatka pokracuji. [fari] 09.09.2013 |
| cerveny bude na prodej. [fari] 27.07.2013 |
| Všechny tři děláš pro sebe? Nebo bude nějaký na prodej? Popř. v jaké barvě. [vojta] 26.07.2013 |
|  Bude to beh na velmi dlouhou trat.Neco o tom vim,brzy privedu na svet bizoni trojcatka. [fari] 18.07.2013 |
| Včera byl například na prodej 250 oilmaster na papírech za 12, což je podle mě docela slušné. Je třeba jen hlídat inzerci. [Pavel] 03.05.2013 |
| Za poslední dobu se objevilo několik pěkných, nebo spíš hodně kompletních Bizonů na Bazoši, skoro vždy byly ze Slovenska, ale za docela dobré ceny, alespoň oproti aukru. Jen pochybuji, že se dlouho prodávali. Chce to jen čekat, hledat a rychle reagovat. V konečném důsledku se stejně dostanete na vyšší cenu, než pokud by jste kupoval celý motocykl. [Pavel] 24.03.2013 |
| Monty: Děkuji za nabídku, určitě ji využiji, ale zatím zkusím poshánět starší věci. A máte pravdu, kompletní Bizon je určitě lepší, ale zatím jsem se k němu nedostal. Nechci, aby to byla inzerce, ale pokud by mi někdo mohl nabídnout nějaké díly na výměnu za věci na poválečné Jawy, ČZ, Stadiony nebo věci na Škodu 100-110, byl bych rád. [Kettenkrad] 24.03.2013 |
| Kubas Naprosto správná rada. Dávat dohromady motorku po dílech je velmi drahé a komplikované. [PS] 22.03.2013 |
| Osobně bych vám doporučil koupit zmíněný a vysněný motocykl kompletní a případně použít tyto díly jako rezervu nebo je prodat. Renovace a shánění dílů k tomuto vás přijde mnohonásobně dráž než kdyby jste bizona koupil celého. Takto jsem se už několikrát poučil [Kubas] 21.03.2013 |
| Pokud by jste byl spokojený s replikama,tak jsem schopen Vám dodat skoro vše chybějící. [Monty] 21.03.2013 |
|  Bizon to spíš není než je:) [Kettenkrad] 21.03.2013 |
|  Měl by to být typ 633, výrobní číslo 000689 [Kettenkrad] 21.03.2013 |
|