MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306536 příspěvků |7520 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 244 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMopedy Jawetta, Stadion, Babetta a | Odpověď 15.8.2020 00:19  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma Stadion s22 po výměně plynového lanka a nasazení nového gufera pod zapalováním moc nejde, dusí se a škube sebou, pokud se drží cupák, tak docela jede.
Dobrý den,

Loni na podzim jsem vyměnil staré plynové lanko a k tomu jsem vyměnil i gufero pod zapalováním.

Včera jsem poprvé nakopl na první dobrou, pak jsem ujel asi 15 km, kdy se motor po lehkém zahřátí, asi po půl kilometru začal dusit a nešel do otáček, takže jsem musel chvíli držet cupák za jízdy a musel jsem ho každou chvíli mačkat. Po nacupování jel moped docela pěkně (jel jako loni), ale jen kousek a pak se začal zase dusit a začal se škubat. Až jsem ujel 15 km, tak jsem moped chcípnul, nechal vychladnout a pak už nenastartoval (jenom trošku škytl a pak zase zhasl). Nedařilo se rozjet z kopce... prostě nic.

Ještě nutno dodat, že jsem celou cestu musel držet plný plyn, jinak nejel vůbec.
Na zimu jsem dal do nádrže 100 oktanový benzín s olejem a karburátor a trysky s plovákovou komorou byly čisté jako slovo boží. :D

Jehla v karburátoru byla na 3 zářezu odspoda ze 4 možných. Plovák by měl těsnit, loni jsem zabrušoval špičku a ještě před jízdou držel. Nádrž byla plná. Gufero jsem měnil, protože bylo staré a asi se přes něj přisával vzduch (to jsem se dočetl na fóru).

Napadá mě, že by to mohlo být tím novým bowdenem, zdá se mi, že bowden je delší než starý a má v koncovce u jehly docela vůli. Nebo možná když je nové gufero a vzduch už nepřisává, tak to možná potřebuje jinak nastavit.

Moc děkuji za rady. :D    [Matěj ŠkutaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům   20.03.2020     Zobrazit téma  
Odpověď  Bylo mi ctí. Za dva měsíce je tady stejně ten samý dotaz znova od dalšího nesťastného ;-).    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.05.2020
Odpověď  Děkuji všem moc za rady, zejména Hostovi. Cívku už jsem vyměnil a moped startuje na drcnutí a letí jako z praku :D Svíčka je nová a má cihlovou barvu, ale asi je tam moc oleje, protože kolem jed dost karbonu, ale to se ještě upraví časem.    [Matěj Škuta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.05.2020
Odpověď  Ja som voľakedy riešil podobný problem na Jawete, prerabať na inu cievku som to nechcel,vyzerá to ako päsť na oko, tak som kupil repliku u Motošpička,
Taiwan cievka, a už vyše tri roky v pohode.    [Jozef ]   16.04.2020
Odpověď  Rudo píšeš hovadiny o nespolehlivosti originální cívky, taky je potřeba mít v pořádku primitivní elektoinstalaci a izolaci kolem cívky. Kdo nedůvěřuje replikovým cívkám (nemám zkušenosti)tak at si nechá převinout.Jinak typickou závadu hlavně vlivem stáří všech cívek (nezáleží na výrobci ani typu motocyku) přesně popsal host.    [Marek]   16.04.2020
Odpověď  Provozního mopeda jsem předělal na externí indučku z pincka. Sice to nevypadá krásně, ale je to více méně dobovej tuning XD. Ta originál cívka je opravdu dost nespolehlivá a to platilo i před šedesáti lety. Původní cívku uložit do krabičky, ale raději nepoužívat.    [Ruda]   16.04.2020
Odpověď  Na 99% VN cívka. Za studena jde perfektně, po ohřátí se projeví mezizávitový zkrat a stroj se chová přesně tak, jak popisujete. Především cívka originálního provedení (vnitřní v motoru) a patřičně stará. Dokonce i jiskra na svíčce demontované z válce bývá patrná, ale nefunguje správně. Záleží taky, jak moc prošlehlá je. Když "hodně", nepojede vůbec...
Bez zásahu jinam vyměnit cívku za bezvadnou a zkusit projet.
Doma se opravit nedá, exitují firmy, které to umí. Nebo pohledat repliku. Originál historická cívka, třeba i nepoužívaná, nebývá jistotou. Vnitřní izolace stárne a křehne a navlhá i v regále.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.04.2020
Odpověď  Seřídil jsem odtrh a předstih, očistil jsem kladívko, které bylo černé, a pak jsem ještě objevil přidřený drát od kondenzátotu, který jsem přelepil. Díval jsem se na těsnění cívek, jestli není nějak nerušené a není. A ještě jsem zkontroloval odtrh svíčky a zkontroloval čistý a nastavený karburátor, jehla je na 3 stupni.

Pak jsem vše smontoval nastartoval na 3 prošlápnutí a moped jel krásně, necukal.
Asi po cca 2 testovacích kilometrech jsem moped vypnul a chystal jsem se na vetší výlet, ale po nastartování, které bylo na první dobrou moped zase začal cukat a ztrácet sílu a problém se vrátil.

Jak jsem se dočetl, tak to bude asi vadná zapalovací cívka, mohl by mi prosím někdo mojí domněnku potvrdit nebo vyvrátit? Už moc nevím co mám dělat. :D

Děkuji za rady.    [Matěj Škuta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2020
Odpověď  Když tam nemáš origo kryty sání,musíš dát větší trysku,zkus místo 52 dát 60,kryty fungují jako tlumič sání,a když tam nejsou je to víc otevřené a potřebuje vice paliva.mopedům zdar.    [S-11]   27.03.2020
Odpověď  Udelej co psal host. Muze to být klidne tou jiskrou.civka muze byt dobra, ale hnute zapalko.    [Pitr]   24.03.2020
Odpověď  No moped jel, ale blbě a po chvíli se začal dusit a cukat sebou až jsem zmáčkl cupák a pak to chvilku jelo, ale po chvíli se zase začal dusit, dokud jsem nezmáčkl cupák... a tak pořád dokola.
Taky z napojení kolena výfuku na tlumič kape černý olej s benzínem. Problém se vyřešil, když jsem dal novou svíčku, ale po 15 km se problém vrátil. Takhle mi to "zničilo" už 3 svíčky.    [Matěj Škuta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.03.2020
Odpověď  Pokud jede a dusí se tak to nebude cívkou, to by to nejelo vůbec.    [HonzaBK]   24.03.2020
Odpověď  Děkuji za radu :D

Nějak jsem to s tou bohatostí směsi domotal :D Teprve s mopedem začínám a zjišťuji co a jak.

Zkusím koupit cívku v Krnově nebo ve Frenštátu, tam by podle recenzí měli být profíci.    [Matěj Škuta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.03.2020
Odpověď  Jak píšete v jiném vlákně - pokud máte externí cívku, která "nejiskří", je problém v zapalování. Sundával jste zapalování při výměně gufera? Asi pravděpodobně ano, aspoň rotor... Jak jste ho zapojil zpět? Správně? Neprotočil se setrvačník na klice? Zkontroloval bych to pečlivě, ev. nechal zkontrolovat nekým, kdo tomu hoví - viz níže.
Sežeňte 100% dobrou originální (replikovou) cívku, 100% správně ji zapojte (nebo nechte někomu raději zapojit - když píšete, že jehla na nejvyšší zářez = nejchudší směs ;-)...).
A neposlouchejte prosím rady typu "když motorka jede jen na stisknutý přeplavovací kolík, je to bohatou směsí a motor se více zahřívá atd - 21. 3. 2020". Pravda bývá přesně opačná...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.03.2020
Odpověď  Jehla ze šoupátka mi nevypadla, dneska jsem zvedl jehlu o jednu úroveň, takže je na nejvyšším možném stupni (což by měla být nejchudší směs).

Podložku z nějakého nehořlavého materiálu mezi karburátorem mám (dali přímo ji v obchodě).

Vyčistil jsem celý karburátor (už podruhé) a vyměnil jsem svíčku a zjistil jsem, že vůbec nehází jiskru na žádné svíčce kterou jsem tam dal. Takže jdu hledat co by to mohlo být. :D    [Matěj Škuta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2020
Odpověď  nevypadla ti jehla ze šoupátka?    [JIRAPUNK]   21.03.2020
Odpověď  No já jsem řešil něco podobného po GO motoru. Jinak většinou se tohle stává, když je moc bohatá směs, motor se hodně zahřívá a pak se začne vařit benzín ve vajíčku (starý typ karburátoru). Měl by jsi tam mít tu tlustou bakelitovou podložku, ale stejně to moc nepomáhá. Za studena motor šlape jak hodinky, ale jak se zahřeje stačí ho chcípnout a už nenastartuješ. Jedině přeplavit karburátor a držet plný plyn. Protože rád jezdím delší trasy namontoval jsem si tam karburátor z 555 a je pokoj :D

https://media1.wgz.cz/images/media1:50ffcf4e1759d.jpg/kanaly3.jpg    [Karel]   21.03.2020


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006