MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306536 příspěvků |7520 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 261 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMopedy Jawetta, Stadion, Babetta a | Odpověď 15.8.2020 00:57  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma Jawetta startování
Dobrý den vespolek,
toto zase jeden ze základních dotazů nováčka, přesto budu rád za nějaké navedení. Mám nově Jawettu, kterou jsem pořídil v rozpracovaném a odloženém stavu.

Po složení je stav, že mi nejde nastartovat, jelikož kliky jdou ztuha. Respektive po levém pedálu můžu skákat jak chci a nic se nestane, když zkusím pravý pedál, tak se pohne a motor si odfrkne. S vymáčknoutou spojkou se stroj hýbe normálně. Rukou jde točit rotorem pod pravým víkem - nejde to úplně lehce, ale píst se hýve podle zvuku výfuku.

Jestli mám jiskru nevím, protože to nejde vidět při tak náročném startování. Roztlačení/rozšlapání mě zatím vždycky zastavilo. Motor už tam byl, takže o něm nic nevím, měl být udělaný, což může znamenat cokoliv, ale když se hýbe tak snad není zadržený...?

Nezní mi to moc dobře, ale ocenil bych nějaký další tip. Je mi podežřelé že to "trochu jde". Mám zkusit více síly nebo je to o inteligenci?

Díky za nápady!    [i.kostRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům   29.03.2020     Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Abych dokončil co jsem tady začal a dal tak všem vědět.

Na zdejší doporučení a trochu dalšího googlení jsem si potvrdil, že problém jsou půlměsíce. Rozpůlil jsem motor (3 slova, ale týden práce po večerech), vše vyčistil, odmastil, zkontroloval (viz níže) a vyměnil půlměsíce. Přikládám jejich fotku (pravá část je originál a levá je rozžvýknutá).
I s novými půlměsíci mi ale šlapací kolo připadalo těsné k bloku karteru, protože se sice volně točilo, ale kovově šumělo. Nějak jsem to nevydržel a u skládání tam mezi půlměsíce a karter vrazil podložku M16(?) (netypická vypouklá, která přesně seděla na hřídel). Tím se mezera zvětšila na od oka příjemnou a stále rozběhové kolo krásně lícovalo s prvním kolečkem "na stromečku". Nevím, jestli jsem udělal dobře, ale zdá se, že to ničemu nevadí, ať už startování nebo brždění.
Momentálně jsem ve stavu, že mi to neháže jiskru, ale to je další příběh. Mopedům zdar a díky všem za předešlé komentáře.    [i.kostRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.06.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Teda než jsem odstrojil motor z vozidla a sundal všechna možná soukolí, tak to chvilku zabralo. Zbývá poslední zaseklý šroub v karteru a můžu půlit (s přípravkem, samozřejmě :)

Pod víky je čisto, ozubená kola vypadají jako nová a nepřipadá mi, že to bylo již dříve půlené. Kartery neprasknuté a tedy nevařené. Na tachometru natočené 1300 km i když to může být hausnumero. Otázka zní, kolik kilometrů vydržely původní půlměsíce?

Jinak uvnitř vík a na karterech jsou vyražena loga ČZ, to asi není zvláštnost. Nicméně číslo motoru je 551037xxx, podle různých diskusí se pak už "551" nevyráželo (rám má taktéž 551066xx), je možné že je to nějaká starší série?    [i.kostRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.05.2020
Odpověď  Já jsem si tu podložku musel vyrobit. Nic na tom není stačí ti kus plechu. Plak si důlčíkem udělej důlek, kde bude střed, od něj si kružítkem označ jak chceš aby podložka byla veliká. Pka už jenom stromečkem uděláš vnitřní díru a pak to vystřihneš nůžkama na plech.    [Ruda]   03.04.2020
Odpověď  Stačí otočit jednou, ale musíš rychle. Samozřejmě někde ve stínu, jinak jiskru neuvidíš. Víko bude odřené od ohnuté kliky šlapadel, někdo to prostě kdysi položil a ohnul ji. Pak s tím jezdil na prasáka a strouhal kryt. S tou podložkou pozor, nesmí být moc tlustá asi tak 1,3 mm, musí tam zůstat trochu vůle, to je normální.    [Ruda]   03.04.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím všechny,
doplnil jsem podložku - zatím teda nemám originál a M16 podle normy je moc tlustá, tak to vypadá strašně. Výsledek je, že tam není ta axiální vůle, ale šlapadla jsou stále tuhá pro start.

Jiné pozorování: Kolik má být mezera mezi klikami a krytem spojky / krytem magneta? Na levé straně mám teď s podložkou 7 mm, nicméně na pravé straně je klika zaražená do krytu. Ještě zajímavější detail: levý (spojkový) kryt má vydřenou rýhu od kliky, ale pravý je hladký, tedy přesně naopak než to vychází teď. Lze z toho něco poznat? Bylo to rozpůleno a špatně složeno?

A doplňující dotaz: když jednou ručně otočím magnetem jsem tak schopný vidět jiskru vytažené svíčky? (když je stranou opřena o blok motoru) Nebo se to musí otočit víckrát?

Díky vám všem za pomoc, rady a nápady!    [i.kostRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.04.2020
Odpověď  Ta vůle tam má být, ale tak akorát.    [Karel]   01.04.2020
Odpověď  Máš podložku pod klikou šlapky na straně spojky? Pokud ne tak tam má být, dej ji tam a vyzkoušej.    [Jaryn82] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2020
Odpověď  Do válce nalij naftu nebo petrolej a šlapej zezačátku bez svíčky. Totéž bych nalil petrolej nebo naftu do převodovky, rozpohyboval a pak teprve nalil převodový olej.    [HonzaBK]   31.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Všem díky za nápady!

Olej v převodovce je dolitý, ale stálo to možná 20 let bez něj. Naštestí to teď nekape, tak byl asi jen vypuštěný. Rovněž jsem vpravil 2T olej do válce než jsem to začal zkoušet. Nicméně to se nezdá jako zdroj problému nyní.

Půlměsíce mi znějí jako zdroj problému i vzhledem, jak jsou všude možně pojmenované "Achilovou patou" motoru. Taktéž šlapací hřídel dost cestuje po ose alias axiální vůle mezi šlápnutím vpřed a bržděním. Něco jako na tomto videu: https://youtu.be/eRxxUzWe49k tak to být nemá nebo má?

Klíčový dotaz, bez půlení motoru s tím nic neudělám? Dokud jsem to neměl v rukou, tak se příslušné díly z obrázků a popisů špatně identifikují, pardon.    [i.kostRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.03.2020
Odpověď  Pokud motor dlouho stál je možné, že je válec trochu zrezivělý, stříkl jsi otvorem pro svíčku do válce trochu oleje ? Máš olej v převodovce ?    [Karel]   30.03.2020
Odpověď  Máš vymezenou hřídel šlapadel podložkou? Setkal jsem se s tím že když byly půlměsíce v motoru více opotřebené a nebylo vymezeno nebo slabá podložka, tak to velké kolo uvnitř drhlo o karter a nešlo našlapovat.    [Jaryn82] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.03.2020
Odpověď  Dekompresor je přítomen a rozpohybován. Motor je Jaweťácký. Nicméně i když svíčku vytáhnu, tak otáčení šlapadly na neutrál skoro nejde viz popis.    [i.kostRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.03.2020
Odpověď  Ahoj a hezkou neděli. Takže zaprvé, používáš při startování motoru správně dekompresor, který startování má usnadnit? Nemáš otvor v hlavě, ve kterém má dekompresor být zaslepeny šroubem, popřípadě nemáš hlavu z motoru Jawa 550/555 kde dekompresor není?

Další věc, jak tu jiskru zkoušíš? Při demontování svíčky z hlavy musí jít otáčení šlapadla lehce vždy.    [Me2T]   29.03.2020


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006