přední a zadní vidlice na ČZ 502 Zdravím, Mám dotaz, u čezet 502 byly v průběhu výroby 2 typy přední i zadní vidlice viz foto. Podle knihy od pana Malypetra šel vývoj takto: u přední vidlice zeslabení, u zadní přechod z čtyřhrané trubky na kulatou (novejší verze by měly být na všech čezetách deluxe). Máte to tak na svých strojích? Viděl jsem pár skůtrů které to měly obráceně (kus z roku 60 "novejší" typy apod...) Díky + jeden dotaz, liší se něčím přední vidlice pro deluxe od "normální"? Díky [Meela] 21.12.2017 Zobrazit téma |
| Podle rámu by to měl být ještě rok 1961. Viděl jsem štítek s číslem 247 a měl r.v. 1961. Motor už bude určitě vyměněný, ten je zase až z konce výroby. [Meela] 08.11.2023 |
| Dobrý den,stal jsen se majitelem ČZ 175 Rikša.Bohužel bez dokladů.Můžete mi někdo poradit jak zjistit historii ROK VÝROBY podle č. rámu a č.motoru.Rám-00250,motor-505 01 08809. Chci rikšu připravit na testaci a veterán SPZ a budu vděčen za každou info.Děkují,Petr LIBEREC. [Petr Zeman] 08.11.2023 |
| Zadní z Pincka jistě vyjde po zkrácení, délku z hlavy nevím. Zadní 225 by měly být na Kejvačku 350. [Monty] 02.09.2021 |
| našel jsem, že přední by měla být průměr 12mm délka 157 bez hlavy, a zadní průměr 15 a délka 227, takže z pionýra by dopředu na čz šla přední nebo zadní? nemám k dispozici délky co jsou na pionýru, délky by se na soutruhu upravily. [Mirek] 01.09.2021 |
| jj já to blbě přečetl, že chcete dávat z fichtla dozadu, do předu jo. [HonzaBK] 01.09.2021 |
| Monty má pravdu, v předním kole jsou ložiska 6201 - průměr 12mm [meela] 31.08.2021 |
| jsem přesvědčenej, že PŘEDNÍ na Prase je 12 ,stejně jako na Pionýra 555 až 23. [Monty] 31.08.2021 |
| ahoj Monty nechci se hádat ale osa na fichtla je určitě menšího průměru. [HonzaBK] 31.08.2021 |
| Zadní ose na Kývačku (pokud není úplně stejná, tak možná trošku kratší) a přední ose na Pionýra (zase netuším délku,ale zadní z Pionýra tam zkrátit jistě pujde) [Monty] 31.08.2021 |
| ahoj chtěl bych se zeptat, je osa předního kola a zadního na 502 s něčím podobná, jiné moto? zatím jsem na ně nenařazil, dokompletovávám a toto mi chybí, díky [Mirek] 30.08.2021 |
| Samotná přední vidlice na de luxe k sehnání není? [elstrem] 11.04.2021 |
| Díky. [Pat] 09.04.2021 |
| Aby to bylo přesné i ta "špulka" je delší oproti jawa, ale ta se dá poměrně snadno vyrobit. [Tomas] 07.04.2021 |
| Vypadá stejně, ale ta placka co zapadá do vidlice je větší jak na jawa, se svářečkou a trochou zručnosti se dá prodloužit. [Tomáš] 06.04.2021 |
| Díky za foto. Je to tam krásně vidět - záchyt + distanční "špulka". Tuším, že by to mělo být stejné jako na Jawu panelku. Díky. [Pat] 06.04.2021 |
| Záchyt reakce do 1.7.62 na kulatou zadní vidlici vypadá takto (katalog ND). Ale jak vypadá ten novější dvoudílný na hranatou? Asi ho budu potřebovat, tak bych rád věděl, co schánět? [Pat] 05.04.2021 |
| Pořád nikdo nic? Vždyť musíte mít doma skůtrů :-) [Meela] 02.01.2018 |
| Díky za odpověď, snad se ozve ještě někdo, nechce se mi věřit že doma nikdo nemá 502 :-) pokud jde o ten záchyt, tak ten jsem taky zkoumal - podle katalogu nd se měnil od 1.7.1962 z jednodílného "kostka" na dvoudílný - rameno + rozpěrka. Co mám doma ten jednodílný záchyt na kulatou vidlici a dvojdílný na hranatou, tak vzájemně nejsou záměnné. Existují i jiné typy záchytů? Jednodílný k hranaté vidlici nebo dvoudílný ke kulaté? A u té přední vidlice souhlasíš že silnější je starší verze? [meela] 23.12.2017 |
| U zadní vidlice to je obráceně, nejdřív kulatá trubka, pozdější provedení hranatá trubka. S touto změnou i změna záchytu reakce zadní brzdy, která není kompatibilní se starším provedením, a vychází ze systému Jawa/čz. [T505] 22.12.2017 |
|