  Pomoc s identifikací typu Čezety 175 502 Tak jsem si pořídil prase - tedy spíš půlku prasete. Je to takový vrak bez papírů, bez motoru a pár dalších věcí. Moc se v tom nevyznám, tak jsem ve fázi sběru informací. Chtěl bych jej zrenovovat do pokud možno původního stavu, ale nejsem si jistý, který typ Čezety to je. Houkačku nemá vpředu na štítu, ale schovanou pod levou palubovkou, takže je to typ 502 (to je jisté). Na typovém štítku je uveden typ 502.01. Typ 502.01 by měl mýt dynamo a 6V elektriku. Co mě ale mate, je skutečnost, že všechny žárovky jsou na 12V, což by odpovídalo typu 502.00 (údaje podkle katalogu náhradních dílů a manuálu), dále je tam 6 pólové relé se stykačem - podle toho všeho by to odpovídalo typu 502.00 a ne 502.01! Typový štítek je připevněn pomocí dvou šroubů (nikoliv nýtky), a tak se domnívám že byl vyměněn a že se jedná o typ 502.00. Zjistit přesně o jaký typ se jedná, je pro mě důležité pro volbu motoru. Typ 00 měl 12V dynamospouštěč, zatímco 01 měl 6V Dynamo. Bez toho se nehnu. Apropó - kde vlastně najdu číslo rámu? Zatím jsem jej nikde nenašel? Dál by mne zajímalo, zdali je ta páčka vlevo pod řídítky - přepínač blinkrů originál, nebo lidová tvořivost (většina skůtrů má blinkr na řídítkách). Vedle sytiče je ještě jedna díra - ta tam v originále asi nemá být? Dost neobvyklá je i palubní deska - takouvou jsem ještě nevyděl - bovdeny a kabely jsou vedeny obvykle těmi dírami, kde já mám kontrolky. Ta guma u krku řidítek na většině 502 nebývá, háček se třemi šrouby jsem také jinde neviděl. Děkuji předem všem za každou radu či názor. [Pat] 13.03.2021 Zobrazit téma |
| V minulosti jsem s oblibou používal karosářský plech, kterého byly v kovošrotech tuny. Kapoty, střechy, dveře. Dnes to většinou končí na ekolikvidaci. Určitě se tam něco najde. [Luboš] 03.05.2022 |
| Díky za radu. Díval jsem se na to. Ta vlka je jednoduchá, to bych možná zvládl pomocí přípravku vyklepat, zbytek už by nějak šel odpárat, uřezat a navařit. Největší problém bude sehnat kus vhodného plechu :-). [Pat] 02.05.2022 |
| Tohle jsem řešil už několikrát, klempíři mě na signovačce na kousek plechu udělali vlnku a pak to tam stačí vhodně navařit, zbytek se dožene tmelem. [T505] 30.04.2022 |
|  Zatím nevím co z levou prolisovanou linkou u předního kola. Tady je plech od pádů zdeformovaný a prožraný od rzi. Myslíte, že bude vlnku možné vytvarovat ze tmelu? Jak to nejlépe řešit? [Pat] 27.04.2022 |
|  Tak jsem se konečně letos na jaře pustil do renovace. Mám už většinu důležitých dílů poscháněných - bude to ČZ 175 502 05. Zatím řeším hrubší klemířské práce. Pravá dolní trubka rámu byla zdeformovaná tak, že jsem musel trubku z plechu vyndat, vyříznout zdeformovanou část a navařit novou. Teď už mám hotovo. [Pat] 27.04.2022 |
| Monty - napiš mi prosím na email. Díky. [Pat] 30.03.2021 |
| Monty - díky za upozornění. Také jsem tu nabídku zaregistroval. Pokusím se o dražbu, záležní na ceně. Jen je škoda, že to není komplet. Bude potřeba k ceně řidítek ještě připočíst náklady na tachometr, pravý přepínač a rychlopal. Monty - napiš mi na email: lesacek@email.cz . Dík. [Pat] 29.03.2021 |
| No sehnat ten zesílený přední třmen vidlice se snad ještě dá, ale kompletní panelkova řídítka už bych viděl skoro nereálné. [elstrem] 28.03.2021 |
| Pořád ještě zvažuji co s tím mým pašíkem. V rozhodování beru v úvahu i rady tady z fóra. Nejraděj bych skútr uložil do stodoly a nějaký čas si dal na schánění těch řidítek. Podle toho bych se rozhodl jestli De lux nebo obyčejnou. Ta drážka do řidítek 05ky by se dala i vyříznout, stačilo by pak sehnat jen zelílený přední třmen vidlice. Zadní by bylo nejlépe sehnat hranatou - 05kovou. Láká mě myšlenka, pořízení ještě jednoho pašíka, nejlépe i s doklady a toho si dát do kupy ještě letos. Ale ty ceny! [Pat] 27.03.2021 |
| díky [meela] 26.03.2021 |
| elstrem: nemáš prosím fotku té deluxe vidlice s drážkou? [meela] 26.03.2021 |
| Elstrem, to je pravda, nutno říct že u trubkové verze tam nic takového nebylo a taky to nějak fungovalo, pokud vím tak to je jediný rozdíl a jako nouzové či dočasné řešení se to dá použít. [Tomas] 26.03.2021 |
| Horší to bude s přední, která má z vrchu trubky drážku na zajištění de luxe riditek. [elstrem] 26.03.2021 |
| Předchozí příspěvek vystihuje postup určení typu u jasných skládaček. Přidal bych ještě nutnost, vedle financí, objektivně zvážit trpělivost pro dokončení renovace. [Luboš] 25.03.2021 |
| Dobře tak ještě jinak. Vždy je to o penězích, roztřídil bych si věci na 3 hromádky. co je z deluxe, co je z normálního a co je na obě stejné. Pak bych si to spočítal a rozhodl se nejen na základě ceny ale i na základě toho co chci a toho co je tu napsáno. Asi levnější řešení je postavit klasiku - kastlu deluxe proda ta koupit klasickou - snad bude i levnější než za kolik prodáš. Nebo investovat čas a peníze zejména do shánění řidítek a dalších odlišných věcí z deluxe. Mě se víc líbí klasika, ale deluxe je ve výsledku po renovaci asi dražší. [HonzaBK] 25.03.2021 |
| Stavět z deluxe obyč. je podle mě blbost už jen proto že deluxe je žádanější a cenější, a například taky proto že má poněkud jinak vyřešen zámek dvířek kde jsou přišroubovány kontrolky, myslím že bude docela oříšek to předělat. V podstatě máš dvě možnosti, sehnat si k vidlicím karoserii a to myslím že ti mile rád někdo vymění aby měl deluxovou kastli. A nebo sehnat vidlice k deluxe, zadní jsem zrovna viděl na bazoši, přebytečné díly vyměnit nebo prodat. Stavět stroj podle štítku je zajímavá možnost, ale dá se za pár korun koupit novej až podle toho co vznikne. A Skoty že s tím měl práci? asi nějakou jo, ale věř že ty budeš mít nejmíň jednou tolik, protože skoty se s tím než to koupil projel a měl stroj kompletní i s doklady. Ale myslím že jsou i těžší projekty třeba: http://www.jawamania.cz/Files/moto/225503/196.jpg Ale abych jen nestrašil je dobré zvážit si nejdřív své možnosti ať technické nebo finanční, i když vždy existuje možnost rozpracovaný projekt prodat, a někdy i se ziskem. [Tomáš] 23.03.2021 |
| Záleží jak moc na to spěcháš, myslím že by se určitě našel někdo kdo by tu karoserii vyměnil za starší typ, tahle na deluxe by mohla být docela žádaná (jak někdo píše níže tak se často normální karoserie předělávají na typ 05). Ale práce se neboj, to je na tom ta zábava ne? :-) [meela] 23.03.2021 |
| Opravdu perfektně provedená rekonstrukce! Když to vidím, co je to práce, ani se mi moc do toho nechce. [Pat] 22.03.2021 |
| Zvažoval jsem stavbu modelu 05 De luxe, ale to mi zase nebudou odpovídat přední a zadní vidlice. Navíc bez toho, že seženu panelová řídítka, nemá smysl začínat. Spíše se kloním ke stavbě původní ho typu 502.00 dle štítku. Znamenalo by to na deluxkové karoserii zavařit tu díru kolem krku řídítek a dát jinou gumovou vložku. Kontrolky nahradím gumovými průchodkami kabelů a dám správný háček s kontrolkami. Prolisy v místě schránek nemám, ale viděl jsem na OO typech, že je také nemají. Jiné rozdíly snad řešit nebudu muset. Pokud by někoho ještě něco napadlo - napište mi. Takto mi to přijde jako nejjednodušší a nejvíce návrat k originálu. [Pat] 22.03.2021 |
| Každý díl, včetně štítku je originálem z nějakého typu. Lze samozřejmě začít stavět od kteréhokoli dílu. Rozhodnutí stavět podle štítku není špatnou volbou, alespoň bude jasněji co na stroj patří. [Luboš] 22.03.2021 |
| Luboši nesouhlasím. Pokud má originál štítek a vše kromě karoserie k němu pasuje, tak zrenovovat do původního stavu bych prodal karoserii z 05 a sehnal karoserii co k tomu patří. [HonzaBK] 22.03.2021 |
| V zadání je uvedeno "zrenovovat pokud možno do původního stavu". Pro původní stav se není od čeho odrazit. Dá se pouze určit z jakých modelů jsou díly a od jejich stavu a počtu se rozhodnout o skládání některého z modelů. [Luboš] 17.03.2021 |
| musíte se na to dívat v dobovém kontextu naboural nebo jinak poškodil karoserii sehnal novou a ze staré přendal co šlo možná k ní měl i doklad, ale to by znamenalo stát frontu na DI a běžná hlídka koukla jen na štítek, akčnější i na čislo motoru oboje sedělo, tak žádný problém [Michal] 16.03.2021 |
| Pat štitek se mënil třeba proto že měl někdo doklady na 502.01 a nechtěl mít problémy s hlídkou BV. [Tomas] 16.03.2021 |
| Luboš mám názor že vždy se dá od něčeho odrazit, a i s doklady to múže být kříženec, zakladem je karoserie a v tomto konkrétním připadě je to puvodně panelka, všechno ostatní se dá vyměnit, předělat a to včetně dokladú. [Tomas] 16.03.2021 |
| Takto zmršených strojů jsem viděl spousty a jde o to, že je proto nejde typově nikam zařadit. Pokud jsou doklady, postaví se a přizpůsobí k nim. Pokud nejsou a karoserie neodpovídá podvozku ani motoru, štítek přišroubovaný, tak se jedná o samodomo skládačku a není se od čeho odrazit. Je třeba se rozhodnout, jestli vůbec "renovovat" nebo rozebrat na díly. Co z toho za veterána vlastně vznikne? Pokud nově vystavět, tak cestou nejsnadnějšího provedení. [Luboš] 16.03.2021 |
| Tak proč by někdo na originál deluxkovou kastli měnil někdo štítek za 502.01? Karoserie je bezesporu pro typ 05 (Delux, panelka), o tom žádná. Další argumenty - bych se opakoval. [Pat] 15.03.2021 |
| "že jde o panelku s vyměněnými řídítky za trubkové moc nesedí", a z čeho soudíš? Naopak že místo pruchodek jsou kontrolky a někdo vydlabal díru pro tachometr se to přímo nabízí, to že není číslo neznamená že karoserie nebyla vyrobena jako "05 panel" a že nesedí vidlice? a znáš snad celou historii konkrétního stroje dejme tomu za posledních 50 let, kutilská tvořivost nezná mezí... a potřeba přepravovat se je v určitém období stroje duležitější než originalita. [Tomáš] 15.03.2021 |
| Ta možnost, že jde o panelku s vyměněnými řídítky za trubkové moc nesedí. To by měl rám výrobní číslo - můj nemá. Protože se typ 05 vyráběl až ke knoci výroby, tuším, že přední a zadní kyvné vidlice by měly být zpevněné, ne jako ty moje (zadní trubková, přední nezesílená). Taky ten výrobní štítek na šroubcích včetně údajů nenapovídá, že by šlo o panelku. Zvažuji co dál? Myslíte, že by skůtr s vyměněnou kastlí vůbec šel někdy přihlásit na veteránské značky? Pokud bych sehnal řídítka, asi bych šel do panelky. [Pat] 15.03.2021 |
| Ten tvuj příběh mohl být taky takto, někomu skutr spadl ze stojanu řidítka se zlomila k obojímu v případě skutra stačí jen málo, a tak to vyřešil trubkovejma řidítkama. Ale jak jsem psal asi bych stavěl panelku i se všemi problémy co to obnáší, už jen proto že máš originál karoserii, a ne předělávanou "dvojnulku" a že se takovejch na srazech množí protože někdo si někdo sehnal řidítka a narouboval si je tam, kdo se ve skutrech trochu pohybuje tak to pozná pohledem podle několika detailů. A proto že je to poslední model skutru a ten se vyráběl přibližně jen devět měsíců, a mám zato že bude vždy vzácnější. [Tomáš] 15.03.2021 |
|  Je to přesně jak píše Tomáš, ostatně už to tu dříve napsal Meela a pedol. Podařilo se mi vytáhnout ten tachometr - díra rozhodně není tovární výroby. Díra pro blinkr je také amatérský počin. Abych to shrnul: Takový by mohl být příběh mého prasete: Někdo měl Čezetu 502 typ 00 s dynamospouštěčem a 12 V elektrikou. Šlo o skútr z roku 1961 v provedení 01 (starší typ štítku – uvádělo se provedení). V techničáku měl samozřejmě typ 502/00. Přední kyvná vidlice byla hranatá a tenčí, zadní kulatá z trubek (tady mě pan M. Malypetr spletl). Majitel skútru někde havaroval tak, že rám nebylo možno opravit, tak se rozhodl zakoupit rám nový. V té době se asi už rámy na tento typ nedělaly, možná dojížděla výroba posledního typu 502.05 Delux, proto použil tento. Že šlo o rám z typu 05, svědčí o tom ten otvor s gumou pod řídítky, absence prolisů v místě bývalých schránek. To, že rám nemá číslo, svědčí také o této variantě. Veškeré vybavení skútru tedy předělal na tento nový rám panelky. Rám měl tmavě modrou barvu (originální lak), zavazadelník byl asi použitelný z původního skůtru (ten byl asi bílý, nebo červený, rozhodně zde chybí modrá vrstva laku jako na rámu). Při přestavbě musel vyřešit problém, kam dát tachometr do Deluxkového rámu, proto tam dost neuměle vyřezal díru a vsadil ho tam. Jako blinkr použil páčkový přepínač (asi byl na původním skútru), pro který vyvrtal vlevo pod řídítky díru. Možná byl blinkr původně na řídítkách - dírka tam je, mohl se rozbýt, a tak použil jen přepínač. Štítek z původního skútru připevnil do rámu pomocí dvou šroubků. Nejde tedy o nějaký „přechodový“ typ skůtru či raritu. Jen opravdu nevím, co mám postavit? Panelkové řidítka asi jen tak neseženu, tak z toho udělám asi 502.01 Díky všem za pomoc a rady. [Pat] 14.03.2021 |
| Já bych v tom až takovou záhadu neviděl, v 70 a 80tých letech se ze skutru dělali houfně trakturky a frézy, samotná kastel se dávala do šrotu případně za flašku, někdo havaroval tak přehodil motor, štítek, značku a jezdilo se dál, na technicou se tenkrát se skutrem nechodilo. Podle mě je to panelka a někdo tam vydlabal díru pro kulatej tahometr, tomu napovídají o kontrolky místo pruchodek. Asi bych stavěl panelku (deluxku) i když sehnat třeba jen samotný řidítka je o štěstí a stojí ranec. [Tomáš] 14.03.2021 |
| Marcel v tom má prostě chybu to se stane, hranaté vidlice jsou určitě modernější. Viděl jsem několik kulatých vidlic jak se ztrhla kostka, následkem se poškodil brzdový štít a většinou i doraz brzdové páky. Hranaté provedení se záhchytem je mnohem bytelnější, prostě vývoj. [Tomas] 14.03.2021 |
| Vidlice jsou správně tak, jak říká Meela. Mám doma 4 ks originál 502 a obě deluxky mají hranaté vidlice, standard kulaté. [Vilda] 14.03.2021 |
| Třeba to s těmi vidlicemi někdo potvrdí. Asi to bude vyměněná kastle, ale ten přepínač blinků vlevo pod řidítky se tuším dělal ze začátku výroby 502, takže nejspíš jen u provedení 01. 502 se začala vyrábět 1960, na štítku je 1961. Že by se to vyrábělo takto až do roku 1961? - tolik skůtrů s blinkrem pod řidítky jsem neviděl. [Pat] 14.03.2021 |
| Mně osobně je taky nepříjemný že rozporuji údaje od odborníka, který má se skútry asi 100x větší zkušenosti než já, ale všude kde se dívám je to obráceně - katalog ND, manuál, dochované kusy které jsem si mohl zblízka prohlédnout... Sám sice tvrdím, že na obrázky v katalogu a návodech se nedá vždycky spolehnout, ale u 502 to vypadá dost přesně... stejně uvažuji třeba u záchytu reakce zadní brzdy - mám kulatou zadní vidlici a u ní jednodílný záchyt reakce, takovou tu "kostku" co mají kývačky a u hranaté vidlice mám dvoudílný záchyt - rameno a rozpěrku jako mají třeba panelky. Vzájemně záměnné ty záchyty nejsou, protože vidlice má jiný rozměr. No a v katalogu je přesně napsáno, že jednodílný je do 1.7.1962 a dvoudílný od 1.7.1962, což by mělo odpovídat tomu, že kulatá vidlice je starší... [Meela] 14.03.2021 |
| Že by to o těch vidlicích M. Malypetr uvádí obráceně? Může to někdo z majitelů 502 potvrdit? Pak by i ten štítek mohl být z původní kastle před havárií. TYP 502 01 = provedení 01 (12V+dynamostarter může být). [Pat] 14.03.2021 |
| Aha byl jsi rychlejší... to co jsi napsal moc nedává smysl. Ten háček patří až k Deluxe, na provedení 03 byl určitě normální háček s kontrolkami. Pokud je to s těmi vidlicemi obráceně jak píšu níže (ale na 100% to nemůžu tvrdit, je to jenom můj názor), tak to právě sedí k tomu štítku... [Meela] 14.03.2021 |
| No takže sedí to co jsem už psal :-) Pokud jde o tu zadní vidlici, tak tam s autorem moc nesouhlasím, podle mě to bylo naopak, že starší provedení je to z kulatých trubek... a u přední by to také mohlo být obráceně... Bohužel skútr má tyhle díly dost schované, takže to nejde jednoznačně poznat třeba podle dobových fotek, ale co koukám po zachovalých kusech tak to mají většinou obráceně než je popsáno v knížce... [Meela] 14.03.2021 |
|  Co je fakt divné, je ten typový štítek. Je přestříkaný barvou, takže je špatně čitelný, ale přečíst se to dá. Jasno v tom zatím moc nemám. [Pat] 14.03.2021 |
|   No a já mám na skůtru přední i zadní kyvnou vidlici odpovídající provedení 03. Takže se s největší pravděpodobností jednalo o 502,00 provedení 03, tj. poslední před Deluxkou. Tomu by mohl odpovídat i ten háček z Deluxky. Ta kastle je zatím záhadou. Je možné, že po havárii byla použita kastle z Deluxky. [Pat] 14.03.2021 |
|   Tak jsem kápnul na perfektní publikaci - Marcel Malypetr - Skůtr Čezeta. Na netu jsou jen ukázky z knížky, ale dozvěděl jsem se tam podstatné informace. U 502 je třeba rozlišovat typ a provedení. Typ je daný dynamostarterem - 00, nebo dynemem 01 (moc se nedělal). Každý typ měl teoreticky 3 provedení 01, 02, 03. Pak už se dělal další typ 502.05 - Deluxka. Provedení je vyznačeno i na motoru např.: *502 03 xxxxx*. Více v přiloženém výňatku z publikace od M. Mlypetr. Typové štítky byly dvojího provedení - domnívám se,že starší s nápisem Made in Czechoslovakia prohnutý s konci nahoru měl v kolonce TYP 502 + druh provedení (01,02,03). U novějších štítků s nápisem s konci dolů už je uveden v kolonce TYP opravdu typ např. 502 00 (01). Existují však i výjimky - domácí výroba ?, nebo v tom byl prostě hokej? Rád si přečtu názor ostatních. Pro mne je v publikaci od M. Malypetr podstatná inormace o provedení 502 03 - mělo zeslabenou přední kyvnou vidlici a zadní kyvka byla v průřezu kulatá (starší provedení mělo hranatou) [Pat] 14.03.2021 |
|   Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse [Pat] 14.03.2021 |
| Je to zajímavý, karoserie vypadá z konce výroby ale dírka pro přepínač blinkrú se dělala ze začátku výroby typu 502, není vubec jednoduchý ji tam dodatečně vyvrtat. Plech pod koleny je již rovný nejsou tam pozustatky po dvířkách z 501, ale co ten tachometr... zkus jej vyndat a jesli tam je jen obyč díra, bude dodatečně vyrobena, pokud má kolem sebe mírný prolis je to spíš tovární výroba, ale že by dělali obojetný díl je nesmysl, model 05 má kontrolky v tachometru všechny ostatní mají ve věšáčku a ten by nebyl kde namontovat. [Tomas] 14.03.2021 |
| " má vyměněnou karoserii (třeba po havárii) " Také si myslím, už proto, že to nemá číslo karoserie [pedol] 14.03.2021 |
|  Ta kastle nepatří k tomu štítku, je určitě na typ Deluxe - 502/05. Díra na tachometr bude dodělávaná později. Krajní možnost je, že to je univerzální náhradní díl použitelný pro všechny typy, ale to jenom tipuju, nevím jestli se to tak dělalo. Pokud jde o ten štítek, tak tam pozor na značení. Používaly se dva druhy štítků viz foto, přelom byl někdy v roce 1962. Na novějších štítcích typ opravdu označuje provedení (502/00, 502/01, 502/05), ale na těch starších tomu tak není, tam to značí spíše "generaci produkce" - 01,02, která ale nesouvisí s tím jestli to bylo 12V nebo 6V. To by případně mělo jít určit podle váhy na štítku, verze bez startéru tam bude mít 141 kg. Jo a páčka blikačů vlevo na karoserii byla originál na skůtrech ze začátku produkce, takže tipuju že tento skůtr je z roku 1960 nebo 61, a má vyměněnou karoserii (třeba po havárii) [Meela] 14.03.2021 |
|   Krytka přepínače má dva otvory. Jedním je připevněn na šroub páčky přední brzdy, druhým pak šroubkem do závitového otvůrku v řídítkách [pedol] 13.03.2021 |
|   pedol - ten háček z 502.05 sedí - díky. Ale ta palubovka na skůtru nebyla nikdy měněná, je od výroby. Skůtr má spodní originální modrý lak a ten je i na té palubovce (je pod dvěma vrstvami barvy). Myslím, že i tachometr tak byl z výroby. Monty - že by někdo měnil elektriku z 6V na 12V si nemyslím, bylo by to dost pracné. To spíš někdo vyměnil ten štítek (nýtky x šroubky). Ta páčka vlevo (blinkr) asi origo není, ale pokud byl blinkr na pravém řidítku, tak by tam měly být nějaké díry pro upevnění, pokud přepínač není teda chytlý jen páskem dokola? Baterka - asi tam byly dvě, koukněte na kastlík a dejte mi prosím vědět. [Pat] 13.03.2021 |
|  Číslo rámu v pravo pod nohou řidiče není. [Pat] 13.03.2021 |
|   Podsedadlový prostor jsem měl uzamčený. Klíč samozřejně nikde. Otevřít to nešlo. Když jsem si všiml, že zápatka k zámku je už svařovaná, tak jsem to řízl flexlou a čekalo mě překvapení. Krom pár hader - ventilátor, lékárnička, nějaká tyčka s kloubky - patří ke skůtru? Nějaký přepínač a pár dalších věcí. [Pat] 13.03.2021 |
|   Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse [Pat] 13.03.2021 |
| Ještě dodatek, ten háček je též z 502.05 [pedol] 13.03.2021 |
| Divná kastle. Ten "ledvinkový" otvor v průchodce řídítek svědčí o umístění tachometru v panelových řídítkách, tak jak to má 502.05. Ale ta zase samozřejmě nemá tachometr na palubovce vlevo. Je to amatárský zásah. [pedol] 13.03.2021 |
| Je to bud původně 6V ,kde někdo vyměnil motor na 12V, nebo naopak 12V, kam někdo dal štítek(a doklady) z 12V . Co je na tom složitýho? Páčka tam nepatří origo - takže asi někdo předělal 6V motorku bez blinkrů na 12V se starterem a blinkrama. Podíval bych se na uložení baterky, jestli je origo nepředělávaný z jedné na dvě baterky, a na provedení blinkrů, jestli přesně odpovídají serii. Číslo rámu je vpravo zespodu pod novou řidiče. [Monty] 13.03.2021 |
|