MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 313317 příspěvků |7962 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 34 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexSkútry ČZ, Manet a ostatní | Odpověď 25.9.2022 00:39  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma ČZ502 Řadící kulisa, západky
Potřeboval bych poradit.
Skládám si motor a při zkoušce řazení mi některé rychlosti nejdou zařadit.
Zjistil jsem, že některé "jamky" v kulise nejsou dostatečně odkryté, aby do nich "zobák" západky mohl zapadnout. Je to vidět na obrázku, to samé se děje z druhé strany kulisy při řazení na opačnou stranu. "Zobák" nemá kam zapadnout a nic se neděje.
Do "jamek" uprostřed zobák zapadne a řadí to.
Když kulisou otáčím rukou/nástrojem, řadí normálně až do krajních poloh.
Pravda, zobáky západky jsou dost opotřebené, ale tady nemají šanci, jamka je prostě utopená, zobák jí vůbec nemůže trefit, takže o funkčnosti s novými západkami mám pochybnosti.
I jamky v kulise jsou trochu oběhané, ale pokud je jamka odkrytá, řadí to.
Díky by měly být původní, motor vypadal jako dosud nepůlený.
Poradí někdo, prosím?
Díky    [pp] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům   25.04.2021     Zobrazit téma  
Odpověď  Je to originál tovární zapojení ukostření regulátoru, přes motor a karoserii je spousta přechodů a to je zdroj problémů.    [T505]   06.07.2021
Odpověď  Děkuji!    [pp]   05.07.2021
Odpověď  OK. Oškrábat lak na kov, vějířová podložka, mosazný nebo nerezový spojovací materiál, na závěr přetření barvou    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2021
Odpověď  Neumím césky. Místo "kosterní" lépe "kostrový".    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  To by mohlo být ono. Délka vodiče téměř nic jiného neumožňuje.
Vodič je součástí svazku od statoru, voz foto. Jestli je to originál, nevím, skůtr má již něco za sebou, koupil jsem ho bez regulátoru. Snažím se ho vzkřísit, startér funguje, tak bych nerad něco pokazil, raději se ptám, se skůtry mi chybí zkušenosti.
Udělám to tedy jako vy - jeden konec pod šroub upevnění statoru, druhý pod šroub upevnění regulátoru.
Moc děkuji.    [pp] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2021
Odpověď  Teď čtu vaši odpověď a napadá mě další. Já jsem si můj skutr vylepšil tak, že jsem pod šroub statoru připojil další vodič, který končil přes vějířovou podložku na svorníku zavazadelníku. Bylo to vylepšení kostry kastle, třeba pro blinkry na zavazadelníku. Možná váš vodič spojuje kostru statoru s kostrou u relé, což by mělo totožnou funkci.
Možná si výrobce byl vědom, že držáky motoru jsou lakované, kosterní spoje mohly být nespolehlivé a tak bylo jednodušší natáhnout extra kosterní vodič.    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2021
Odpověď  Doplním:
Samozřejmě, že ostatní spotřebiče se zasunutým klíčkem taky fungují jen na 12V tvrdých v případě když dynamo nedobíjí.
Můj tip podporuje i to, že šedý vodič není zřejmě veden bužírkou k motoru. Je to tak?    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2021
Odpověď  Propoj B - 30 už mám zapojený jiným vodičem. Vše jsem prozvonil, vodiče identifikoval dle schématu a zapojil. Tenhle mi nějak přebývá ...
Napsal jsem to v dotazu ne zcela srozumitelně - jeden konec je na první fotce, druhý (také s očkem) končí u regulátoru spolu s ostatními vodič od dynamostarteru. Mám tedy oba konce nezapojené. Vodič není dlouhý, na straně relátka se dá přišroubovat (s ohledem na délku) jen na relátko (tam už ale mám dle schématu vše zapojeno) nebo na jeho upevňovací šroubky. A na straně dynamostarteru dosáhne tak akorát na první šroub, co pod ním už mám ukostření baterky. Tak mě napadlo to, co je na třetím fotu, přijde mi to ale trochu zbytečné ...    [pp]   04.07.2021
Odpověď  Dá se vysledovat, kam je ten šedý vodič připojený na druhé straně? Možná vede ke spínací skříňce na svorku 30. Pokud je to tak, tak to nezapojené očko patří na regulátor na svorku B, kde je "12V" tvrdých pro napájení spotřebičů bez klíčku (brzdové světlo, houkačka). Nakonec i na vámi zaslaném schematu je vidět, že na B vedou 2 vodiče.    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  ... napadá mě jen to ukostření relátka dle obrázku ...    [pp] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě bych měl doplnit, že svorky regulátoru už jsou obsazené, D,M,S na dynamu také, i ukostření od baterky, stejně tak kladívko (to ještě budu měnit, takže zatím jen provizorium).    [pp] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mám další prosbu.
Jeden vodič (ten šedý vodič na fotce, viz šipka), co je ve svazku od statoru k regulátoru, se mi nedaří přiřadit k nějakému propoji na schematu. Dosáhne tak akorát k regulátoru, popř. k šroubkům, kterými je upevněn. Na opačném konci má také očko.
Poradí někdo, prosím? Díky.    [pp] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2021
Odpověď  Je to na 6V    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2021
Odpověď  Kdyžtak jaké je označení na bakelitové cívce 12V? Já mám funkční dvě (asi 6V) a ty mají nahoře označ. 02-9211.04 , nikde není značení jestli je to 6V nebo 12V.    [Martin Štindl]   11.06.2021
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Skútrů jsem měl pět, od 501 až po 502/05. Vždy tam byla bakelitová
Také i v katalogu
http://jawarmaniak.wz.cz/ke_stazeni/katalogy/CZ/katalog_CZ_175_502.html    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.06.2021
Odpověď  Mám další prosbu, jaka je originální zapalovací cívka? Máte někdo, prosím fotku popř. označení?
Díky    [pp]   09.06.2021
Odpověď  Není zač, mohl jsem to napsat rovnou, ale teť jsem si skoro jist že už to nezapomeneš, a kdyby tak víš určitě kde to hledat.    [Tomas]   11.05.2021
Odpověď  Tak to pardón. Tam jsem to přehlédl, hledal jsem hlavně v textu. Je tam opravdu 12 zubů! Jsem asi slepý. Každopádně díky za to Tomasovi a Vildovi.    [Pat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.05.2021
Odpověď  Pate, patří tam 12 zubů.    [Vilda]   10.05.2021
Odpověď  Tak schválně, jawarmaniak.wz.cz/ příručka pro 502 strana 6 technické udaje ;-)    [Tomas]   10.05.2021
Odpověď  Jestli myslíte Technický popis a návod k obsluze ČZ, tak ten mám i tištěný. K náhonu je tam jen informace, že po 3000 km se má namazat několika kapkami oleje. Nic víc. V katalogu náhradních dílu se o počtu zubů náhonu rychloměru nic také nepíše.
Nicméně stránka s literaturou na jawamanikak je dobrá - je tam hodně zajímavé literaruty, i když mi odkazy u hodně publikací nefungují.    [Pat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2021
Odpověď  Zakladem každýho majitele je příručka je to tam napsaný, jestli nemáš tištěnou hledej na webu třeba zde: http://jawarmaniak.wz.cz/    [Tomas]   09.05.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nechce se mi zakládat samostatné téma, tak se zkusím zeptat tady. Chybí mi v motoru pastorek s náhonem pro tachometr. Potřeboval bych zjistit, jaký patří do typu Čezeta 502 skútr? Nikde jsem nenašel kloudnou informaci, kolik má mít zubů (11-12-13 zbubů?). Existuje několik variant např. zde:
https://etovar.eu/cs/cz-501-502-505-skutr/4681-odmgg50122110.html    [Pat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2021
Odpověď  Tak vyřešeno, chyba byla velmi hloupá.
Špatně jsem odměřil axiální vůli na předloze a dal příliš silnou vymezovací podložku. Po dotažení karterů se tak převodovka špatně otáčela a následkem toho šlo špatně i řazení. Dal jsem správnou podložku a běhá to jak má.
Příště to bude lepší, čeká na mě ještě motor na Sportku.
Díky za rady.    [pp] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.05.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Díky moc za tip, zkusím to, zase až o víkendu.
Mohlo by to být ono, protože ta "jamka", co je "další na řadě", je fakt dost utopená pod tou pevnou částí kulisy, to by ta západka musela mít "drápek" (je to vidět i na přiložené fotce). Malé do-pootočení by pomohlo. Čep kulisy je pevný, v tom to (nejspíš) nebude.
Dělám takový motor poprvé (jsem mopedář), takže mi chybí zkušenosti. Snažil jsem se zde na fóru i jinde přečíst k tématu co nejvíc, takže možný okruh příčin zhruba vím, ale zkušené oko to úplně nenahradí, takže díky moc.    [pp] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.04.2021
Odpověď  Takový spíše taktický dotaz - při tom řazení rychlostí se zároveň otáčelo řetězovým kolečkem a hlavní hřídelí? Na té fotografii je totiž jasně vidět že čep vidličky není v zařazené poloze, tzn. že rychlost není "zapadlá" - řadící páka přes západky začne kulisou natáčet až v poloze kdy už vačka uvolnila spojku, takže to zkusit znovu zařadit ale i současně otáčet hřídelí nebo kolečkem.    [Martin Štindl]   26.04.2021
Odpověď  Pokud je obojí opotřebené, že neřadí, tak vyměnit. Často bývá i větší vůle na čepu, kolem kterého se plech kulisy otáčí. Pružinky kolíčků bývají unavené.
Jednou kdysi na cestách jsem musel řadící kolíčky přibrousit v nějakém JZD abych vůbec dojel domů. Ale za mne, vše opotřebené vyměnit dokud jsou díly. Pokud bychom vzali skutečnost, že motor ještě nebyl půlen a je řazení takto opotřebené, je potřeba objektivně zhodnotit stav celé převodovky.    [Luboš]   26.04.2021


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006