Jawa 175 land patrol Přátelé naprosto mě uchvátil výrobek myslím montyho na clasic show brno. http://montyjawa.rajce.idnes.cz/Classic_show_BRNO_ 2014/#IMG_0697.jp Tady je o tom pěknej článek http://www.cezetmania.info/obsah/jawa-175-land-pat rol-85.html Nějak si lámu hlavy myšlenkou že bych si to taky spíchnul.. Ted jde o to co je rozdílný oproti klasický 175/450?? Na první pohled je to jasný a to: 1 výfuk Koleno koupim u montyho a ten zbytek?? Samotnej tlumič a ty krytka proti popálení?? 2 Přední blatník Ten je z trailu. dá se nějak upravit z něčeho nebo se musí sehnat origo trailovej, 3 zadní blatník vypadá jako origo 4 Vzpěra mezi hlavou motoru a rámem. Jak jí tam připevnit. na rám je to jasný jako na cz 175/477 ale na hlavě? 5 Přední stupačky jsou zklápěcí. předpokládám že se akorát patřičně upravěj zadní. 6 Na některejch fotkách je ještě vzpěra od zadního blatníku k zadním stupačkám ale to je jasný to je trubka zplacatělá a v ní dirky 7 Na čezetmannii píšou něco o upravenejch předních vydlicích. Ví někdo co a jak?? To je asi tak nějak všechno co je na první pohled vidět ještě se tam píše něco o upravě převodů ale to pro repliku na občasný ježdění asi nemá řešit. Ptám se proto na těchto osum bodů jak je vyřešit než se do toho vrhnu abych pak nezjistil že je pro mě něco neřešitelnej problém.. Děkuji [caja008] 26.03.2014 Zobrazit téma |
| Jede... [dolin1] 27.03.2014 |
| Můj názor - pokud takto postavenou motorku nebudete vydávat za originál,tak klidně postavte cokoliv. Na Classic show jste měli jedinečnou příležitost si cokoliv ofotit,oměřit nebo omalovat,případně se rovnou zeptat.......... Kdy a kde to budem znovu vystavovat, netuším. Stejně tak jsem uvažoval o stavbě repliky zlaté milionté,dokud nebyla veřejně známá originál motorka.Ted mně to přešlo....... [Monty] 27.03.2014 |
| já se musím přiznat že o stavbě taky uvažuji, ale je to dilema mezi mým názorem, že by se měly motorky uvádět do stavu, v jakém vyjely z továrny včetně provedení (třeba lidovky, chromovky u céček) a tím že chci vlastnit i nějaké neobvyklé stroje... je to takový vnitřní boj :-) Mám doma torzo sportky z roku 69 a jelikož už mám černou i červenou sportku, tak přemýšlím jak jí v budoucnu odlišit, minimálně chci nějakou méně obvyklou barvu, jako je třeba modro-šedá, ale jelikož má štítek v angličtině tak jsem samozřejmě přemýšlel i o exportních verzích jako je road king nebo právě land patrol, je to prostě moc lákavé :-) sám jsem zvědavý která moje část zvítězí... [meela] 27.03.2014 |
| Ten kryt vyfuku v peknem stavu mam na prodej [viki] 27.03.2014 |
| Samo dík zkrácenému sedlu je upravený jeho držák v zadní části. Ale to by byla víceméně asi proveditelná operace. Jinak Montyho stroje je krásně zachovalý, neojetý a nijak moc poškozený - jen minimálně (rez). Neorigo bylo jen zadní kolo z modelu 353 a horní díl mmasky (bouráno). Spodní hliník byl poškozený ale sem to (i když pracně - je to hliník) vyrovnal a zaretušoval. [dolin1] 27.03.2014 |
| Asi každý dojde na to, že s takovými replikami motocyklů to není až tak jednoduché. A tak většinou začne improvizovat. Magneto se nepoužije, vždyť není vidět. Ražení typu na motoru? Toho si také nikdo nevšimne. Jiná převodovka? Schovaná. Víčko s odměrkou? Detail, který není vidět. Haltry? K čemu? STK? Na STK se přijede s jinými koly. Má stavba takové repliky opravdu vůbec nějaký smysl? [JB] 27.03.2014 |
| Já bych doporučoval nestavět žádný bastl ale raději uvést motorku do původního stavu a ne do napodobeniny vývozní odchylky, čímž vznikne jedině bastl. [Honza Vošalík] 27.03.2014 |
| uff no je toho dost co se musí změnit.. [caja008] 27.03.2014 |
| Tyto motorky byly dělané pro australské farmáře. Proto je tam ta pomalá jednička. Obdobná odchylka existovala i pro Nový Zéland, lišila se ale dlouhým dvoumístným sedlem. [Honza Vošalík] 27.03.2014 |
| monty: jaký je to rok výroby? a jak je to s jízdou, je to tak jak píše dolin1? na jedničku se to zvedá na zadní? :-) [meela] 27.03.2014 |
| Na podzim by měla vyjít knížka kde budou popsány odchylky vč. této. Tedy jinými slovy vypsaný seznam všech dílů kterými se tato odchylka lišila od základního provedení. [Honza Vošalík] 27.03.2014 |
| Jo zapoměl jsem. Ráfky mají haltry. Takže vyvrtat sériový a doplnit.... [dolin1] 27.03.2014 |
| Motor je originál značen 470, to asi nijak moc dobře nenapodobíš (sehnat nějaký bez ražení a nechat udělat identické raznice se stejným ČZ fontem,..??) a sehnat to asi nepude nějak hned tak jednoduše... Víčko nádrže má měrku na olej to zde taky není úplně jednoduché sehnat asi. Má to zkrácené sedlo - dá se udělat, ale dle vzoru to chce nový potah šitý do těch "klínů". A na jízdu je to tak že nemusíš ani řadit jedničku ta je tam zcela zbytečně, v pohodě se to rozjede na dvojku. To odstupňování je pro silnici tu u nás dost nepraktické. A není to nijak rychlé teda. [dolin1] 27.03.2014 |
| Aha tak to se omlouvám mýslel jsem že je to stavba.. ok a ten zbytek výfuku se dá někde koupit?? Koleno vezmu od vás ale ten zbytek?? Zadní blatník není seriovka?? připadá mi stejnej jako na cz 450/470?? [caja008] 26.03.2014 |
| Není to můj výrobek! Je to prostě originál kus, dovezenej z Austrálie loni(v té bedně, na které stál) Jinak - rám je seriovej 470, oba blatníky a výfuk totožný s modelem TRIAL, jen 16" kola. Motor má převodovku jako rikša model 505 (jinou předlohu, a jiný soukolí jedničky) A magnetku, takže nepotřebuje baterii. Stupačky sklopný přední jsou upravený za zadních. [monty] 26.03.2014 |
|