MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 311465 příspěvků |7810 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 20 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexExportní typy československých mot | Odpověď 27.11.2021 03:24  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma Californian I
Chcem poprosit ci mi neviete poradit kde najdem schemu zapojenia elektriky pre Californian I s bosch svetlom vpredu, klasickym panelkovym vzadu, a magneto-elektrickym bezbateriovym zapalovanim. Dakujem za rady.    [vittorioRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům   15.02.2016     Zobrazit téma  
Odpověď  Zajímavé je to s tím číslem. Mohlo by se jednat o použití náhradního dílu, na který bylo vyraženo shodné číslo s původním motorem.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.10.2021
Odpověď  Vycházím z el.schématu a motocyklů, které jsem naživo viděl. Jinak všechno je možné, mohlo se jednat i o veletržní vzorek. Proč by ne? "Pozametali" na dílně a motor mohl mít i kontrolku neutrálu. Chyběly zrovna vyčleněné odlišné bloky 354..Sloupky pro alternátor dokončovali stejně malosériově, tak na co bloky 354 ještě zdražovat o další otvor, o zahloubení pro kontrolku? Když se s ní ve schématu nebo v požadavcích odběratele nepočítá? Nikdo nic nezná na 100%, to jsem snad ani nenapsal. V továrně Vám dnes ani neřeknou, kolik těch Californií 1 a 2 vyrobili. Počet kusů se dá určit jen z výrobních čísel motorů..Možná seznamy MOTOKOVu by vnesly nové lepší světlo, o počtu vyvezených kusů...a kam.. Ale zjistit něco po 60-ti letech? Od pamětníků? Asi nereálné..Motocykly Californian byly primárně určeny pro trh v USA...píše se v Dočkalovi..a (nejvíc) se tam vyskytují.. A ten motor z aukra má prostě nově naražené číslo.    [Jarek]   12.10.2021
Odpověď  Neudržel bych se na pevno historie, kterou nemáte potvrzenou na 100% !!!Californian 1 se určitě nemohl vyvážet jen do USA. Vlastním calif 1 s původním doklady SRN a motocykl je vybaven kontrolou neutrálu.Tak že co je psáno nemusí být dáno.    [Pavel23]   11.10.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  originální blok Californian 2 (verze s Bosch světlem)    [Jarek]   08.10.2021
Odpověď  Doplním, policajtská se světlem Jawa - taky bez kontrolky.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.10.2021
Odpověď  https://aukro.cz/jawa-350-361-04-californian-i-originalni-motor-6997598568 na aukru se objevil údajně motor na Californian 1. Typ raznic komentovat nebudu, ať si udělá obrázek každý sám. Jinak se jedná o motor do Californiana 2, pro ministerstvo vnitra, díky kontrolce neutrálu. Přední část se světlem je kompletně převzata z modelu 361 sport. Sportka 361 je kontrolkou neutrálu vybavena. Californian 1 a 2 v provedení se světlem Bosch neměl v blocích závit pro kontrolku neutrálu i el. schéma to potvrzuje.    [Jarek]   08.10.2021
Odpověď  Ano Otec na Jawe. Diky jemu a mojim dedum mi voni benzin. Jen at si stavi lidi i treba repriky Jawy kdyz v te slavne tovarne kterou pry dotujeme nejsou schopni udelat poradnou motorku. A kdyz mam i treba schema elektriky tak se tady o to podelim a nebudu si to susit nekde doma v regalu., kdyz vim ze to nekomu pomuze.
marekh22    [marekh 22]   29.02.2016
Odpověď  Ano mam :)    [vittorio]   29.02.2016
Odpověď  ahoj Marku, na fotce je asi Tatik? Zase nás akorát dráždíš s tím kalifem:))    [p.]   29.02.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mas tuhle nadrz?    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2016
Odpověď  Ano nadrz mam. Potrebuje opravit ale mam ju.    [vittorio]   25.02.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  1966 Jawa Californian 01. Na to ze to je 50 let stara motorka tak lita krasne. Vittori jestli mas tech 95% dilu tak ji mas skoro hotovou, mas nadrz?    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2016
Odpověď  Super , dakujem za schema, to som potreboval.Motorku mam 95 % komplet z original dielov. A kym to nebudem mat 100% tak to neposkladam.    [Vittorio]   22.02.2016
Odpověď  Já si na vás dovoluji opět apelovat ať tu motorku nestavíte. Minimálně do té doby, dokud nebudete moci osobně vidět originál. Dělat kopii něčeho bez možnosti oměřit originál, který však existuje, nemá smysl.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.02.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  cables 361    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  wiring diagram 361- Californian 01    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2016
Odpověď  a kde najdem to schema na calif II ? viete mi poradit ?    [vittorio]   17.02.2016
Odpověď  motor mam original 361 s drzakmi magnetoelektrickeho zapalovania. zapalovanie mam z libenaka, jedine musim zohnat niekde kontaktnicu na srobovacie svorky, lebo libenak mal dutinky. libenak mal usmernenie pomocou nejakého odporu. podla mojich vedomosti calif I mal selenovy usmernovac rovnaky ako bol aj na perakoch a bol namontovany zo spodnej strany misky na naradie ktora je pod sedlom. ja tiez nechcem stavat bastarda, a pokial sa mi nepodari zohnat korektne vsetky diely tak ako boli original, tak tu repliku nepostavim.    [vittorio]   17.02.2016
Odpověď  Pokud chcete vytvořit "repliku", tak byste měl o té motorce vědět úplně vše. Například usměrňovač na těchto motorkách s největší pravděpodobnosí v sérii vůbec nebyl - myslím usměrňovač pro houkačku. Schéma bylo publikované jen pro Californian II, které je ale shodné, ale záleží zda 250, nebo 350. Máte zapalovací cívky určené pro magnetové zapalování?
Osobně jsem k takovýmto stavbám velice skeptický, protože pokud nejsou 100% shodné, tak jediné co se jimi dokáže je, že zkreslí historii. Navíc při troše štěstí a námahy se ještě koupit dají originální motorky. Samozřejmě, že je ale nemůže vlastnit každý, kdo jen chce.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.02.2016
Odpověď  Komponenty mam spravne,chcem postavit repliku samozrejme, original je nezohnatelny. Jediny replikovy diel budu asi drziaky svetla Bosch, tie sa mi nedari zohnat original. Mam dokonca aj selenovy usmernovac otazna je jeho funkcnost ale som cital ze to ide nahradit nejakou diódou. Neviem ci niekde jawa publikovala schemu zapojenia tohto vyrobne velmi obmedzeného typu. Len nejakých 30ks ?    [vittorio]   17.02.2016
Odpověď  Co máte přesně za typ? 250, 350? Jaké má výrobní číslo? Máte všechny správné komponenty?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.02.2016
Odpověď  Nevie nikto poradit aspon kam sa obratit ?    [vittorio]   16.02.2016


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006