MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315066 příspěvků |8090 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 25 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexNákladní automobily, autobusy, tro | Odpověď 26.9.2023 08:13  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma Kompresory
Nevíte někdo z čeho je ten kompresor vlevo? Je použitý má 2 písty.    [P.S.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů   25.07.2010     Zobrazit téma  
Odpověď  Myslím si že je jedno jakým směrem se točí, když má mazací dírky na obou stranách? Nebo jaký jiný důvod má směr otáčení?    [Lukáš]   08.03.2016
Odpověď  A točíš s ním správným směrem.    [Lišák]   08.03.2016
Odpověď  Zdravím, postavil jsem si na starší vzdušník s 3,5kW motorem kompresor z Liazky, měl jsem dva na vyrobeném bloku,ale usoudil jsem,že kvůli jednoduchosti pohonu použiji jen jeden dvoupísťák.Remenici na motoru jsem koupil dvoudrážku 160mm a na kompresoru je dvoudrážka z klikověho hřídele Volha.Výsledné otáčky jsou necelých 1500ot/min. Po 3 dofoukaní na 10Atm mi začal kompresor haplovat a otočil se mi řemen na bok na řemenici.Rozdělal jsem kompresor a byla chycená ojnice na klice.Nebyla vydřená, ale nešlo s ní rukou pomalu otočit, smirkem jsem ji vyleštil a dal zpět, problém se opakoval,tentokrát te šalek rozpadl na druhé ojnici, jako skořapka od vajíčka, na kousky.Mimo to je hodně cítit spálený olej ze sáni po vypnutí kompresoru a když jsem zkoušel spustit kompresor bez hlavy, tak olej i dost rozstřikoval.Použil jsem nevhodný řídký olej a zřejmě potopeni celého spodniho oka ojnice do oleje nedělalo dobrotu.Zvolil jsem tedy použití druhého kompresoru,který má větší mazací díry v ojnici a navíc vybrání v šálcích na udržení olejového filmu po celé šířce,tak by se to snad nemuselo opakovat, zátěžová zkouška proběhne dnes.Ale už teď mám trochu obavy, že se opět přidře.Dočetl jsem se že mázání stačí rozstřikem a že šlape už třeba 20 let při 1400ot/min, tak proč mě se přidírá po 3 sepnutí?To má tak velký vliv to chlazení hlavy? To budu řešit až po tom co vyřeším to přidírání.Díky za postřehy    [Lukáš]   08.03.2016
Odpověď  Před časem jsem si doma kompresor vyráběl a použil jsem dvouválcový z Liazu. Chladit ho vzduchem přes sání není úplně dobré, protože se tím snižuje účinnost. Já udělal vodní chlazení samotíží. Funguje to nádherně. Připojuji fotky a video. Jestli někoho zajímají detaily, tak se ptejte. http://josefino-2.rajce.i dnes.cz/kompresor/
http://www.youtube.com/wa tch?v=SySuoH3DxtU    [josefino-2Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.12.2011
Odpověď  Jak je to s tím chlazením??    [P.S.]   26.12.2011
Odpověď  Při tom uzavření klikovky nezapomeňte udělat někde odfuk spodku, aby to mohlo dýchat.Byl jsem u úrazu, když si majitel vše pečlivě uzavřel, zapnul kompresor a ten mu po chvilce vyrazil jistič a nešlo s ním pootočit. Vzal klíč a chtěl vyšroubovat jeden z příchytných šroubů, když dotočil, tak šroub vystřelil a zranil jej v obličeji.    [Lišák]   20.02.2011
Odpověď  Nemáš foto chlazení kompresoru    [P.S.]   20.02.2011
Odpověď  výborný nápad, díky !    [Ludva]   02.01.2011
Odpověď  chladím ho sáním přes hlavu :-)    [Kabanos]   02.01.2011
Odpověď  Je to kompresor z autobusu Karosa, stačí vyhotovit a utěsnit a přišroubovat dno, nalít trochu oleje a motor tak 2 Kw a vzduchovou jímku od trambusu a je nezničitelný. Při náročném použití( stříkání auta a pod.) je dobré chladit hlavu připojením hadice s vodou. Jinak není nutné chladit. Mám to tak již více než 20 roků.
má někdo zkušenost s komresorem jednopístovým z Tatry 138-148, kolik potřebuje otáček ? díky za zprávu.    [Ludva]   26.12.2010
Odpověď  Tos vidět T 148 v televizi a asi ti hodně zrnila obrazovka    [Lišák]   21.11.2010
Odpověď  Je tokompresor z tatry 148    [xxxl]   21.11.2010
Odpověď  Tak ho prodám a mám po starosti.    [P.S.]   30.09.2010
Odpověď  no jasně to mužu doporučit u jednoho musíš otocit kliku ,do klikovek je dobré navrtat otvory na nabirání oleje a pohon musí být přes řetěz nebo kola-ozubená
aby se ti nepotkaly kliky    [petr.smarda] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2010
Odpověď  To bych měl spojit 2 stejné kompresory k sobě?    [P.S.]   27.09.2010
Odpověď  Jde o kompresor co dokáže dát tlak až 10bar dává ale malé mnošstvý vzduchu a vyžaduje chlazení hlavy válců. BEZ chlazení se časem zapečou ventily i pístní kroužky.Mazání je možné rozstřikem od kliky, vhodné je na klikovou skříň namontovat 2. stejnou skříň.Potom stačí 2. skříň i kulaté otvory pro kliku zaslepit, naplnit olejem 0,5l a roztočit na otáčky kolem 1 000ot/min.Do 8 barů s malým zásobníkem vzduch i spotřebou lze používat kompresor bez hlazené hlavy kapalinou.    [mareček]   09.09.2010
Odpověď  liaz,š706,mts a další stroje liazoveho typu    [petr.smarda] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.08.2010
Odpověď  je to kompresor z Liazky nebo Trambusu,motor typ 634-5..    [kriz]   09.08.2010


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006