Julius Kubínský Mapuje někdo tvorbu tohoto známého konstruktéra?
Na podzimní MotorTechně byl vystavován čerstvě renovovaný automobil tohoto
konstruktéra z roku 1949. Konstruktér byl osobně přítomen a moderátor s ním vedl
veřejný rozhovor. Je neuvěřitelné jakou vitalitou působí a s jakým úsilím
pokračuje ve své konstruktérské činnosti i nadále. Zde bych si dovolil
paralelu s konstruktérem Velorexu Mojmírem Stránským, který taktéž uvažuje
neustále vpřed a historie je pro něj jen jeden ze splněných úkolů. My
veteránisté vedle těchto osobností působíme spíše jako zpátečníci. Inu někdo
žene dějiny vpřed a někdo se zase snaží zpětně pochopit to, na co v cestě vpřed
nebyl čas. [JB] 06.11.2007 Zobrazit téma |
| To Charlie: pán Balác. Odpoveď na Vašu mailovú adresu sa mi vracia ako nedoručená. prosím skúste nejak inak ma kontaktovať. M. [M.] 10.11.2018 |
| Dobrý den, Jak jsem psal v roce 2012 máme v rodině Velorex p. Kubínského. Je po kompletní renovaci a schopen jízdy. Vystavovali jsme jej na letošní jarní motortechně a dorazil jsem i na sraz v Boskovicích. K obrázkům č 8. a 9. jedná se asi o jeden rám, který prošel dvěma evolucemi. Přátelé co prováděli rekonstrukci našli po opískování rámu stopy po předešlých úpravách. Tuto poslední přestavbu má zapsánu do TP v červenci 1976 tu předchozí ne. Musim poděkovat všem co se na rekonstukci vozítka podíleli... [Charlie] 16.06.2018 |
| Dobrý den, rád bych se zkontaktoval s majitelem unikátního vozu JK 2500, s možností uvidět tento vůz a promluvit si o projektu s tímto vozem spojeným. Děkuji. Kontaktní email: rollball@email.cz [Roman] 19.09.2017 |
| Je to už niekoľko rokov od prispevku v tomto vlákne, ale nemá náhodou niekto informácie, prípadne fotku dvojmiestneho autíčka pána Kubinskeho - KUBICAR? Ďakujem. [M.] 20.12.2016 |
| Dobrý den, Zmiňované vozítko p. Kubínského z roku 1973 vlastní můj příbuzný a letos jsmeho vytáhli z garáže a dali zprovoznit. Konstrukce je vskutku geniální na tu dobu a možnosti amatérského stavitele. Když se vše podaří mohlo by se v polovině příštího roku objevit v provozuschopném stavu na silnici. [Charlie] 26.12.2012 |
| Na Slovensku skončíla a byla rozebrána bíla aerovka roadster,která patřila panu Nevolkovi.Táto
aerovka měla motor 15OO z vozu Brontosaurus kupe pro cs mile.Poměrne těžký vúz jel rychlostí 150 kmh
a mél s ním co dělat MG Magnette.O tento motor je eminentní zájem,pravděpodobně se k němu aerovák
nedostane. [Vlastimil G.] 18.07.2010 |
| Na nemeckém inzertním portálu Aeroklubu jsem našel na prodej motor z vozu Aero 30 o obsahu 15OOccm
zhotoveného pro CS míle v roce 1935.Tento motor byl navyše upravený konstruktérem Ing.Michlem,který
měl v aerovce kancelář.Podle fotek je motor dost komletní.Na millich tento vúz startoval s posádkou
Fexa a Nevolka.O uvedený motor mám zájem.ale cenu nedokážu posoudit.Vlastimil G. . [Vlastimil G.] 12.07.2010 |
| Děkuji, za informaci, to jsem nevěděl, to je mi líto. Stejně bych se tedy zeptal, zda by se nedal
sehnat kontakt na panu Gomolu, který převzal po panu Kubinském archiv. Jinak moc děkuji za Vaše
reakce. [Pavel] 10.10.2009 |
| A kdo tedy nyní vlastní JK 2500? [JB] 09.10.2009 |
| Pan Kubinský už je bohužel na věčnosti. Jeho nejzajímavější auto je v soukromé sbírce a snad by
mohlo být výhledově k vidění. Archivu se zmocnil p. Gomola [] 09.10.2009 |
| Dobrý den, chtěl bych se zeptat, nedalo by se s panem Kubinským někde setkat a pohovořit s ním
o jeho výtvorech? Bohužel nevím, jak ho nakontaktovat. Za případnou odpověď děkuji mail:
ooldaa@centrum.cz [Pavel] 09.10.2009 |
| Ešte by sem patrilo lietadlo JK 1, ale to už asi patrí úplne inde. Takže viacej
nemám. Ak niekto niečo má nech to sem dá, alebo ma skritizuje. Ďakujem za
trpezlivosť. [M.] 11.11.2007 |
| 9. Ďaľšia štvorkolka s motorom Jawa 350 z roku 1973, ktorú postavil pre svojho
syna. [M.] 11.11.2007 |
| 8. A teraz tá spojitosť s Velorexmi, najprv štvorkolesový s motorom Jawa 250
postavený v roku 1965. [M.] 11.11.2007 |
| 7. JK Mono 500 s motorom Eso 500 z ruku 1961. [M.] 11.11.2007 |
| 6. Teraz ten najznámejší a najkrajší. JK 2500 Supersport. Roky 1951 - 55. Motory
Alfa Romeo, Tatra 805, Tatra 603. [M.] 11.11.2007 |
| Že by JK 2500 Sport z roku 1949 s motorom Alfa Romeo ???, ten bol pokiaľ viem
červený a otvorený, dvojmiestny, ale po ľavej strane mu prechádzalo výrazné
výfukové potrubie. Neviem? [M.] 11.11.2007 |
| 4. Teraz ten zrenovovaný JK 2000 Sport. Rok 1949. motor BMW 328. [M.] 11.11.2007 |
| 3. JK Mono II. Motor Lancia. Rok 1949. [M.] 11.11.2007 |
| 2. Pretekový JK Mono, motor KdF. [M.] 11.11.2007 |
| 1. Prvý automobil K&K Special , v spolupráci s firmou Koller a spol. v
Bratislave. Rok 1946, motor s KdF. [M.] 11.11.2007 |
| Práca pána Júliusa Kubinského by určite stála za to, aby sa jej venovalo trochu
viac času (hoci aj na stránkach tohto fóra). Pokiaľ ja viem, tak niečo o jeho
automobiloch bolo napísané v knihe "Premiéry nadšenia" a zopár
nejakých článkov v časopisoch, ale jeho práca, ako celok pravdepodobne nikto
nespracoval, čo je podľa mňa veľká škoda. Zaujíma ma to hlavne z dôvodu, že
tento konštruktér pochádza zo Slovenska, kde tiež postavil svoje prvé vozidlo. A
paralela s pánom Stránskym, ako píše JB., tiež nie je náhodná. Podľa mojich
informácii, Július Kubinský vytvoril 11 automobilov, 2 velorexy a dokonca
lietadlo. Pokúsim sa sem dať nejaké fotografie aspoň toho mála čo som získal. [M.] 11.11.2007 |
| Překrásnej auťák !! [JzK] 06.11.2007 |
| Tohle ale není jeho JK2500, ne? [JzK] 06.11.2007 |
|