MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 314611 příspěvků |8059 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 54 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocyklové soutěžní a závodní spe | Odpověď 10.6.2023 02:31  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma JAWA 420 typ 665
Dobrý den, co všechno víte o této Jawě. Kolik bylo vyrobených kusů, kolik se jich dochovalo. Motor je shodný se soutěžním nebo je jiné konstrukce. Za Vaše příspěvky předem děkuji.    [Martin]    18.08.2010     Zobrazit téma  
Odpověď  Nezapomeňme na Jardu Homolu!    [Jiří Císař]   14.09.2015
Odpověď  Ještě dodatek. Tato Jawa s vějířovitou hlavou je z roku 1969 a vznikla vlastně na popud V. Válka, kdy byl upraven stávající typ 400, který byl převrtán na 420 ccm, místo rozestavěné nové 500 ccm. V roce 1969 byla nejlepší Husquarna 400, ČZ 400 s Friedrichsem byly (po titulech v předešlých letech až 3. místo a Jawa s bohužel průměrným Homolou až na 10. místě. Opět se ukázalo, že tyto výkonné dvoutaktní bestie dokáže krotit pouze úzká špička, těch nejlepších jezdců a to byly pouze ti ze zahraničí. Dobře to nezvládali ani jezdci, kteří přecházeli z nižších kubatur.
Ani De Coster nedokázal ze začátku vyždímat z ČZ 400 to nejlepší (na rozdíl od Friedrichse) a raději sedlal 360, jako ostatní naši jezdci.
V šedesátých letech nejlepší motokrosaři jezdili naší ČZ - která s dvoutakty do MS vlítla jako vítr, a sbírala jeden titul za druhým, nebo Husquarnu, BSA, Bultaco atd.
Dá se říct, že Jawa vždy tahala za kratší konec, a nikdy se na rozdíl od ČZ nestala Mistrem světa ač měla na to technický potenciál. Papírově opravdu patřila mezi ty nejrychlejší. Proto se asi také na to vy...., a z téhle 420 vznikly velmi úspěšné soutěžní stroje.    [J]   27.05.2015
Odpověď  Nejrychlejší ano, ale neměli na to špičkového jezdce. Válek už byl starý. V roce 1969 odstoupil. I když ho později Jawa ještě "přemluvila" na motokros národů, protože nikoho lepšího neměla.    [J]   27.05.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jawa byla jednoznačně nejrychlejším motocyklem na Mistrovství světa a to v celém průběhu a to až do konce výroby 1972 kdy byl ukončen vývoj. Nejlepší byl stejně Vlastimil Válek !!!    [Martin]   26.05.2015
Odpověď  Jawa 1967 - cca rozdíly od r. v. 1966 - trubkový rám (na rozdíl od banánu -5kg), jiný karburátor (difuzor +2mm), jiný čistič vzduchu se dvěma mikročističi z Fiatu 600 a jiný laděný výfuk (i dvě expanzní komory).

V té době ale vládl bezkonkurenčně Friedrichs na Strakonické ČZ.    [J]   21.05.2015
Odpověď  Na ČZ neměla, tak takle jsem se už dlouho nenasmál! :-)))))    [Martin]   19.04.2015
Odpověď  Je to pěkná motorka , ale ve své době bohužel na Strakonické ČZ neměla.    [oli]   17.04.2015
Odpověď  takúto motorečku som mal keď som nafúkal teleskopy tak som nedočiahol na zem...neviem prečo sa mi zdá že mala 6 rýchlostí pokazila sa mi spojka potom som ju predal za 11000 Sk.V Brne na burze som ju videl za167000Czk:(    [roman]   08.04.2015
Odpověď  Zdravim, nemohu pridat neco k tematu co tu jeste nebylo receno ale Jardu Homolu znam osobne a jeho zážitky co mi vyprável jsou nezapomenutelne...opravdu v ty dobe ty jezdci to bylo neco..    [Jarda]   29.03.2012
Odpověď  Pane Kraus děkuji za popis. Na tomto stroji právě po Jiřím Stodůlkovi jezdil můj známí, motocykl byl přiřazen do motoristického střediska v Dobřanech v O.H. ale co je s motocyklem teď to neví ani bývalí majitel. Je možné že jsem Vás viděl s tímto motocyklem v Březhradě?    [Martin]   06.12.2010
Odpověď  Nechtělo by se Vám, prosím, napsat pár řádek o vývoji tohoto stroje? Určitě by to zajímalo více lidí    [JzK]   06.12.2010
Odpověď  Motor mého mocyklu tovární výroby byl původně obsahu 400ccm. Byl v banánovém rámu,později převrtán na 420ccm a vsazen do rámu na obrázku.Převodovka je budˇ
čtyř nebo pěti rychlostní motokrosová.Levá strana má jiné víko než soutěžní.Fotka je v Motor Journalu č.6 s Přerova.Takový motocykl jezdil Vlstimil Válek,Jaroslav Homola,Jiří Stodůlka.Na Vaší fotce je jiš čtyřkanál.Tento motocykl je z osmikusové serie banánového typu později továrně modernizován.Získat se dal/ propůjčit /jenom
zaměstnancům Jawy.Podílel jsem se na výrobě těchto motocyklů a tak jsem ho získal.    [jiří kraus]   05.12.2010


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006