MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306196 příspěvků |7505 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 67 | Přihlášených: 3 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPoválečné motocykly zahraničních z | Odpověď 8.7.2020 23:43  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma Nový výbrus na G9 ??
Ahoj, měřil jsem spárovou měrkou pístní kroužky ve válci a zvažuji jestli mám udělat nový výbrus nebo bude stačit vyměnit jenom O kroužky. Na konci válce jsem naměřil továrních 2,598 inch s mezerou v kroužku 0,5mm, potom jsem kroužek stlačil pístem do středu a mezera v kroužku byla 0,7mm. Rozdíl je tak 0,2mm - 0,00787inch.
u manuálu k motorce G9 je , že při opotřebení o 0,008 ich udělat nový výbrus.
Taky mě znepokojila velké mezera v pístu první drážce, naměřeno 0,15mm. drážka není nijak vymačkaná od kroužku. bude potřeba nový výbrus s písty ??    [burykRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům   11.11.2018     Zobrazit téma  
Odpověď  Sytič mají všechny tyto Amaly tak, jak popisuje Free. Uvolněné lanko znamená šoupátko sytiče dole, tzn sytič sytí a nejde tam vzduch. Našponuju lanko, šoupátko jde nahoru, přestává pracovat a ovládám to klasicky velkým šoupátkem plynovou rukojetí. Nový karb určitě nejsou vyhozené peníze!! mít prachy, na všechny své stroje dám nový. 60let starý karbec novou tryskou v nový neproměníš. Nevíš kdo se rýpal v kanálkách drátem, co vše je jen mírně zarostlé apod...    [Arpi]   22.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  buryk - Nový karburátor by boli vyhodené peniaze. Ak máte možnosť kúpiť kit s ihlou atď. tak to by malo stačiť. Bol som pozrieť môjho Matchlesa, ale dostal som sa k nemu len z pravej strany (zľava tam mám iné motorky). Tak som Vám urobil pre porovnanie aspoň fotku karburátora sprava. Porovnajte si to s tým karburátorom čo tam máte. Viem len to že je to nejaký AMAL. Na Matchlesi som nejazdil nejakých 6 rokov, ale pamätám si, že garáži som mal na papieri napísané, ktorá páčka na riadidlách (sytič a predzápal) má byť v akej polohe, lebo som to stále zabudol. Pozrite si ovládanie sytiča, aby ste vylúčili to, že ste jazdili so zapnutým sytičom. Už si nepamätám ako to tam bolo vyriešené.    [Roman]   18.11.2018
Odpověď  karbec a dily sezenes tady vyberes si podle toho co tam mas mit
http://amalcarb.co.uk
ja mam na commandu jen vymeneny smesovaci trubice jehly a trysky a na karburatory nemuzu rict krivy slovo.kdyz pominu ze je nekdo predemnou pekne doprasil vybrakoval sytice atd. treba u peraka kdyz sem zrepasoval karbec jako komplet vse nove soupe jehla trubice tak musim rict ze se z toho stala uplne jina motorka ,u slabych stroju je to extremne znat. o tom kdyz sem tam dal misto jikovu moderni mikuni nebudu ani mluvit to uz je zas uplne jinde.
ale hlavne by to chtelo zjistit pricinu problemu. to zes to rozebral neva naucil ses novy veci udelas ventily a hlavu a budes od toho mit do konce zivota pokoj.
ja to mam teda u dominatora obracene kdyz nasponuju lanko tak premaham pruziny v karbcich a zvedam tim syticovy soupatka tim tam jde vic vzduchu jak povolim soupatka jdou dolu uzaviraj pristup vzduchu a smes je bohata sytic je zaplej. muzes si to snadno vyskouset kdyz se podivas zezadu do sani karbece tak ti tam to maly soupe musi jezdit kdyz je dole je sytic zaplej, nahore je vyplej
tady je videt hezky to maly syticovy soupe
http://sump-publishing.co.uk/bsa%20m20.htm    [free]   17.11.2018
Odpověď  Free - u Dominátora při startu otočím páčkou sytiče kde napnu lanko, potom nakopnu a blafne hned. Když dám lanko zpět - povolím ho tak mi to za studena chcípne. Motor musí být dobře zahřátý aby jel bez sytiče. Tak je to správně ne ? U toho Matchlesse G9 tomu nerozumím páčka sytiče nefunguje. Mám přesně ty problémy co popisuje Roman. Šve mě to, protože motorka jela chvilkama super, už jsem kvůli tomu rozebral hlavu a válce. Možná zbytečně. Nevím podle čeho pan Daniel vyhodnotil že je karburátor v pořádku, údajně je to profík. Ještě mu zavolám a poptám se co a jak.    [buryk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Roman - děkuji za info. Je pravda , že ta spotřeba mě ohromila, byla opravdu vysoká. Co mi navrhujete ? koupit nový karburátor což v mém případě bude 10 tis nebo bude stačit koupit kit na opravu kde je jehla. Jaký karburátor tam máte vy ?    [buryk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.11.2018
Odpověď  ja mam ted teda na dominatoru podobny zahady motorka sice startuje ale ne bez plynu musim jakoby malinko pri startu kdyz mam startovaci paku dole pridat plyn pak hned chytne . za tepla se ji moc nechce .dneska byl jeden stupen a se syticem ten motor vubec nejde hned chcipne. karby mam nastaveny dle prirucky a svicky maj peknou cihlove hnedou barvu. ale karby maj taky svy nejlepsi casy za sebou. takze to muze byt cokoliv. zajimalo by mne podle ceho ten tipek rekl ze karbec je v poradku. jak pise nize roman karbec v poradku to je pulka uspechu minimalne bych koupil novou jehlu a smesovaci trubici pri tom bych skontroloval jestli je karbec spravne otryskovany a jestli tam je vubec ten co tam ma byt taky bych ho dal nekomu vycistit do ultrazvuku. skontrolovat vule soupete. a jen tak pro zajimavost treba u hondy sem mel ze sytic se pousti nasponovanim lanka do tahu a u dominatora je to obracene kdyz mas lanko nasponovane tak je vypnuty mas to taky tak vis o tom?    [free]   17.11.2018
Odpověď  buryk- Takže mám cca 25 ročné skúsenosti napr. s Jawou 500 OHC. Začínal som s ňou ako mladík. Tešil som sa ak motorka naštartovala a išla hneď prakticky na plný plyn. Tešil som sa, že motorka super štartuje. Nechápal som ale, prečo po cca 30-40 km začala vynechávať a išla na jeden valec. Menil som sviečky ako sprostý. Potom som si prečítal nejakú literatúru a zistil som niečo o sviečkach (studená a teplá). Skrátim to, problém bol nakoniec v karburátore. Motorka mi žrala cca 10 litrov benzínu na 100 km. Zistil som, že nestačí vymeniť šupátko a tváriť sa že karburátor je OK. Oveľa väčší dôraz je potrebné klásť na skupinu emulzná trubica a ihla. V tej dobe som býval v paneláku a tam som si urobil novú ihlu do karburátora. Jednoducho som si okótoval pôvodnú ihlu a v detskej izbe som si pomocou vrtačky a brúsneho papiera z mosadzdného spájkovacieho drôtu vyrobil novú ihlu hrubšiu v celom rozsahu cca o 0.05 mm. Výsledkom bolo to, že motorka bez sytiča ťažšie štartovala a pokiaľ bol motor studený strieľal do karburátora modré plamene. Po zohriatí ale motorka išla v pohode a spotreba išla dole z cca 10 litrov na 100 km na 5 litrov na 100 km. Takže vo Vašom prípade by som sa zameral na tento problém, pretože fyzikálne zákony činnosti zážihového spaľovacieho motora nepustia (mám na mysli pomer vzduchu a benzínu pri studenom a teplom motore). To že motorka super štartuje a jazdí bez sytiča je klamlivé a je znakom opotrebovaného karburátora- Toľko môj názor.    [Roman]   17.11.2018
Odpověď  Je pravda že sytic na motorce vůbec nefunguje. Motor nereaguje na zavření packy sytice.Motorka šla dobře nastartovat i bez plynu. U karburatoru se měnilo jenom těsnění jinak jehla a ostatní je puvodni,že prý je to v pořádku.Je to divné proč sytic nefunguje jak by byl pořád otevřený.    [burykRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.11.2018
Odpověď  buryk - Píšete že motorka šla nakopnúť dobre aj za studena. Otázka ale je, či zo sytičom alebo bez. Funguje Vám sytič? Ak máte sviečky od sadzí, tak by to mal byť karburátor. Videl by som to na bohatú zmes. Repas karburátora sa týkal výmeny šupátka, a ihly aj emulznej trubice?    [Roman]   17.11.2018
Odpověď  Roman - zapalování mám v pořádku svíčky dávají jiskru a magneto je OK.Motorka šla dobře nakopnout i za studena. Svíčky nebyly zaolejované ale černé od sazí. Mám tam karburator Amal pre-monobloc 376 což je u tohoto stroje asi ten nejslabší článek.    [burykRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2018
Odpověď  buryk - Predpokladám že zapaľovanie máte skontrolované. Píšete že motorka išla po repase karburátora dobre naštartovať. Za studena? Motorka žrala olej, znamená že dymila na modro? Po výmene sviečok sa chod motora zlepšil? Sviečky z motora boli zaolejované alebo od sadzí z bohatej zmesi? Môj názor je, že keď Vám to po výmene sviečok išlo lepšie do určitého momentu, môže byť problém aj v nastavení karburátora aj keď je po repase. Keď Vás motorka nechala na ceste fungovalo zapaľovanie, dávalo to iskry?    [Roman]   16.11.2018
Odpověď  Pokusím se to popsat.Motorka od začátku nejela dobře.První co jsem udělal poslal karburátor panu Danielovi do Velké polomy na repas. Potom šla motorka dobře nastartovat ale při jízdě cukala a střílela do výfuku a žrala olej. Odvezl jsem G9 místnímu specialistovi na seřízení. Potom chvilku jela super asi tak 20km ale nazpátek jsem ji tlačil 10km domů. Odvez jsem ji znovu na servis a postěžoval si že
seřízení se trochu nepovedlo. Vyměnil mi svíčky. Zase to chvilku jelo ale potom jenom na jeden válec a pořád stejný scénář. Už jsem si řekl že to nikam dávat nebudu a co budu moct, udělám sám.Ventily s vodítkama jsem objednal přes AMCclassic spares.Také pístni kroužky k origo pítům BMB, už mám vše doma.Jeden ze starých ventilů je podpálený zezadu.Tu výměnu vodítek nechám udělat sám to dělat nebudu. Válec a písty nechám přeměřit a potom uvidím co dál.    [buryk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2018
Odpověď  Buryk- Pripojím sa k Arpimu, zaujímalo by ma čo bolo dôvodom na otvorenie motora. Som vlastníkom takéhoto Matchlesa. Ja som ho kúpil nepojazdného s chorým motorom. Bol som nútený dať robiť výbrus kľukového hriadeľa, výbrusy valcov atď. Pamätám si že som musel zháňať valčekové ložiská v palcových mierach. Je to zaujímavý stroj, ale zas to nie je žiadna vesmírna loď čo sa týka konštrukcie a náročnosti opráv. Želám veľa zdaru.
Roman.    [Roman]   15.11.2018
Odpověď  Já se s dovolením taky vyjádřím. Zajímalo by mě, co bylo vlastně důvodem rozebírání.
Jinak pokusím se krátce..já bych vyměnil jen pístní kroužky. Pojede to úplně stejně. Pokud byl důvod rozebrání spotřeba oleje, svou pozornost bych spíš přesunul na hlavu - vodítka, ventily apod.. My jsme tu všichni z kývaček zvyklí dělat při každém rozebrání motoru výbrus. Stojí to pár kaček..ale u tohoto dvouválce to bude xy tisíc za písty, další min. 2000 za kroužky a pak několik let zajíždění. Výbrus navíc musí dělat někdo, kdo ví jaké vůle jsou u těchto stojů třeba. Připadá mi, že u nás se dělají všude na fest. Takže tak..    [Arpi]   15.11.2018
Odpověď  David - Promiň, ten příklad jsem uvedl, abych zkusil naznačit co takové forum a lidé sem chodící očekávají od tebe, zkušeného člověka s 35 letou prací ve strojírenství. Neporadil jsem. Jen jse chtěl zkusit přimět tebe, abys pustil nějakou tu vědomost pro nás ostatní a neposmíval se za neodborně položený dotaz.    [ZČ.]   14.11.2018
Odpověď  Z.Č: Co takhle místo sluničkářského kázání o ničem, o ničem protože jsi nic neporadil, koupit Burykovi knížku Základy pro automechaniky?
Mimochodem já se s lékařem nechodím bavit na veřejné forum, motáš jabka s hruškama:-)    [David]   13.11.2018
Odpověď  (David) odpoved byla stejna, presto zcela jina. Free pouzil slusnou, milou, kamaradskou formu, ktera mela obdobny zaver avsak obsahovala vysvetleni problemu. Presne pro tyto odpovedi si lide stejnych zajmu chodi popovidat na odborna fora. Taky asi nebudes rad az se pujdes zeptat na zdravotni stav nekoho z rodiny a lekar pouzije tvoji retoriku v odpovedi na tvuj neodborny dotaz. Tak snad v tomhle je ten rozdil.    [ZČ.]   13.11.2018
Odpověď  free: Takže jsi defakto odpověděl to samé, co zde již padlo. Šuplera není vhodné měřidlo, ať si to dá změřit jinam:-)
To stejně nic nemění na tom, že pokud se již nějakých abnormálních hodnot doměří, musí to dát jinam na "udělání".
Dát nové kroužky do starých pístů a vyběhaných válců je práce polovičatá, někomu to stačí a považuje to za renovaci motoru.
Mimochodem vůbec tomu nerozumím jen blbě kecám, mám jen 35 let strojařské praxe, pouze se mi ježí chlupy na přirození, když někdo motá palce s milimetry, řeší 3 desetinné místa na šupleře apod.    [David]   13.11.2018
Odpověď  nejsem sice nakej extra znalec motoru ale neco sem uz rozbral slozil a jezdi to tak si dovolim koment nejdrive k tem co pisou odpovedi ktere neobsahuji zadnou radu k problemu -bude lepsi kdyz psat nic nebudete zbytecne tu poradnu zasirate.
buryk se zeptal a dostal radu k vyndani zaj podlozek na ventilech nakonec to zvladl sam a ne diky odpovedim typu dej to do servisu.
Buriku k tem valcu digitala je sice dobra ale neni to nejlepsi mneridlo pro tyhle veci . mneri se to bud dutinomerem nejlepe tridotykovym nebo dneska uz sou 3D mneraky v prakticky v kazdy strojarsky firmne . kdybys byl pobliz pce zmeril bych ti to u nas. ja sem to same meril na commandu nakonec sem pisty nechal mnenil sem jen krouzky. chtelo by to zmerit ovalitu otvoru ve valcich a prumery aspon nahore a uprostred cinne casti valce, pak taky promerit pisty ty maj taky naky predepsany tolerance. no a jeste skontrolovat zapichy na kompresni a stiraci krouzky aby nebyly velky jinak to pak taky neni zadna slava. pak zvazit jestli na tom budes jezdit jednou za rok nebo aktivnejc a podle toho se rozhodnout ja vetsinou pokud na to je love menim radsi vse co se mne nezda ikdyz u anglana to je jina cenova hladina nezli u kejvacky.    [free]   12.11.2018
Odpověď  host- Výborně, samé pozitivní zprávy. Pokud se přestanete vyjadřovat tímto namachrovaným způsobem jedině dobře. S Ferdou Mravencem taky chodil jeden co vše zná a vše umí.    [Baf]   12.11.2018
Odpověď  Omlouvám se, ale "učit se dělat motor po internetu" mi přijde normální na pionýru, ne na takovémto cenném stroji. Proto můj kousavý příspěvek níže, pokud to tedy tady někdo nepochopil. Ale překvapivě ten příspěvek obsahoval i (asi jedinou možnou v této situaci) relevantní radu - dát ten motor někomu udělat.
Ale ať si pán dělá se svým majetkem co chce a ptá se na co chce. Já už se vyjadřovat nebudu, jinou (lepší) radu nemám.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.11.2018
Odpověď  Proč by měla praskat cévka v mozku ? Výrobce uvádí z výroby průměr válce 2,598 inch. Ten jsem si pro info zkontroloval na konci válce kde nejezdí píst a průměr souhlasil.    [burykRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.11.2018
Odpověď  Šuplera byla zajisté digitální, bez kalibrace, s kterou naměříte pokaždé jinou hodnotu, to nemá smysl dál komentovat, jinak osobě "Baf" praskne cevka v mozku:-)    [David]   12.11.2018
Odpověď  Jo těch 2,598 inch jsem naměřil šuplerou.    [buryk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.11.2018
Odpověď  Omlouvám se udělal jsem chybu ve výpočtu. Ten rozdíl co jsem naměřil spárovou měrkou ve středu válce v o-kroužku 0,2mm jsem měl připočíst k obvodu a podle toho vypočítat průměr a ten potom odečíst od původního průměru válce. Manuál uvádí původní průměr válce 2,598 inch které jsem také naměřil na spodku válce kde nejezdí píst. Rozdíl tedy v průměru střed versus spodek válce pouhých 0,06mm (0,002 inch). Manuál uvadí provést výbrus když se překročí opotřebení o 0,008 inch. Tak že vyměním jenom kroužky a uvidím.    [burykRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.11.2018
Odpověď  Tady nemá cenu se na nic ptát. Tady umí akorát každej machrovat, být chytrej jak rádio ze sebe dělat mistra světa, největšího znalce planety,z druhýho dělat blbce že pane host a jiní mistři světa? Namachrovaný blbce mám nejradši. A u nich platí že Pýcha předchází pád.A těch tady je a jediní už tady snad možná na fóru zbyli. Ostatní už odešli. Tak si tu machrujte a vzájemně ukazujte jací jste megaodborníci. Ve Ferrari už na vás čekají.    [Baf]   12.11.2018
Odpověď  Čím jsi těch 2,598 inch naměřil? Mám na mysli měřidlo?    [David]   12.11.2018
Odpověď  tak vám děkuji    [buryk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.11.2018
Odpověď  Vy máte na pístu jako těsnění použity O kroužky?? Zřejmě jde o vysoce sofistikovaný experimentální motor. Proto je taky třeba se ptát lidí kolem dokola na každou kravinu kolem něho...
Ale zase se toho motoru aspoň nebojíte! Ano, správně, každý nepřítel musí být zničen... Pokud budete vyměňovat vodítka (viz dotaz níže) podobným "postupem", jak zjišťujete další naprosté motorářské banality, tak je to skutečně konec motoru.
Vys....te se na to a dejte ten motor někomu udělat, zkur....te ho, což bude škoda! Nebo motorku umejte od šmíru, postavte v pokoji ke křeslu a při pohledu na ni si aspoň přečtěte učebnici pro 1. ročník automechanika, kapitola "Základní části motoru, jejich funkce a názvosloví".    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.11.2018
Odpověď  Plácat palce s milimetry dohromady to je hrůza, po neschopnosti demontovat ventil řešíš tohle? Svěř to zavčasu zkušenějším, než uděláš víc škody než užitku. Co od motorky očekáváš? Statickou olejničku nebo motorku na svezení?    [Petr]   11.11.2018


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006