 Jeden ze 6 prototypů ČZ 175/477 ? Dostala se mi do rukou ČZ 175/477 z roku 1969. Dle TP je vše původní a na motorce nebylo měněno nic z hlavních části. Motor má nálitky pro páteřový rám. Všude jsem se dočetl, že takto bylo vyrobeno 6 ks strojů - předsérivé provedení. Tomuto však ani vzdáleně neodpovídá číslování rámu a motoru. Rám má číslo 71 a motor dokonce číslo 184. Že by se začalo číslovat takto se mi nezdá. Je pravda, že před časem byl na prodej stroj s číslem motoru 2, vypadal však úplně stejně jako moje ČZ. Tak kolik jich bylo a jak má můj stroj vypadat? Před časem byl přelakován a původní barva se nikde nedochovala a navíc byl bouraný - ohnutý rám je dodnes. Dokáže někdo poradit? [Jan Polák] 26.11.2017 Zobrazit téma |
|  Tak po cca 2 letech práce, zde je výsledek. V podstatě už chybí jen lišta kolem sedla. Když by se někomu válela doma a byla by k prodeji, tak mi dejte prosím vědět. [wartas2] 07.01.2021 |
| Prosímvás jakou nádrž by měla mít 477.1 z roku 1971? S chromem nebo lakovanou? [Jakub] 06.02.2018 |
| Tak po kontaktování 1. majitele jsem zjistil následující: barva červeno - stříbrná kombinace Přední světlo Aprilia. Takže můj dotaz - nemáte někdo recept na červenou barvu? Jen vím, že to byl odstín Jawácké červené, ale byla to metalíza. Díky. [Jan Polák] 29.01.2018 |
| Právě, že jsem byl zatím v hledání neúspěšný - sundané sedlo a kryt filtru, vnitřek krytu řetězu, vnitřek tubusů vidlic, tunel nádrže. Zatím je to všude obroušené na plech, červená základovka a přes ni ta příšerná zelená. A v TP to nikde není. [Jan Polák] 29.11.2017 |
| ta co jsem posílal v odkaze byla v původní barvě, červená metalíza + šedivé blatníky a schránky. To si myslím že byla nejčastější barva v roce 1969. Potom bývá často vidět modrá metalíza a na fotkách jsem viděl i černou, ale naživo ne (obě také s šedivými blatníky a schránkami). Světlo skoro určitě Aprilia. Po barvě se podívej na nepřístupná místa, třeba pod štítek nebo na vnitřní části filtrboxu a krytu řetězu - pokud tam při stříkání nechali "bordel" tak pod ním bude původní barva :-) [meela] 29.11.2017 |
| Děkuji za informaci. Že je to ověřovací série, tak předpokládám, že potřebuji sehnat přední světlo Aprilia, přepínač Aprilia a sedlo Al lištami. Jakou bych měl zvolit barvu? Nikde se nedochovala ta původní. [Jan Polák] 29.11.2017 |
| Pokud má motor číslo 187 jedná se o stroj z nulté, nebo ověřovací série roku 1969... bylo vyrobeno přes 200ks. Forma motoru ještě obsahovala nálitky pro UŘ - ale jáž to byl tlakový odlitek... Prototypů bylo opravdu 6, ale to byl lehce odlišný motocykl, navíc vyrobený již v roce 1967. Lišil se v rámu, nádrži, blatnky byly odlišné, motor byl hrubý odlitek, litý do písku, filtrbox také atd atd... ale to jsou opravdu odlišné motorky. [jicha_2007] 28.11.2017 |
| Myslím že jste tu informaci o vyrobených kusech špatně pochopil. Tam je řeč o prvních prototypech. Jinak mám taky 477 s těmi nálitky za válcem. Výrobní číslo je v první stovce. Je to klasická červená s chromy a výbavou Aprilia. [Honza] 26.11.2017 |
| Nějakej mrzáckej jetej bych asi našel, musím se podívat do pokladů. Ale na vyrovnání a přechromování. [Monty] 26.11.2017 |
| Středy kol se zdají být neměněné. Ale určitě jsou vyměnená řidítka - je tam na pravé straně díra pro přepínač blinkrů. A někdo sundal ještě olejovou nádrž. Nemáte náhodou skladem ten 1. výfuk? Nebo je snažší koupit novější, předělat ho a nově nachromovat? Ty starší výfuky mají totiž i jiný lem - nízký. [Jan Polák] 26.11.2017 |
| Troufnul bych si tvrdit, že tím je vše vysvětleno. Ještě některý prototypy měly jiný středy kol a blatníky,ale třeba ne všechny, nebo to už taky někdo vyměnil. [Monty] 26.11.2017 |
|  Výfuk je skutečně novější, ale držák na rámu je. Přední vidlice, blatník a světlo byly pravděpodobně vyměněny po havárii, protože nenesou žádné poškození, které by vysvětlovalo ohnutý rám. Pokoušim se dohledat původního majitele, aby mi řekl původní podobu. Sedlo je sice bez lišt, ale dírky v plechu jsou, takže bych řekl, že je přešité - i koženka není jako na jiných ČZ, které mám. Zadní světlo původní je a to vč držáku - ten je ,,Jawský´´. Stejný držák má i ČZ v knize od pánů Vošalíka a Šebka - Katalog motocyklů ČZ a to na str.88 - hlavní fotka. V této knize je právě zmínka o těch kusech a to na str.383 Na motorce je ještě zvláštní nádrž. Ta má tvar stejný jako rok 1969 - měly by mít chromované boky, má šroubované znaky a nasazovací nákolenice, ale na jejím vrchu chybí podélný prolis, které ostatní nádrže mají. A není jen zakitovaný, jak by mohl někdo poznamenat. Je tam znatelný podélný svár. [Jan Polák] 26.11.2017 |
| asi to bude skládačka- blok motoru je jasně prototypový provedení, otázka je, zda jich bylo opravdu jen 6ks,a ne třeba 100 ks. Odkud máte informaci o zrovna 6 kusech? Když to napíše nějakej čičmunda do inzerátu ve snaze prodat svůj poklad za bambilion, nemusí to být tak docela pravda. Zbytek motorky už tak jasný není,světlo z hliníku bylo až v roce 1970, do té doby se montovala Aprilia, případně na prototypech je osmihran jako na JAWA 90, s plastovým tělem. Výfuk je jasně provedení 1971 a novější, s předním šroubem pod stupačkou.První serie 477 měla přední šroub výfuku o 50mm vzadu a šikmo shora, s držákem přivařeným přímo k rámu, Máte na rámu ten držák? Sedlo máte taky novější provedení, bez lišty hliníkové na spodní hraně. A zadní světlo na prototypu by bylo pravděpodobně LUCAS. [Monty] 26.11.2017 |
|  Tady je ješte foto motoru [Jan Polák] 26.11.2017 |
|