MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 303066 příspěvků |7347 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 119 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 634, Jawa 90, ČZ 47 | Odpověď 9.12.2019 21:54  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zodpovězené téma Jawa 90 Cross, mechanizmus brzdového spínača.
Zdravím. Renovujem túto motorku a nie je mi jasné ako je ovládaný brzdový spínač. V katalógu je nejaký bowden s lankom, ale ten nemám. Zaujímalo by ma kde to lanko končí. Predpokladám že niekde na brzdovom pedále ale nemám tam nič. Páni poprosil by som o rady.
Ďakujem.    [Roman]    21.09.2019     Zobrazit téma  
Odpověď  Zdravím. Páni zase ja. Tá spínačka je prakticky vyriešená, teraz mám ale iný problém. Stretol sa niekto z Vás s únikom oleja pod radiacim hriadeľom? Už som tam aj vymenil ten O krúžok, ale nepomohlo to. Po každej jazde mi tam ostane pod motorkou fľak oleja.
Máte s tým niekto skúsenosť? Poradíte čo s tým? Napadajú ma nejaké riešenia, ale zaujímal by ma Váš názor. Ďakujem.    [Roman]   21.10.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto 3. Prenitovaná spinačka s novým plošákom.    [Roman]   16.10.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto 2. Dva bakelitové diely spínačky spolu s originálnym prepojovacím hranolčekom a mnou nahradeným dlhším.    [Roman]   16.10.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto 1. Starý plošák so spínačkou.    [Roman]   16.10.2019
Odpověď  Zdravím. Takže plošák došiel. Nanitoval som nové kontakty, rozobral a prenitoval spínačku. Chce to trošku cviku, ale dá sa to. Pri rozoberaní spinačky som si všimol také malé vylámané kúsky asi bakelitu. Zistil som prečo tá spinačka nefungovala v iných polohách ako v prvej. Spínačka obsahuje na každej strane pod tým plechovým krytom taký bakelitový jazdec s dvoma kontaktmi, dvomi pružinkami a dvomi guličkami. Tieto dva bakelitové diely sú v spínačke prepojené takým oceľovým hranolčekom cca 4x4 mm a dĺžky cca 8 mm. Ten oba tieto bakelitové diely prepája a zaručuje, že po otáčaní kľúčikom sa oba otáčajú. V skratke u mňa sa v spínačke po otočení kľúčikom otáčal iba ten vnútorný bakelit /smerom ku kľúčiku/ čo zaručovalo chod motora v každej polohe ako aj jeho vypnutie, ale ten bakelit pod vonkajšou časťou spínačky ktorú vidíme po odmontovaní schránky sa neotáčal pretože bakelitové sedlo jeho štvorhranu bolo vylámané. Ten hranolček 4x4 mm som nahradil dlhším cca 10 mm čím som dosiahol že zaberá aj táto časť spínačky zodpovedná za parkovačky a hlavné svetlá. Spinačka teraz funguje, ale musím to trochu otestovať.    [Roman]   16.10.2019
Odpověď  Joski dík. Teraz čakám na ten plošák. Potom sa ozvem.    [Roman]   08.10.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ešte schéma:    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.10.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tu je tá schéma-za svet som to nedokázal lepšie odfotiť.Ale toto ti asi pomôže viac-je tam rozkreslené polohy spínačky ako prepína.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.10.2019
Odpověď  Chlapi ďakujem pekne.    [Roman]   05.10.2019
Odpověď  http://www.motoveterandily.cz tady na těch stránkách nabízí i části klíčku a spínačky a má to docela dobře rozkreslený    [vojta]   05.10.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto není nejlepší ale snad pomůže.    [alin64Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.10.2019
Odpověď  Alin64. Ďakujem pekne.    [Roman]   04.10.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pro úplnost foto objímky na pedál brzdy a ukončení lanka.    [alin64Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.10.2019
Odpověď  Ten plošák som ešte v stredu objednal. Tak uvidím kedy to príde, potom to skúsim prehodiť a uvidím. Mal by som ešte jednu otázku. V katalógu ND ako aj na obrázkoch ponuky dielov drží zámok kam ide kľúčik /pod ľavou schránkou/ v tom otvore nejakým spôsobom taký trojuholníkový drôt. Nemal som tam nič podobné. Mohol by mi to prosím niekto nafotiť ako je to tam vlastne umiestnené?
Ďakujem.    [Roman]   04.10.2019
Odpověď  Plošák je blbuvzdorný a vieš ho prekontrolovať,je dostať aj v replike.Takže sa asi rozsypalo vnútro tej spínačky.Veď to skús premerať (po odpojení všetkých káblov) či to pri pootáčaní spínačkou prepína?.    [Joski]   03.10.2019
Odpověď  Joski dík. Dnes som sa s tým trochu babral. Stopercentne tam bude niečo so spínačkou, alebo s tým tlačeným spojom pretože keď zapojím vývod z pravej hornej cievky (originál žltý kábel) na žltý vodič vedúci prúd na prednú parkovačku, osvetlenie tachometra a zadné svetlo tak pri behu motora tieto svietia, rovnako keď napojím na priamo zelený kábel z pravej spodnej cievky na zelený kábel vedúci prúd do predného hlavného svetla a klaksónu tieto fungujú. Čierny kábel vedený z ľavej dolnej cievky mám napojený na indukčnú cievku a červený kábel z ľavej hornej cievky mám vedený na Stop spínač. Ak tieto káble napojím na ten tlačený spoj tak mi nejde nič iné iba zapaľovanie a paradoxne klaksón.    [Roman]   02.10.2019
Odpověď  Čo sa cievok týka jednu overenú schému-plagát- orginal dobový mám zavesenú v garáži na stene,cez víkend nafotím.Je to aj farebne podľa káblov,ak máš pôvodné káblovanie tiež to pomôže.Inak je možné že je špatná ta otočná spínačka,ale tú som ešte nikdy nemal rozobranú.    [Joski]   02.10.2019
Odpověď  Joski. Zapojené by som to mal mať OK. Mám asi 3 rôzne schémy z ktorých je zrejmé napájanie spotrebičov jednotlivými cievkami. Prekvapuje ma to, že motor mi beží aj v polohe kľúčika kedy by iskru nemal dať. Ďalej mám preverené že ostávajúce 3 cievky produkujú prúd, ale pri otáčaní kľúčikom sa nič nedeje ani to netrúbi. Udivuje ma ešte jedna vec a to, že na každej z tých troch schém je prúd dodávaný do indukčnej cievky vždy z inej statorovej cievky. Pri pohľade na generátor je to raz spodná pravá, druhý krát spodná ľavá a po tretie dokonca aj horná ľavá. Generátor je 12 voltový, indukčná cievka je 8 voltová a z katalógu viem že tie cievky nie sú rovnaké, takže by asi nemalo byť jedno ktorá zo statorových cievok "kŕmi" indukčnú cievku, alebo sa mýlim?
Ďakujem.    [Roman]   02.10.2019
Odpověď  Máš to asi len zle zapojené.Máš poriadnu schému?Každá cievka ťahá iný spotrebič.Ešte som sa nestretol za celú dobu s chybným plošákom.    [Joski]   02.10.2019
Odpověď  Vojta, veľmi pekne ďakujem za tip.    [Roman]   01.10.2019
Odpověď  Většinou je někde prošvihnutí tišťák, je spousta firem, které ho prodávají nový, případně dělají repas. Např. tady: http://www.mvdily.cz/tisteny-spoj-desticka-spinaci-skrinky-jawa-90    [vojta]   01.10.2019
Odpověď  Zdravím.
Joski a ostatní, poprosil by som Vás o ďalšiu radu. Brzdový spínač som už vyriešil, ale teraz mám problém so spínačkou. Motor mi beží aj pri polohe kedy by bežať nemal a zároveň aj pri ďalších polohách kľúčika. Ďalší problém však je, že hoci mám zapojené parkovačky, hlavné svetlá aj klaksón nefunguje mi nič z toho pri prepínaní spínačky. Mám preto podozrenie na chybnú spínačku. Chcem sa spýtať kazí sa často? Rozoberal ju niekto? Dá sa zohnať. Ďakujem pekne za odpovede.    [Roman]   01.10.2019
Odpověď  Joski ďakujem pekne.    [Roman]   26.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ešte foto,jeden som našiel.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.09.2019
Odpověď  Chlapi ďakujem pekne za info. Moc ste mi pomohli.    [Roman]   25.09.2019
Odpověď  Tak už som to našiel.Citujem:Brzdový spínač je ovládaný silonovou šnúrou z brzdového pedálu.Jej montážna dĺžka od očka pre pružinu po hornú hranu zaklinenej koncovky je 260 mm.Ochranný vonkajší plášť z bowdenu zovretý navrchu je dlhý 170 mm.Pružina na spínači má odhadom tak 15 mm.    [Joski]   24.09.2019
Odpověď  Já mám ten silonový vlasec vedený částečně v bowdenu. Bowden není nijak upevněný, tím jak je provléknutý kolem vidlice, motoru a kaslíku tak je fixován proti posunutí.    [vojta]   24.09.2019
Odpověď  No teraz rozmýšlam či si to v mojom prípade len nejaký kutil nezjednodušil ??? Ešte popátram.    [Joski]   24.09.2019
Odpověď  Tam nie je lanko a bowden,je tam natiahnutý a uviazaný len kúsok silonu medzi tým spínačom a otvorom v pliešku na brzdovej páke.    [Joski]   24.09.2019
Odpověď  Joski ďakujem.Tú objímku alebo pliešok na brzdovom pedále som už objavil na detailných fotkách ako aj v návode na obsluhu. Pochopil som, že jeden koniec lanka sa spolu s bowdenom ukotvuje do toho spínača pod pravým kastlíkom, druhý koniec lanka je pravdepodobne spojený s brzdovou pákou pomocou tej objímky ale nie je mi jasný druhý koniec bowdenu. Je niekde ukotvený alebo nie? Ďakujem.    [Roman]   24.09.2019
Odpověď  Myslím že na brzdovom pedáli je prichytený pliešok s dierkou na zavesenie lanka či pružiny.Presne pod tým spínačom na doske plošných spojov.Skusím to zajtra nafotiť.    [Joski]   23.09.2019
Odpověď  Páni fakt nikto nič? Ďakujem.    [Roman]   23.09.2019


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006