MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 314613 příspěvků |8059 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 54 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 634, Jawa 90, ČZ 47 | Odpověď 10.6.2023 13:49  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zodpovězené téma ČZ 250 / 471 karburátor
Dobrý den,
Měl bych dotaz ohledně základního nastavení karburátoru.
Mám ČZ 471.0 r.v.75 původně osazenou karburátorem 2924 SBDb , který jsem nahradil z důvodu opotřebení typem 2924 SBDb/2758 z ČZ 476 , kde jsem pouze vyměnil trysky 100/50 což by měl být jediný rozdíl mezi oběma typy karburátoru.
Ohledně základního nastavení jsou v příručkách uváděny dva druhy nastavení. Manuál z roku 1974 uvádí pro záběh 2 zářez / ½ otáčky po záběhu 1 zářez / ½ otáčky.
Příručka z roku 1976 uvádí pro záběh 3 zářez / ½ - ¾ otáčky po záběhu 2 zářez / 1 ¼ otáčky . Ty samé hodnoty jsou uvedeny i na stránkách http://jawarmaniak.wz.cz/technika/karburatory.html
Chápu to tak že se jedná o dvě různá základní nastavení pro jeden typ karburátoru a obě jsou správná? Přesto mi ale vrtá hlavou co vedlo soudruhy k následné změně nastavení ?
Především „Smolíkáře“ bych chtěl poprosit o radu a zkušenosti. Končím záběh a jde mi hlavně o polohu jehly resp. od jakého základního nastavení po záběhu se mám odpíchnout.
Předem děkuji.    [PetrN]    04.09.2021     Zobrazit téma  
Odpověď  Je to tak, dávat pozor, aby svíčka nebyla do běla. Lépe trochu bohatší než chudší směs. Osvědčilo se mi na zkoušení a laborování se směsí mít po ruce více druhů svíček, jak různých tepelných hodnot, tak i výrobců. Jde o to, že karburace bývají velmi různého opotřebení a vad. Někdy se nastaví celkem ideální chod motoru, kdy je svíčka v zátěži ideální barvy, ale na volnoběh, za nízkých teplot bez zátěže moc černá a může občas i vynechat. Tady někdy místo ochuzení pomůže jiná svíčka, která palivo lépe spálí.
Je třeba zkoušet a ladit podle konkrétní situace, kdy staré karburace, ale I "nové" z Číny bývají někdy problémové.    [Luboš]   12.09.2021
Odpověď  Jak pise Lubos, co kus to originalni nastaveni.
Nastaveni co mas ted si nekam napis (pro pripad ze se k nemu budes chtit vratit). Spust jehlu o jeden zarez dolu a serid volnobeh. Potom vyndej svicku, poradne ji ocisti a vyraz na zkusebni jizdu. Do kapsy si dej klic na svicku a az to v nejakem useku radne protahnes, hned zastav a koukni na svicku jakou ma barvu. Nema cenu tu svicku kontrolovat az prijedes domu, kdyz se bude motor kus cesty prevalovat jen na volnobeh. Zkontroluj to ihned po zatezi, hlavne aby nebyla sediva nebo bila - chuda smes. Cihlova barva je idealni. Kdyz to bude hodne od sazi tak klidne jeste o dalsi zarez dolu, nebo mensi hlavni trysku.    [takysportkar]   10.09.2021
Odpověď  Obecně pro záběh je vhodná bohatší směs, ale je třeba také sledovat, jak se motor chová, jaká je svíčka. Po záběhu se doporučuje směs mírně ochudit, ale stejně tak se musí sledovat chování motoru a stav svíčky. Základní nastavení uváděné v příručkách je vodítkem jak by se mělo postupovat. Ale přesnější a vhodnější nastavení je na zkušenostech motoristy, na stavu motoru, na stavu karburátoru a přesnosti jeho otvorů, trysek, na použitém filtru, mazacím oleji, druhu svíček, stavu výfuku a pod. Záleží také na druhu provozu léto/zima, zatěžování.
Zkušeností je, že dva stejné motory vyžadují jiné nastavení karburátoru. A dva různé karburátory na jednom motoru mají také různá nastavení.
Neexistuje proto přesná universální rada jak nastavit. Výsledkem musí být, že dobře startuje, má pravidelný chod ve všech režimech, nepřehřívá se a barva svíčky je správná. Svíčka do běla je špatně - moc chudá směs. Do černa také špatně - moc bohatá. Předpokladem je správný typ svíčky, který vyhovuje motoru a jeho provozu.
Někdy se podaří motor složit a jede hned dobře, jindy se mění i několik karburací, trysky se různě kombinují a stále to není ono.    [Luboš]   04.09.2021


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006