segrovky pistniho čepu Zdravím, mám otázku když dám segrovku pro zajištění pístního čepu tak je v pístu volná, nevíte co s tím? Díky za rady Libor [RUSTY] 25.10.2022 Zobrazit téma |
| Podle dotazu ale nešlo reálně předpokládat, že se montují segerovky různé velikosti, která jde poznat pouhým okem, nebo změřit snad i krejčovským metrem. To mě připomíná jednoho souseda, který prodal starou škodu 1000MB a koupil škodu 120. A nějak nemohl pochopit, proč na rezervní 14 disky z embéčka mu ani za pomoci velké palice nejdou navléct 13 gumy ze stodvacítky. [Luboš] 08.11.2022 |
| Tak pánové, všechen problém s volnými segerovkami byl takový, že pán od kterého jsem ke kupoval mi prodal dvě 16mm a dvě 15mm. Takže to byla jak jeho vina tak zároveň moje že jsem si to nezměřil ale naštěstí motor jsem nenastartoval takže se nic nestalo. Ale děkuji všem za rady. [Rusty] 08.11.2022 |
| když segerovku rozstáhnu tak se pěkně ale i tak se lehce točí ale jinak sedí v drážce hezky tak tam skusím dát buď 18mm segerovku nebo rozstáhnu 16mm ale děkuji všem za rady. [Rusty] 04.11.2022 |
| Jde o to, aby se dodržela funkce pojistného kroužku. Ten má zabránit posunu pístního čepu. K tomu musí být patřičně kroužek také umístěn. Pokud je drážka nějak vadná, je třeba zhodnotit jak je vadná, a jestli bude kroužek plnit svoji funkci a lze takový píst použít. Aby nezapadl kroužek do drážky a nezůstaly funkční pouze jeho konce. Toto skutečně nejde posoudit na dálku. Možná, že proto byly písty tak dlouho uloženkovými. [Luboš] 04.11.2022 |
| Takze třeba dát 18mm segerovky? [RUSTY ] 03.11.2022 |
| Prohlédnout drážky, přeměřit, vložit pojistné kroužky tak, aby správně držely. [Luboš] 03.11.2022 |
| Nejsou nikdy použité motor na ně ani neběžel. [Rusty] 03.11.2022 |
| Písty jsou původní ještě ze Strakonic uloženky takže netuším kde bych měl hledat problém [Rusty] 03.11.2022 |
| Za mňa to určite neriešiť natiahnutim dratu. Riskovať že segerovka vyletí a zničí piest/valec, doseka hlavu by bolo posledné čo by som chcel. Ak je chyba v piest, reklamovať alebo proste zohnať iný/iné. Aký je to výrobca? [boco] 01.11.2022 |
| Pokud jsou pojistné kroužky stejné a v pístu z jedné strany volné, tak nejsou drážky v pořádku. Otázkou je, zda-li písty nemají i nějaké jiné vady. Je tu dobrá připomínka o tvaru drážek v pístech. Než bych jen tak natáhl drát, tak bych písty více prozkoumal. [Luboš] 01.11.2022 |
| Takže segerovky mám trochu roztáhnout? [Rusty] 31.10.2022 |
| Problém je tedy jasný, pokud je v jedné drážce jedna a ta samá segerovka napevno a v druhé volná, tak obráběč pístů neměl svůj den. [Luboš] 31.10.2022 |
| Segerovky a né Segrovky. [&] 31.10.2022 |
| Segrovky jsem neměřil, ale bylo mi divný že když jsem dal segrovky na vnější stanu pístů u dvouválce tak segrovky drží hezky, ale když dám segrovky do vnitřní strany tak jsou segrovky volné tak nevím kde je problém.diky [Rusty] 30.10.2022 |
| Ještě bacha, co do té drážky v pístu vůbec dáte! "Hranatá" drážka/zápich = klasický vnitřní hřídelový kroužek (segerka). Drážka zaoblená = pojistný kroužek drátěný. Opačně to nemusí být bezpečné. Segerka v rádiusovém zápichu špatně sedí a drátěný kroužek může do hranatého zapadnout hodně hluboko a čep bude držet jen ten koncový drátěný "camfour". [host] 26.10.2022 |
| A nemáš náhodou nesprávnu segerovku, napr pre 15mm cap a ty máš 16mm? [boco] 26.10.2022 |
| Zajímavá otázka. Obecně - znamená to, že průměr segerovky neodpovídá průměru drážky. Drážka se zmenšit nedá (reálně), tak zbývá druhá možnost. Zvětšit segerovku. Materiál je pružný a průměr se dá zvětšit. Nebo použít segerovku většího průměru (pro větší otvor). Setkal jsem se i s materiálem segerovky (drátěné), která jaksi nepružila a byla tudíž nepoužitelná. [Luboš] 26.10.2022 |
|