MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306989 příspěvků |7542 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 162 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 634, Jawa 90, ČZ 47 | Odpověď 27.9.2020 08:49  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zodpovězené téma spojka jawa90
rád by jsem se zeptal zda má někdo zkušenosti s replikou inzerovanou na fichltkramek.cz http://www.fichtlkramek.cz/nahled/id_2312.html, zda opravdu bezproblémů pasuje na jawa90, přesněji cross 68. díky za odezvu    [VB]    17.03.2009     Zobrazit téma  
Odpověď  Zdravím. Dík za typy.Budem musieť riešiť tie prevody.    [Roman]   21.09.2020
Odpověď  S panem Lubošem souhlasím, každý jen hledá jak ošulit výkon a ono není kde brát, leta tak ty kila u sebe.    [Kadel]   21.09.2020
Odpověď  Soused vytáhl pionýra na kterém nejezdil 45 let, jen ho udržoval. Ze své původní 60kg váhy se dostal něco přes 100kg. Výsledkem bylo, že kopec ve vsi, který v mládí jezdil pěkně na dvojku vyjel pouze na jedničku. Velká váha a odpor vzduchu nejsou kamarádi slabých motůrků. Nejlepší zkouška je posadit někoho s poloviční váhou a hned bude vidět "závada".
U jawy 175 jsem měl v zadu pneu 3,5 /16 a stačil jeden hřebíček, výměna kola s pneu 3/16 a motorka ožila.
Musíme si uvědomit, že motorky byly konstruované na poválečné generace, jawy 90 spíše pro sportovnější jezdce. Dnešní jezdec je jako dva tehdejší, proto motorky netahají a musí se šáhnout do zpřevodování. Mám to také tak, co jsem vyjel zetkou v 15 letech, tak dnes o kvaltem dolů.    [Luboš]   21.09.2020
Odpověď  na,, 5tku ,,ti to pojede jen když máš 1000 km zajetý novej válec nebo výbrus...    [majco]   20.09.2020
Odpověď  pořádně nafoukejte kola. Klidně o 0,5 atm víc, než je předpis.    [Monty]   20.09.2020
Odpověď  Zdravím. Tak som sa k tomu konečne dostal. Je tam ak ako som predpokladal 15 zubové kolečko. Budem musieť zohnať to 14 zubové. Aj tak si ale myslím, že to že to neťahá už na 4- ku nebude len týmto. Napadá Vás v čom by mohol byť problém. Chystám sa skontrolovať karburátor, zapaľovanie a šupátko. Ďakujem za prípadné rady.    [Roman]   20.09.2020
Odpověď  Zdravím, to 14 zubové kolečko se může občas někde objevit, ale je to problém. Tu zadní rozetu jsem si vyrobil sám. Jen musíš mít někoho se soustruhem a vrtačkou. Řetězová kola se vyrábí standardně kolik zubů chceš.    [SJ90]   18.09.2020
Odpověď  Páni dík za odpovede. Musím sa na to pozrieť. Ešte jedna otázka. Nemal by niekto náhodou na predaj to 14 zubové koliesko, poprípade tú väčšiu rozetu použiteľnú do toho krytu na reťaz. Pozeral som to 14 zubové koliesko na nete, našiel som ho v ponuke len na motorene, ale aj tak ho nemá, lebo ich vypredal. Oni sa ani nerobia len vypredal originálne zásoby. Ešte raz dík. Potom sa ozvem.    [Roman.]   18.09.2020
Odpověď  Zdravím mám tam na některých javkách to 14 zubové a je to výrazně lepší. A ta 5 rychlost více využitelnější. Dokonce mám na jedné i upravenou zdaní rozetu se 38 zuby (vleze se ještě do krytu a je to lepší.    [SJ90]   17.09.2020
Odpověď  Pětka je pouze na rovinku, zalehnout a ideálně trochu z kopce, jinak netáhne, mám stejnou postavu jako ty a je to tak. (a táta co na 90 jezdil v mládí, takže prakticky na nové motorce, říká to samé). Ale na 4 by to táhnout docela mělo, takže by něco mohlo být špatně...    [meela]   17.09.2020
Odpověď  Zdravím páni. Nechcem zakladať novú tému, preto píšem sem. Zaujímalo by ma, koľko zubové reťazové koliesko sekundárneho prevodu máte na svojich Jawách 90. Robil som kamarátovi túto motorku a na 4. a 5. prevodový stupeň extra neťahá. Dá sa povedať že na 5. rýchlosť ani nejazdí. Mám síce takmer 2 metre a cez 100 kíl ale aj tak sa mi to nezdá. Chcem sa na to cez víkend pozrieť. Dočítal som sa, že sa montovalo 15 ale aj 14 zubové koliesko. Ďakujem.    [Roman]   17.09.2020
Odpověď  Zdar chlapi.dávám dohromady motor j 90 a mam takový problem.V příručce jsou pod spojkovým košem dvě podložky,tu první u ložiska /34x15x2.5 mám/,ale tu druhou ne. Neví někdo rozměry.Je mi jasný že musí být kalená,ale nenía stojí to na ní. Díky.jirka.    [jirka]   19.08.2020
Odpověď  očistit rez, namazat, povolit šroub na spodních brýlích a vysápat ven.

Nový se prodávají ,ale turecký - nedoporučuju. takže schánět dobrý originály, nedávno byly třeba na Aukro.cz. Stejný jsou i na Panelce nebo Californii.    [Monty]   28.12.2010
Odpověď  Ahoj,dík za odpověd.Potřebuji zjistit jak se dá demontovat trubka vidlice ze spodních brýlí.Trubka má silnou hloubkovou korozi.Popřípadě dá li se sehnat trubka nová.Děkuji za odpověď.    [adam]   28.12.2010
Odpověď  Děkujo za odpověď    [adams]   25.12.2010
Odpověď  Ak myslíš celkovo vybratie prednej vidly tak hore povoliť hlavnú skrutku, ľahko klepnúť zospoda kladivom, tým vyskočí držiak riaditiek, vybereš ten umelohmotný medzikus a povoliť poistné matice    [Maros]   20.12.2010
Odpověď  Povoliť hornú maticu, tým povolíš piestnicu s pružinou a potom iba vytiahnuť spodnú časť vidlice    [Maros]   20.12.2010
Odpověď  Mám ji prohnilou.A nevím jak je tam nasunutá    [adams]   20.12.2010
Odpověď  Jde o to, jakou máš přední vidlici a co myslíš tim vyžráním (korozy?).    [b]   16.12.2010
Odpověď  Dobrý den.Mám dotaz na Jawa 90 cross.Mám vyžranou přední vydlici,nevíte někdo jak je tam přidělaná.Z odpověĎ předem děkuji.    [adams]   15.12.2010
Odpověď  peter: http://www.fichtlkramek.c z/nahled/id_2970.html myslím, že se sesou se domluvíš ;)    [rybňa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.12.2010
Odpověď  zdar , mám tiež otázku ohladne spojky konkrétne pružín neviete niekto kde by sa dali kúpiť nové(v rámci SR) prípadne z akého motocykla pasujú Diki    [Peter]   09.12.2010
Odpověď  jasně, bavíme se o původních pružinách, u kterejch se musí s únavou počítat. ;)    [rybna]   07.12.2010
Odpověď  Jo jo je to ta CR80, ale dal sjem tam přímo odkaz na ty lamely, protože to bylo snažší pro hledání. Jinak mně ty lamely fungují bez problémů. Další vyvažování spojkového koše a pod má už jen vliv na celkové vibrace od motoru. Přítlak u standardních pružin a kolíkú při nových lamelách je velmi slušný a není potřeba jej regulovat. Horší je, když jsou ochozené starší lamely (nebo unavené pružiny), pak je potřeba přidat ještě jednu podložku pod ségrovku.    [sj90]   07.12.2010
Odpověď  vygoogloval sem, že by to měla být Honda CR80. taky by mě zajímalo, jak tato spojka bude chodit. jinak známý má doladěný spojkový koš a funguje mu na 100% podrobnosti zatím nevím, ale má to lépe vyvážený - naveřeny kulatinky a stočeno a pak má ještě seřizovatelný přítlak pružin.    [rybna]   07.12.2010
Odpověď  http://www.alda-moto.cz/e -shop/zbo/ck1119-spojkove -lamely-ebc-ck1119/    [rybna]   07.12.2010
Odpověď  dík za radu dám vědět jak jsem dopadl caryfuk    [caryfuk]   06.12.2010
Odpověď  Zdravím, možná bude jednoduší, když sem přímo uvedu označení pod kterým tyto spojkové lamely nabízí firma EBC Breakes - CK1119 měly by stát kolem 900,-Kč. Před nasazením do spojkového koše se musí jen mírně připilovat unášecí ozub, který je na těchto lamelách širší než origo na 90-ce.    [sj90]   06.12.2010
Odpověď  ahoj jawaři po par letech se znovu vracím k problému jawa90 spojka. sj90 tady píše že by mohl zaslat bližší informace z jakého přesně typu hondy lamely použil a jaké má zkušenosti s nimi.Pokud můžu poprosit i ostatní o vyjádření k tomuto tématu.Dík caryfuk    [caryfuk]   04.12.2010
Odpověď  Za ty penize to stojí za to odzkoušet, jinak se dají sehnat i z japonských motorek. Dodáva to firma EBC je to z nějaké Hondy 80 jen se musi pilníkem mírně zůžit ty vystupky pro nasunutí do spojkového koše. Staly mezi 800-1200 Kč. Pro zajemce bych zjistil přesný typ těchto lamel.    [SJ90]   30.04.2009
Odpověď  ahoj,
pasují také z hondy xl 200 rok 86-88. Taky to mam odzkoušený. Jen je trošku problém v tom, že tahle honda se sem ofiko nedovážela. Ale u pořádného prodejce se sehnat dají. stojí cca 2000 sada.    [Kuba pecák]   19.03.2009
Odpověď  Lze použít lamely z Kawasaki KMX 125 z 80.-tých let.Obložení je nalepeno na duralovém nosiči a funkce spojky, která u 90-ky nikdy za moc nestála, je s těmito lamelami dokonalá. Vyzkoušeno.Cena je kolem 2000,- korun za sadu šesti kusů.    [v.]   19.03.2009
Odpověď  a mohu se zeptat kde jinde je možno zakoupit lamely...myslím repliky či někoho kdo má stále na skladě, né náhodou přes inzerci...díky..    [VB]   18.03.2009
Odpověď  Tvar a rozměry budou nejspíš správné.Ale otázkou je životnost. Lamela je tak laciná, že by se mohlo po pár kilometrech ukázat, že byla vlastně za ty peníze drahá. Ale to je jen odhad, vlastní zkušenost s touto náhradou nemám.    [v.]   17.03.2009


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006